Gå til innhold

Date iransk mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forsåvidt enig med deg, men det er ikke alltid så enkelt når man er kvinne. Vi må ofte tenke oss litt mer om når det gjelder vår seksualitet enn menn. Veldig dumt ja, men sånn er det. Har man sex "for tidlig" i noens øyne, så blir man fort stemplet som både det ene og andre. Og det gjelder IKKE bare fra muslimske menn, det er haugevis av norske menn som også er slik.

Anonymkode: f0e0a...dda

Det perspektivet forstår jeg. Og du har nok rett i at dette er annerledes for menn og kvinner. Men om noen stempler deg på bakgrunn av dette så er jo det også en grei utsiling av menn man ikke ønsker å ha en videre relasjon til? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fremfor å fokusere på

når det er riktig å ha sex så ville jeg heller avklart om han er muslim eller ei. Er han det bør varsellampene lyse

Anonymkode: 19ea3...1ce

Han er ikke muslim. Han hater hvordan Iran har blitt (det gjør alle iranere jeg har møtt i Norge faktisk). Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke var ute etter dommedagsprofetier om muslimer og menn fra Midtøsten, er at jeg allerede har oversikt og mye kunnskap om han, og basert på det, så ønsker jeg å følge opp dette. Jeg skal ikke få barn med han ettersom vi begge er voksne og ferdig med barn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
c_buk skrev (1 minutt siden):

Det perspektivet forstår jeg. Og du har nok rett i at dette er annerledes for menn og kvinner. Men om noen stempler deg på bakgrunn av dette så er jo det også en grei utsiling av menn man ikke ønsker å ha en videre relasjon til? 

Jeg er ikke en som har sex med gud og hvermann, SVÆRT sjelden faktisk, fordi sex uten følelser gir meg NADA. Dette ønsker jeg at han skal vite om meg, og da vil jeg ikke at han skal få feil inntrykk. Da er det bedre for meg å vente. For alt jeg vet kan det hende at det er SVÆRT uvanlig for en iraner å ha sex på 3. date. Det er det jeg ønsker å få vite mer om.

Jeg tror det er ganske vanskelig å finne en mann som ikke stempler kvinner som er seksuelt frigjorte. Man skulle tro det var mange av dem i Norge, men hvis man leser hva enkelte menn skriver om kvinner her inne, så skjønner man at man slett ikke trenger å dra helt til Midtøsten for å bli stemplet altså :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herregud for en gjeng her på KG. Iran var et moderne og progressivt samfunn for noen tiår siden. Mange flyktet når prestestyret tok over, nettopp fordi de satte frihet og den type verdier vi har her, så høyt. Finnes mange progressive personer med iransk bakgrunn.

Anonymkode: 9e1a5...a44

Mange av dem har likevel et annet kvinnesyn enn her i Norge. Jeg hadde derfor sett denne typen an lenger enn 3 dater. 

Anonymkode: 12bf5...444

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke visste at han var iraner, hadde du tenkt på ham som en person. Og det kan du fortsette med, selv om du vet at han også er iraner.

Kvinnesynet hans ligger ett eller annet sted på skalaen mellom fullt frigjort og ekstremt konservativt og kontrollerende. Store deler av den skalaen finnes også representert blant helnorske menn (og kvinner). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (14 timer siden):

Jeg ville kanskje fortalt han en fiktiv historie om ei venninne som var på ferie og som lå med en hel del menn på reisen sin for å se hvordan han reagerte eller hva han mente om en slik oppførsel. Se det an litt ift hvilke verdier han har.

Jeg selv synes heller ikke at det er særlig smart eller tiltalende å "ligge med en hel del menn" når man er på ferie da :D så om han uttrykker skepsis over det, så er det ikke et rødt flagg i mine øyne, forsåvidt. -ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud for en gjeng her på KG. Iran var et moderne og progressivt samfunn for noen tiår siden. Mange flyktet når prestestyret tok over, nettopp fordi de satte frihet og den type verdier vi har her, så høyt. Finnes mange progressive personer med iransk bakgrunn.

Anonymkode: 9e1a5...a44

Dette.

Er lykkelig gift med en iraner, mange av våre nærmeste venner er iranere,og jeg kan med hånda på hjertet si at det er de varmeste, snilleste, mest gjestfrie, moderne og liberale menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. Mer enn mange nordmenn jeg kjenner. De fleste som har uvandret er høyt utdannet, ambisiøse, og er sekulære og har flyttet nettopp for å komme seg unna det totalitære, teologiske regimet.

Selvfølgelig finnes det iranere som er drittsekker også, noe annet ville vært rart, men generelt er inntrykket jeg har av iranere flest utenlukkende positivt.

Anonymkode: 50cc1...cf7

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det jeg lurer på er når jeg bør ha sex med han. 

Og for å svare på spørsmålet ditt. Vi kjente hverandre godt fra før og det hadde nok ligget gjensidige følelser der lenge, men vi hadde sex på første date. Det var ikke til å unngå.

Etter syv år sammen er det ingenting så langt som tyder på at det ikke var en god idé 😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og for å svare på spørsmålet ditt. Vi kjente hverandre godt fra før og det hadde nok ligget gjensidige følelser der lenge, men vi hadde sex på første date. Det var ikke til å unngå.

Etter syv år sammen er det ingenting så langt som tyder på at det ikke var en god idé 😁

Jeg skjønner. Takk, fint å få svar fra noen som har egne erfaringer!

