Gå til innhold

Plutselig ekstremt søtsug, gått ned 30 kg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 30 kg på kort tid. Har så og si holdt meg unna sukker forutenom et par anledninger. Jeg gikk fra å være fullstendig sukkeravhengig til å miste søtsuget fordi jeg holdt meg unna. Nå, flere måneder senere har jeg plutselig fått et helt enormt søtsug, det er nesten ikke til å holde ut! Hva kan dette komme av? Det har jo gått så fint frem til nå?

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pms? Kroppen trenger jo noe sukker, i form av sukker fra frukt f.eks. 

Anonymkode: 67dfb...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pms? Kroppen trenger jo noe sukker, i form av sukker fra frukt f.eks. 

Anonymkode: 67dfb...9d0

Ifølge en app jeg har så har jeg eggløsning nå, kan det ha noe å si? Men jeg har likevel ikke reagert som dette de siste månedene, hverken ved mens eller eggløsning 🤷🏻‍♀️ Det er akkurat som at det bare kom kastende over meg.

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ifølge en app jeg har så har jeg eggløsning nå, kan det ha noe å si? Men jeg har likevel ikke reagert som dette de siste månedene, hverken ved mens eller eggløsning 🤷🏻‍♀️ Det er akkurat som at det bare kom kastende over meg.

Anonymkode: c9115...040

Jeg hadde nok vurdert en pause i selve slankingen, og gått på "vedlikehold" en stund. Sørg for at du får i deg nok næringsstoffer og ikke har fått noen mangler. Unngå lettprodukter, og spis ekte mat som metter som egg, avokado, olivenolje o.l. :D Hold ut!! Veldig bra jobbet, kan jeg spørre hvor lang tid du har brukt på 30kg? 

Anonymkode: 67dfb...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har gått ned 30 kg på kort tid. Har så og si holdt meg unna sukker forutenom et par anledninger. Jeg gikk fra å være fullstendig sukkeravhengig til å miste søtsuget fordi jeg holdt meg unna. Nå, flere måneder senere har jeg plutselig fått et helt enormt søtsug, det er nesten ikke til å holde ut! Hva kan dette komme av? Det har jo gått så fint frem til nå?

Anonymkode: c9115...040

Bestill time hos fastlegen. 

Anonymkode: 7a3c9...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen vil opp i vekt igjen, derav søtsuget

Anonymkode: 35a48...8c3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kommer så brått på er litt rart… 

 

Kan du ha fått i deg sukker eller kunstig søtstoff uten at du er klar over det, som har trigget deg? 

Anonymkode: fca5b...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At det kommer så brått på er litt rart… 

 

Kan du ha fått i deg sukker eller kunstig søtstoff uten at du er klar over det, som har trigget deg? 

Anonymkode: fca5b...c7c

Jeg drikker mye lettbrus, men det har jeg gjort under hele denne slanke perioden også 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bestill time hos fastlegen. 

Anonymkode: 7a3c9...0c9

Er det virkelig behov for det?

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde nok vurdert en pause i selve slankingen, og gått på "vedlikehold" en stund. Sørg for at du får i deg nok næringsstoffer og ikke har fått noen mangler. Unngå lettprodukter, og spis ekte mat som metter som egg, avokado, olivenolje o.l. :D Hold ut!! Veldig bra jobbet, kan jeg spørre hvor lang tid du har brukt på 30kg? 

Anonymkode: 67dfb...9d0

Tusen takk for svar, jeg har brukt litt over 3 måneder, så det har gått fryktelig fort!

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig behov for det?

Anonymkode: c9115...040

nei, det er ikke det.

Anonymkode: 35a48...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være så enkelt som energimangel. Jeg spiser heller ikke sukker til vanlig men kan få voldsomt sug innimellom, da er det gjerne på kvelden eller dagen etter tung trening. Spiser sjelden, så får nok ikke alltid i meg nok. Synes det hjelper å øke inntaket av fett.

Anonymkode: aa3c6...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar, jeg har brukt litt over 3 måneder, så det har gått fryktelig fort!

Anonymkode: c9115...040

Da er det ikke noe rart at kroppen reagerer slik. Å slanke seg i dette tempo uten oppfølging av lege kan være skadelig for indre organer.

Anonymkode: ab9ed...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg en lengde periode med vedlikehold, prøv deg frem hvor mye du kan spise for å ikke gå opp. Og litt lett trening hvis du ikke allerede er i gang med det. 

Anonymkode: 3da76...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan være så enkelt som energimangel. Jeg spiser heller ikke sukker til vanlig men kan få voldsomt sug innimellom, da er det gjerne på kvelden eller dagen etter tung trening. Spiser sjelden, så får nok ikke alltid i meg nok. Synes det hjelper å øke inntaket av fett.

Anonymkode: aa3c6...6ed

Tusen takk for svar, kan godt stemme for meg det du sier. Er ikke så sikker på at jeg får i meg så mye mat som jeg burde.

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er det ikke noe rart at kroppen reagerer slik. Å slanke seg i dette tempo uten oppfølging av lege kan være skadelig for indre organer.

Anonymkode: ab9ed...a37

På hvilken måte? Kan ikke si jeg har gått aktivt inn for et såpass stort vekttap på så kort tid. Men jeg er ikke under kategorien  overvektig lenger så det bør jo være bra for helsa?

Anonymkode: c9115...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig behov for det?

Anonymkode: c9115...040

Ja. Kommer litt an på hvor fort du gikk ned. Men hvis det er 30kg i løpet av relativg kort periode så burde du dra innom legen. 
 

Edit: Leser at du har slanka den 30kg i løpet av 3 mnd. Så antagelivis bare plutselig sukkersøt. 
 

Men hadde du gått ned 30kg uten å ha prøvd å slanke deg, i løpet av 3 mnd, at det bare skjer, så dra til legen med en gang. En av første signaler ved kreft for eksempel er extrem vekt nedgang uten noen tydelig svar på hvorfor. Kan være andre ting også. 
 

men du har bara slanka deg litt for fort

Endret av tidsfordriv2023
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På hvilken måte? Kan ikke si jeg har gått aktivt inn for et såpass stort vekttap på så kort tid. Men jeg er ikke under kategorien  overvektig lenger så det bør jo være bra for helsa?

Anonymkode: c9115...040

Du har gått ned 30 kg på tre mnd uten å gå aktivt inn for det? Da bør du oppsøke lege. 

Anonymkode: 0813a...77c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...