Gå til innhold

Hvor mye tar du i sittende vs stående skulderpress?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig å ta mer i stående enn sittende eller motsatt? Oppgi gjerne hvor mye du løfter i respektive (f.eks. arbeidsvekt x 5, så får jeg en  ide om hvordan den relative differansen ligger sånn ca.

Anonymkode: 72c9f...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig å ta mer sittende med støtte i ryggen, hvertfall for meg. Det er jo fordi mindre kraft og energi må brukes på stabilitet. 

Jeg har ikke prøvd stående på lenge så kan ikke sammenligne. Skulderpress er for meg enormt krevende å ha progresjon i, og det er visst også vanlig å slite med (ref denne reelen 😂 https://www.instagram.com/reel/C0MySSaxQ7u/?igsh=MW9tNHgzZWRjNXRrcQ==

Men det betyr ikke at det er dumt å gjøre det stående. Jeg har også fått tips om å gjøre den sittende på rumpa, uten ryggstøtte - det er enda tyngre, men du kan ikke "jukse" på noe vis. 

Viktigste er å måle progresjon på den måten du gjør det på. Jeg gjør det sittende på skråbenk, men vurderer å begynne med stående igjen fordi jeg da kan supersette uten å oppta en benk. Men da må jeg tåle å gå ned i vekt. 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta Z press vanskeligste press utgaven , man kan ikke jukse om man gjør det man skal gjøre. 

Anonymkode: 98610...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Push-press med stang 40 kg 

Sittende arnoldpress 2x16 kg manualer

Stående militærpress 35 kg

Kvinne, 34

Anonymkode: f0ca5...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ligger på samme vekt med både stang og manualer. 25kg.

Anonymkode: 6c849...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme.... 8 kg manualer sittende skulderpress, stående vektstang 20 kg... Begge skal økes neste økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...