Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #41 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det kan han selvfølgelig om han skal ha barnet. Man er pliktig til å gi barnet omsorg og herunder kommer varme klær om vinteren. Anonymkode: 42745...301 Vi vet ikke om TS har en samværsavtale og eventuelt hva som står i den. Om det er slik at far dekker hele barnehagen/SFO eller fritidsaktiviteter mot at mor står for klær og utstyr. Vi vet ikke og det blir vanskelig å gi råd eller tips uten og vite dette.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #42 Skrevet 5. januar 2024 Pappe? Er det så stygt med a-endinger nå at folk har begynt å kalle pappa for pappe? Trodde først det var en skrivefeil, men så står det pappen i stedet for pappaen. Gud bedre til allergi mot a-endelser Og ja, den mannen høres ekstremt egoistisk ut. For en jævla (jævlet?) dust. Tenk å spandere luksustur til harry Dubai på samboeren i stedet for ferie med barnet og ullklær til barnet, jeg blir provosert. La meg gjette, den nye dama hans er en mye yngre operert bimbo med enorme leppefillers, silikon og operert ræv? Ja, jeg er fordomsfull til menn som ikke gidder å bruke penger på barnet sitt og samtidig reiser til verdens mest harry destinasjon (som omtrent alle influensere digger) Anonymkode: 86ba3...ca2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #43 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (Akkurat nå): Vi vet ikke om TS har en samværsavtale og eventuelt hva som står i den. Om det er slik at far dekker hele barnehagen/SFO eller fritidsaktiviteter mot at mor står for klær og utstyr. Vi vet ikke og det blir vanskelig å gi råd eller tips uten og vite dette. Tror du ts hadde laget tråden om det stod slik i samværsavtalen? 🙄 Anonymkode: 42745...301 4
Carrot Skrevet 5. januar 2024 #44 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (5 minutter siden): Om mor driver sabotasje av samvær så er det ikke smålig av far å stevne det er ikke sabotasje å si "du må sørge for at hun har tilstrekkelig varmt tøy nå som det er minus 20 eller mer ellers kan ikke du ha ansvar for barnet da det ikke er til barnets beste" det er en tydelig melding til far om å prioritere barnet sitt. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #45 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (1 minutt siden): Ikke ifølge loven Jo når barna har delt bosted skal hver forelder sørge for utstyr i eget hjem. Dette følger implisitt av reglene om at der barn har delt bosted, har foreldrene delt tilskudd. Anonymkode: fdf86...8ea 2
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #46 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du ts hadde laget tråden om det stod slik i samværsavtalen? 🙄 Anonymkode: 42745...301 Ja og det har vist seg gang på gang på KG at relevant informasjon blir utelatt. Så kommer det frem etterhvert og alle trekker sin støtte
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #47 Skrevet 5. januar 2024 Carrot skrev (Akkurat nå): det er ikke sabotasje å si "du må sørge for at hun har tilstrekkelig varmt tøy nå som det er minus 20 eller mer ellers kan ikke du ha ansvar for barnet da det ikke er til barnets beste" det er en tydelig melding til far om å prioritere barnet sitt. Det er ikke noe mor kan bestemme. Da må hun stevne far for en midlertidig avgjørelse fra dommer. Kan ikke bare nekte samvær
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #48 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (6 minutter siden): Beklager men der tar du feil Du behøver ikke å beklage. Du hadde visst at jeg hadde rett om du hadde noe som helst kunnskap på temaet. Anonymkode: fdf86...