AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar har begynt på en erme, ferdig med bolen. I oppskriften står det at jeg skal strikke bord C, og snu oppskriften opp ned. Jeg strikker small. Da har jeg 74 masker, men i beg på borden c er det 73 masker? annenhver hvit og blå. Syns også det er rart at man skal snu oppskriften oppned? Noe annet jeg lurer på er halsen på genseren. brettes den innover eller utover ved montering? Blir så glad for hjelp, for jeg står helt fast. Anonymkode: 14b2c...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Halsen brettes innover. Strikkes bolen nedenfra og opp, og ermene ovenfra og ned? Det kan forklare hvorfor du skal snu mønsteret. Den ekstra masken er sikkert midtmasken under ermet. (Har ikke strikket akkurat denne genseren) Anonymkode: 5a8da...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Halsen brettes innover. Strikkes bolen nedenfra og opp, og ermene ovenfra og ned? Det kan forklare hvorfor du skal snu mønsteret. Den ekstra masken er sikkert midtmasken under ermet. (Har ikke strikket akkurat denne genseren) Anonymkode: 5a8da...e05 Tusen hjertelig takk for svar både bolen og ermene strikkes nedenfra og opp. Blir midtmasken den første masken på pinne 1? eller siste på pinne 4? ( strømpepinner) da skal jeg prøve meg igjen, takktakk Anonymkode: 14b2c...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 18.24): Tusen hjertelig takk for svar både bolen og ermene strikkes nedenfra og opp. Blir midtmasken den første masken på pinne 1? eller siste på pinne 4? ( strømpepinner) da skal jeg prøve meg igjen, takktakk Anonymkode: 14b2c...9b7 Du kan egentlig velge selv om midtmasken skal være første eller siste maske på pinnen, så lenge det er samme maske hele veien Anonymkode: 3958d...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Jeg snudde ikke mønstret når jeg strikket. Er jo egne diagram for mønstre på armene? Du strikker ikke bord c, men ermebordene på siste side i oppskriften. Anonymkode: d9e22...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Hvilken porselen genser strikket du? Ser nå at det finnes to forskjellige. Er det den beige og blå? Anonymkode: d9e22...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 23.28): Hvilken porselen genser strikket du? Ser nå at det finnes to forskjellige. Er det den beige og blå? Anonymkode: d9e22...d9c Ja, fra Sandnes garn ennå ikke ferdig.... Anonymkode: 14b2c...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #8 Del Skrevet 7. september Ordna det seg med ermet? Sitter med oppskrifta her og ser at grunnen til at borden skal snus er at oppskrifta gir mulighet til å strikke både ovenfra og ned, og nedenfra og opp. Dersom du strikker nedenfra og opp må man øke på på tur oppover ermet. Ser at det står bord C og B, men det er vel heller mønsteret på siste side man må se på. Bord >B og C viser bare mønsterrepetisjonen. Anonymkode: 6c4dd...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå