Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen om faktisk er litt irriterende der inne,så er det jo Anette. Hun tar alt alvorlig,og forstår innerst inne ikke at det er et spill. Nå må hun i hvertfall gi seg med den vendetta lysten mot Danby. 

Erik er fortsatt helt sjef,men han bør innse at han også være litt med i spillet. Han er alt for passiv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper Erik ryker neste runde. For det første er jeg lei denne moralske og alturistiske holdningen, og for det andre så tror jeg det kan skape mye drama i gruppa om han går ut, kunne vært gøy å se. Ida hadde også vært godt å bli kvitt, hun bare surrer rundt, men ville nok ikke blitt mye drama om hun røk 😅

• Liker 4
Skrevet
Arild37 skrev (1 time siden):

Håper Erik ryker neste runde. For det første er jeg lei denne moralske og alturistiske holdningen, og for det andre så tror jeg det kan skape mye drama i gruppa om han går ut, kunne vært gøy å se. Ida hadde også vært godt å bli kvitt, hun bare surrer rundt, men ville nok ikke blitt mye drama om hun røk 😅

Du så på på søndag, eller? Ida er ute …

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

For en DIVA Anette er🤦‍♀️ Hvem tror hun at hun er? Har en sånn «hvordan våger du stemme ut MEG, vet du ikke hvem jeg er, eller?»-attitude. Hun fikk én stemme og lager dårlig stemning resten av tiden der inne. Hva med de som har fått enda flere stemmer, og til og med stemt ut for godt? Tipper hun ikke klarer å legge det bak seg slik de ble enige om, kommer nok til å gnåle om det resten av sin tid der inne🙄

Og hva med alle andre som trakk seg fra konkurransen og lot Danby ta den alene? Skulle tro han hadde drept noen, han har bare stemt noen ut, sånn som man liksom skal gjøre i dette spillet! Blir så oppgitt over folk, altså. Liker Erik, men han oppfører seg som reneste Jesus nå😇 Ikke måte på snillisme og høy moral🙄

• Liker 12
Skrevet

Om jeg hadde vært på kjellerlaget og Danby løy meg opp i trynet etterpå på måten han gjorde så hadde jeg aldri blitt sint/såret, tenker jeg heller måtte tatt meg sammen for å unngå å få latterkrampe. 

Helt greit at andre personlighetstyper reagerer annerledes, folk er forskjellig. Men da var kanskje ikke det her rette programmet å "melde seg på". Eller kanskje det var, skaper jo bra TV ;)

• Liker 8
Skrevet
Ti T Usen skrev (4 timer siden):

Anette fremstår latterlig panisk etter å hevne Danby.

Anette har

1. Tilfeldigvis blitt stemt ut i første program

2. Gnåla om hevn over Danby

3. Gnåla om hevn over Danby

4. Gnåla om hevn over Danby

Danby har: 

1. Benyttet en legitim anledning da han stemte henne ut.

2. Prøvde så lenge som mulig å holde dette skjult/lyve for ikke bli stemt ut

3. Tok konsekvensen da han ble avslørt, og spilte med de korta han hadde (dvs spilte alene mot kjellerlaget) for å ikke være et selvsagt valg til utstemming.

Så lenge konseptet heter "spillet" er jeg ikke i tvil om hvem jeg heier på.

Anette har vært i huset 15 minutter før hun gikk ut og rett ned i kjelleren. Og kun vært oppe nå 3 dager.  Så hun har ikke helt skjønt hva spillet går ut på. Og på meg virker det som om hun tror det handler om hvem som er lojal mot hvem.

De andre som har vært oppe har jo spillt spillet i 9 dager. Og de var også på anettes nivå de første dagene  pg trodde det handlet om lojalitet.  De som forsto spillet tidlig begynte også å spille litt før de andre. 

Så siden anette tror dette handler om lojalitet. Så anser hun nok danby som svært illojal. Og hennes fokus på å få han ut. Får henne også vekk fra å forstå hva spillet går ut på. Men det virker som hun begynner smått og forstå det. 

Så blir litt urettferdig å tolke anette på en måte iht  å forstå spillet på lik linje med de andre.  Erik heller forstår ikke helt spillet. Men også han ser ut til å begynne å forstå litt mer. Men vegrer seg. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg savner Martine jeg. Synes hun gjorde en god figur og hun er både lojal og en god spiller. 

Det ble sikkert diskutert tidligere i tråden, men jeg hoppa nettopp inn 🥸

Ellers tror jeg at Anette, Erik og Steffen er «for gamle» for dette spillet. De har nok ikke sett på reality før, skjønner ikke taktikk i det hele tatt. Martine prøvde jo å lære de opp. Herman har vel bare fulgt strømmen. Har jo egentlig ikke sett så mye av han, er jo mulig han har taktikkeriet mer enn vi vet siden overetasjen anså han som en trussel. 

edit: mener ikke å være ageist, er ikke noen ungfole selv, men de er på alder med foreldrene mine og de er også ganske blanke på reality taktikk, og ville nok spilt på samme måte som de. 

Endret av Pølsevann
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Det skulle egentlig ikke vært lov å stemme blankt eller på seg selv .

• Liker 8
Skrevet
Pølsevann skrev (27 minutter siden):

Jeg savner Martine jeg. Synes hun gjorde en god figur og hun er både lojal og en god spiller. 

Ellers tror jeg at Anette, Erik og Steffen er «for gamle» for dette spillet. De har nok ikke sett på reality før, skjønner ikke taktikk i det hele tatt. Martine prøvde jo å lære de opp. Herman har vel bare fulgt strømmen. Har jo egentlig ikke sett så mye av han, er jo mulig han har taktikkeriet mer enn vi vet siden overetasjen anså han som en trussel. 

edit: mener ikke å være ageist, er ikke noen ungfole selv, men de er på alder med foreldrene mine og de er også ganske blanke på reality taktikk, og ville nok spilt på samme måte som de. 

Gode refleksjoner! 

Helt enig, savner også Martine. Tenkte faktisk på det etter episoden sist. Tror hun kunne vært spenstig å ha videre. Hun var et friskt pust, forstod spillet og ønsket å spille. Virkelig synd hun måtte dra så raskt. Og bedre blir det ikke av å tenke på måten hun måtte dra på. Hun ble vel ikke spilt ut, egentlig. Hun ble et offer for en ugjennomtenkt, tøvete og spontan aksjon fra Ida i aller siste sekund når Ida stemte.

Anette, Erik og Steffen henger ikke med, og blandingen av uvilje, stolthet og høy moral passer ikke helt inn. Anette synes jeg henger for mye med geipen. Hun ser så sur ut. 😮 Og hun drar dette med at hun er så såret pga Danby litt for langt. Ble for mye av det. Gå videre nå. Erik må snart lykkes med å spille seg selv ut. Han har jo nærmest prøvd på det helt siden han kom inn.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Ctrl skrev (18 minutter siden):

Gode refleksjoner! 

Helt enig, savner også Martine. Tenkte faktisk på det etter episoden sist. Tror hun kunne vært spenstig å ha videre. Hun var et friskt pust, forstod spillet og ønsket å spille. Virkelig synd hun måtte dra så raskt. Og bedre blir det ikke av å tenke på måten hun måtte dra på. Hun ble vel ikke spilt ut, egentlig. Hun ble et offer for en ugjennomtenkt, tøvete og spontan aksjon fra Ida i aller siste sekund når Ida stemte.

Anette, Erik og Steffen henger ikke med, og blandingen av uvilje, stolthet og høy moral passer ikke helt inn. Anette synes jeg henger for mye med geipen. Hun ser så sur ut. 😮 Og hun drar dette med at hun er så såret pga Danby litt for langt. Ble for mye av det. Gå videre nå. Erik må snart lykkes med å spille seg selv ut. Han har jo nærmest prøvd på det helt siden han kom inn.

Du må gjerne være imot idas valg om det. Men det var superlurt spilt av ida, fra ida sitt ståsted

Gjest takinova
Skrevet
Krokenguri skrev (8 timer siden):

Du må gjerne være imot idas valg om det. Men det var superlurt spilt av ida, fra ida sitt ståsted

Langt i fra. Martine hadde beskyttet Ida.

Skrevet
takinova skrev (7 minutter siden):

Langt i fra. Martine hadde beskyttet Ida.

Nei, på et tidspunkt hadde hun måtte dolke henne i ryggen. Ida vet det, fordi hun har vært oppe i 6 dager. Så når ida kommerned i kjelleren og ser martine sine strategier, da skjønner jo hun at martine er en sterk spiller og som kommer til å spille hardt for å komne videre. Hun visste på de 3 dagene martine var oppe at hun var god på alianser. Når hun også ser stemmesedler så vet hun også hvordan martine spiller kontra det hun har sett i overetasjen. 

Så når hun vet alle skal stemme blankt.  Er det en gylden mulighet til å få martine ut. Før hun får for mye støtte av de andre i overetasjen. 

Ida var i utgangspunktet en overetasjespiller og hadde egentlig sin gjeng der oppe. Men måtte velge på dag to etter de kom opp å stå med gjengen nede. For ikke bli den utpekte pga lagspill osv.  Hun forstår jo at om de taper så må den de stoler minst på bli stemt ut av sine egne. 

Martine er ennav de som forsto spillet først.  Men ikke rukket å forstå det fullt ut før hun ble stemt ned i kjelleren.  De e dagene etter hun ble stemt ned til kjelleren. Var de 3 dagene alt oppe begynte å sette seg. De som forsto minst var jo steffen og herman. Og ble stemt ut. 

Herman er vel han som forsto det raskest når de kom opp. Og ble stemt ut på nytt. Firdi de oppe hadde da begynt å inse at de må få ut de beste og ikje dårligste. Derav litt rart de beskytter Danby.  Men vi får se hvor lenge det varer. Da det nok begynner å bli tydelig for de også at han må ut. 

Skrevet (endret)
Pølsevann skrev (12 timer siden):

Vi får jo bare se en brøkdel av det som skjer i huset, men jeg tviler på at Herman var en stor taktikker. De i overetasjen mente han var best til å løse de type oppgavene de hadde fått hittil. Derfor ble han stemt ut.

Endret av Irja
  • Liker 4
Skrevet

Blir interresant å se hva Erik gjør ifht taktikk nå som det ikke er lag lenger....😎 

Jeg blir litt flau på vegne av de over 50 ifht hersketeknikkene han og Anette bedriver. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Havspeil skrev (13 timer siden):

Blir interresant å se hva Erik gjør ifht taktikk nå som det ikke er lag lenger....😎 

Jeg blir litt flau på vegne av de over 50 ifht hersketeknikkene han og Anette bedriver. 

Det har jeg ikke lagt merke til. Hvordan skiller de to seg fra de andre?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (På 15.4.2024 den 23.32):

Jeg hadde skjønt det vis hun hadde valgt å spille på den måten, men når hun ville ut 2 dager senere da er det bare rot.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor lot overetasjen Danby stå alene? De var uenig i at dette var en stor sak hvem som stemte ut Anette.  Jeg forstår ikke 🤔  De liker jo han i gruppa og ingen av dem ville stemme han ut.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mildys skrev (33 minutter siden):

Hvorfor lot overetasjen Danby stå alene? De var uenig i at dette var en stor sak hvem som stemte ut Anette.  Jeg forstår ikke 🤔  De liker jo han i gruppa og ingen av dem ville stemme han ut.

Det var vel for å gi ham sjansen til å komme kvitt med kjelleren. Blir jo sagt også at «hvis han vinner, da er vi ferdige med dette, ok?» fra Line(?) til kjelleren. Og tenker det var veldig bra trekk av Danby, spesielt når Vidar flagget at han ville sabotere. Han viser ansvar og «jeg har spilt hardt, jeg tar konsekvensen, og gjør opp for meg». Han vant faktisk respekt på det, også fra kjelleren. 
Tenkt mye på det med Anette etter siste episode, hvorfor det hadde blitt så stor greie. Danby er klar på at «dette var jo det minst personlige valget her inne, vi kjente jo ikke hverandre en gang». Og jeg tror på at for han var det upersonlig. Men husk starten. Alle andre er starstruck av at selveste Juni Anker Hansen kommer og skal være med. Hvis Danby ikke har noe forhold til Hotell Cæsar var dette et valg på en tilfeldig person, men for alle andre stemte han hun selveste Juni Anker Hansen, som jo er personlig for halve Norge. Om dere skjønner hva jeg mener. Og derfor ble det så stort. Men Danby ikke fatter hvorfor det blir det, fordi han har null forhold til nettopp dette og dermed mekanismen som slår inn. Og så tror jeg ikke det er «jeg er jo selveste Juni Anker Hansen» som gjør at Anette reagerer (apropos diva-nykker), men heller at dette er hennes første reality og når det kun avgis 1 stemme og de knapt har møtt hverandre så blir det jo personlig for henne. Og når de andre reagerer som de gjør, bare av litt annen årsak/mejanisme, så forsterkes den følelsen. Om dere skjønner hva jeg mener. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Ctrl skrev (På 15.4.2024 den 23.12):

Tja, jeg vet ikke helt hva hun tenkte ville skje gjennom å stemme blankt. Ikke spesielt smart strategi, for om bare én person, enten i overetasjen eller i kjelleren, lot være å stemme blankt og heller stemte Martine, så ville hun ryke, og det skjedde jo. Hun burde ikke ha stemt blankt, og i hvert fall ikke avtale det med de andre.

Heller ikke spesielt bra spilt da hun røk ned i kjelleren. Var veldig aktiv med å få ut pengelense Henrik, vel fordi han var irriterende, neppe klokt å spille så åpent når man også er den med mest penger, som hun heller ikke var villig til å bruke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er synd de hittil ikke har brukt mulighetenetil å teste hva som skjer når alle stemmer blankt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...