Gå til innhold

Hjelp til å tolke tarotkort


Anbefalte innlegg

Kort 1: Tre sverd.

Kort 2: King of Wands.

Kort 3: Ace of Swords.

Noen som vil tolke og komme med innspill? Jeg ble ikke så veldig positiv når jeg fikk disse kortene på min samboer. Jeg har tatt han i å lyve en gang tidligere om sin ex og det har skapt tillitsproblemer i forholdet. Jeg blir ikke klok og er ambivalent ift han. Noen som vil hjelpe? Vil dette forholdet vare? Jeg trodde han var min soulmate men har blitt usikker. Takk❤️

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva du har spurt om eller hvordan du har lagt kortene, men min tolkning er at kortene (med kun minor arcana), forteller om en nåværende situasjon av heartbreak ifb med en mann, muligens en «trekant»-situasjon (i alle fall slik du oppfatter det). Du vil få et «gjennombrudd» i form av hvordan du ser på situasjonen. Nye tanker, ny innsikt! Kanskje ny informasjon som forårsaker dette.

Her er det ingen major arcana eller særlig mye informasjon om fremtiden, etter min oppfatning. Da må du spørre kortene annerledes. 

Anonymkode: ef4d1...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kort 1: Tre sverd.

Kort 2: King of Wands.

Kort 3: Ace of Swords.

Noen som vil tolke og komme med innspill? Jeg ble ikke så veldig positiv når jeg fikk disse kortene på min samboer. Jeg har tatt han i å lyve en gang tidligere om sin ex og det har skapt tillitsproblemer i forholdet. Jeg blir ikke klok og er ambivalent ift han. Noen som vil hjelpe? Vil dette forholdet vare? Jeg trodde han var min soulmate men har blitt usikker. Takk❤️

Anonymkode: b49b8...3dc

Hva tenkte du på eller spurte om når du la de? Du la 3 kort på ham eller forholdet? 

Jeg foreslår at du stokker kortene godt og stiller et spørsmål før du legger ned. 

Feks "hva må jeg vite om ham" eller forholdet. 

Anonymkode: 849df...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ser i de kortene, er en mann som vender seg bort fra den oppklaring og hjelpsom informasjon som sverdens ess gir, og han ser mot 3 sverd som meget ofte symboliserer smerte, tap, hjertesorg. Ser for meg en fyr som kunne ha løst mye ved å snakke åpent og ærlig, men velger å la være, og hjertesorgen er resultatet. Du sier jo det selv med at han har løyet før. 

Anonymkode: 849df...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Jeg spurte kortene om jeg kunne stole på han nå fremover og tenkte på oss. Han beviser for meg hver dag i ord og handling at han elsker meg. 'Hjertesorgen' hos meg bunner i usikkerhet fra tidligere forhold. Vi har det godt ellers foruten disse tankene jeg går med. 

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for svar. 

Jeg spurte kortene om jeg kunne stole på han nå fremover og tenkte på oss. Han beviser for meg hver dag i ord og handling at han elsker meg. 'Hjertesorgen' hos meg bunner i usikkerhet fra tidligere forhold. Vi har det godt ellers foruten disse tankene jeg går med. 

Anonymkode: b49b8...3dc

Er du, han eller eksene et ildtegn? Spesifikt Løven?

Anonymkode: 2b741...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er fisk. Jeg er kreps. Exn vet jeg ikke. De har barn sammen og må ha en viss kontakt. Han har lovet på tro og ære å ikke lyve om noe igjen. 

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er fisk. Jeg er kreps. Exn vet jeg ikke. De har barn sammen og må ha en viss kontakt. Han har lovet på tro og ære å ikke lyve om noe igjen. 

Anonymkode: b49b8...3dc

Har du sjekket ut ditt sun, moon, rising og venus? :) Jeg fikk opp Queen of Wands som da kan bety at dere er par (eller eksen). 9 of wands og Strength. 9 of wands er clarified av 7 of pentacles og 3 of cups. Er det noe som tilsier at dere skal ha problemer i dag? Har han vært utro og du prøver å bygge opp tillit?

Anonymkode: 2b741...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg også fikk opp ace of cups i begynnelsen

Anonymkode: 2b741...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg er samme person som svarte først.)

Ville brydd meg litt om hvor three of swords var i kortrekken. Ville ikke likt det dersom det er var i fremtid eller nåtid, helt ærlig. Min erfaring er at three of swords i tarot er vondt, og at det er snakk om hjertesorg og/eller tre personer involvert (og ikke på en positiv måte).

Du bør legge en gang til med et konkret spørsmål, og ta bilde av svaret, da tror jeg det blir lettere å tolke. 

Anonymkode: 2e407...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Er ikke så kjent med tarotkort men har prøvd meg litt på egenhånd. Jeg fikk også opp Judgement. The sun. Ni sverd opp ned og King of cups.

Jeg har kanskje tatt for mange kort?! Men søker svar og blir nærmest besatt

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at han vil snu seg bort. Jeg føler at han kommer til å få alt til å virke tilsynelatende normalt, men kommer i skjul til å kjempe en indre krig med sine følelser, og mulig (.... veldig kaaanskje på denne) dolke deg i ryggen, metaforisk ment såklart. Jeg føler han egentlig ikke mener vondt, men hans smerte og hans væremåte kan være vanskelig å ta tak i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kløver 8, ruter 3 og dronninghjerte da jeg spilte kort med samboeren. Betyr nok akkurat like lite som de kortene :) 

Anonymkode: c1a3b...a3b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar. 

Jeg spurte kortene om jeg kunne stole på han nå fremover og tenkte på oss. Han beviser for meg hver dag i ord og handling at han elsker meg. 'Hjertesorgen' hos meg bunner i usikkerhet fra tidligere forhold. Vi har det godt ellers foruten disse tankene jeg går med. 

Anonymkode: b49b8...3dc

Du får nå bestemme deg. Hvis du sier du har sett på ham så gir ikke kortene svar på DINE tanker om du har gjort det riktig på forhånd.

Da legger du med intensjon om å se på HAN og holder deg selv utenfor han tanker. Når du skal tolke hans tanker og følelser så tolk kortene utfra hans følelser og ikke bland inn hva du føler.

Bestem deg på forhånd.

Kortene som du har lagt de vitner om at det eneste du har fått dem til å svare er en bekreftelse på ditt indre kaos og ikke et svar som har med han å gjøre, men deg!

Kortene er bare et speilbilde av ditt kaos og vil du ha skikkelig svar vil du måtte roe ned og se på han og se på han, med objektive øyne.

Jeg er den objektive her, du er subjektiv i både legg og lesing og følelsesmessig så sliten at det du viser bare er ekkoet av ditt eget rop om hjelp for å forsøke å roe deg selv. Det betyr at kortene forteller DEG, indirekte, ro ned!

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding❤️

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et nytt kort nå og tenkte på forholdet vårt og hvordan det vil bli for oss. Fikk da Ace of Swords. 

Er det positivt? 

 

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tok et nytt kort nå og tenkte på forholdet vårt og hvordan det vil bli for oss. Fikk da Ace of Swords. 

Er det positivt? 

 

Anonymkode: b49b8...3dc

Du la det på fremtid, men det betyr bare at du ser for deg nå at det skal bli bedre i fremtiden siden tarot ikke forteller om fremtid, men hva du ser for deg... Positivt er det at du har gode forhåpninger idet du trakk det.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (36 minutter siden):

Du la det på fremtid, men det betyr bare at du ser for deg nå at det skal bli bedre i fremtiden siden tarot ikke forteller om fremtid, men hva du ser for deg... Positivt er det at du har gode forhåpninger idet du trakk det.

Takk for at du tar deg tid til å svare. Betyr det da at tarot ikke kan forutse fremtid? Og for vårt forhold, er kortet godt?

Anonymkode: b49b8...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for at du tar deg tid til å svare. Betyr det da at tarot ikke kan forutse fremtid? Og for vårt forhold, er kortet godt?

Anonymkode: b49b8...3dc

Tarot er ikke ment for å forutse fremtiden, men kortene vil fortelle hva noen tror på skal skje og hvis troen er bygget på et solid fundament for eksempel hvis det går fint i dag må du bare prøve å sørge for at det fortsetter å gå fint. Hvis du får et dårligere kort en annen dag for fremtiden må du bare finne ut hvorfor eller hvordan du løser situasjonen og hvis du løser det riktig er forutsetningen god. Kortene viser bare hvor du er nå og selvfølgelig kan du se bakover for å se om du har et mønster som ikke skal være der som kan påvirke forholdet deres.

Ja, kortet er godt! Tyder på optimisme! Hvem skulle klage på det? :)

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ble litt roligere nå. Da skal jeg bruke tankens kraft positivt fremover 

Anonymkode: b49b8...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...