AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Blir oppgitt! Deler barn 50/50, vi har ca samme inntekt, bare at jeg er alene og han har samboer. Pappen liker best å bruke pengene på seg selv, kjøper kanskje nye klær til barnet 1 gang i året, maks 2, og da er det snakk om 2-4 nye plagg,, kommer i strømpebukse som er str 98-104, som er altfor liten.. barnet er 6 år. Når det er vinter nå, minus 7-8 grader, ingen ullklær på seg, fordi barnet har ikke hos han! Jeg kan ikke sende med alt slik når vi har 50/50?! jeg kjøpte vinterbukse og jakke.. Han spanderte nettopp luksustur på samboer til Dubai, (droppet tur til Sverige med barn i sommer, fordi det ble for dyrt!).. så vil si han har god råd til barneklær osv, men som sagt, han liker aller aller best å bruke penger på seg selv!! ville dere bare gått å kjøpt ullklær og bedt om Vipps, eller be han kjøpe selv, (noe som jeg har liten tro på at blir gjort).? hilsen oppgitt mamma! Anonymkode: 82522...6db 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Jeg ville nektet han samvær frem til han kan vise mer ansvar for barna og klær de trenger. Skriv mld til han og be han kjøpe inn diverse klær og skriv opp str. Dette må på plass før neste samvær. Nekter han så er det synd for han. Anonymkode: dff0a...2b3 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville nektet han samvær frem til han kan vise mer ansvar for barna og klær de trenger. Skriv mld til han og be han kjøpe inn diverse klær og skriv opp str. Dette må på plass før neste samvær. Nekter han så er det synd for han. Anonymkode: dff0a...2b3 Og så stevner han henne for retten pga sabotasje og vinner hovedomsorgen. Dårlig idé. Anonymkode: 876a7...5c9 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så stevner han henne for retten pga sabotasje og vinner hovedomsorgen. Dårlig idé. Anonymkode: 876a7...5c9 Absolutt ikke. Hun kan legge frem bevis på at han må kjøpe ikk nødevendig utstyr. Gjør han ikke det kan ikke han bevise noe som helst og får neppe hovedomsorgen for barna av den grunn. Anonymkode: dff0a...2b3 2
lillevill Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 TS her hadde jeg skaffet barnet ditt ullklær. Du kan si til far at barnet må ha på ullklær nå som det er kaldt. Det er 25 minus her i helga, vet ikke hvor du bor. Men nå som det er så kaldt så kan man få skader om man ikke er kledd skikkelig. stakkars barnet ditt. Far er ikke helt bra i hodet som ikke kler på barnet sitt skikkelig.
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir oppgitt! Deler barn 50/50, vi har ca samme inntekt, bare at jeg er alene og han har samboer. Pappen liker best å bruke pengene på seg selv, kjøper kanskje nye klær til barnet 1 gang i året, maks 2, og da er det snakk om 2-4 nye plagg,, kommer i strømpebukse som er str 98-104, som er altfor liten.. barnet er 6 år. Når det er vinter nå, minus 7-8 grader, ingen ullklær på seg, fordi barnet har ikke hos han! Jeg kan ikke sende med alt slik når vi har 50/50?! jeg kjøpte vinterbukse og jakke.. Han spanderte nettopp luksustur på samboer til Dubai, (droppet tur til Sverige med barn i sommer, fordi det ble for dyrt!).. så vil si han har god råd til barneklær osv, men som sagt, han liker aller aller best å bruke penger på seg selv!! ville dere bare gått å kjøpt ullklær og bedt om Vipps, eller be han kjøpe selv, (noe som jeg har liten tro på at blir gjort).? hilsen oppgitt mamma! Anonymkode: 82522...6db Jeg hadde tenkt på barnets beste og om det innebærer at jeg måtte stått for de utgiftene selv så hadde jeg gjort det. Skjønner ikke at du i det hele tatt er i tvil bare fordi «rett skal være rett». Er barnet det går ut over. Endret 5. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir oppgitt! Deler barn 50/50, vi har ca samme inntekt, bare at jeg er alene og han har samboer. Pappen liker best å bruke pengene på seg selv, kjøper kanskje nye klær til barnet 1 gang i året, maks 2, og da er det snakk om 2-4 nye plagg,, kommer i strømpebukse som er str 98-104, som er altfor liten.. barnet er 6 år. Når det er vinter nå, minus 7-8 grader, ingen ullklær på seg, fordi barnet har ikke hos han! Jeg kan ikke sende med alt slik når vi har 50/50?! jeg kjøpte vinterbukse og jakke.. Han spanderte nettopp luksustur på samboer til Dubai, (droppet tur til Sverige med barn i sommer, fordi det ble for dyrt!).. så vil si han har god råd til barneklær osv, men som sagt, han liker aller aller best å bruke penger på seg selv!! ville dere bare gått å kjøpt ullklær og bedt om Vipps, eller be han kjøpe selv, (noe som jeg har liten tro på at blir gjort).? hilsen oppgitt mamma! Anonymkode: 82522...6db Du må be hvis ikke vil han alltid dytte utgiftene over på deg. Mange menn evner heller ikke se hva som trengs eller hva som er riktig str. Har barnet en genser så ser de ikke at det også kan trenge en annen. Anonymkode: 7cb57...769
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville nektet han samvær frem til han kan vise mer ansvar for barna og klær de trenger. Skriv mld til han og be han kjøpe inn diverse klær og skriv opp str. Dette må på plass før neste samvær. Nekter han så er det synd for han. Anonymkode: dff0a...2b3 Det er ikke grunn for å nekte samvær. Eneste TS hadde risikert var å miste omsorgen grunnet sabotasje. At han ikke står for nødvendig utstyr er ikke og sabotere. Hadde vært greit å fått litt innsikt i hva som står i samværsavtalen deres. Endret 5. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Jeg hadde startet prosessen med å begrense farens samvær med begrunnelsen at han ikke klarer å ta skikkelig vare på barnet og innfri dets behov. Å la et barn gå dårlig kledd og fryse dekker absolutt dette. Sakt at det er midlertidig til far ar skaffet nødvendig utstyr slik at barnet kan ha det bra den tiden det er der. Anonymkode: bc9f5...8b5 3
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 takinova skrev (1 time siden): Hans uker, hans ansvar. Det kommer helt ann på hva som står i samværsavtalen. Ingenting som heter verken det ene eller andre. Slike ting står i en avtale
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 Jeg hadde kommet til å sagt til han at barnet trenger gode varme klær i denne kulden også hjemme hos han. Ull er dyrt, så jeg har ikke råd til å betale for både klærne barnet skal ha hjemme hos meg og hos han. Enten kjøper han det barnet trenger, eller så gjør jeg det og ber han om å vippse. Gjorde det til eksen når barnet manglet. Det ble ikke at han skaffet, så da gjorde jeg det og han betalte tilbake. Anonymkode: 5740a...f26 2
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sakt at det er midlertidig til far ar skaffet nødvendig utstyr slik at barnet kan ha det bra den tiden det er der. Anonymkode: bc9f5...8b5 Det avhenger av hva som står i samværsavtalen.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 Har barnet ull hos deg, kan det da ha det på hos faren også? Akkurat som vintersko og jakke. Ingen barn går vel uten stillongs og gode gensere nå. Hvis det ikke kommer hjem igjen til deg får du hente det (faren ber ham vel ikke om å skifte/ta det av seg før henting?) Anonymkode: 350f6...228
Gjest takinova Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (Akkurat nå): Det kommer helt ann på hva som står i samværsavtalen. Ingenting som heter verken det ene eller andre. Slike ting står i en avtale Jaså. Det var jeg ikke klar over. Kan det for eksempel stå at den ene forelderen har ansvaret for alt av innkjøp av klær osv?
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jjeg har ikke råd til å betale for både klærne barnet skal ha hjemme hos meg og hos han. Anonymkode: 5740a...f26 Blir ikke dobbel så dyrt om ullklærne blir sendt frem og tilbake.
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 takinova skrev (Akkurat nå): Jaså. Det var jeg ikke klar over. Kan det for eksempel stå at den ene forelderen har ansvaret for alt av innkjøp av klær osv? Det er en avtale foreldrene lager sammen så ja det er fult mulig. Gjerne mor betaler for yttertøy og han betaler for andre ting. Blir vanskelig å svare på problemstillingen til TS uten å vite hva som står i avtalen
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 Kanino skrev (3 minutter siden): Det kommer helt ann på hva som står i samværsavtalen. Ingenting som heter verken det ene eller andre. Slike ting står i en avtale Ved 50/50 deles det Anonymkode: b145e...3a2 1
Gjest Kanino Skrevet 5. januar 2024 #19 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ved 50/50 deles det Anonymkode: b145e...3a2 Nei ikke nødvendigvis. Slike ting står i en samværsavtale, noe alle må skrive sammen ved mekling. 50-50 betyr at man har like mye samvær. Har ingenting med hvem som skal stå for ditt og stå for datt. Det spesifiseres i en samværsavtale Endret 5. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Skrevet 5. januar 2024 "Hei. Jeg har lagt merke til at barnet har få klær som passer i str og værforhold når barnet er hos deg. Ønsker du at vi deler på klærne, at hen da har med seg klær til hvert samvær. Jeg kan da kjøpe det som trengs, og så kan du vippse meg etterpå? Eller hvordan ønsker du at vi ordner dette? Viktig at barnet har gode klær denne kalde vinteren 😊 Hilsen xx" Altså, kommunikasjon. Da har du bevis på at du har forsøkt, og kan ta ytterligere steg hvis dere ikke kommer til en løsning. Anonymkode: 9d130...d9a 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå