Gå til innhold

Hvis du var rik og kunne velge mellom å bo på Upper east side i New York eller Knightsbridge London, hva hadde du valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde aldri valgt å bo et sted med så kjipt klima om jeg var rik. 

Anonymkode: 3697d...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du hadde valgt å bo i Luton fremfor NYC?

Anonymkode: 14e93...6de

Var det det jeg skrev? 

Edinburgh 

Glasgow 

Liverpool 

Manchester 

Leeds

Sheffield 

Birmingham 

Bristol

Oxford 

Cambridge 

Sånn der har du 10 UK byer jeg langt hadde foretrukket framfor NYC

Cardiff

Plymouth 

York

Bath

Carlisle

Newcastle

Southampton 

Norwich

Ipswich 

Inverness

Der har du 10 til.

Når det er sagt er også Luton såpass nær London at det fortsatt er å foretrekke selv om byen isolert sett er et høl. 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abselutt NYC enn London! Hvilket hål London er!

Bodde i England i åtte år og holdt meg langt, langt unna London!

Anonymkode: 948c0...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om noen år er Harlem nesten som Upper east side.

Anonymkode: 14e93...6de

Ja. Ikke mye thuglife i Harlem lenger. Som på -70 og 80-tallet. Da de hadde landets høyeste kriminalitet. Hvor du garantert hadde blitt ranet om du gikk der som hvit turist. I dag er du veldig trygg. 
London hadde jeg blitt lei av etterhvert. Av regnet og det faktum at du er litt stucked på øya. Fra New York kan du tross alt sette deg i bilen og så er du en dagstur unna varmere klima i Virgina. Eller du har uendelige muligheter å utforske et land med så forskjellige natur, klima og kultur. 

Anonymkode: 42604...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde valgt Knightsbridge i London. London er en kulere by enn New York, selv om New York og spesielt Manhattan er tryggere med tanke på kriminalitet.

 

Men arkitekturen er flottere. Og en kjapp flytur til kontinentet. 

Anonymkode: 14e93...6de

Ingen av stedene. Vil bo der jeg trives uavhengig av om jeg var rik eller ei.

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

London, definitivt. Hadde ikke flyttet til noe sted i USA uansett, mens London står øverst på lista enten jeg skulle bodde Knightsbridge eller Kentish Town.

Anonymkode: b2eb2...363

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Ikke mye thuglife i Harlem lenger. Som på -70 og 80-tallet. Da de hadde landets høyeste kriminalitet. Hvor du garantert hadde blitt ranet om du gikk der som hvit turist. I dag er du veldig trygg. 
London hadde jeg blitt lei av etterhvert. Av regnet og det faktum at du er litt stucked på øya. Fra New York kan du tross alt sette deg i bilen og så er du en dagstur unna varmere klima i Virgina. Eller du har uendelige muligheter å utforske et land med så forskjellige natur, klima og kultur. 

Anonymkode: 42604...050

Det er noe som heter fly. Lett å fly fra London til Malaga eller Granca.

Anonymkode: 14e93...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Ikke mye thuglife i Harlem lenger. Som på -70 og 80-tallet. Da de hadde landets høyeste kriminalitet. Hvor du garantert hadde blitt ranet om du gikk der som hvit turist. I dag er du veldig trygg. 
London hadde jeg blitt lei av etterhvert. Av regnet og det faktum at du er litt stucked på øya. Fra New York kan du tross alt sette deg i bilen og så er du en dagstur unna varmere klima i Virgina. Eller du har uendelige muligheter å utforske et land med så forskjellige natur, klima og kultur. 

Anonymkode: 42604...050

Du vet at det er mulig å ta med bilen til resten av Europa når du bor i London, sant? Og at natur, klima og kultur er temmelig variert (for å si det mildt) i Europa også? 

Anonymkode: b2eb2...363

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Abselutt NYC enn London! Hvilket hål London er!

Bodde i England i åtte år og holdt meg langt, langt unna London!

Anonymkode: 948c0...fe3

Samme her. Har også bodd mange år i England, og ville valgt New York.

Anonymkode: 1b119...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt New York City over London, men ingen av disse byene står egentllig øverst på ønskelista mi over byer jeg kunne tenke meg å bo i (som er noe helt annet enn å reise til som turist). Om jeg skulle velg å bo i London må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt ser greia med Knightsbridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt London om jeg måtte velge mellom de to.

Anonymkode: 29ad8...e09

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verken vært i London eller New York. Jeg tror jeg hadde likt London bedre fordi jeg ikke liker skyskrapere (får meg til å føle meg knøttliten og uviktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to, New York. Det fordi det ikke ville ha vært et problem for meg å bo der, med tanke på at jeg allerede er statsborger ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 12.05):

Ja. Ikke mye thuglife i Harlem lenger. Som på -70 og 80-tallet. Da de hadde landets høyeste kriminalitet. Hvor du garantert hadde blitt ranet om du gikk der som hvit turist. I dag er du veldig trygg. 
London hadde jeg blitt lei av etterhvert. Av regnet og det faktum at du er litt stucked på øya. Fra New York kan du tross alt sette deg i bilen og så er du en dagstur unna varmere klima i Virgina. Eller du har uendelige muligheter å utforske et land med så forskjellige natur, klima og kultur. 

Anonymkode: 42604...050

«Stucked» 😂

Anonymkode: 1043b...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 11.05):

Abselutt NYC enn London! Hvilket hål London er!

Bodde i England i åtte år og holdt meg langt, langt unna London!

Anonymkode: 948c0...fe3

Har bodd i London i 4 år, og for meg var det helt fantastisk! Jeg elsker London! ❤️❤️❤️

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge to veldig godt, men hadde valgt NYC. Liker at de har litt friere lover og regler. Man kan kjøpe hasj i butikken, for eksempel. Det er et gigantisk pluss.

Anonymkode: 5d59a...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle tatt et utelukkende egoistisk valg hadde jeg valgt NYC. Men pga nærhet til familie og venner hadde jeg nok valgt London. Det er bare en «svipp» unna, mens NYC faktisk er et godt stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd 16 år i NYC nå, så der har du svaret 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...