AnonymBruker
Skrevet
Betasuppe skrev (16 timer siden):

Bare se på Bahareh Letnes, hun serverer alkohol og fester :)

Det er bare å se til Sverige også, og hvilken massiv kulturkollisjon som tårner seg opp der. De har mistet fullstendig fotfestet.

Jeg sier absolutt ikke at alle menn av utenlandsk opprinnelse er slik eller sånn, det er mange fantastisk fine folk også. Men, vi kommer ikke bort fra at mange har et meget spesielt kvinnesyn (selv om de ikke alltid viser det i starten), og det er mange kvinner som lever med voldsalarm på grunn av at det har vist seg at man lever i hver sin virkelighet.

Anonymkode: 21a81...69c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 3.16):

Det jeg lurer på er når jeg bør ha sex med han.

Hvis du liker han og du vil har sex med han må snakker med han om dette. 

Det handler om å kommunisere!

Selv om han er fra et annet land, betyr ikke det at alle tenker likt innenfor den kulturen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg erfarer at iranere kan være vidt forskjellige når det gjelder grad av konservatisme, religiøsitet, kvinnesyn og syn på vestlige verdier generelt. Jeg kjenner iranere i hver sin ende av skalaen. En av mine aller beste mannlige venner er iraner, han er et nydelig menneske tvers gjennom med stor respekt for alle mennesker (så lenge de ikke er drittsekker). 

Mvh Kvinne 

Anonymkode: 71aa9...eba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg erfarer at iranere kan være vidt forskjellige når det gjelder grad av konservatisme, religiøsitet, kvinnesyn og syn på vestlige verdier generelt. Jeg kjenner iranere i hver sin ende av skalaen. En av mine aller beste mannlige venner er iraner, han er et nydelig menneske tvers gjennom med stor respekt for alle mennesker (så lenge de ikke er drittsekker). 

Mvh Kvinne 

Anbefaler deg å prøve å finne ut i hvilken ende av skalaen denne mannen du dater befinner seg. Det er umulig å svare på spørsmålet ditt uten at vi vet mer om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Iranere som har kommet til Vesten er i min erfaring veldig imot det kvinneundertrykkende regimet de flyktet fra. Iran var helt annerledes før Sharia ble innført, da hadde kvinner karrierer, gikk i korte skjørt osv. Jeg tenker forøvrig at man ikke skal tenke på antall dater før sex, men heller hvor kjent man blir. Finn ut mer om hans verdier, familiebakgrunn osv. Og presser han på for sex er det også informasjon du kan bruke for å lande på om dette er liv laga eller ikke. 

Anonymkode: 0c82c...ad9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er han i 70-årene denne karen? Mange progressive med iransk bakgrunn...ehhh nei. 

Anonymkode: d1781...3c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette.

Er lykkelig gift med en iraner, mange av våre nærmeste venner er iranere,og jeg kan med hånda på hjertet si at det er de varmeste, snilleste, mest gjestfrie, moderne og liberale menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. Mer enn mange nordmenn jeg kjenner. De fleste som har uvandret er høyt utdannet, ambisiøse, og er sekulære og har flyttet nettopp for å komme seg unna det totalitære, teologiske regimet.

Selvfølgelig finnes det iranere som er drittsekker også, noe annet ville vært rart, men generelt er inntrykket jeg har av iranere flest utenlukkende positivt.

Gar du med skaut?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare å se til Sverige også, og hvilken massiv kulturkollisjon som tårner seg opp der. De har mistet fullstendig fotfestet.

Jeg sier absolutt ikke at alle menn av utenlandsk opprinnelse er slik eller sånn, det er mange fantastisk fine folk også. Men, vi kommer ikke bort fra at mange har et meget spesielt kvinnesyn (selv om de ikke alltid viser det i starten), og det er mange kvinner som lever med voldsalarm på grunn av at det har vist seg at man lever i hver sin virkelighet.

Ja men det tviler jeg på er iranere hovedsakelig 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner flere iranere, og opplever ingen av de slik flere i tråden her antyder. De kom til Norge som små barn, på flukt fra regimet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 5.36):

Incoming racism....

Anonymkode: c6c60...b8a

Min mor og hennes venninner har vært borti mye rart av utenlandske menn: f.eks. en som var desperat etter analsex forsi det var forbudt for "kvinner i hans kultur" (det var visst "skittent" å ødelegge kvinner fra hans kultur på denne måte, men norske kvinner brydde seg jo ikke om slikt), en som mente kona skulle jobbe OG være den som tok seg av barna og huset, en som mente han hadde rett til å ligge med andre etater, men kona hans kunne ikke ligge med andre menn. Alle disse var LIKSOM godt integrert i norsk kultur. Det finnes massevis av værr etilfeller, der de ikke engsng har integrert seg bort fra æresdrap og vold for å "vise st de elsker henne". Det er ikke "rasisme", men en realitet for en god del kvinner.

Endret av katties
AnonymBruker
Skrevet

Så, for å oppsummere denne tråden så finnes det to typer kulturer i verden, norsk kultur og "utenlandsk" kultur, hvor norsk kultur er gjennomgående bra, mens utenlandsk kultur er dårlig og undertrykkende. Greit å vite.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gar du med skaut?

Jeg kjenner absolutt ingen iranske kvinner som bruker hijab, så hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

...og dette er på grunn av iranere/persere?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...