Gå til innhold

Hvor var du under OL på lillehammer 1994 ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, DelvisPresley said:

Enkelte ting måles ikke i penger, men i affeksjonsverdi.

Ironien er nettopp at fordi man på typisk norsk vis ikke kan feire uten å måtte arrangere et OL da man mimrer om hvor fantastisk 1994 var, kommer det med noen års mellomrom nye forsøk på å søke et nytt OL, der prislappen blir dyrere og dyrere.

Så i stedet for å glede seg helt gratis, må man først arrangere et vinter-OL til en astronomisk prislapp, og vente noen tiår på at dette kan gjennomføres.

Dette er den norske definisjonen av feiring. 😁

Anonymkode: 6678c...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdomsskolen jeg gikk på var veldig sportssinteressert. Undert Albertville OL 2 år før satte de opp felles visning i gymsalen slik at vi fikk de alle viktige renn.

Til Lillehammer OL sparte de en uke høstferie fra året før og slo den sammen med vinterferie under OL-ukene slik at vi hadde fri under hele mesterskapet.

Så det meste av tiden var jeg hjemme forran tv'en. Men på 5mila var jeg på tribunen i Lillehammer.

Gode minner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på ungdomsskolen og hadde 2 ukers vinterferie. Så åpningsseremonien, litt skihopp og avslutningsseremonien, men ikke så mye mer. Var like lite interessert i sport da som nå. Men var digg med 2 ukers vinterferie da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehus. Så har ikke så mye minner om OL i Norge.

Anonymkode: 62679...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der to ganger, var bare sju år da🤣

Anonymkode: 301a3...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 16 år. Gikk på vgs. Hadde ikke høstferie men to uker vinterferie under OL. Så minst mulig på sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mother Dirt

Hadde nettopp fylt 6 år , så husker bare at foreldrene mine så på åpningen av det. Det jeg husker er at jeg var syk og lå under dyna på sofaen. Husker ikke noe av showet, kun et glimt av mye snø og masse folk , men skjønte at det var viktig for de voksne å få det med seg. Tror jeg visste at det var i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det var så herlig. Var på Lillehammer en uke og fikk med mange øvelser og alle premieutdelingene om kvelden. Full rulle fra morgen til kveld. Øltelt og mye moro og folk i gatene. Kjempestemning overalt man gikk. Nydelig vintervær med blå himmel og sol. Kaldt men vi var godt kledd. Det var en fantastisk uke som jeg aldri vil glemme ❤️ ❤️

Fikk flashback i kveld med Sissel og OL-floka på tv 😊

Anonymkode: 4c72b...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid bodd i Lillehammer. Hadde min første jobb som journalist. Med VIP - kort kom jeg inn på alle arrangementer. Frøs mye, men hadde det fint. 

Anonymkode: abdf6...40f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp fylt 13. Foreldrene mine kjøpte vhs-spiller til jul, og vi tok opp åpningssermonien og skøyteløp. Så aldri på opptakene 😂 Vi tok nattog fra Trondheim, stoppet på Oppdal og var på kveldsmat&konsert på hotellet der før vi toget videre til Lillehammer. Hadde blitt kledd opp i vadmelnikkers fra Adelsten, følte meg passe dust. På Lillehammer var det utrolig mye folk og veldig kaldt, vi så hopprenn i Lysgårdsbakkene og Espen Bredesen vant gull. Så tok vi toget hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var 8 år. Vi så på skihopp. Jeg husker jeg synes det var ulidelig kjedelig.

Anonymkode: 2ebe3...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2024 at 9:58 PM, Kanino said:

På toalettet

I 14 dager?

Anonymkode: 711cc...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg 12 dager gammel. Var med i vogna under OL men husker selvfølgelig ingen ting av det. Har mange fine bilder da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 11, ble 12 år det året. Jeg gikk skirenn akkurat den dagen det var åpningsseremoni. Husker jeg følte meg utrolig dum. Ingen av foreldrene mine var med. Jeg kom inn som helt sist og folk hadde startet å dra fra målområdet. Husker jeg skammet meg sånn.

Anonymkode: 6a98c...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta jeg var hjemme og lekte med noe, 3 år gammel, mens foreldrene mine nok så på tv.

Anonymkode: 16674...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt på flyet til Lanzarote da åpningsseremonien pågikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2024 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Men, hvor var du under OL: -på lillehammer ?

Anonymkode: 0bcfe...325

På Lillehammer, hvor jeg blant annet jobbet på restaurant inne i OL-landsbyen. Fikk med meg noen øvelser også.

Anonymkode: 429d5...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å dansa flokedansen på åpningsshowet og så på langrenn😍

Var iskaldt men gøy😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra når jeg er født så ble jeg trolig skapt på den tiden. Usikker på om jeg eksisterte eller var starten på meg

Anonymkode: 6415c...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...