AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne merkelige situasjonen. Mannen har et barn fra før, og en ekskone. Ekskona har giftet seg på nytt, og kona hennes har ett barn. Jeg og mannen har også ett barn sammen. Alt dette er vel nærmest vanlig nå, og jeg trives fint i familien min. I det siste har mannens ekskone derimot blitt opptatt av å utvide familien. Hun ønsker seg flere barn. Forslaget hun kom med var at hun skulle bære frem et barn, med egg fra sin nye kone og sæd fra mannen. Både han og jeg trodde selvsagt dette var tull. Problemet er at det virker som de er helt seriøse. De har tatt det opp flere ganger, argumenterer med at da blir alle barna halvsøsken og at det sveiser familien sammen. Nå har barnet mannen har med sin ekskone også nevnt dette, og lurer på hvor den nye babyen skal bo. Altså, de har tatt opp dette med barnet? Hvordan i allverden avfeie dette som totalt uaktuelt, og samtidig holde maska og kun snakke positivt om mor? Jeg er så satt ut at jeg klarer ikke tenke? Anonymkode: da9bb...f57 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Kan noen stanse dette gærne toget av en verden? Jeg vil av!!! Anonymkode: 9e901...fe8 33 2 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Bare si nei, ikke snakk mer om det. Herregud for et forslag. Anonymkode: 23917...570 28 1 3
Grüner Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne merkelige situasjonen. Mannen har et barn fra før, og en ekskone. Ekskona har giftet seg på nytt, og kona hennes har ett barn. Jeg og mannen har også ett barn sammen. Alt dette er vel nærmest vanlig nå, og jeg trives fint i familien min. I det siste har mannens ekskone derimot blitt opptatt av å utvide familien. Hun ønsker seg flere barn. Forslaget hun kom med var at hun skulle bære frem et barn, med egg fra sin nye kone og sæd fra mannen. Både han og jeg trodde selvsagt dette var tull. Problemet er at det virker som de er helt seriøse. De har tatt det opp flere ganger, argumenterer med at da blir alle barna halvsøsken og at det sveiser familien sammen. Nå har barnet mannen har med sin ekskone også nevnt dette, og lurer på hvor den nye babyen skal bo. Altså, de har tatt opp dette med barnet? Hvordan i allverden avfeie dette som totalt uaktuelt, og samtidig holde maska og kun snakke positivt om mor? Jeg er så satt ut at jeg klarer ikke tenke? Anonymkode: da9bb...f57 Sykt. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare si nei, ikke snakk mer om det. Herregud for et forslag. Anonymkode: 23917...570 Ta er vel strengt tatt ikke den som skal si nei, det bør mannen gjøre. Anonymkode: b96ee...93e 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Han avfeier det som totalt uaktuelt ved å si: «Det er totalt uaktuelt. Det er tvert nei. Jeg trenger ikke tenke over det og jeg ønsker ikke dette, så det vil aldri skje». Så later mannen og du (og forhåpentligvis dette paret) som om dette forslaget aldri kom. Så går livet videre, ingen ting har skjedd, dere forholder dere til mor som før. Anonymkode: fbd43...e29 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor ikke? Anonymkode: 8a9e5...8f1 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 Ekskona har laget en veldig logisk plan her. Med slektskap mellom barna og tilgang på sæd. Og jeg vil ikke tro at det er så uvanlig å lage slike scenarioer. men det er helt sinnsykt å si det høyt, og ikke klare å løfte blikket fra navlen sin så man forstår hvor ekstremt egoistisk det er. Tipper hun er ganske naiv og har valgt å overse alle komplikasjonene og utfordringene som kan komme, for å bare håpe det går bra. Anonymkode: a29ca...8cb 17 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 Ikke der mest sjokkerende jeg har hørt. Anonymkode: 6a974...17b 4
Rosa Sitron Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Jeg ser faktisk logikken. Men får man lov å ha med egen sperm til slike eggdonasjonsgraviditeter? Og bare så det er sagt, jeg ser også at dette er sært for deg og mannen. Logikken et logikk, følelser er noe helt annet. 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 Ser fornuften i spm , siden de er lesbiske. Hva dere velger er jo opp til dere, helt feil av mor her å ta opp dette med barnet Anonymkode: db4cb...dda 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Akkurat i denne sammenhengen er det gjerne en bedre løsning enn alternativet som er knalldyr sperm fra en fremmed på en klinikk, bortsett fra at det gir null mening å bruke ny-konas egg. Målet måtte jo være å gi barnet ett helsøsken i så fall. Men ville ikke tatt det så seriøst. Lov å prøve seg og lov å si nei. Anonymkode: f26dd...a9e 11 1
ennivk Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Det syke her er at fellesbarnet er informert og involvert i saken. 19 1 7
Blåttvann Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 (endret) Da må de til utlandet for å fikse det hvis dere ikke skal drive med hjemmeinsiminering. Tror ikke det er lov å gjennomføre i Norge da man må ha bodd sammen i 2 år for å få lage barn sammen tror jeg. Pluss at den nye kona gift med en annen, så uansett om dere velger å flytte sammen på papiret for å få IVF-behandling for nykona og din mann så vet jeg ikke om det går. Og lesbiske får ikke velge donor selv i Norge, men velge blant 3 donorer og så velger sykehuset hvem av de tre som blir donoren, så om mannen velger å bli sæddonor for at de så skal velge han er ikke så lett. Dessuten kan jo hans sæd bli brukt av andre før de rekker å plukke han ut eller etter at han har brukt noe av sæden på deres egg. 😅 Ellers synes jeg ikke det er så dumt å lage søsken men hadde nok heller villet at mannens sæd skulle blandes med ekskonas egg så barna ble helsøsken. Å lage barn med nykonas egg blir bare krøll når ekteskapet går i oppløsning. Det hadde bare blitt rotete. Når han har ny familie så er det ikke så enkelt å bare donere sæd, selv om jeg forstår at de spurte faktisk. Endret 6. januar 2024 av Blåttvann 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Er det så dumt da? Han må gi sæd, det er ikke sånn at de skal ligge sammen. Er vel bedre ar barnet har "kjente" gener og vil være helsøsken med barnet fra før, genetisk. Det som evt måtte vært ett problem, er at det blir for nærme. Hadde han likt å se barnet sitt, men ikke det nye? Det vil jo på en måte være en del av han... samtidig, så har donorbarn lov til å vite hvem som er donor, og det kan jo være rart for en ung voksen å vite at donoerwn har vært der hele tiden, men ikke sagt noe, eller bygget ett forhold. Er vel noe med evt arv og. Har de tenkt på sånne ting? Anonymkode: 9f8a3...f80 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #18 Skrevet 6. januar 2024 For en skrullete oppførsel. Gi dem noen år til å se om dette paret fremdeles deres er sammen. Det er noe med desse parene av samme kjønn . De tror at det å få barn er en jobb for laboratoriet, og ikke mor og far som ønsker seg barn sammen Anonymkode: dc6d1...670 1 2
Blåttvann Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det så dumt da? Han må gi sæd, det er ikke sånn at de skal ligge sammen. Er vel bedre ar barnet har "kjente" gener og vil være helsøsken med barnet fra før, genetisk. Det som evt måtte vært ett problem, er at det blir for nærme. Hadde han likt å se barnet sitt, men ikke det nye? Det vil jo på en måte være en del av han... samtidig, så har donorbarn lov til å vite hvem som er donor, og det kan jo være rart for en ung voksen å vite at donoerwn har vært der hele tiden, men ikke sagt noe, eller bygget ett forhold. Er vel noe med evt arv og. Har de tenkt på sånne ting? Anonymkode: 9f8a3...f80 Bruker de hjemmeinseminering kan de sette far som ukjent. Så kan den av damene i forholdet som ikke har båret frem barnet adoptere barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #20 Skrevet 6. januar 2024 Bare si nei. Hvis de har veldig lyst på barn så kan de bruke en vanlig donor. Anonymkode: 96936...030 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå