Gå til innhold

Hva sier jeg til stebarnet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du heller får si du er syk. Det å velge å sette grense i konfirmasjonen til bonusdatteren din som du har et nært forhold til er ikke greit. Ødelegge dagen hennes for å bevise noe er ikke ok. 

Anonymkode: 5141b...039

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede bestemt deg, men lager en tråd på KG? Det beste er å heve seg over konflikten akkurat denne dagen. Det er viktig for barnet og viktig at du viser du stiller opp uansett. Når en eks blir vanskelig å ha med å gjøre handler det jo stort sett om vonde og vanskelige følelser. Du har jo tross alt «fått det til» med far til hennes barn. Om du allikevel bestemmer deg for å ikke gå foreslår jeg at du spanderer en tur eller noe annet veldig hyggelig på konfirmanten, som et stort plaster på såret.

Anonymkode: 4e791...015

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Duff skrev (19 minutter siden):

du gir mor en ypperlig mulighet til å snakke enda mere dritt om deg og hun vil få medhold fra alle i at du er en dårlig person som ikke var tilstede i konfirmasjonen.

TS, dette er et punkt du må ta i betraktning. 

Hvis mor er imot deg uansett, kommer hun til å bruke ditt fravær for det det er verdt! I lang tid. 

Anonymkode: b50af...0f4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du setter ingen grenser, du lar mor vinne, og den som taper er stedatter og deg. 
Gjør det klinkende klart for far at du er gjest og kun gjest, og engasjer deg minimalt. Få mannen til å arrangere hele greia og ta alt med mor, leie inn serveringspersonell osv. 

Men du må jo stille opp. Du behøver ikke si et ord til mor. 

Anonymkode: 846e3...5c3

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har sett en tråd om akkurat dette før. Din?

Du klarer å sette deg selv til side ca 5 timer denne dagen, om du er glad i stedatteren din. Vis at du er mer voksen enn moren.

Anonymkode: f4876...8ad

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du må sette grenser for deg selv. 

Har selv opplevd trakassering og mobbing fra stebarnets mot. Tror det er vanskelig å forstå hvor belastende det kan være å stå i, når man aldri kan si noe tilbake av hensyn til barnet. 

Kan nevne å bruke barnets nøkkel til å låse seg inn når mannen har vært bortreist for å kjefte, slenge nedsettende kommentarer om meg foran barnet, fortelle barnet at min familie er mindre verdt pga utdanning, spre rykter om psykisk sykdom, og mye mer. 

Jeg tror jeg ville gått for å ha kontroll på situasjonen. Ikke fordi damene på KG mener man skal utslette alle egne behov fordi du er stemor. 

Anonymkode: 6076d...c7e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg ville gått for å ha kontroll på situasjonen. Ikke fordi damene på KG mener man skal utslette alle egne behov fordi du er stemor. 

Ingen her som mener man skal utslette egne behov, men at man skal oppføre seg som en voksen.

Anonymkode: ee52f...e70

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært ærlig med barna og sagt det som det er. De har mest sannsynlig forstått det lenge allerede. Si at du gjerne skulle vært der, men at det viktigste for deg er at konfirmanten skal få en fin dag. Kanskje du kan foreslå at dere går på restaurant etter konfirmasjonen og markerer hennes konfirmasjon på den måten? I så fall ville jeg gitt en egen konfirmasjonsgave til henne da og holdt en liten tale til henne for virkelig å markere at dette ikke har å gjøre med at du ikke liker konfirmanten. ❤️

Anonymkode: af9a1...196

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det er noe slikt jeg tenker å si.

Ts

Anonymkode: 4778f...7d2

Hæ, jeg trode den kommentaren var ment ironisk? At du skulle inse hvor egoistisk du fremsto når du leste den. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hvis det blir bryllup og dåp om noen år? Holder deg borte da også?

Anonymkode: 7b39d...2b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

TS her. Til alle dere som mener jeg bare skal gå: jeg har bestemt meg etter å ha tenkt over det i lang tid. Jeg var mobbeoffer som barn, og nå som voksen dame på nesten 50, så trenger jeg ikke å frivillig utsette meg for dette. Jeg måtte gå på skolen enten jeg ville eller ikke, men jeg må ingenting nå. Mange vonde følelser fra barndommen har kommet tilbake takket være barnas mor, men ting blir bedre igjen når jeg ikke forhoder meg til henne i det hele tatt.
Og! Det er selvsagt ikke en isolert kommentar i en konfirmasjon. Det var mange kommentarer og ufin oppførsel i selve konfirmasjonen + mange, mange andre episoder gjennom årene.

Jeg var også mobbeoffer som barn. Og jeg hadde ikke tilatt at slik mobbing skal gå utover barn rundt meg. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ledd, når mora riste maten uten din, også hadde jeg sagt at ou, den var jo åpenbar.og ristet på hodet og fortsatr videre. 

Om du ikke drar i den konformasjonen, skader du forholdet til barnet,  samt har latt denne ex dama vinne. 

Eneste måten å slutte å være hennes offer, er å vise at hun betyr ingenting for deg. På den måten får du respekt fra din bonus  , deg selv og andre rundt. Det får du ikke med den selvmedidenheten du bedriver nå.

Har vært i en slik konfirmasjon. Der mora hatet meg.  Holdt meg langt unna, også snakket jeg heller med de jeg hadde god kontakt.  Hun likte dårlig at jeg snakket med foreldrene h3nnea, med en god tone.....

Anonymkode: a1589...725

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du går selvsagt, ellers straffer du barnet!

Anonymkode: 96b26...617

Jeg er uenig. Hun må beskytte seg selv. 

Man løser det ved å enten være ærlig hvis far er enig og de tror konfirmanten vil takle det (en 14-15åring får med seg mye, meget mulig hun ser at mor oppfører seg dårlig). 

Ellers ts blir "syk" med magesjau. 

Anonymkode: 1453f...0de

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var også mobbeoffer som barn. Og jeg hadde ikke tilatt at slik mobbing skal gå utover barn rundt meg. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ledd, når mora riste maten uten din, også hadde jeg sagt at ou, den var jo åpenbar.og ristet på hodet og fortsatr videre. 

Om du ikke drar i den konformasjonen, skader du forholdet til barnet,  samt har latt denne ex dama vinne. 

Eneste måten å slutte å være hennes offer, er å vise at hun betyr ingenting for deg. På den måten får du respekt fra din bonus  , deg selv og andre rundt. Det får du ikke med den selvmedidenheten du bedriver nå.

Har vært i en slik konfirmasjon. Der mora hatet meg.  Holdt meg langt unna, også snakket jeg heller med de jeg hadde god kontakt.  Hun likte dårlig at jeg snakket med foreldrene h3nnea, med en god tone.....

Dette er en konfirmasjon, hva med andre ting, barnedåp bryllup osv. Situasjoner der disse barna ønsker å ga deg der. Skal du svikte dem hver gang, fordi du ikke liker mora. I slike selskaper er det vanligvis min 30 til 50personer, og den ene du henger deg opp i er denne utrivelige mora. 

Skjerp deg

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne vært "syk", men jeg tenker ikke å være i byen i det hele tatt i konfirmasjonshelgen.

Ikke skal jeg "dra inn barnet" heller. Barna har selv fortalt meg mange ting mor har sagt om meg, mens jeg aldri har sagt noe til de om henne. De vet godt at mor ikke liker meg, men de vet ikke min side av saken.
Jeg ser det dessuten ikke som at jeg har en konflikt på den måten, jeg vil bare ikke ha det giftige mennesket i nærheten av meg.

Ts

Hvorfor lar du denne dagen handle om moren og ditt forhold? Jeg synes du skal delta og overse denne moren. Dette er din bonus datters barn og du gir moren hovedrolle? Du kan la henne bety luft og ingenting, i stedet lar du hennes oppførsel ta helt over. Hev deg over det og sett konfirmanten i fokus.   

Anonymkode: dbf9e...e52

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du legge det litt over på mammaen til barna? At du vet at hun ikke liker deg/synes det er vanskelig å være i nærheten av deg, at du har hørt henne si mange stygge ting om deg, som også er enda verre enn det barna selv har hørt? At du synes det er vanskelig både for deg selv og for henne og at du ønsker å skåne begge to? Klarer du også å tenke sånn så føler du deg kanskje ikke så mobbet heller, hun må jo slite psykisk med et eller annet. 

Så "gjør du opp" for det ved å ta med deg jentene ut på jentedag med bowling og pizza og til slutt fiksing av negler til den store dagen. 

Anonymkode: ace01...17c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er uenig. Hun må beskytte seg selv. 

Man løser det ved å enten være ærlig hvis far er enig og de tror konfirmanten vil takle det (en 14-15åring får med seg mye, meget mulig hun ser at mor oppfører seg dårlig). 

Ellers ts blir "syk" med magesjau. 

Anonymkode: 1453f...0de

Vær uenig du, spiller Inge rolle for meg. Min mening er st hun skal dra selvsagt 

Anonymkode: 96b26...617

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du lar jo mor faktisk vinne dersom du dropper å gå! Om fortiden som mobbeoffer fremdeles spiller inn i livet ditt bør du oppsøke traumeterapi❤️ Du sier du er voksen, men akkurat her er du bare barnslig! Om du har et godt forhold til bonusbarnet ditt så stiller du opp på barnets store dag!

Det kommer til å komme flere store begivenheter for bonusbarna, hva skal du da gjøre? De vil helt sikkert ha deg der og da er det dårlig gjort ovenfor dem å droppe det! Vis at du er den voksne her i forhold til moren og hev deg over hennes ord!

Anonymkode: b464c...7ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ingen her som sier det åpenbare: nemlig at FAR må på banen for å be exen lukke igjen brødboksa? 

Det går jo direkte utover DERES barn at mor oppfører seg på denne måten! 

Anonymkode: 9e8eb...a20

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen her som mener man skal utslette egne behov, men at man skal oppføre seg som en voksen.

Anonymkode: ee52f...e70

Ts har begynt å stresse med dette flere mnd i forveien. Hun forteller om hvor vanskelig dette er for henne. 

Om dette gir henne traumer, er hennes psykiske helse viktig. Selv om hun er stemor. 

En fjortenåring bryr seg ofte mer gavene enn om at stemor kommer. 

Om man veier ts og konfirmantens behov opp mot hverandre, er ts' behov for å ikke trakasseres stort. Sannsynligvis større enn stedatters behov for at ts er der. 

Så at alle mener det er en selvfølge at ts skal gå, uten å se en eneste nyanse her, utsletter hennes behov. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grensen har på mange måter vært der lenge. Jeg har ikke blitt med på forskjellige arrangementer hvor mor også er de siste tre årene, men har på spørsmål fra barna om hvorfor ikke, svart at jeg er opptatt, ikke gidder og slike ting. De VET selvsagt at ting ikke er som de burde ha vært, uten nødvendigvis å vite hvorfor.

Ts

Du har svart at du ikke gidder? 

Anonymkode: 1e2a3...7be

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...