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #49 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (1 minutt siden): Ja og det har vist seg gang på gang på KG at relevant informasjon blir utelatt. Så kommer det frem etterhvert og alle trekker sin støtte Du klarer ikke svare i en eneste tråd ved å ta utgangspunkt i det som står, eller? Hvis du tar utgangspunkt i at det ikke står noe om dette i samværsavtalen, de har 50 50 hvor ingen mottar bidrag og de har som ts skriver, ganske lik inntekt. Hvorfor mener du far ikke skal måtte stå for klær i eget hjem til barnet? Skal barnet bare ha varme nok klær i et hjem og ikke motta god nok omsorg 50 prosent av tiden fordi "far ikke kan tvinges"? Så det du egentlig sier da er at mor kan tvinges til å dekke klær i begge hjem? Siden du også skriver at hun ikke kan drive samværssabotasje. Anonymkode: 42745...301 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #50 Skrevet 5. januar 2024 TS, kan ikke du være så snill å bekrefte hva som står og ikke står i samværsavtalen om dette, slik at vi slipper det gjentagende gnålet fra Kanino snart? Anonymkode: bc9f5...8b5 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #51 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt ikke. Hun kan legge frem bevis på at han må kjøpe ikk nødevendig utstyr. Gjør han ikke det kan ikke han bevise noe som helst og får neppe hovedomsorgen for barna av den grunn. Anonymkode: dff0a...2b3 Oh my sweet summer child.. Advokaten min fortalte om mødre som hadde blitt bedt av barnevernet om å stoppe samvær og som likevel tapte i retten. Anonymkode: 876a7...5c9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #52 Skrevet 5. januar 2024 Jeg kjenner piggene står rett ut på denne posten. Jeg er selv pappa til 2, med forskjellige mødre..... Jeg er ikke rå på å velge tøy, jeg hater klesbutikker, guttene hater klesbutikker. Jeg har masse tøy til guttene, mødrene har penere tøy til guttene enn meg, av og til gjør jeg feil! Mødrene kommer av og til og sier ifra, jeg har glemt det eller det... javel, men INGEN av de kommer tilbake og forteller meg at nå skal de nekte meg samvær fordi jeg har glemt stillongs???? Hva med å si fra på en fin måte???? Hva med å kommunisere???? Barnet ditt har godt av en far som forsøker i det minste! Han blir husket av ungen som en pappa som forsøkte! Mødrene er ikke rå på lære gutta selvstendighet, de er ikke rå på å lære gutta å sykle, de er ikke rå på å lære gutta å slå i en spiker, de er ikke flinke å ta gutta med på skitur, sykkeltur, teltur. De er ikke flinke på økonomi noen av de, jeg tar ansvar og oppretter konto og viser de sparing, den ene moren har riktignok startet sparing for han ene, men ingen læring i det. Jeg går ikke tilbake til mødrene med kjefting om at de ikke tar ansvar for disse tingene, jeg gjør disse tingene så får de seile sin egen sjø. Ungen din dør ikke av at han manglet litt tøy den dagen, SI IFRA til han på en fin måte! Hva med å se verdien i de forskjellige egenskapene våre??? ISTEDEFOR å hoppe rett på "NEKTE SAMVÆR"??? Anonymkode: 25a4c...0e0 2
Carrot Skrevet 5. januar 2024 #53 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Kanino skrev (42 minutter siden): Det er ikke noe mor kan bestemme. Da må hun stevne far for en midlertidig avgjørelse fra dommer. Kan ikke bare nekte samvær Ikke? Enhver forelder har et ansvar for å sørge for at barna ivaretas, å si til far at han må kle på barnet hvis ikke kan ikke barnet komme er ikke noe man må ta til retten oppriktig talt, ikke rart foreldrekonflikter øker når man skal dra alt ut av proposjoner på dette viset. Det er ikke slik at man automatisk slutter være oppegående normalt fungerende mennesker fordi om man har 50/50 ordning på barna der alt er en krig og må via retten.. det er helt innafor av mor å stille krav til at far har det tøyet barnet trenger og motsatt. Endret 5. januar 2024 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #54 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kjenner piggene står rett ut på denne posten. Jeg er selv pappa til 2, med forskjellige mødre..... Jeg er ikke rå på å velge tøy, jeg hater klesbutikker, guttene hater klesbutikker. Jeg har masse tøy til guttene, mødrene har penere tøy til guttene enn meg, av og til gjør jeg feil! Mødrene kommer av og til og sier ifra, jeg har glemt det eller det... javel, men INGEN av de kommer tilbake og forteller meg at nå skal de nekte meg samvær fordi jeg har glemt stillongs???? Hva med å si fra på en fin måte???? Hva med å kommunisere???? Barnet ditt har godt av en far som forsøker i det minste! Han blir husket av ungen som en pappa som forsøkte! Mødrene er ikke rå på lære gutta selvstendighet, de er ikke rå på å lære gutta å sykle, de er ikke rå på å lære gutta å slå i en spiker, de er ikke flinke å ta gutta med på skitur, sykkeltur, teltur. De er ikke flinke på økonomi noen av de, jeg tar ansvar og oppretter konto og viser de sparing, den ene moren har riktignok startet sparing for han ene, men ingen læring i det. Jeg går ikke tilbake til mødrene med kjefting om at de ikke tar ansvar for disse tingene, jeg gjør disse tingene så får de seile sin egen sjø. Ungen din dør ikke av at han manglet litt tøy den dagen, SI IFRA til han på en fin måte! Hva med å se verdien i de forskjellige egenskapene våre??? ISTEDEFOR å hoppe rett på "NEKTE SAMVÆR"??? Anonymkode: 25a4c...0e0 Du prøver, pappan i TS sitt tilfelle gjør ikke det. Det er en stor forskjell på å ta til seg tilbakemeldinger eller ikke. Anonymkode: bc9f5...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #55 Skrevet 5. januar 2024 Dette er et av problemene som kan oppstå ved 50-50, nemlig at dere har svært ulik standard. Du har kunnskap og interesse av at barnet har ordentlige klær, han bryr seg tydeligvis ikke om sånt. Så lenge det ikke kan defineres som omsorgssvikt så har du egentlig ingen ting du skulle ha sagt halvparten av oppveksten til barnet ditt. Du kan selvsagt prøve å snakke med ham, eller be om et nytt møte på fvk. Det enkleste er nok at du kjøper rikelig med klær, og aksepterer at du da betaler mer enn ham, selv om det egentlig er feil. En del av foreldreansvaret er selvsagt å sørge for at barnet har ordentlige klær. (Selv barnas venner får låne tørre klær eller votter hvis det oppstår et behov mens de er på besøk.) Uavhengig av hvem som skal kjøpe hva så må jo den som har barnet følge opp at klærne faktisk er tilgjengelig når de trengs! Anonymkode: 0d6e5...221 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #56 Skrevet 5. januar 2024 det kan godt hende at han ikke kjøper klær fordi han ikke kan\skjønner det med str på klærne det han ikke finner på noe gøy med barna sine bør han jo kanskje tenke litt over at da syns dem ikke det er så gøy og være hos faren sin og når dem blir eldre så kan dem jo bestem selv, det er jo kanskje noe han bør tenke på men du får sakke med han om di tingene bli enig om kles inn kjøp, han kan spørre i butikken eller så kan han gi deg penger når han ikke gidder og kjøpe noe, for det er ikke riktig at du skal kjøpe alt Anonymkode: 1cda6...65e
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #57 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du klarer ikke svare i en eneste tråd ved å ta utgangspunkt i det som står, eller? Hvis du tar utgangspunkt i at det ikke står noe om dette i samværsavtalen, de har 50 50 hvor ingen mottar bidrag og de har som ts skriver, ganske lik inntekt. Hvorfor mener du far ikke skal måtte stå for klær i eget hjem til barnet? Skal barnet bare ha varme nok klær i et hjem og ikke motta god nok omsorg 50 prosent av tiden fordi "far ikke kan tvinges"? Så det du egentlig sier da er at mor kan tvinges til å dekke klær i begge hjem? Siden du også skriver at hun ikke kan drive samværssabotasje. Anonymkode: 42745...301 Ikke poeng i å svare deg da du tar mine kommentarer helt ut av kontekst.
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #58 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): slik at vi slipper det gjentagende gnålet fra Kanino snart? Anonymkode: bc9f5...8b5 Du trenger ikke vær frekk selv om du har en annen mening enn meg
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #59 Skrevet 5. januar 2024 Carrot skrev (49 minutter siden): Ikke? Enhver forelder har et ansvar for å sørge for at barna ivaretas, å si til far at han må kle på barnet hvis ikke kan ikke barnet komme er ikke noe man må ta til retten oppriktig talt, ikke rart foreldrekonflikter øker når man skal dra alt ut av proposjoner på dette viset. Det er ikke slik at man automatisk slutter være oppegående normalt fungerende mennesker fordi om man har 50/50 ordning på barna der alt er en krig og må via retten.. det er helt innafor av mor å stille krav til at far har det tøyet barnet trenger og motsatt. Jo selvfølgelig kan hun men da er det hun som får konsekvensen
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #60 Skrevet 5. januar 2024 Meld til barnevernet at han trenger foreldreveiledning. At han ikke evner/har vilje til å kle barnet skikkelig etter forhold. Anonymkode: a56a0...bfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå