Irja Skrevet 14. april 2024 #481 Del Skrevet 14. april 2024 (endret) At kjellerlaget blir enige om å stemme blankt igjen. Jeg blir helt sprø. Skjønner de ikke at noen må ut?! Det er et spill. En LEK. Alt det maset og gnålet om at Danby stemte ut Anette. Er det mulig? Hadde alle stemt blankt, så ville det blitt omstemming. En skulle ut! Hva ville vært greit da? Hvem hadde vært ok å stemme ut?! Hvem skal avgjøre det? Er så latterlig å se på. Ikke engang når Ida ber han om å stemme på henne, så klarer ikke Erik å la være og stemme blankt. Endret 14. april 2024 av Irja 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 14. april 2024 #482 Del Skrevet 14. april 2024 Løkbolle skrev (19 timer siden): Men altså.. for en ufordragelig jævel han Danby er.. Jeg synes han spiller bra jeg. Det var herlig at kjelleren fortalte at de hadde sett stemmene, og Danby hadde litt godt av å bli grilla, men jeg synes han er tøff som sto i det og også sto for det han hadde gjort. Jeg fikk faktisk litt vondt av han også, da det ble veldig lynsjestemning og alle mot en, men han sto han av og kom seg gjennom på en god måte. Jeg hadde nok både tatt til tårene og blitt sint og irritert der inne, men jeg hadde også tenkt at dette er et spill og jeg kan kun stole på meg selv. Greit med allianser men man må spille for å vinne, og da må man ta noen egne valg også. Danby har spilt iskaldt men det er jo helt innafor. Man er ikke en ufordragelig jævel fordi man kjører hard strategi i et spill. Danby har jobbet hardt og fortjener mer å vinne enn f.eks. Erik, som tydeligvis ikke har skjønt at man må stemme for å kunne påvirke spillet. Jeg håper han slutter med dette fjaset med blanke stemmer nå fremover. Anette må også kaste fra seg snurte følelser og begynne å spille, ellers må hun ut snart. Det er et spill! Ludovica- skrev (43 minutter siden): Føler ikke Martha har bidratt med så mye (av det som blir vist på tv). Det er en grei taktikk det også. Da går man litt under radaren, blir kanskje litt undervurdert og ikke ansett som noen trussel, og så kan man konspirere og rote litt i kulissene mens de andre er opptatt med de "farlige" spillerne. Hun var jo smart nok til å kjøpe et hint, og det er det såvidt jeg vet ingen andre som har gjort så langt. Jeg heier nå på Vidar, Line og faktisk også Martha. Martha smiler og ler og sjarmerer folk, og spiller med alliansen, samtidig som at hun tar egne valg. Jeg tror hun er langt farligere enn mange tror 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 14. april 2024 #483 Del Skrevet 14. april 2024 Pølsevann skrev (1 time siden): Harald Eia irriterer mer sååå fælt! Han har en sånn besservisser ovenfra og ned rolle som også virker falsk. Det virker som et manus han spiller ut veldig dårlig! Jeg liker han til vanlig, men synes han er helt dust i dette programmet. Neeeeeei Harald Eia er best 🤩 Synes han gir god kreditt til andres meninger. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 14. april 2024 #484 Del Skrevet 14. april 2024 Ludovica- skrev (1 time siden): Føler ikke Martha har bidratt med så mye (av det som blir vist på tv). Enig. Martha er jo ei fresh og morsom dame jeg skulle ha sett mer av. Hun blir desverre altfor anonym. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 14. april 2024 #485 Del Skrevet 14. april 2024 Irja skrev (9 minutter siden): At kjellerlaget blir enige om å stemme blankt igjen. Jeg blir helt sprø. Skjønner de ikke at noen må ut?! Det er et spill. En LEK. Alt det maset og gnålet om at Danby stemte ut Anette. Er det mulig? Hadde alle stemt blankt, så ville det blitt omstemming. En skulle ut! Hva ville vært greit da? Hvem hadde vært ok å stemme ut?! Hvem skal avgjøre det? Er så latterlig å se på. Ikke engang når Ida ber han om å stemme på henne, så klarer ikke Erik å la være og stemme blankt. Hun satt og snakket om det da Erik var i stemmerommet, slik jeg forstod det. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 15. april 2024 #486 Del Skrevet 15. april 2024 Jinx_lol skrev (8 timer siden): Det var litt gøy å se Danby bli grilla i starten av programmet i dag. Som Truls sa; deilig deilig, deilig Steffen irriterte meg da han sa frisør. Hvorfor MÅTTE han si noe i det hele tatt? Han burde ha klappet igjen og latt de andre på laget spille! Erik burde ikke stemt blank. BIG mistake! Herman Ida Det blir ekstra spennende neste søndag når ingen skal være ett lag lengre. Lurer på hvem som blit eliminert. Håper det blir Steffen, Line eller Anette (sorry ass) Jeg liker fortsatt ikke Danby, men spillet blir ikke det samme uten ham! Danby ER spillet 😅 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. april 2024 #487 Del Skrevet 15. april 2024 Altså det var litt av et øyeblikk når de samlet hele gjengen og skulle fortelle om stemmesedlene. Danby skjønte jo hva som kom nå og forklaringen hans var jo ok men kjellerlaget burde prøvd å stemme han ut. All den klagingen over hvem som stemte ut Anette også bare la han slippe unna. Også disse blanke stemmene!! Hvorfor er man med på noe som heter Spillet også ikke prøve å spille ut de sterkeste spillerne som tydelig er Danby? Og heller stemme ut en av sine egne? Håper virkelig at kjellerlaget slutter med å stemme blankt i neste episode!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 15. april 2024 #488 Del Skrevet 15. april 2024 Kjedeligste og mest forutsigbare episoden til nå. De to jeg misliker mest er Line og Vidar. Falske typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 15. april 2024 #489 Del Skrevet 15. april 2024 Irja skrev (9 timer siden): At kjellerlaget blir enige om å stemme blankt igjen. Jeg blir helt sprø. Skjønner de ikke at noen må ut?! Det er et spill. En LEK. Alt det maset og gnålet om at Danby stemte ut Anette. Er det mulig? Hadde alle stemt blankt, så ville det blitt omstemming. En skulle ut! Hva ville vært greit da? Hvem hadde vært ok å stemme ut?! Hvem skal avgjøre det? Er så latterlig å se på. Ikke engang når Ida ber han om å stemme på henne, så klarer ikke Erik å la være og stemme blankt. Han kom ned trappa etter å ha stemt da hun sa det. Så han fikk ikke gjort noe med det. Men enig med dette lojalitets-greiene og blanke stemmer, det blir for dumt. Virka som Anette var mer sur på å ha blitt løyet til enn å ha blitt stemt ut først, men det er på tide å gå videre nå, altså. Og det var veldig lite taktisk av Ida å si at hun stemte ut Martine, Danby brydde seg jo ikke om at han fikk skylda. MissStiles skrev (1 time siden): Altså det var litt av et øyeblikk når de samlet hele gjengen og skulle fortelle om stemmesedlene. Danby skjønte jo hva som kom nå og forklaringen hans var jo ok men kjellerlaget burde prøvd å stemme han ut. All den klagingen over hvem som stemte ut Anette også bare la han slippe unna. Også disse blanke stemmene!! Hvorfor er man med på noe som heter Spillet også ikke prøve å spille ut de sterkeste spillerne som tydelig er Danby? Og heller stemme ut en av sine egne? Håper virkelig at kjellerlaget slutter med å stemme blankt i neste episode!! Såvidt jeg forsto det kunne de ikke stemme på Danby ettersom overlaget vant konkurransen. Da hadde de bare sine egne å ta av, og da ble det blankt og lojalitetstull igjen. * Syns så synd på Steffen, han er jo den eneste som ikke har oppsøkt "rampelyset" ved yrket sitt, og er ikke vant til å henge med kjendiser. Han glemmer å tenke som en toller (bortsett fra da han skulle nærmest skru fra hverandre en bil på jakt etter spillebrikker en gang), og blir mer starstruck og forsiktig. Han er jo vant til at folk lyver han oppi fjeset hver eneste dag på jobb, og at man må være kynisk og få fram sannheten, så hvis han hadde klart å koble på tollerhjernen og ikke "shit, jeg er venn med Erik Thorstvedt og alle tv-folka"-hjernen, så hadde han kunnet bli en kjempeflink spiller. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 15. april 2024 #490 Del Skrevet 15. april 2024 MissStiles skrev (1 time siden): Altså det var litt av et øyeblikk når de samlet hele gjengen og skulle fortelle om stemmesedlene. Danby skjønte jo hva som kom nå og forklaringen hans var jo ok men kjellerlaget burde prøvd å stemme han ut. All den klagingen over hvem som stemte ut Anette også bare la han slippe unna. Også disse blanke stemmene!! Hvorfor er man med på noe som heter Spillet også ikke prøve å spille ut de sterkeste spillerne som tydelig er Danby? Og heller stemme ut en av sine egne? Håper virkelig at kjellerlaget slutter med å stemme blankt i neste episode!! De kunne jo ikke stemme på Danby denne gangen, siden laget hans vant konkurransen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 15. april 2024 #491 Del Skrevet 15. april 2024 Erik vinner nok ikke spillet, men som den flotte mannen han er vinner han garantert (enda flere) folks hjerter. Jeg har alltid likt ham, som fotballspiller og person, og inntrykket har bare forsterket seg. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimona Skrevet 15. april 2024 #492 Del Skrevet 15. april 2024 K_mb skrev (3 timer siden): Danby ER spillet 😅 Jepp 👍🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. april 2024 #493 Del Skrevet 15. april 2024 For et vellykket valg av deltakere! 😂 I den ene enden Erik som er bunn ærlig, stødig som en klippe og bare NEKTER å spille, annet enn som en lagspiller. Han er skjønn! På andre siden Danby som taktiker, individualist og sleip ål. Det er så gøy 😂 Høy underholdningsfaktor. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 15. april 2024 #494 Del Skrevet 15. april 2024 Krokenguri skrev (15 timer siden): Jeg fikk litt mer intrykk i dag at Anette også erik tror spillet handler om å være lojal mot sine medspillere. Og blir dermed veldig skuffet og føksenessig påvirket enn de andre på dette tidspunktet. Tror du er inne på noe viktig her. Og det er jo også den dynamikken de har skapt i kjelleren. De har vært "utstøtte", funnet sammen, og tar både bevisst og ubevisst avstand fra den type dynamikk som satt dem i posisjonen. Samtidig vil det forsterke "oss mot dem" følelsen, noe som kan bli stygt. Selv om det er et "tullete" spill, så er det jo en kjensgjerning at den evinnelige "realitybobla" er høyst reell, og (de fleste) mennesker vil opptre som mennesker uansett. Vedr. Danby så tror jeg i tillegg at det som blir ekstra provoserende med han er at han ikke nøyer seg med "det var ikke meg", men ekstremt aktivt går inn for å overbevise henne - ikke bare i en konfrontasjon. Jeg skjønner at hun syntes han drar det for langt når det nesten er sånn "under to øyne, helt ærlig se meg i øynene jeg lover" opplegg. Danby er liksom han på lekeplassen som drar leken litt for langt og noen begynner å grine, fordi han ikke skjønner forskjellen mellom og lekent slå noen i hodet med en spade og å dra til dem 😅 Ok, kanskje litt drøyt, men samtidig litt sant i mine øyne. Og for all del, jeg har ikke noe i mot at det spilles, tvert i mot. Det er bare noen nyanser der 😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 15. april 2024 #495 Del Skrevet 15. april 2024 Anette fremstår latterlig panisk etter å hevne Danby. Anette har 1. Tilfeldigvis blitt stemt ut i første program 2. Gnåla om hevn over Danby 3. Gnåla om hevn over Danby 4. Gnåla om hevn over Danby Danby har: 1. Benyttet en legitim anledning da han stemte henne ut. 2. Prøvde så lenge som mulig å holde dette skjult/lyve for ikke bli stemt ut 3. Tok konsekvensen da han ble avslørt, og spilte med de korta han hadde (dvs spilte alene mot kjellerlaget) for å ikke være et selvsagt valg til utstemming. Så lenge konseptet heter "spillet" er jeg ikke i tvil om hvem jeg heier på. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 15. april 2024 #496 Del Skrevet 15. april 2024 Steffen 😩 Åhhh få han ut, han burde ikke være med, han kan jo ingenting 😣 De tapte pga han. Jeg holder med kjellerlaget men å stemme blankt? Vet jo de ikke kan stemme ut Danby men kunne glatt stemt ut Ida da.🫣 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. april 2024 #497 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg er enig med flere her om at det har vært en fin casting. Veldig forskjellige personer, med veldig forskjellig "spillestil". Noe som gjør det både spennende, morsomt og frustrerende å se på. Alt fra Ida som blir alt for impulsiv og vaklende, til Henrik som bare gikk og styrte med at han hadde lite penger, via Erik som bare vil spille på lag og støtte laget sitt, og til Danby som forsøker å spille på alle strenger han kan for å sikre seg lang levetid i spillet, og mange mulige allianser. Jeg har vel også skrevet tidligere, at det å stemme blankt for meg fremstår som veldig dumt i et slikt spill. En blank stemme, er å gi andre mer makt over hvem som skal stemmes ut. (Da kan du nesten like gjerne stemme på deg selv.) Om du ønsker å ha en påvirkning på hvem som går og hvem som blir, så bør du stemme. Jeg har på mange måter mer respekt for Danbys spill der han stemmer på noen andre enn seg selv fra første mulighet, enn for Eriks "vi stemmer ikke på noen av våre egne" - strategi. Selv om Erik og hans "lagmentalitet" er helt fantastisk i det å bygge lag og samhørighet, så blir den veldig feil i et slikt spill. Nettopp fordi man vil bli tvunget til å stemme ut "en fra laget" på et eller annet tidspunkt. Og da må man klare det også. Dette er et spill. Det er ikke mulig at alle kan spille "pent" og bare være snille mot hverandre, og "alle er venner". 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. april 2024 #498 Del Skrevet 15. april 2024 Sen ve ben skrev (6 minutter siden): Steffen 😩 Åhhh få han ut, han burde ikke være med, han kan jo ingenting 😣 De tapte pga han. Jeg holder med kjellerlaget men å stemme blankt? Vet jo de ikke kan stemme ut Danby men kunne glatt stemt ut Ida da.🫣 Jeg tror, som andre her, at Steffen kunne gjort det skikkelig bra i dette spillet. Hvis han bare hadde forstått at det var et spill, og at han skulle bruke evnene sine til å se hvem som løy og hvem som var ærlige. Og ikke bare diltet med den som snakker høyest og mest. Kjellerlaget har jo veldig mange de kunne stemt ut av forskjellige grunner. Og om de var så enormt sure på Danby for "hva han hadde gjort" og skal stemme han ut på grunn av det. Så burde de jo vært like sure på Ida, og stemt ut henne for å ha brutt den avtalen de hadde seg imellom. Eller på Steffen, som faktisk var den som gjorde at de tapte. Eller på Anette, som bare gnåler om hevn på Danby. For meg kan de ta ut alle på kjellerlaget, med unntak av Erik. (Jeg håper fortsatt på at Erik etter hvert innser hvordan spillet er, og har lyst til å se hvordan han spiller da.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkadiJegeren Skrevet 15. april 2024 #499 Del Skrevet 15. april 2024 Ti T Usen skrev (57 minutter siden): Anette fremstår latterlig panisk etter å hevne Danby. Anette har 1. Tilfeldigvis blitt stemt ut i første program 2. Gnåla om hevn over Danby 3. Gnåla om hevn over Danby 4. Gnåla om hevn over Danby Danby har: 1. Benyttet en legitim anledning da han stemte henne ut. 2. Prøvde så lenge som mulig å holde dette skjult/lyve for ikke bli stemt ut 3. Tok konsekvensen da han ble avslørt, og spilte med de korta han hadde (dvs spilte alene mot kjellerlaget) for å ikke være et selvsagt valg til utstemming. Så lenge konseptet heter "spillet" er jeg ikke i tvil om hvem jeg heier på. Jeg er ikke helt enig. De har en allianse som har sittet i kjelleren og blitt enige om å stemme ut Danby som har lurt dem alle. Danby har spilt spillet og tatt høy risiko. Han fortsetter å prøve å lure kjellerlaget og alle andre. Det er alltid irriterende å høre på når du vet hva som er sannheten og ser folk tror på. Danby prøver å få alle på sin side. Det må kjellerlaget også få prøve på. Danby har brukt mange anledninger til å snakke om at han ikke stemte ut Anette når han heller kunne snakket om noe helt annet. For all del jeg støtter Danby sin måte å spille på men ser den saken fra begge sider. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 15. april 2024 #500 Del Skrevet 15. april 2024 takinova skrev (7 timer siden): De to jeg misliker mest er Line og Vidar. Falske typer. Hvorfor er de falske? Hvordan mener du de burde ha spilt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå