BobbySocks Skrevet 6. januar 2024 #41 Skrevet 6. januar 2024 Du vil straffe barnet fordi mor er ei heks? Stakkars barn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #42 Skrevet 6. januar 2024 Du går selvsagt i konfirmasjonen. Men du kan jo komme litt sent (på slaget), holde deg til visse gjester, og gå tidlig. Unngå situasjoner med mor. Sitt med din familie. Antar at de også kommer om du har vært stemamma i mange år. Anonymkode: 1e2a3...7be
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #43 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er noe slikt jeg tenker å si. Ts Anonymkode: 4778f...7d2 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Beklager, jeg må sette mine egne behov først denne dagen. Selv om jeg deltok i den andre konfirmasjonen er det nå viktigere for meg å tenke på meg selv. « Anonymkode: 59511...eb7 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er noe slikt jeg tenker å si. Ts Anonymkode: 4778f...7d2 Nei, kjære deg - ikke si dette til en 14-åring! Dette er absolutt ikke noe å legge på ungdommens skuldre. Jeg antok den du siterte var ironisk 🙈 Jeg hadde først tenkt å anbefale deg å bite renna sammen de 3-4 timene det gjelder, men ser du skriver det er ikke aktuelt, så da må jo du som voksen få vurdere det selv. Dersom du absolutt ikke klarer kan du være ærlig med mannen din, men ovenfor barnet får du ta en spansk en og skylde på jobbreise e.l Men helt utrolig av mor å ikke kunne oppføre seg som et oppegående menneske de få timene også… Endret 6. januar 2024 av Bella78
Gjest Wilma89 Skrevet 6. januar 2024 #44 Skrevet 6. januar 2024 Her syns jeg du skal bite i det sure eplet å gå. Jeg hadde møtt opp og vært hyggelig og omgjengelig. Smil til barnemor og bidra. Da kommer både du og stesønn ut som «vinnere»
Raven.Writingdesk Skrevet 6. januar 2024 #45 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne vært "syk", men jeg tenker ikke å være i byen i det hele tatt i konfirmasjonshelgen. Ikke skal jeg "dra inn barnet" heller. Barna har selv fortalt meg mange ting mor har sagt om meg, mens jeg aldri har sagt noe til de om henne. De vet godt at mor ikke liker meg, men de vet ikke min side av saken. Jeg ser det dessuten ikke som at jeg har en konflikt på den måten, jeg vil bare ikke ha det giftige mennesket i nærheten av meg. Ts Anonymkode: 4778f...7d2 Jeg mener som mange andre at du burde dra. Du gir mor mer makt i livet ditt via å holde deg unna. Og du risikerer å angre i ettertid, det kan få konsekvenser for relasjonen din til dette barnet som du aldri klarer å reparere. Merk at jeg sier: «kan». Jeg tror ikke barn er «mer opptatt av konfirmasjonspengene» slik noen sier det her. Helt uenig. Jeg har selv stått i situasjoner hvor familiemedlemmer har nektet å delta i viktige livshendelser for meg og min familie hvis en annen person i familien de ikke går over ens med, er tilstedet. Mitt største ønske var at de klarte å legge til side sine følelser og ego for en dag. For meg, mitt barn, eller den som står i fokus. (Det er ikke snakk om gjentagende hendelser slik det kanskje kan oppfattes, men en hendelse: dåp,brullyp, konfirmasjon) - Dette er sånn man ikke glemmer. Barnet kan forstå at sin foreldre (mor) er urimelig. Det har likevel ikke denne feiden med mor, eller deg. Barnet sitt største ønske er nok at alle skal gå over ens og være glad. Kommentaren om at maten du laget i sist konfirmasjon ikke var god (sagt av mor til en annen) - er simpel og dum. Den forteller mer om mor enn deg. Det skjønner alle. Også den personen som mor sa det til. Så jeg mener 100% at du burde bare gå. Ikke la mor få den makta over deg og barnet sin relasjon. Med det sagt: velger du virkelig å ikke dra, så si at du gjør det av respekt for barnas mor. At du har forstått at hun ønsker at denne dagen skal være med dere som familie (mor, far, barn) - og at du ikke ønsker å skape negativ stemning, så du respekterer dette, og at du er med barnet i hjertet ditt. Dette vil være lettere for barna å forstå enn at du «ikke makter mer» av mor. Endret 6. januar 2024 av Full Ugle 1
Bøtteballetten Skrevet 6. januar 2024 #46 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Til alle dere som mener jeg bare skal gå: jeg har bestemt meg etter å ha tenkt over det i lang tid. Jeg var mobbeoffer som barn, og nå som voksen dame på nesten 50, så trenger jeg ikke å frivillig utsette meg for dette. Jeg måtte gå på skolen enten jeg ville eller ikke, men jeg må ingenting nå. Mange vonde følelser fra barndommen har kommet tilbake takket være barnas mor, men ting blir bedre igjen når jeg ikke forhoder meg til henne i det hele tatt. Og! Det er selvsagt ikke en isolert kommentar i en konfirmasjon. Det var mange kommentarer og ufin oppførsel i selve konfirmasjonen + mange, mange andre episoder gjennom årene. Anonymkode: 4778f...7d2 Jeg var mobbeoffer selv som barn, så jeg skjønner deg på en måte. Men dette syns jeg ikke er noen god ide. Det du gjør, det er å straffe stebarnet ditt. Særlig når dere har et godt forhold. Det er sårende. Du er tross alt voksen, du får manne deg opp å stille i konfirmasjonen. Hvis det er litt tak i mannen din, så får han ta en alvorsprat med eksen sin ang hennes oppførsel og forlange at hun oppfører seg som et voksent oppegående menneske den ene dagen. Det skulle ikke være så veldig mye forlangt av henne. Du får holde deg på avstand fra damen etter beste evne. Hvis problemet er ufine kommentarer ang mat du har laget, så får du heller overlate til andre å bidra med mat. Men du bør absolutt stille i konfirmasjonen. Og heller ikke gi moren til konfirmanten den gleden at du uteblir. Da har hun overtaket på deg. Det trenger hun absolutt ikke. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #47 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville vært ærlig med barna og sagt det som det er. De har mest sannsynlig forstått det lenge allerede. Si at du gjerne skulle vært der, men at det viktigste for deg er at konfirmanten skal få en fin dag. Kanskje du kan foreslå at dere går på restaurant etter konfirmasjonen og markerer hennes konfirmasjon på den måten? I så fall ville jeg gitt en egen konfirmasjonsgave til henne da og holdt en liten tale til henne for virkelig å markere at dette ikke har å gjøre med at du ikke liker konfirmanten. ❤️ Anonymkode: af9a1...196 Dette er det mest fornuftige og lettere for konfirmanten å forstå ❤️ Anonymkode: 730fa...d37
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #48 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville vært ærlig med barna og sagt det som det er. De har mest sannsynlig forstått det lenge allerede. Si at du gjerne skulle vært der, men at det viktigste for deg er at konfirmanten skal få en fin dag. Kanskje du kan foreslå at dere går på restaurant etter konfirmasjonen og markerer hennes konfirmasjon på den måten? I så fall ville jeg gitt en egen konfirmasjonsgave til henne da og holdt en liten tale til henne for virkelig å markere at dette ikke har å gjøre med at du ikke liker konfirmanten. ❤️ Anonymkode: af9a1...196 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er det mest fornuftige og lettere for konfirmanten å forstå ❤️ Anonymkode: 730fa...d37 Jeg er ikke enig. Dette skal være konfirmantens dag, hun/han skal ikke behøve å bekymre seg for følelsene til hverken mor eller bonusmor denne dagen. Dess større nummer man gjør utav dette, dess mer flyttes fokuset over på mor/bonusmor, og bort fra konfirmanten. Møt opp og vær «the bigger person» eller sørg for å ha gyldig fravær. Endret 6. januar 2024 av Bella78
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #49 Skrevet 6. januar 2024 Jeg hadde ikke brydd meg. Det er ikke mitt barn så la mora ordne med alt. Spesielt etter oppførselen fra forrige konfirmasjon. Anonymkode: ef361...72b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #50 Skrevet 6. januar 2024 Bella78 skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke enig. Dette skal være konfirmantens dag, hun/han skal ikke behøve å bekymre seg for følelsene til hverken mor eller bonusmor denne dagen. Dess større nummer man gjør utav dette, dess mer flyttes fokuset over på mor/bonusmor, og bort fra konfirmanten. Møt opp og vær «the bigger person» eller sørg for å ha gyldig fravær. Vel, du har kanskje ikke vært i den situasjonen at nok er nok, og at en kanskje ikke aksepterer å bli tråkket på lenger? Egentlig så burde barnefar vært på banen og satt mor på plass for lenge siden. Akkurat der gjør TS og faren ikke jobben sin Anonymkode: 730fa...d37 1 1
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #51 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, du har kanskje ikke vært i den situasjonen at nok er nok, og at en kanskje ikke aksepterer å bli tråkket på lenger? Egentlig så burde barnefar vært på banen og satt mor på plass for lenge siden. Akkurat der gjør TS og faren ikke jobben sin Anonymkode: 730fa...d37 Jeg har vært i mange forskjellige situasjoner jeg også 😊 og jeg er enig i at dette ideelt sett burde vært ryddet opp i for lengst. Jeg syns fremdeles ikke at noen av de voksne ( hverken mor eller bonusmor) skal gjøre noe som er leit for konfirmanten… Som sagt må hun ikke gå dersom hun absolutt ikke orker, men ungdommen behøver ikke belemres med alle detaljer rundt dette. Dette går mest utover konfirmanten, som ikke er den som har tråkket på Ts ❤️ Endret 6. januar 2024 av Bella78
cafflatte Skrevet 6. januar 2024 #52 Skrevet 6. januar 2024 Her må jo barnefar snakke med mora. Du tre ikke å bidra med servering denne gangen. Jeg hadde ikke dratt, forklart det til barnet og heller gjøre noe minnerikt. En helgetur, et sted, spise på restaurant bare dere to som "plaster på såret " av at du ikke deltar i konfirmasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #53 Skrevet 6. januar 2024 Bella78 skrev (2 minutter siden): Jeg har vært i mange forskjellige situasjoner jeg også 😊 og jeg er enig i at dette ideelt sett burde vært ryddet opp i for lengst. Jeg syns fremdeles ikke at noen av de voksne ( hverken mor eller bonusmor) skal gjøre noe som er leit for konfirmanten… Dette går utover konfirmanten, som ikke er den som har tråkket på Ts ❤️ Du undervurderer konfirmantens intelligens! Tror du ikke at den ungdommen vet hva slags mor hn har? Jeg tror at ved å prate sammen så kommer de til en ordning som de kan leve med . Men å si at en ikke gidder eller er syk er ikke veien å gå. Ærlighet varer lengst, men ikke bruk den usensurerte versjonen ! Anonymkode: 730fa...d37 1
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #54 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du undervurderer konfirmantens intelligens! Tror du ikke at den ungdommen vet hva slags mor hn har? Jeg tror at ved å prate sammen så kommer de til en ordning som de kan leve med . Men å si at en ikke gidder eller er syk er ikke veien å gå. Ærlighet varer lengst, men ikke bruk den usensurerte versjonen ! Anonymkode: 730fa...d37 Jeg tror ikke konfirmanten ikke er klar over dette, 😅Ts sier jo at de har pratet om det før. Men det blir altfor mye fokus på dette på en dag som ikke handler om disse damene.. Og å si til dette som ble foreslått til en 14-åring mener jeg er helt feil : «Beklager, jeg må sette mine egne behov først denne dagen. Selv om jeg deltok i den andre konfirmasjonen er det nå viktigere for meg å tenke på meg selv. «. Endret 6. januar 2024 av Bella78
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #55 Skrevet 6. januar 2024 Bella78 skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke konfirmanten ikke er klar over dette, Ts sier jo at de har pratet om det før. Men å si til dette som ble foreslått til en 14-åring mener jeg er helt feil : «Beklager, jeg må sette mine egne behov først denne dagen. Selv om jeg deltok i den andre konfirmasjonen er det nå viktigere for meg å tenke på meg selv. «. Jeg har aldri påstått at TS skal si noe sånt til konfirmanten ! Hvor har du det fra? Jeg mener at de skal ta en prat seg imellom og finne en løsning de begge han leve med . Dialog er tingen! Gå på en restaurant i etterkant og ha en gin kveld eller noe som konfirmanten liker feks Anonymkode: 730fa...d37
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #56 Skrevet 6. januar 2024 Jeg er veldig enig med de fleste her; selvsagt skal du gå i konfirmasjonen! Det er konfirmantens store dag, ikke din eller mors! Du var dessuten i søskenets konfirmasjon, og gjør stor forskjell på dem ved å utebli nå. Du får det til å handle om deg, og det gjør det ikke denne ene dagen! Du forskyver jo også bare problemet, siden det garantert kommer familieselskaper i framtida. Dette er vel siste gang foreldrene arrangerer sammen, siden jeg vi tro at evt bryllup og dåp vil bli satt rammer for av de voksne barna selv. Vær fornuftig, vær raus og legg egoismen til side denne ene dagen. Det er mulig barnets mor ikke likte at du var deltakende i arrangeringen sist? (Om det var jeg som var konfirmantens mor, hadde nok jeg også tenkt at dette var fars og min "business").. Om du har tenkt å fortsette med å være sammen med denne mannen, og ha et godt forhold til konfirmanten, bør du gå. Vær konfirmantens gjest, vær gjerne litt "usynlig", men vær der! Sier mor noe, tenker gjestene garantert sitt om henne, mer enn om deg. Anonymkode: 4c245...188 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #57 Skrevet 6. januar 2024 Vær ærlig med konfirmaten og finn på noe annet hyggelig i stedet. Er helt ok å skjerme seg selv i sånne situasjoner. Anonymkode: 26955...be3 2 1
Gjest Bella78 Skrevet 6. januar 2024 #58 Skrevet 6. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har aldri påstått at TS skal si noe sånt til konfirmanten ! Hvor har du det fra? Jeg mener at de skal ta en prat seg imellom og finne en løsning de begge han leve med . Dialog er tingen! Gå på en restaurant i etterkant og ha en gin kveld eller noe som konfirmanten liker feks Anonymkode: 730fa...d37 Nei, det var en annen anonymkode - beklager, var den jeg reagerte mest på i begynnelse - noen foreslo den setningen og ts svarte at hun hadde tenkt å si noe ca slikt 😊 og det syntes jeg ikke var passende. Men uansett - det du skriver om å ha en egen feiring utenom synes jeg også er i overkant, hvorfor skal man det? Enten går man i konfirmasjonen eller ikke. Dersom man «velger» å ikke gå, og så har en egen utenom tydeliggjør man konflikten unødvendig mye… Hva er hensikten ved å være så «ærlig»? Kan msn ikke bare ta en spansk en, så behøver ikke konfirmanten ta stilling til dette i det hele tatt ( selv om hun kanskje vet om problemet)? Slikt gjør man jo hele tiden for å skjerme de man er glad i 😅🙈 Endret 6. januar 2024 av Bella78 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #59 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to stebarn, hvor den yngste skal konfirmeres til våren. Far og mor har et greit forhold uten store konflikter, men også uten noe særlig kontakt. Det eldste stebarnet hadde sin konfirmasjon for 3 år siden, og der stilte jeg opp med både praktisk og økonomisk hjelp, i tillegg til å være der på selve dagen. Så er saken at forholdet mellom meg og mor er ikke-eksisterende. Det har vært slik etter at jeg for mange år siden satte foten ned for hennes trakassering av meg, hvor hun blant annet trodde hun kunne gå ut og inn av mitt hus som hun ville. Hun la meg for hat, og det er ikke grenser for hva jeg har hørt fra andre om hva hun sier om meg. I eldstes konfirmasjon så var mor frekk og ekkel mot meg flere ganger. Som et eksempel kan nevnes at da vi var inne på kjøkkenet samtidig for å fylle på med mat (koldtbord), så sa hun til en tredje person som var der, at all maten var god, unntatt ... og ..., altså den maten jeg hadde laget. Nå har årene gått, og jeg har etter mye tenking kommet fram til at jeg ikke skal i yngstes konfirmasjon. Jeg er et voksent menneske, og jeg trenger ikke utsette meg selv for trakassering og ekkel oppførsel. Det er altså ikke for liksom å straffe noen jeg ikke vil gå, men for å beskytte meg selv. Spørsmålet jeg trenger hjelp til å finne ut av er hva jeg skal si til konfirmanten. Kan jeg si at jeg ikke vil gå fordi mor er uhyggelig med meg, og jeg trenger ikke utsette meg selv for mobbing? Jeg har et nært forhold til konfirmanten og vil ikke at hun skal tro det er noe med henne som gjør at jeg ikke kommer. Hvis jeg ikke kan si det, hva sier jeg i stedet? Anonymkode: 4778f...7d2 Hvorfor kopierer du og legger du ut akkurat samme innlegget og lager en ny tråd? Dette helt samme innlegget, helt ned til minste komma, har vært ute for diskusjon før. Skulle tro stebarnet ditt var ferdig konfirmert nå og vel så det…. Anonymkode: 3cf59...dbb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #60 Skrevet 6. januar 2024 Bella78 skrev (18 minutter siden): Nei, det var en annen anonymkode - beklager, var den jeg reagerte mest på i begynnelse - noen foreslo den setningen og ts svarte at hun hadde tenkt å si noe ca slikt 😊 og det syntes jeg ikke var passende. Men uansett - det du skriver om å ha en egen feiring utenom synes jeg også er i overkant, hvorfor skal man det? Enten går man i konfirmasjonen eller ikke. Dersom man «velger» å ikke gå, og så har en egen utenom tydeliggjør man konflikten unødvendig mye… Hva er hensikten ved å være så «ærlig»? Kan msn ikke bare ta en spansk en, så behøver ikke konfirmanten ta stilling til dette i det hele tatt ( selv om hun kanskje vet om problemet)? Slikt gjør man jo hele tiden for de man er glad i 😅🙈 Vel, jeg skrev også at TS og konfirmanten kunne ta seg en prat og bli enige om en ordning begge kunne leve med. Da er det ikke sikkert at et restaurantbesøk ville bli resultatet , men det kunne være et alternativ. Les litt nøyere hva jeg skriver Anonymkode: 730fa...d37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå