Gå til innhold

Mannens eks vil ha nytt barn med ham????

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dagens samfunn med hel, halv og stesøsken er jeg ikke det dugg overrasket over at slike ordninger blir mer vanlig. Jeg ser absolutt tankegangen dersom det hadde vært snakk om å lage ett helsøsken, men nå ville de jo bruke egg fra nydama så den var merkelig.

Men, men.. jeg hadde aldri godtatt ett slik forslag selv om noen spurte om min mann.

Anonymkode: a2583...6fe

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og sånn skal det bli. Har lyst på et barn til. Tanken var innom å spørre eksen om sæd. Jeg lo og tenkte videre, for jeg skjønte det var helt på viddene😆

Samtidig som jeg mener at det hadde ikke vært dumt, sånn helt egoistisk sett. Vi har jo lagd tre perfekte barn sammen😅 Men så er det det med familieforhold, samvær pg alt det der. Det hadde blitt helt surr. 

Anonymkode: 30444...992

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I grunn en veldig god løsning, ser absolutt hvordan dette scenarioet sveiser sammen den nye familien.
Men hvordan tenker de relasjonen mellom dette nye barnet og din mann skal være da? Regner jo med det skal være en slags åpenhet om det, ellers er jo litt av poenget borte?

ang. Spørsmålet deres: å si at det ikke kommer til å skje er vel ikke det samme som å snakke negativt om mor? Hva sa dere den gangen/før du opprettet dette innlegget?

Anonymkode: 01901...1d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det så dumt da? Han må gi sæd, det er ikke sånn at de skal ligge sammen. Er vel bedre ar barnet har "kjente" gener og vil være helsøsken med barnet fra før, genetisk. Det som evt måtte vært ett problem, er at det blir for nærme. Hadde han likt å se barnet sitt, men ikke det nye? Det vil jo på en måte være en del av han... samtidig, så har donorbarn lov til å vite hvem som er donor, og det kan jo være rart for en ung voksen å vite at donoerwn har vært der hele tiden, men ikke sagt noe, eller bygget ett forhold. Er vel noe med evt arv og. Har de tenkt på sånne ting? 

Anonymkode: 9f8a3...f80

Som flere har nevnt er det ikke lov med privat doneri g i Norge, man må velge en anonym donor via klinikk. 

Så scenaroiet her blir jo at mannen til TS må møte damene et sted, gå å runke på do for å sp gi den ferske sperren til dem som de da må inseminere umiddelbart. Om de ikke lykkes på første forsøk må prosedyren utføres flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For en skrullete oppførsel. 
Gi dem noen år til å se om dette paret fremdeles deres er sammen. 
Det er noe med desse parene av samme kjønn . De tror at det å få barn er en jobb for laboratoriet, og ikke mor og far som ønsker seg barn sammen  

Anonymkode: dc6d1...670

For et skrullete svar.

Selvsagt er det en jobb for laboratoriet når det ikke går på den vanlige måten. Hva er forskjellen på at mor og mor ønsker seg barn sammen (eller far og far), og far og mor? Sett bort i det biologiske aspektet, selvsagt.

Skrevet

Hvis mannen leverer sæd i x, kan det komme krav om barnebidrag av den grunn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! At du og mannen din ikke vil være med på dette er jo helt forståelig, og dere kan helt enkelt nøye dere med et klart og tydelig "nei" til dette. Dere trenger på ingen måte å begrunne det eller forsvare det valget! 

MEN jeg hadde definitivt tatt opp at det er fullstendig uakseptabelt at de har snakket med barnet om dette. Det er helt uansvalig og involvere et barn (eller ungdom for den saks skyld) i sin voksenverden på denne måten. Dette burde de ta ansvar for og forklare barnet at det ikke blir noe av og ellers svare på eventuelle spørsmål ungen måtte ha rundt denne absurde og forvirrende situasjonen. 

Vil gå så langt som å si at de faktisk skylder deg og mannen din en unnskyldning for ulempene dette har ført til. Det går jo i aller høyeste grad utover dere også at dere må "ta støyten" ovenfor felles og eget barn som har blitt innlemmet i dette syke prosjektet.

Anonymkode: 54c16...c19

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et skrullete svar.

Selvsagt er det en jobb for laboratoriet når det ikke går på den vanlige måten. Hva er forskjellen på at mor og mor ønsker seg barn sammen (eller far og far), og far og mor? Sett bort i det biologiske aspektet, selvsagt.

Fordi det å få barn ikke er en menneskerett! 
En skal ha respekt for at var et fortjener en mor og en far. 
Det er viktig for oppveksten og identiteten, men dette forstår ikke par av samme kjønn.  
Dette handler om den vanlige egoismen 

Anonymkode: dc6d1...670

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gærninger...

Det er flere problemer her som dere kan liste opp for dem.

Hvis han noensinne skal ha flere barn, så vil han ha barn med sin nåværende samboer, slik at barnet blir boende hos ham hele tiden, og blir helsøsken til barnet de har.

Hvem skal være offisielle foreldre ser de for seg? Et barn kan ha 2 foreldre, ikke 3. Er det da eggdonor eller hun som bærer fram barnet som ikke får være offisiell forelder med de rettighetene det medfører? Hvis de bruker anonym donor, så får begge kvinnene være forelder.

Hvis de to går fra hverandre, skal far da ha et barn som har samvær med førstekona, og ett barn som har samvær med førstekonas ekskone?

Og da sitter far potensielt med 3 barn og 3 samværsavtaler? 

Dere får bare si at selv om de ser for seg dette som en genial løsning, så har det absolutt null oppside for far. Så svaret blir et definitivt NEI.

Anonymkode: f5f3a...586

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og siste punkt - far er ikke gift med henne lenger, så han har null ansvar for å bidra til at hun oppnår sine ønsker i livet. De får skaffe seg unge sjøl.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, cafflatte said:

Hva sier mannen til dette forslaget?

Han trodde først det var tull. 

Han sier selvsagt det er uaktuelt. 

Anonymkode: da9bb...f57

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Gærninger...

Det er flere problemer her som dere kan liste opp for dem.

Hvis han noensinne skal ha flere barn, så vil han ha barn med sin nåværende samboer, slik at barnet blir boende hos ham hele tiden, og blir helsøsken til barnet de har.

Hvem skal være offisielle foreldre ser de for seg? Et barn kan ha 2 foreldre, ikke 3. Er det da eggdonor eller hun som bærer fram barnet som ikke får være offisiell forelder med de rettighetene det medfører? Hvis de bruker anonym donor, så får begge kvinnene være forelder.

Hvis de to går fra hverandre, skal far da ha et barn som har samvær med førstekona, og ett barn som har samvær med førstekonas ekskone?

Og da sitter far potensielt med 3 barn og 3 samværsavtaler? 

Dere får bare si at selv om de ser for seg dette som en genial løsning, så har det absolutt null oppside for far. Så svaret blir et definitivt NEI.

De kom med forslag til en "kontrakt" som skulle frigi ham fra barnebidrag. Den nye babyen skal visst bo hos dem, men også følge kunne følge søskenet sitt til far om ønskelig. 

De har foreslått både at ny kone donerer egg til eks, og at mannen bare overleverer sæd til ny kone. 

Det gir absolutt ingen mening. 

Det virker som de har en slags forestilling om at vi er én stor felles familie. Etter dette forslaget ble lansert har de komt med små gaver, der navnet til mitt og mannens barn står som giver på til-fra-lappen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud! At du og mannen din ikke vil være med på dette er jo helt forståelig, og dere kan helt enkelt nøye dere med et klart og tydelig "nei" til dette. Dere trenger på ingen måte å begrunne det eller forsvare det valget! 

MEN jeg hadde definitivt tatt opp at det er fullstendig uakseptabelt at de har snakket med barnet om dette. Det er helt uansvalig og involvere et barn (eller ungdom for den saks skyld) i sin voksenverden på denne måten. Dette burde de ta ansvar for og forklare barnet at det ikke blir noe av og ellers svare på eventuelle spørsmål ungen måtte ha rundt denne absurde og forvirrende situasjonen. 

Vil gå så langt som å si at de faktisk skylder deg og mannen din en unnskyldning for ulempene dette har ført til. Det går jo i aller høyeste grad utover dere også at dere må "ta støyten" ovenfor felles og eget barn som har blitt innlemmet i dette syke prosjektet.

Anonymkode: 54c16...c19

Ja, jeg blir rimelig satt ut når barnet begynner å prate om at mamma og bonusmamma har fortalt om planer om ny baby! 

Vi forsøker så langt det lar seg gjøre å aldri si noe stygt om det andre hjemmet, å alltid virke som de voksne er enige og har godt samarbeid osv. Men dette kan jeg ikke late som det er enighet rundt. 

For å være ærlig synes jeg det er galskap og skikkelig dårlig gjort å involvere barnet! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ang. Spørsmålet deres: å si at det ikke kommer til å skje er vel ikke det samme som å snakke negativt om mor? Hva sa dere den gangen/før du opprettet dette innlegget?

Sa at vi har ingen planer om ny baby. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De kom med forslag til en "kontrakt" som skulle frigi ham fra barnebidrag. Den nye babyen skal visst bo hos dem, men også følge kunne følge søskenet sitt til far om ønskelig. 

De har foreslått både at ny kone donerer egg til eks, og at mannen bare overleverer sæd til ny kone. 

Det gir absolutt ingen mening. 

Det virker som de har en slags forestilling om at vi er én stor felles familie. Etter dette forslaget ble lansert har de komt med små gaver, der navnet til mitt og mannens barn står som giver på til-fra-lappen. 

Man kan ikke skrive kontrakter som går på tvers av norsk lov, kontrakten vil være ugyldig. Så da kan far plutselig bli krevd for barnebidrag.

Og vet de at far har lyst til å ha et barn han knapt får omgås, ikke får være forelder til? Litt snålt å bare anta det.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Bruker de hjemmeinseminering kan de sette far som ukjent. Så kan den av damene i forholdet som ikke har båret frem barnet adoptere barnet.

Hvordan tenker du de skal få tak i egget? Planen er at den ene kvinnen skal bære fram barn av den andre kvinnens egg. 

Endret av cassio
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så blir barnefar bidragspliktig til barnet til xkonen og den nye konen hennes

Anonymkode: 663b9...363

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne merkelige situasjonen. 

Mannen har et barn fra før, og en ekskone. Ekskona har giftet seg på nytt, og kona hennes har ett barn. Jeg og mannen har også ett barn sammen. 

Alt dette er vel nærmest vanlig nå, og jeg trives fint i familien min. 

I det siste har mannens ekskone derimot blitt opptatt av å utvide familien. Hun ønsker seg flere barn. Forslaget hun kom med var at hun skulle bære frem et barn, med egg fra sin nye kone og sæd fra mannen. 

Både han og jeg trodde selvsagt dette var tull. Problemet er at det virker som de er helt seriøse. De har tatt det opp flere ganger, argumenterer med at da blir alle barna halvsøsken og at det sveiser familien sammen. 

Nå har barnet mannen har med sin ekskone også nevnt dette, og lurer på hvor den nye babyen skal bo. Altså, de har tatt opp dette med barnet? 

Hvordan i allverden avfeie dette som totalt uaktuelt, og samtidig holde maska og kun snakke positivt om mor? 

Jeg er så satt ut at jeg klarer ikke tenke? 

Be dem kutte ut tullpratet med en gang. Jeg orker ikke høre mer om det, det burde ikke du heller. 

Anonymkode: dc514...2a0

• Liker 2
Gjest Bella78
Skrevet

Ser jo teoretisk sett logikken, men i praksis kunne jeg ikke fått dette til 😅 Men mannen din må jo bare si tydelig nei, og få dette ut av verden? Det er jo lov å spørr 🙈 Syns det er mer spesielt at fellesbarnet allerede var involvert i denne planen, det var jo unødvendig. 

Skrevet
cassio skrev (2 timer siden):

Hvordan tenker du de skal få tak i egget? Planen er at den ene kvinnen skal bære fram barn av den andre kvinnens egg. 

Det gikk jeg glipp av. Nei da må man nok til en utenlandsk klinikk ja. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...