Gå til innhold

Date iransk mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor...? Ikke nok norske menn i Norge? 

Anonymkode: 7d999...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes de av oss som ikke velger bort potensielle partnere på grunn av opphav eller hudfarge, men rett og slett velger partner etter hvem vi forelsker oss i.

Er selv lykkelig gift med en fantastisk iransk kvinne som har introdusert meg for mange flotte mennesker og en utrolig fascinerende kultur.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (8 minutter siden):

Det finnes de av oss som ikke velger bort potensielle partnere på grunn av opphav eller hudfarge, men rett og slett velger partner etter hvem vi forelsker oss i.

Er selv lykkelig gift med en fantastisk iransk kvinne som har introdusert meg for mange flotte mennesker og en utrolig fascinerende kultur.

For det er jo ingen forskjell på hvordan iranske kvinner og iranske menn behandler sine partnere....

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For det er jo ingen forskjell på hvordan iranske kvinner og iranske menn behandler sine partnere....

Tenker det er ganske individuelt..? Vi har ganske mange iranere i omgangskretsen vår, også mange "blandede" par. Kan ikke si at jeg ser noen store forskjeller. Har generelt kjent veldig lite på kulturforskjeller, mye mindre enn jeg hadde trodd. Iranere virker kanskje å være mer utadvente, inkluderende og liberale enn nordmenn, generelt sett.

Mange av mine nærmeste venner er iranske menn hvor jeg også kjenner partnerne deres godt. Det skal litt mer til enn en anonym profil på Kvinneguiden til å overbevise meg om at de alle er konemishandlere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor? Fordi så langt vet jeg dette om han: intelligent, morsom, respektfull, elsker dyr, god far, elsker jobben sin, flink til å lage mat, trener hver dag, kunnskapsrik, hjelpsom, pratsom, varm og interessert i andre mennesker.

Jeg er en voksen dame som har hatt flere norske kjærester i min ungdom. Jeg kan love deg at de ikke var så greie alle sammen. Det er nok pga nettopp det, at jeg ikke mener at det er så viktig å finne seg en norsk mann for enhver pris.

Når folk sier at utenlandske menn kan være kontrollerende, sjalu og har dårlig kvinnesyn etc... så vet jeg at jeg har sett mye den slags i norske menn oppgjennom årene også. Man trenger ikke nødvendigvis tvinge kvinnen til å gå med skaut for å være en drittsekk. Det går fint uten også.

Anonymkode: f0e0a...dda

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 10.39):

Herregud for en gjeng her på KG. Iran var et moderne og progressivt samfunn for noen tiår siden. Mange flyktet når prestestyret tok over, nettopp fordi de satte frihet og den type verdier vi har her, så høyt. Finnes mange progressive personer med iransk bakgrunn.

Anonymkode: 9e1a5...a44

Mange flykter fra land, men forventer allikevel at landet de flykter til skal likne mest mulig på landet de flyktet fra

Anonymkode: d20a2...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 6.32):

Du lurer ingen

Anonymkode: c6c60...b8a

Du får si det til oss den dagen du blir banket halvt ihjel av iraneren din fordi du ikke respekterte hans mening.

Kulturforskjeller er ikke rasisme. Og om du tror det har du en virkelig lang vei å gå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du er svært heldig om du dater en iraner! De har enorm respekt for kvinner er velutdannede, rause med spandering og komplimenter! Og ja de er helt rå i senga! Jeg er gift med en iraner og han er 100 ganger bedre enn de 5 andre etniske norske eksene mine! Alle venninnene mine er misunnelige på forholdet vårt og d forstår jeg godt. Jeg hadde sex med min på 2. date og det var han som tok initiativet! Ikke les på de høyreekstremistiske kommentarene her inne, det er ekstremt mye fordommer og uvitende folk her! Masse lykke til

Anonymkode: f1182...07d

Tusen takk, jeg tar ikke de kommentarene så høytidelig. Prøvde å spare meg for dem ved å skrive at det ikke var det jeg var interessert i å høre om, men visste jo at de kom likevel :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (42 minutter siden):

Du får si det til oss den dagen du blir banket halvt ihjel av iraneren din fordi du ikke respekterte hans mening.

Kulturforskjeller er ikke rasisme. Og om du tror det har du en virkelig lang vei å gå.

Jeg kjenner en del kvinner som har blitt banket halvt ihjel av etnisk norske menn på den norske landsbygda også. De kan jo ikke engang skylde på religion eller kultur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 5.36):

Incoming racism....

Anonymkode: c6c60...b8a

incoming partnerdrap.

Anonymkode: 14331...384

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner en del kvinner som har blitt banket halvt ihjel av etnisk norske menn på den norske landsbygda også. De kan jo ikke engang skylde på religion eller kultur. 

Det gjør du helt sikkert. Men ta det som en test. Date 10 iranske menn og så 10 norske. Så kan du komme tilbake hit og forklare alle problemene du fikk med de iranske kontra de norske.

Skrevet

Hans syn på en kvinnes eget initiativ til sex, antall tidligere partnere og holdninger vil kunne fargelegges av hans tilhørighet til egen kultur og religion. Ikke så sikkert dét er synonymt med gjensidig lykke nei.

Likevel vil jeg mene at med en lands-bakgrunn som Iran så er ikke ekstremismen hans nødvendigvis gitt på forhånd. Finnes mye folk derfra med et relativt åpent tankesett..

Som noen sier, lag noen tester(feller.)😆 

Det blir for naivt å bare spørre/diskutere om holdning til slikt. Han vil selvsagt fremstå så norsk som mulig overfor deg og snakke deg etter munnen. Så der har du ingen særlig garanti.

Har to bekjente tilfeller av mislykkede, og i verste fall farlige forhold. "Jeg skjønner ingenting, han var jo så snill i starten.."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange lager også et spill for galleriet mens man dater, men det sekundet man blir gift får du plutselig alt av regler tredd over hodet på deg for da er du blitt hans "eiendel"

Anonymkode: d20a2...edb

• Liker 1
Gjest Raphael
Skrevet

Hvorvidt du lykkes med å skape et visst inntrykk ved å holde tilbake sex kommer helt an på hvor naiv fyren er. Hvis fyren er naiv nok kan det godt hende han tolker det som at du er "ei skikkelig dame". Hvis han ikke er fullt så naiv skjønner han at det ikke er en konsekvent regel, men en regel spesifikt for ham.

Personlig mener jeg at sex tidlig er positivt, og at tilbakeholdelse av sex plasserer meg i en kategori jeg ikke vil være i - og derfor dumpegrunn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er svært heldig om du dater en iraner! De har enorm respekt for kvinner er velutdannede, rause med spandering og komplimenter! Og ja de er helt rå i senga! Jeg er gift med en iraner og han er 100 ganger bedre enn de 5 andre etniske norske eksene mine! Alle venninnene mine er misunnelige på forholdet vårt og d forstår jeg godt. Jeg hadde sex med min på 2. date og det var han som tok initiativet! Ikke les på de høyreekstremistiske kommentarene her inne, det er ekstremt mye fordommer og uvitende folk her! Masse lykke til

Anonymkode: f1182...07d

Du er en av de heldige. Selvsagt finnes det gode iranske menn og kvinner. Men sannheten er at med dem, følger det svært ofte kultur. Eller ukultur....

Iranske menn får fortsatt lov å være menn og henger noen år bak vestlig utvikling. Derfor opplever du dem som respektfulle og veldig opptatte av å varte deg opp. Litt som europeiske menn var på 50 tallet.

AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (34 minutter siden):

Du er en av de heldige. Selvsagt finnes det gode iranske menn og kvinner. Men sannheten er at med dem, følger det svært ofte kultur. Eller ukultur....

Iranske menn får fortsatt lov å være menn og henger noen år bak vestlig utvikling. Derfor opplever du dem som respektfulle og veldig opptatte av å varte deg opp. Litt som europeiske menn var på 50 tallet.

Føler jeg nesten må spørre deg hvor du henter dine kunnskaper og erfaringer rundt persisk kultur, siden de avviker såpass mye fra mine egne og andre som har svart i tråden med førstehåndskjennskap.

Anonymkode: 50cc1...cf7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler jeg nesten må spørre deg hvor du henter dine kunnskaper og erfaringer rundt persisk kultur, siden de avviker såpass mye fra mine egne og andre som har svart i tråden med førstehåndskjennskap.

Min erfaring er at det er ofte de som vet minst som mener mest. -ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du må nesten ha bodd under en stein de siste 30 årene om du ikke har sett og hørt forskjellene på kulturer mellom Norge og f.eks Iran.

Det er ikke dermed sagt at alle irakiske menn har dårlig kvinnesyn. Mange har stor respekt for kvinner og forguder dere. Litt av problematikken er ofte at med den respekten, blir det kollisjon når hun med sin selvstendighet og sine feministiske vestlig holdning ønsker sitt på tvers av ham.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Du må nesten ha bodd under en stein de siste 30 årene om du ikke har sett og hørt forskjellene på kulturer mellom Norge og f.eks Iran.

Det er ikke dermed sagt at alle irakiske menn har dårlig kvinnesyn. Mange har stor respekt for kvinner og forguder dere. Litt av problematikken er ofte at med den respekten, blir det kollisjon når hun med sin selvstendighet og sine feministiske vestlig holdning ønsker sitt på tvers av ham.

Det at du sier iranere og irakere om hverandre, som er to helt ulike land og ikke minst ulike folkeslag, sier egentlig alt jeg behøver å vite om kunnskapsnivået ditt…

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det at du sier iranere og irakere om hverandre, som er to helt ulike land og ikke minst ulike folkeslag, sier egentlig alt jeg behøver å vite om kunnskapsnivået ditt…

Samme kultur. Derfor jeg skrev F.EKS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...