AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #61 Skrevet 9. januar 2024 Husk at blir det noe mer langvarig for deg med Iraneren vil du og dine barn miste muligheter i forhold jobber med sikkerhetsklarering. I enkelte tilfeller vil det også gjelde jobber som ikke trenger sikkerhetsklarering. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/politimannen-hadde-hort-rykter-i-arevis_-_-dette-er-en-farlig-praksis-1.16674486 Dette er nå mye mer aktuelt enn det var for noen år siden. Anonymkode: 3daf6...58b
Jdz Skrevet 9. januar 2024 #62 Skrevet 9. januar 2024 (endret) Thanos skrev (13 minutter siden): Samme kultur. Derfor jeg skrev F.EKS Samme kultur? Jeg vet ikke om du er seriøs, men du er i alle fall ikke redd for å fornærme noen. Arabere og persere har vel omtrent like mye kulturelt til felles som nordmenn og russere. Å komme med en så kunnskapsløs og historieløs påstand, og i tillegg beskylde andre for å ha bodd under en stein, er rett og slett Dunning-Kruger på sitt beste. Jeg skjønner at det kanskje er vanskelig å forstå, men det er altså ikke sånn at alle som har en annen hudfarge eller kommer fra en del av verden enn deg, tilhører ett og samme folkeslag. Endret 9. januar 2024 av Jdz 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #63 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 15.07): Han er ikke muslim. Han hater hvordan Iran har blitt (det gjør alle iranere jeg har møtt i Norge faktisk). Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke var ute etter dommedagsprofetier om muslimer og menn fra Midtøsten, er at jeg allerede har oversikt og mye kunnskap om han, og basert på det, så ønsker jeg å følge opp dette. Jeg skal ikke få barn med han ettersom vi begge er voksne og ferdig med barn. Anonymkode: f0e0a...dda Er han ikke muslim ser jeg ingen grunn til å ta noe mer hensyn enn hvilken som helst annen mann i gata Anonymkode: 19ea3...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #64 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at blir det noe mer langvarig for deg med Iraneren vil du og dine barn miste muligheter i forhold jobber med sikkerhetsklarering. I enkelte tilfeller vil det også gjelde jobber som ikke trenger sikkerhetsklarering. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/politimannen-hadde-hort-rykter-i-arevis_-_-dette-er-en-farlig-praksis-1.16674486 Dette er nå mye mer aktuelt enn det var for noen år siden. Anonymkode: 3daf6...58b Skal ikke ha barn med han 🤷♀️ Anonymkode: f0e0a...dda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #65 Skrevet 9. januar 2024 Jdz skrev (1 time siden): Samme kultur? Jeg vet ikke om du er seriøs, men du er i alle fall ikke redd for å fornærme noen. Arabere og persere har vel omtrent like mye kulturelt til felles som nordmenn og russere. Å komme med en så kunnskapsløs og historieløs påstand, og i tillegg beskylde andre for å ha bodd under en stein, er rett og slett Dunning-Kruger på sitt beste. Jeg skjønner at det kanskje er vanskelig å forstå, men det er altså ikke sånn at alle som har en annen hudfarge eller kommer fra en del av verden enn deg, tilhører ett og samme folkeslag. Som sagt...det er ofte de som vet minst som mener mest. Anonymkode: f0e0a...dda
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #66 Skrevet 9. januar 2024 Jeg er iransk selv og mannen min er også iransk. Det er helt sjokkerende hvor uviten og slemme dere er her på KG. Kvinnemishandlere finnes i alle land, synes det derfor er veldig dårlig å ta utgangspunkt i en film eller en kultur de fleste her ikke kan noe om. Men for å svare på spørsmålet i tråden så vil jeg si at det kommer helt an på personen. Du har nok allerede fått et inntrykk av hvordan person han er, så forsøk å grav litt mer og stil kloke spørsmål som gjør at du finner ut mer om hva han tenker om feks fortiden sin og tidligere forhold. Hva tenker han om at du på et tidspunkt møter familien hans? Bor familien hans i Norge? Disse spørsmålene vil jeg tenkte gjør at du får mer informasjon om hvordan han er. Anonymkode: b6c6d...65f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #67 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er iransk selv og mannen min er også iransk. Det er helt sjokkerende hvor uviten og slemme dere er her på KG. Kvinnemishandlere finnes i alle land, synes det derfor er veldig dårlig å ta utgangspunkt i en film eller en kultur de fleste her ikke kan noe om. Men for å svare på spørsmålet i tråden så vil jeg si at det kommer helt an på personen. Du har nok allerede fått et inntrykk av hvordan person han er, så forsøk å grav litt mer og stil kloke spørsmål som gjør at du finner ut mer om hva han tenker om feks fortiden sin og tidligere forhold. Hva tenker han om at du på et tidspunkt møter familien hans? Bor familien hans i Norge? Disse spørsmålene vil jeg tenkte gjør at du får mer informasjon om hvordan han er. Anonymkode: b6c6d...65f Tusen takk for innspillet ditt! Jeg forstår veldig godt at det er vondt å lese enkelte ting som folk skriver, det var derfor jeg skrev i innlegget at jeg kun ønsker svar på det jeg spurte om. Jeg tar svaret ditt til etterretning og skal stille han flere spørsmål neste gang vi møtes -ts Anonymkode: f0e0a...dda
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #68 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er iransk selv og mannen min er også iransk. Det er helt sjokkerende hvor uviten og slemme dere er her på KG. Kvinnemishandlere finnes i alle land, synes det derfor er veldig dårlig å ta utgangspunkt i en film eller en kultur de fleste her ikke kan noe om. Men for å svare på spørsmålet i tråden så vil jeg si at det kommer helt an på personen. Du har nok allerede fått et inntrykk av hvordan person han er, så forsøk å grav litt mer og stil kloke spørsmål som gjør at du finner ut mer om hva han tenker om feks fortiden sin og tidligere forhold. Hva tenker han om at du på et tidspunkt møter familien hans? Bor familien hans i Norge? Disse spørsmålene vil jeg tenkte gjør at du får mer informasjon om hvordan han er. Anonymkode: b6c6d...65f Kjøtthuene her inne er heldigvis ikke representative for folk flest. Må likevel si at slike holdninger ganske effektivt dreper lysten på å flytte tilbake til Norge, men det er kanskje det de vil. Anonymkode: 50cc1...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #69 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 5.36): Incoming racism.... Anonymkode: c6c60...b8a Sist jeg sjekket så er iranere og nordmenn samme rase (caucasians). Anonymkode: d3a95...823
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #70 Skrevet 10. januar 2024 Er han iraner eller perser? Anonymkode: 52fb4...52e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #71 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er han iraner eller perser? Anonymkode: 52fb4...52e Hvilken folkegruppe mener du når du sier iraner egentlig? Persere er den klart største folkegruppen i Iran, så hvis persere ikke er iranere, hvem er det da? Anonymkode: 50cc1...cf7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå