Gå til innhold

Hva har du trent i dag?

Gjest Anonvm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blåmonster skrev (1 minutt siden):

Skjønner , hvor lang tid bruker du på en økt sånn ca? Så ut som kurant opplegg

45-60 min, noen ganger litt.mer avhengig av hvor effektiv jeg er, og dagsform. Trener ofte med tunge knebøy typ 6-7x2 reps, som da tar litt mer tid enn i perioder.med færre sett (typ 4x6). Trener som regel tungt med knebøy, markløft og benkpress , og med flere reps/lavere vekt på resten (utfall, pull ups, roing, hip thrust osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyattack som oppvarming også en times styrkeøkt. Har jobbhelg så blir ikke noe før tirsdag nå. 😳

-Vilja 

Anonymkode: fb44c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

1. Pullups 5,5,4 reps

2. 3x5  trapbar markløft lavt håndtak ( er høy så dette tar sikkelig på fremsiden lår for min del)

3. benkpress med beina på benken Høyrep litt opp og ned i vekt 5 sett typ 60-70 kg. 

Jeg har vært sliten i det siste, tar vekk alt av støtte løft og fluff for en periode. Økten tok 70 minutter og da hadde jeg god oppvarming samt mobilitet først, følte meg bra etterpå ikke sliten😃

Skal prøve å sette Max tiden på øktene min uavhengig av motivasjon og trøkk! Setter max tid på 90 minutter, trene mer med et overskud.

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag: 7,1 km, 6x800 m/2 min aktiv pause, oppvarming og nedtrapping. 20 min mobilitet på kvelden. 

Søndag: 1t og 45 min styrke, ny PR (etter barn) i markløft med 120kg. Militærpress, step up m/stang, enarmsroing og rotasjon i kabel (kjerne). Droppet isolasjonsøvelser på hofter og legger i dag da jeg planlegger langtur (15km+) i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når jeg oppdaterte sist her. Men i går: 35 min HIIT med manualer. I dag er planen bryst og triceps cirka 45 min om alt går etter planen. Føler meg litt småsyk så håper jeg blir bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Tidlig trening, gøy å se alle som kjøre forbi å stresser til jobb, koset meg litt ekstra i hjemmegymen i dag😛

dagens økt var

1.  pullups  8 setts  ( bruker forsatt strikk skal teste vanlig pullups om noe uker). Fått bra kontakt med ryggen nå💪

2. roing 3x5 60 kg ( pendlay row , først gang jeg introdusere øvelsen i programmet, kommer til å legger på smått tenkte 1 kg per økt.

3. militærpress ( hvor jeg sitter på knærne) 3x5  52 kg . Veldig fin øvelse 👊. ( også en øvelse jeg øker smått på 1 kg og siden 0,5)

4. markløft

1. 132 kg x 2 skulle løfte 5 reps da.. 🫨, setter meg ned , hviler 3 minutter, strammer stroppene ekstra godt… fokusere,  1 reps .. 2..3..4….. 5🤯! 👊 yes!!

Ettersom markløft er tøft på nervesystemet , men jeg liker å ha litt mere volum så kjøre jeg 2x5 med Strakmark så 3x5 total sett i Mark. ( jeg ser det som en øvelse selv om jeg kombinere 2)

Strakmark er ny øvelse så kjører kun typ 50-70 kg , vekt er ikke viktig her men ekstra god kontakt med korsryggen. Jeg kommer ikke til å logge Strakmark tar det på feel. 

Jeg tar tiden alle mine økter å bruker 90 min på denne, vil få den ned til 60 minutter, skal fjerne pullups da jeg har pullups de 2 andre øktene også. 3 baseløft utført veldig veldig bra er nok for meg. Å kun trene 1 time er en letter ide å selge når livet blir hardt, og 3 ganger i uka dette fikser jeg🫶

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag - langkjøring, 90 min løp og rett over 18km

Søndag - fullkroppsstyrke (ukas tredje) bestående

•   knebøy + skrå brystpress + pull ups
  •   markløft + dips + hollow rock 
  •   enarms push press + utfall bakover, elevert + enarms roing
  •   turskish getups + ettbens RDL + sittende benløft/ hoftefleksor
  • (+gåing til og fra, 2x25-30min)

Mandag - 60 min i StairMaster, relativt rolig + 15 min mobilitet og skadeforebygging (+gåing til og fra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har trent siden fredag nå tok jeg en hjemmeøkt i dag med manualer, så styrke da. Også litt yoga for å stretche litt. 
Gleder meg til ordentlig trening i morgen!
-Vilja 

Anonymkode: fb44c...9c4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag - styrke bein, søndag - styrke overkropp. Hviledag igår, var helt kjørt etter helgas økter😴

Lett styrke bein imårrest :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blåmonster

Enkel er ofte det best!

Øvelse 1. litt pullups brukte sånn silikonhåndtak man setter på stanga for å utfordre grepet, fikk pump i forarmer 🫶

Øvelse 2. trapbar markløft ( lengst mulig bevegelse utslag)  3x5 3-5 min pause mellom setts  ( får god kontakt med lår og rumpe. 
Jeg har prøvd meg på typiske pump med høy rep lavere pauser men, med 3x5 blir jeg sterker å  med styrke kommer masse . ( en dag så kommer jeg til 180 kg 5 reps da må jeg starte med høy reps for gidder ikke å kjøpe mere vekter. 

Øvelse 3. 5 setts benkpress med beina på benken,  90 sec pause , 8-12 reps. 

Støtteøvelser:  facepull- Sidehev  , frontbøy hold. 

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør stort sett det samme så prøver å oppdatere ukentlig istedenfor kanskje :D

Forrige uke fikk jeg 5/5 dager på rehabilitering skuldre, hofter og pull-ups. Er på en 8-ukers streak som ikke må brytes! Vel, det går omgangssyke i barnehagen så vi får se 😕 Jobber meg fremover på denne uken også.

Har også gått en del på mølla. Jobber meg mot 4 timer i dag. Har merket at jeg faktisk klarer å jobbe på 4 km/t med 9 % stigning, så da har det blitt det for å få opp energiforbruket litt.

Ukenes sammendrag:

Ukestall
Uke Kalorier Kilometer Tid
8 3389 kcal 33.9 km 10 t 57 min
9 3267 kcal 31.4 km 7 t 51 min

Dagens, men jeg går "as I write", så blir nok mer:

Dagens tall
Kalorier Kilometer Tid
1380 kcal 13.3 km 3 t 19 min

Og ja, dette er et slags eksperiment for å se hva store mengder lavintensitetsbevegelse og et moderat kaloriinntak kan gjøre med kroppen. Liker å eksperimentere litt, samt at det ikke er bra å sitte stille i timesvis. Da får jeg heller gå i timesvis. Har vært litt for tung litt for lenge, og med hjemmekontor omtrent hver dag har jeg ikke noen unnskyldninger lenger. Nå er de verste periodene med småbarn så smått på vei til å ta slutt, så da er det på tide å ta tak :) 

Kroppen føles bra, energien er på topp og jeg har ingen vondter bortsett fra kanskje litt sårhet under tåballene 🤣 Går i sokker for å bruke føttene riktig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (1 time siden):

Gjør stort sett det samme så prøver å oppdatere ukentlig istedenfor kanskje :D

Forrige uke fikk jeg 5/5 dager på rehabilitering skuldre, hofter og pull-ups. Er på en 8-ukers streak som ikke må brytes! Vel, det går omgangssyke i barnehagen så vi får se 😕 Jobber meg fremover på denne uken også.

Har også gått en del på mølla. Jobber meg mot 4 timer i dag. Har merket at jeg faktisk klarer å jobbe på 4 km/t med 9 % stigning, så da har det blitt det for å få opp energiforbruket litt.

Ukenes sammendrag:

Ukestall
Uke Kalorier Kilometer Tid
8 3389 kcal 33.9 km 10 t 57 min
9 3267 kcal 31.4 km 7 t 51 min

Dagens, men jeg går "as I write", så blir nok mer:

Dagens tall
Kalorier Kilometer Tid
1380 kcal 13.3 km 3 t 19 min

Og ja, dette er et slags eksperiment for å se hva store mengder lavintensitetsbevegelse og et moderat kaloriinntak kan gjøre med kroppen. Liker å eksperimentere litt, samt at det ikke er bra å sitte stille i timesvis. Da får jeg heller gå i timesvis. Har vært litt for tung litt for lenge, og med hjemmekontor omtrent hver dag har jeg ikke noen unnskyldninger lenger. Nå er de verste periodene med småbarn så smått på vei til å ta slutt, så da er det på tide å ta tak :) 

Kroppen føles bra, energien er på topp og jeg har ingen vondter bortsett fra kanskje litt sårhet under tåballene 🤣 Går i sokker for å bruke føttene riktig.

Spørsmål angående å gå mens du jobber, har du noe eget oppsett til det? 
Type gåmølle under skrivebord eller plate/brett til vanlig mølle?

Jeg driver å funderer litt på dette 1-2 dager i uken da jeg kan ha hjemmekontor og har tredemølle. Rett og slett for å få inn litt mer lavintensitet og se om det kan hjelpe til med fettforbrenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 15 km langintervaller, 11x 1km/ 1min gåpause, oppvarming og nedjogging, alt ute i sola. Tok 2,5 time med litt pauser for å bytte sko, av og på med brodder og få på gnagsårplaster. 
Tirsdag : hviledag med kun 20 min roing i sone 1.

Onsdag: 1 time fullkroppsstyrke på morgenen, knebøy - enarmsroing, benkpress - etbeins goodmorning m/hantel, farmer carry m/KB - booty builder (istedenfor hip thrust). 

Fikk ikke tid til alle øvelsene i dag, men har kortintervaller i morgen tidlig så da kan jeg gjøre resten av øvelsene etter løpingen.

Endret av Kicki_90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...