Gå til innhold

Date iransk mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to dater med en iransk mann. Ting virker veldig fint så langt, og tiltrekning og kjemi er 100%. Vi skal straks på date nr. 3. Det jeg lurer på er når jeg bør ha sex med han. Om han var norsk, så kanskje jeg ville gått for det på date nr. 3, MEN ettersom han er iraner, så er jeg redd for å gi feil inntrykk. Da vil jeg heller vente litt. Noen som har synspunkter på dette? (er ikke ute etter dommedagsvarsler om alt mulig).

Anonymkode: f0e0a...dda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du venter en stund så får du ihvertfall vite hva han ønsker av deg og hva han forventer. F.eks. hvis han forventer sex veldig tidlig så kan det bety at det er verdien han ser i deg og ikke noen annen verdi, han er altså ikke seriøs.

Anonymkode: 51e18...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Incoming racism....

Anonymkode: c6c60...b8a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Incoming racism....

Det handler ikke om rasisme å være oppmerksom på at menn av utenlandsk opprinnelse, selv om de har bodd omtrent hele sitt liv i Norge, veldig ofte har et annet verdisett og kvinnesyn enn etniske nordmenn. De har familie med sine tradisjoner, og forventninger fra både nær familie og fjernere slekt. 

Må kunne gå an å diskutere realiteter uten at det skal ropes om rasisme.

Anonymkode: 21a81...69c

• Liker 18
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om rasisme å være oppmerksom på at menn av utenlandsk opprinnelse, selv om de har bodd omtrent hele sitt liv i Norge, veldig ofte har et annet verdisett og kvinnesyn enn etniske nordmenn. De har familie med sine tradisjoner, og forventninger fra både nær familie og fjernere slekt. 

Du lurer ingen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen lærer ikke av historien, og lar seg imponere av oppmerksomhet, eiertrang, mann er mann og kvinne er kvinne,  og annen kultur. Lykke til med livet sier jeg. 

Anonymkode: d1781...3c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Se "Ikke uten min datter". Fin film. Litt gammel, men fortsatt tidsaktuell. 

Anonymkode: 0e86d...68d

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal tenke deg 2 ganger om med så store kulturforskjeller.

Anonymkode: 9dde2...a66

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på etter hvordan DU føler for, og skap din egen erfaring i livet! Fortell oss gjerne etterpå! Lykke til

Anonymkode: bb531...f32

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville kanskje fortalt han en fiktiv historie om ei venninne som var på ferie og som lå med en hel del menn på reisen sin for å se hvordan han reagerte eller hva han mente om en slik oppførsel. Se det an litt ift hvilke verdier han har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (47 minutter siden):

Jeg ville kanskje fortalt han en fiktiv historie om ei venninne som var på ferie og som lå med en hel del menn på reisen sin for å se hvordan han reagerte eller hva han mente om en slik oppførsel. Se det an litt ift hvilke verdier han har.

Nåja

Seksuelt reserverte folk finnes i alle land og kulturer

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjem passet ditt et sted. Helst i et annet hus.

Er du på reise ikke gi det fra deg.

Anonymkode: b38fb...9e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig aldri.

Men skulle dere ende der så vær nøye med prevensjon slik at dere aldri får barn sammen.

Anonymkode: d9569...d30

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en gjeng her på KG. Iran var et moderne og progressivt samfunn for noen tiår siden. Mange flyktet når prestestyret tok over, nettopp fordi de satte frihet og den type verdier vi har her, så høyt. Finnes mange progressive personer med iransk bakgrunn.

Anonymkode: 9e1a5...a44

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fremfor å fokusere på

når det er riktig å ha sex så ville jeg heller avklart om han er muslim eller ei. Er han det bør varsellampene lyse

Anonymkode: 19ea3...1ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er enig med deg. Samtidig så er de iranerne jeg kjenner veldig vestlige og har verdier som likner på mine. Det er en grunn til at de dro fra Iran. Iran var ganske vestlig frem til slutten av 70-tallet. 

Jeg var sammen med en iraner da jeg var ganske ung, han behandlet meg så bra og var kanskje den snilleste kjæresten jeg har hatt. Foreldrene var snille, behandlet hverandre og meg så bra. Gjestfrie og åpne. Begge jobbet, barna tok solide utdannelser. 

Det ble slutt av hel andre grunner enn kulturkræsj. 

Jeg kunne aldri vært sammen med noen med helt andre verdisyn enn meg, og aldri en troende muslim. Det var altså ikke denne familien. 

Anonymkode: eec03...959

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bra mye folk her som virker å ha veldig liten eksponering til  Iranere .  Blant de mest integrerte og sekulære av muslimer du finner i Norge,  sidestilt med bosniere og montenegrinere . Har ikke ikke merket særskilt kultur forskjeller med Iranere jeg vokste opp med heller. Hadde kanskje funnet litt mer ut om kretsene han vanker i hvis han er oppvokst i Norge.  Har han blandet vennegjeng eller bare vanker han med sine "egne" , samme gjelder for så vidt familien. Er vell først og fremst disse to parameterne. Tror ikke jeg har møtt en  dypt religiøs dårlig tilpasset iraner dog. De fleste enten gjennom oppvokst eller på studier og jobb har vært godt tilpasset.  

• Liker 8
Skrevet

For min del tenker jeg det er irrelevant om han er fra Iran eller fra et annet land. Jeg reagerer mer på din planlegging av når dere skal ha sex. Er det ikke bedre å la relasjonen utvikle seg naturlig, og om det er en seksuell tiltrekning som begge føler så kan man agere deretter?

Det høres jo helt merkelig ut å skulle planlegge når man har fått etablert en relasjon hvor sex er det naturlige neste steg. For noen er det etter første date, for andre kan det være etter 20 dater og noen kan til og med ha den følelsen fra første møte. 

Verdier angående sex, kjønnsroller osv. kan du finne menn du matcher dårlig med uavhengig av nasjonalitet. Har opp gjennom årene hatt flere venner med nasjonaliteter som er typisk strikte som selv ikke er det, og norske venner som har et gammeldags syn på sex og kjønnsroller som jeg ikke anser kompatibelt med en moderne kvinne. For statistikk kan stereotypier til dels stemme og være nyttige, i faktiske relasjoner med enkeltmennesker betyr enkeltmenneskene mer enn sine stereotypier.

• Liker 2
Skrevet

Bare se på Bahareh Letnes, hun serverer alkohol og fester :)

AnonymBruker
Skrevet
c_buk skrev (1 time siden):

For min del tenker jeg det er irrelevant om han er fra Iran eller fra et annet land. Jeg reagerer mer på din planlegging av når dere skal ha sex. Er det ikke bedre å la relasjonen utvikle seg naturlig, og om det er en seksuell tiltrekning som begge føler så kan man agere deretter?

Det høres jo helt merkelig ut å skulle planlegge når man har fått etablert en relasjon hvor sex er det naturlige neste steg. For noen er det etter første date, for andre kan det være etter 20 dater og noen kan til og med ha den følelsen fra første møte. 

Verdier angående sex, kjønnsroller osv. kan du finne menn du matcher dårlig med uavhengig av nasjonalitet. Har opp gjennom årene hatt flere venner med nasjonaliteter som er typisk strikte som selv ikke er det, og norske venner som har et gammeldags syn på sex og kjønnsroller som jeg ikke anser kompatibelt med en moderne kvinne. For statistikk kan stereotypier til dels stemme og være nyttige, i faktiske relasjoner med enkeltmennesker betyr enkeltmenneskene mer enn sine stereotypier.

Forsåvidt enig med deg, men det er ikke alltid så enkelt når man er kvinne. Vi må ofte tenke oss litt mer om når det gjelder vår seksualitet enn menn. Veldig dumt ja, men sånn er det. Har man sex "for tidlig" i noens øyne, så blir man fort stemplet som både det ene og andre. Og det gjelder IKKE bare fra muslimske menn, det er haugevis av norske menn som også er slik.

Anonymkode: f0e0a...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...