AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #61 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Meld til barnevernet at han trenger foreldreveiledning. At han ikke evner/har vilje til å kle barnet skikkelig etter forhold. Anonymkode: a56a0...bfe det er litt vel ig ta i man kan da ikke melde for hver minste ting heller er ikke usa vi bor i heller 🤣 må da kunne snakke sammen som voksende mennesker før man går så langt. 🙄 Anonymkode: 1cda6...65e
Me0987 Skrevet 5. januar 2024 #62 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pappe? Er det så stygt med a-endinger nå at folk har begynt å kalle pappa for pappe? Trodde først det var en skrivefeil, men så står det pappen i stedet for pappaen. Gud bedre til allergi mot a-endelser Og ja, den mannen høres ekstremt egoistisk ut. For en jævla (jævlet?) dust. Tenk å spandere luksustur til harry Dubai på samboeren i stedet for ferie med barnet og ullklær til barnet, jeg blir provosert. La meg gjette, den nye dama hans er en mye yngre operert bimbo med enorme leppefillers, silikon og operert ræv? Ja, jeg er fordomsfull til menn som ikke gidder å bruke penger på barnet sitt og samtidig reiser til verdens mest harry destinasjon (som omtrent alle influensere digger) Anonymkode: 86ba3...ca2 "Pappe" og "pappen" er vel en dialekt-variant som brukes blant annet i Haugesundstraktene, og har vel ikke noe med aversjon mot a-endelser å gjør.
kjøttpølsa Skrevet 19. januar 2024 #63 Skrevet 19. januar 2024 (endret) Kanino skrev (På 5.1.2024 den 13.19): Det er ikke noe mor kan bestemme. Da må hun stevne far for en midlertidig avgjørelse fra dommer. Kan ikke bare nekte samvær Dette har du peiling på Kanino 😅 Bare svada du kommer med Endret 19. januar 2024 av kjøttpølsa Svarte feil person, men skrev det i innlegget nå
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #64 Skrevet 19. januar 2024 On 1/5/2024 at 11:05 AM, AnonymBruker said: Blir oppgitt! Deler barn 50/50, vi har ca samme inntekt, bare at jeg er alene og han har samboer. Pappen liker best å bruke pengene på seg selv, kjøper kanskje nye klær til barnet 1 gang i året, maks 2, og da er det snakk om 2-4 nye plagg,, kommer i strømpebukse som er str 98-104, som er altfor liten.. barnet er 6 år. Når det er vinter nå, minus 7-8 grader, ingen ullklær på seg, fordi barnet har ikke hos han! Jeg kan ikke sende med alt slik når vi har 50/50?! jeg kjøpte vinterbukse og jakke.. Han spanderte nettopp luksustur på samboer til Dubai, (droppet tur til Sverige med barn i sommer, fordi det ble for dyrt!).. så vil si han har god råd til barneklær osv, men som sagt, han liker aller aller best å bruke penger på seg selv!! ville dere bare gått å kjøpt ullklær og bedt om Vipps, eller be han kjøpe selv, (noe som jeg har liten tro på at blir gjort).? hilsen oppgitt mamma! Anonymkode: 82522...6db Regner med du håver inn på barnetrygden og diverse andre relaterte inntekter som han ikke ser snurten av. Anonymkode: 45953...ef2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #65 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 15.01): det er litt vel ig ta i man kan da ikke melde for hver minste ting heller er ikke usa vi bor i heller 🤣 må da kunne snakke sammen som voksende mennesker før man går så langt. 🙄 Anonymkode: 1cda6...65e Voksende? Anonymkode: b145e...3a2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #66 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 11.05): Blir oppgitt! Deler barn 50/50, vi har ca samme inntekt, bare at jeg er alene og han har samboer. Pappen liker best å bruke pengene på seg selv, kjøper kanskje nye klær til barnet 1 gang i året, maks 2, og da er det snakk om 2-4 nye plagg,, kommer i strømpebukse som er str 98-104, som er altfor liten.. barnet er 6 år. Når det er vinter nå, minus 7-8 grader, ingen ullklær på seg, fordi barnet har ikke hos han! Jeg kan ikke sende med alt slik når vi har 50/50?! jeg kjøpte vinterbukse og jakke.. Han spanderte nettopp luksustur på samboer til Dubai, (droppet tur til Sverige med barn i sommer, fordi det ble for dyrt!).. så vil si han har god råd til barneklær osv, men som sagt, han liker aller aller best å bruke penger på seg selv!! ville dere bare gått å kjøpt ullklær og bedt om Vipps, eller be han kjøpe selv, (noe som jeg har liten tro på at blir gjort).? hilsen oppgitt mamma! Anonymkode: 82522...6db At han drar til Dubai sier vel egentlig alt om hva slags fyr dette er... Anonymkode: 2b111...38c 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #67 Skrevet 19. januar 2024 Vi har en løsning hvor jeg kjøper alt av klær til barna, vi spleiser på dette og så sendes alt frem og tilbake mellom oss. Det er besparende for oss begge å slippe å ha dobbelt opp av alt. Barn vokser fort. Og jeg må få lov til å si at manglende ullklær på barn denne kalde vinteren er omsorgssvikt!! Anonymkode: b0f37...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #68 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Regner med du håver inn på barnetrygden og diverse andre relaterte inntekter som han ikke ser snurten av. Anonymkode: 45953...ef2 Diverse andre relaterte inntekter som hva da? Man har ikke krav på noen andre stønader når man har 50-50, og barnetrygden er ikke akkurat noe man håver inn på. Anonymkode: 42745...301
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #69 Skrevet 19. januar 2024 Bare sånn til info. Etter lovverket så er det den foreldrene som barnet har fast bosted hos som er ansvarlig for utgifter til klær etc. I en eventuell tvistesak vil ikke de godta at mor krever at barnet har 2 garderober og dobbelt opp av alt. Dersom barnet har delt bosted er begge foreldre like ansvarlig. Som mor ville jeg da sendt med barnet klær dersom jeg viste at far ikke hadde rette klær for været som er. Noe annet er jo like uansvarlig som far som ikke har kjøpt disse klærene eventuelt. Anonymkode: 85f4d...302
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå