Minthia Skrevet 29. april 2024 #741 Del Skrevet 29. april 2024 Kjedelig episode ja, akkurat nå ser det litt for forutsigbart ut. Den store dramaturgiske feilen var at kjellerlaget ikke fikk med seg noen penger opp. De var både minst trent i spillet og hadde minst makt når de kom opp. Når de ikke vant første konkurranse på blodtåka og det er så store pengepremier som tilfaller de som allerede satt på banken endte de opp som offerlam for overtasjen og kunne bli plukket en etter en. De burde fått ta med pengene de hadde opp, og overetasjen skulle ikke ha visst hvor mye det var. Da kunne de spilt på makta i starten før de fikk mer dreisen på selve spillet. At kjellern ikke gikk for Martha er ubegripelig. Hun er Lines våpendrager, og har verken spilt eller hatt egne meninger siden starten, da hun ikke ville at Henrik skulle gå ut. Å ta ut Martha hadde gjort Line svakere, og lettere å ta ut i neste omgang. De burde alliert seg med Victoria - sagt at hun ikke vet hvordan Vidar kommer til å stemme, men om du stemmer med oss på Martha er du garantert plass videre, samtidig som at Line blir svekket. Da hadde de hatt en sjans. Men at Line vant 60.000 i tillegg tll immunitet er bare kjedelig. 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 29. april 2024 #742 Del Skrevet 29. april 2024 Sen ve ben skrev (10 timer siden): Jeg synes at hint burde ikke vært lov, hva er vitsen da egentlig? De andre har jo ikke en sjangs! Hint er tull! Lei meg for at Erik gikk ut Han er en god spiller og ikke minst et godt menneske, i forhold til Line. Vidar, han har tapt seg i mine øyne. Han var helt rå i førrige episode men i gårsdagens tapte han seg. Dårlig gjort av han. Som noen sa er han en tøffel for Line. Mest rettferdig hadde vært å få tatt ut Marthe eller Victoria, skjønner ikke at de har kommet seg langt, de har jo ikke gjort noe selv, de bare pjatter med egentlig og hører på alt Line sier. Om Line vinner er jo ikke rart, hun tvinner alle rundt lille finger. Det kan være en grei måte å henge på gratis og la Line ta all jobben, for så å ofre henne i semifinalen. Men det betyr at de må begynne å ta egne valg og ofre den sterkeste spilleren, Line, snarest. Ikke sitte der med hjerter i øynene og leke lykkelig venninnegjeng og tro at Line skal hjelpe dem fremover. Jeg tviler sterkt på at Martha går mot Line. Hun drømmer jo om at de tre jentene skal stå sammen i finalen, som om det er spesielt lurt. Victoria kan være litt mer lett å overtale om rette personen snakker med henne, og dessuten har hun jo spilt med Danby tidligere og skjønner forhåpentligvis at hun må passe på seg selv. takinova skrev (6 timer siden): Hintene er jo egentlig ekstremt billige. Om Marta hadde beholdt hintet for seg hadde hun vunnet 60k på en investering på 15. Ja dette skjønner jeg altså ikke. Jeg hadde aldri i verden brukt av mine penger for å kjøpe et hint og dele det med andre (sterke) spillere. Skjønner ikke Martha at Line bruker henne som en brikke i et spill? Hvis Martha får muligheten til å kjøpe flere hint, håper jeg hun holder det hemmelig eller lyver om hva det er. Så sent i spillet er det bare idiotisk å dele med en allianse. Fjugur skrev (1 time siden): Vi så vel ikke at noen kjøpte hint nå sist? Har de andre noe igjen å kjøpe for, eller er det bare Line som har penger? Hun burde jo ha kjøpt hint (hun vant jo mer enn hun sa), og hun ville ikke trengt å si noe til noen av de andre heller... Så ikke ut som at det var mulig å kjøpe hint denne gangen. Vet ikke om de får noen ny mulighet før neste konkurranse? Kanskje litt av poenget er at alle skal stå høvelig likt på slutten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 29. april 2024 #743 Del Skrevet 29. april 2024 Unnskyld språket, men hva i helvete er det Vidar driver med!!!! Nå blir jo han og Anette shippet ut neste episode. Hvorfor stemte han ikke på Victoria, da hadde det blitt Erik, Anette og Vidar mot Line og Martha, men istede stiller Vidar seg alene med Anette mot de tre jentene. Hva i all verden er det Vidar driver med. Han kunne styre hele spillet, og gir fra seg alt på målstreken fordi han har «løs mage». Sorry, men denne episode, dette, ble bare så sinnsykt forbanna og provosert. Nå er Line ett skritt nærmere seier, fy faen altså! Æsj, orker ikke at den dama der vinner 🤬 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 29. april 2024 #744 Del Skrevet 29. april 2024 Hadde Martha vært litt smart hadde hun ikke gitt det hele og fulle hintet til alliansen sin, men heller gitt dem et mer halvveis og vagt hint. Istedet for stjernebilder kunne hun f.eks. sagt at hintet var bilde av en stjerne. Så hadde hun jo hjulpet alliansen litt, men likevel fått et stort fortrinn selv og kunnet vinne konkurransen. Hvorfor i alle dager skal Martha kjøpe hint for at Line skal vinne? Jeg trodde Martha var litt smartere enn som så. Neste gang må folket våkne og få ut storspilleren Line, ellers blir det for dumt. 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen-Oslo Skrevet 29. april 2024 #745 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) Minthia skrev (På 29.4.2024 den 18.48): Kjedelig episode ja, akkurat nå ser det litt for forutsigbart ut. Den store dramaturgiske feilen var at kjellerlaget ikke fikk med seg noen penger opp. De var både minst trent i spillet og hadde minst makt når de kom opp. Når de ikke vant første konkurranse på blodtåka og det er så store pengepremier som tilfaller de som allerede satt på banken endte de opp som offerlam for overtasjen og kunne bli plukket en etter en. De burde fått ta med pengene de hadde opp, og overetasjen skulle ikke ha visst hvor mye det var. Da kunne de spilt på makta i starten før de fikk mer dreisen på selve spillet. At kjellern ikke gikk for Martha er ubegripelig. Hun er Lines våpendrager, og har verken spilt eller hatt egne meninger siden starten, da hun ikke ville at Henrik skulle gå ut. Å ta ut Martha hadde gjort Line svakere, og lettere å ta ut i neste omgang. De burde alliert seg med Victoria - sagt at hun ikke vet hvordan Vidar kommer til å stemme, men om du stemmer med oss på Martha er du garantert plass videre, samtidig som at Line blir svekket. Da hadde de hatt en sjans. Men at Line vant 60.000 i tillegg tll immunitet er bare kjedelig. . Endret 15. oktober 2024 av Fantorangen-Oslo 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 29. april 2024 #746 Del Skrevet 29. april 2024 Fantorangen-Oslo skrev (16 minutter siden): Spot on👍🏼 Og enig at kjellerlaget sto i spagat så lenge de hverken skjønte spillet og i tillegg var uten penger. Og tipset til kr 15000 var jo ikke et tips, men heller fasitsvar. Skjønner heller ikke at det produksjonen lot de fortelle tallene (i boks-spillet med kodelåser) til de andre allierte uten at det fikk konsekvenser for noen. Ikke jeg heller, jeg reagerte sterkt på det, hva var det liksom?! Føler nesten som om Spillet er på laget med overetasjen🙄 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 29. april 2024 #747 Del Skrevet 29. april 2024 Fantorangen-Oslo skrev (38 minutter siden): Skjønner heller ikke at det produksjonen lot de fortelle tallene (i boks-spillet med kodelåser) til de andre allierte uten at det fikk konsekvenser for noen. Sen ve ben skrev (21 minutter siden): Ikke jeg heller, jeg reagerte sterkt på det, hva var det liksom?! Føler nesten som om Spillet er på laget med overetasjen🙄 Spillet er vel et sosialt spill/eksperiment også, så om noen velger å dele fordelene sine med andre så står de fritt til det. Jeg hadde aldri gjort det, men for noen er det en måte å spille på. Jeg synes ikke produksjonen gjorde noe galt her, det var heller spillerne som gjorde et merkelig valg. Hvem som helst med penger kunne jo ha valgt å kjøpe hint, men kun overetasjen benyttet seg av det. Jeg stusser også på at så få tenkte over at alle stjernetegnene i hele huset hadde noe med spillet å gjøre. Jeg tror jeg hadde notert ned ganske heftig i boka alt det rare jeg så i huset. Mulig jeg er litt påvirket av alle Escape room jeg har vært i...😅 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. april 2024 #748 Del Skrevet 29. april 2024 takinova skrev (5 timer siden): Nesten litt underlig at tv2 inviterer henne til et slikt spill når jeg leser denne saken altså. Ho har jo skikket seg bra der inne sammenlignet med det man leser her. Line Andersen, NRK | Lines nærmeste sjef: - Det er helt ubegripelig at vi står her (nettavisen.no) Hun var som gift for NRK virker det som. Jeg er ikke overrasket. Bra hun aldri fikk barn, et sånt sinne kunne fort gått utover en uskyldig sjel. Har selv vokst opp med en slik tyrann av en forelder, det er traumatisk! 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 29. april 2024 #749 Del Skrevet 29. april 2024 Ardwinna skrev (1 time siden): Jeg stusser også på at så få tenkte over at alle stjernetegnene i hele huset hadde noe med spillet å gjøre. Jeg tror jeg hadde notert ned ganske heftig i boka alt det rare jeg så i huset. Mulig jeg er litt påvirket av alle Escape room jeg har vært i...😅 Synes også det var merkelig at ingen hadde tenkt at de stjernetegnene var der for en grunn... (Har også vært på en del Escape Room 😅 ) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. april 2024 #750 Del Skrevet 29. april 2024 Ctrl skrev (4 timer siden): Jeg tenker det er vel nettopp derfor TV2 inviterer Line til et slikt spill. For å skape drama, konfrontasjoner og ubehageligheter. Og det passer jo hennes profil. TV2 er ikke mer avansert enn det. Line er ikke akkurat kjent fra realitybobla og er da virkelig ikke særlig interessant av seg, så det må nesten ligge slike motiver bak å håndplukke henne av alle der ute. Sjakkinteressert som jeg er, og er en habil klubbspiller, så fulgte jeg denne seansen med Line vs NRK. Jeg ble rystet over Line, og hva kollegene sa om henne. Jeg hadde også sett antydning til at hun ikke alltid var like god å ha med å gjøre under sendingene til NRK, og særlig unik var hun absolutt ikke. Faktisk var de beste sendingene uten henne, og med Rolfsrud. I løpet av mange timer med sjakk på TV så merker seerne fint forskjell i humøret på hvem som gjør jobben, selv om alt tilsynelatende skal være normalt. Så har egentlig bare gått rundt og ventet på at fasaden hennes skulle sprekke opp i Spillet. Hun har klart seg godt lenge, men så har det vært mye flyt underveis. Så snart motgangen ble tydeligere, motstanderne steg frem og utfordringene ble mer belastende, da så man mer hvordan hun er å forholde seg til. Det blir ikke pent da, men enda prøver hun hardt å holde en fasade nå siden hun er på TV. Tipper det har gått kaldt nedover ryggen på gamle kolleger med flashbacks de siste to episodene. Hvis de ser på da... Greit å ha i minnet at rettssaken mot NRK vant hun ikke, og det ble inngått et forlik på et punkt Line var kommet dårlig ut av det, og at NRK mer inngikk forliket med henne i barmhjertighet for å få saken raskt ut av verden og hun ut av lokalene mot å betale en sluttpakke og deler av saksomkostningene selv. Det var ikke pengene som betydde noe for NRK lenger. På tross for sluttpakke og deler av saksomkostningene endte Line i minus pga høye advokatutgifter og rettslige utgifter. Line er virkelig ikke en bedre sportskommentator eller programleder enn andre! Jeg liker best Finn, Ole er/spiller litt for "dum". Men med Ole i studio er stemningen alltid tipp topp! Bortsett fra at Carlsen ikke virker å like han særlig godt, Carlsen virker å like Finn best også. Når Ole intervjuer Carlsen virker det som om Carslen har mer lyst til å skyte seg selv i foten enn å svare på spørsmplene han får. 😅 Med Finn svarer Carlsen mer utbroderende, utfyllende og med humor. Cookiesandcream skrev (3 timer siden): Line var med i 71 grader nord og kom så vidt jeg husker heldig ut av den serien, men i Spillet kan jeg virkelig skjønne hvordan det må ha vært å jobbe sammen med henne. Har sagt det før og sier det igjen; jeg synes hun er skummel. Riktig ord, skummel er hun! Cookie123 skrev (8 minutter siden): Synes også det var merkelig at ingen hadde tenkt at de stjernetegnene var der for en grunn... (Har også vært på en del Escape Room 😅 ) Stjernetegnene var noe av det første jeg la merke til der inne, men nå er jeg veldig glad i astronomi da. 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. april 2024 #751 Del Skrevet 29. april 2024 (endret) Blåttvann skrev (31 minutter siden): Line er virkelig ikke en bedre sportskommentator eller programleder enn andre! Jeg liker best Finn, Ole er/spiller litt for "dum". Men med Ole i studio er stemningen alltid tipp topp! Bortsett fra at Carlsen ikke virker å like han særlig godt, Carlsen virker å like Finn best også. Når Ole intervjuer Carlsen virker det som om Carslen har mer lyst til å skyte seg selv i foten enn å svare på spørsmplene han får. 😅 Med Finn svarer Carlsen mer utbroderende, utfyllende og med humor. Du mener kanskje Fin? Fin Gnatt? Han er hel ved, med fantastisk navn! TV2 er 100x bedre enn NRK på sjakk, bare synd disse elendige reklamepausene spiser opp sendingene. Line har alltid vært en no-body oppi sjakksirkuset, og har ikke nådd de andre til knehasene engang. Så hun er overhodet ikke savnet. Synes det er rart at hun har klart å hanke den gode jobben som hun har nå, etter fadesen i og rundt NRK. Assosiert seniorrådgiver hos et kommunikasjonsfirma. Hun må visst ha en vanvittig CV, for personligheten taler imot henne. Og så jobber hun med kommunikasjon, av alle ting. Det var vel kommunikasjonen hun stod til stryk til hos NRK. Oppi alt dette så er det pussig at hun dras fram i rampelyset mer og mer igjen. Må da finnes andre å velge av. Hva blir det neste? Forræder? Farmen? 🫣 Samme kan sies om Harald Eia. Hvorfor melkes det på han nå? Noe sier meg at TV3 må få i gang noen ekstra sesonger med Paradise Hotell, slik at vi får flere kjendiser til sirkuset. For nå har så mange blitt melket på at TV2 har sett seg nødt til å hente opp utdaterte travere og gamle utskudd for å tilby "noe nytt". Endret 29. april 2024 av Ctrl 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. april 2024 #752 Del Skrevet 29. april 2024 Ctrl skrev (11 minutter siden): Du mener kanskje Fin? Fin Gnatt? Han er hel ved, med fantastisk navn! TV2 er 100x bedre enn NRK på sjakk, bare synd disse elendige reklamepausene spiser opp sendingene. Line har alltid vært en no-body oppi sjakksirkuset, og har ikke nådd de andre til knehasene engang. Så hun er overhodet ikke savnet. Synes det er rart at hun har klart å hanke den gode jobben som hun har nå, etter fadesen i og rundt NRK. Assosiert seniorrådgiver hos et kommunikasjonsfirma. Hun må visst ha en vanvittig CV, for personligheten taler imot henne. Og så jobber hun med kommunikasjon, av alle ting. Det var vel kommunikasjonen hun stod til stryk til hos NRK. Oppi alt dette så er det pussig at hun dras fram i rampelyset mer og mer igjen. Må da finnes andre å velge av. Hva blir det neste? Forræder? Farmen? 🫣 Samme kan sies om Harald Eia. Hvorfor melkes det på han nå? Noe sier meg at TV3 må få i gang noen ekstra sesonger med Paradise Hotell, slik at vi får flere kjendiser til sirkuset. For nå har så mange blitt melket på at TV2 har sett seg nødt til å hente opp utdaterte travere og gamle utskudd for å tilby "noe nytt". Stemmer det! Fin skrives det! Det er ikke bare nå i moderne tid at folk skal skrive vanlige navn på uvanlige måter. 😅 Jeg skjønner virkelig ikke at Line blir ansett for å være så god. Og at hun selv synes hun er best.., huff og huff! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 29. april 2024 #753 Del Skrevet 29. april 2024 Line har utrolig skremmende personlighetstrekk 🫣 Voksne folk legger seg flat for henne og sier unnskyld fordi de er livredd , sier jo sitt… 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyxros Skrevet 29. april 2024 #754 Del Skrevet 29. april 2024 Dette med hint.. 1 skivebom av produksjon 2 mulighet til å kontrollere spillet selv. Hint burde være hint. VAGT. Eller 1 av 10 svar, som f. Eks. én kodelås. Evt, men det har sine negative sider, du har ikke lov å dele det. De er jo enkeltspillere og ikke lag. På en annen måte bør de få dele info med den de vil, lage allianser om de vil det. Men fakta var jo at nå røk TO fra et lag fordi det ene laget allerede hadde overtak (penger til å bruke på hint), og fordi "hintet" var jo nærmest fasit, OG det ble delt med alle spillerne på laget som allerede har overtaket. Skikkelig teit. Forøvrig også enig i alle meningene om Line (og jeg visste ikke hvem hun var fra før). Ingen jeg virkelig unner å vinne, men hadde mislikt minst at Vidar vant I guess. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tebrok Skrevet 29. april 2024 #755 Del Skrevet 29. april 2024 On 3/25/2024 at 4:18 PM, Ctrl said: Jeg så Eia hadde et par slike sosiologiske strofer i forrige episode, der han liksom skulle fremstå som objektiv med akademiske synspunkt som presenterer "fakta". Det lyktes han ikke med, for det han sier trenger ikke være sant i det hele tatt. haha, ja, jeg ble helt sjokka av å se at han står der på nasjonal TV og sier at det bare er å dele på null for da blir løsningen på regnestykket uendelig stort!!! Altså hallo, man kan ikke dele på null. Det er ikke definert. Man kan dele på noe som er veldig nærme null, og han resonerer jo noe rundt dette, men allikevel støtter han opp under ideen til Dahl med å dele på null og skal forklare oss hvorfor det er en så veldig veldig god ide. Hallo, er det ingen som fakta sjekker det som kommer ut av munnen på Eia. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 30. april 2024 #756 Del Skrevet 30. april 2024 (endret) tebrok skrev (4 timer siden): haha, ja, jeg ble helt sjokka av å se at han står der på nasjonal TV og sier at det bare er å dele på null for da blir løsningen på regnestykket uendelig stort!!! Altså hallo, man kan ikke dele på null. Det er ikke definert. Man kan dele på noe som er veldig nærme null, og han resonerer jo noe rundt dette, men allikevel støtter han opp under ideen til Dahl med å dele på null og skal forklare oss hvorfor det er en så veldig veldig god ide. Hallo, er det ingen som fakta sjekker det som kommer ut av munnen på Eia. Nei, Eia støttet ideen om å GANGE med 0, for deretter å lage et kort regnestykke som gav riktig svar, så det du skriver stemmer ikke. Og han støttet så definitivt ikke ideen om å DELE med 0. Men mulig han feilaktig hevdet at å dele med 0 gir uendelig som svar, når det korrekte er at det ikke er definert, men han er jo ikke matematiker og poenget blir det samme, nemlig at å dele med 0 er tull. Endret 30. april 2024 av Djækklåsst 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 30. april 2024 #757 Del Skrevet 30. april 2024 (endret) Ikke lest hele tråden her da jeg binget alt i går. Men Line skremmer meg. Og Anette ryker nok neste gang. Skal to elimineres, spørs det om Vidar får henge med så lenge. Den der jentealliansen minner meg om skoletida. En queen bee, og undersåtter som tror de kan stole på sjefen. Jeg får ekstremt dårlige vibber av Line, og jeg skjønner ikke at Martha og Victoria tør å stole på henne. Hun er nok den sterkeste spilleren der nå, så resten bør jo få henne ut, hun virker psykopatisk. Endret 30. april 2024 av PusheenPusheen Grammatikkfeil 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 30. april 2024 #758 Del Skrevet 30. april 2024 Synes litt synd på Vidar, han sliter veldig med skyldfølelse etter å ha skippet ut Danby, og det hjelper ikke at det første Line sier er: "Du skulle bare sett Victoria, hvor lei seg hun var." Med tonen: "Det er din skyld". Snakk om å spille på folks følelser a 😅 Kanskje derfor det heter spillet. Fordi de spiller med folks følelser. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 30. april 2024 #759 Del Skrevet 30. april 2024 Beetlegirl91 skrev (5 minutter siden): Synes litt synd på Vidar, han sliter veldig med skyldfølelse etter å ha skippet ut Danby, og det hjelper ikke at det første Line sier er: "Du skulle bare sett Victoria, hvor lei seg hun var." Med tonen: "Det er din skyld". Snakk om å spille på folks følelser a 😅 Kanskje derfor det heter spillet. Fordi de spiller med folks følelser. Det er jo lansert som et sosialt eksperiment? 😅Artig med flere lag mtp hva som er spill 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 30. april 2024 #760 Del Skrevet 30. april 2024 Nå håper jeg virkelig Martha og Victoria skjønner at de må stemme på Line.. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå