SkadiJegeren Skrevet 13. mai 2024 #1021 Del Skrevet 13. mai 2024 Det høres veldig realt å dele premien og vinne som et team. Men ettersom det er en konkurranse så synes jeg det er å føre seerne bak lyset. Det er rett å slett juks. Jeg har lært at disse Realty programmene ikke er en fair konkurranse men et gameshow og det forklarer en god del av alle de merksnodige valgene. Alle deltagerne burde vært med på avtalen fra dag 1. Da kunne de avtalt en vinner og sørget for at alle pengene som kom inn i spillet havnet på denne spilleren. Da hadde de opparbeidet seg en solid pott. Ingen vits i å kjøpe stemmer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 13. mai 2024 #1022 Del Skrevet 13. mai 2024 Tidenes twist i finalen kunne jo vært at kuben hadde sagt: Danby.. Du får nå sjansen til å bytte plass med Line, og vinne 205 000 kr 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. mai 2024 #1023 Del Skrevet 13. mai 2024 takinova skrev (4 timer siden): Pute-tv når ho sitter og ser inn i kamera og "håper" at folk har sett at ho er et "godt menneske". Ekstremt. Det var skikkelig kleint og det lyste manipulasjon av det. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. mai 2024 #1024 Del Skrevet 13. mai 2024 HSV50 skrev (3 timer siden): Delt. Line spilte jo absolutt spillet best, hun manipulerte i øst og vest og styrte alle. Og det ble for dumt når det ikke var mer interesse for å få ut de beste spillerne, men masse avtaler og «stå sammen med laget og være lojale». Det irriterte meg grønn da kjelleren var sånn, men de i overetasjen var jo i grunnen enda verre. Elimineringen i finalen var bare teit, med de alliansene som var. Om Martha var vagt interessert i å vinne, hadde hun stemt ut Line. Men om de hadde avtale om å dele premien så var det jo ikke så rart de spilte som de spilte. Da var det jo lagspill og ikke alle mot alle. Altså, jeg var skikkelig irritert på disse "vi må være lojale" faktene til kjellerlaget. Og det blir jo ikke noe bedre når det viser seg at omtrent hele overetasjen også var "på lag" og jaget "lovalitet" over alt annet. Det hjalp ikke med alle disse "eliminer to spillere" rundene heller. Det burde de heller gjort i starten, for å få mange nok i kjelleren raskt. For når det ble gjort på slutten, når alle uansett bare var lojale mot sin gruppe, så skulle det bare en seier i en konkurranse til, for at de svakeste mistet to til. Er enig med flere om at dette hadde hatt potensiale, dersom man faktisk hadde med folk som var villige til å spille litt, og ikke tvang dem inn i to allianser, der den ene hadde overtaket fra start. (Penger) De som røk ned i kjelleren burde fått tilbake pengene sine når de kom opp igjen, så det i det minste var litt jevnere. Hadde de måttet lage sine egne konstellasjoner, ville det kanskje blitt flere allianser som måtte kjempe med hverandre. Og kanskje bare 1 (max 3) immunitet(er) i hver konkurranse, istedenfor at hele det store laget skulle være immune. Slik jeg ser det, var det kun Danby og Vidar som skapte noen form for reell spenning hos seerne. Og når Vidar også sluttet med dette, så følte man mest på at den "spenningen" som ble vist kun var fiktiv, og at ingen egentlig lenger spilte. De gjorde jo virkelig INGEN forsøk på å spille spillet. Og dermed ble det forutsigbart og kjedelig. Da Danby løp rundt og lagde allianser i alle retninger, så var det jo ikke forutsigbart. Og det hjelper jo virkelig ikke at det er to spillere underveis som ber om å stemmes ut heller. Når overetasjen må ta ut en av sine egne, så tar de ut Henrik. Ikke fordi de ønsker å stemme ut Henrik, men fordi han er syk. Danby var vel også egentlig den eneste som var i stand til å utfordre Line. (Annet enn Martine, kanskje, som også forsvant ut ganske tidlig.) Han forsøkte jo også å stemme på Line. At disse lojale i alliansen til sist ender på å ikke bry seg om hvem som vinner, men å få mest mulig penger og dele dem etterpå, er vel heller ikke så overraskende. Det er jo ikke så viktig med personlig seier, om du får mer penger av å "tape" finalen. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. mai 2024 #1025 Del Skrevet 13. mai 2024 Noen få enkle forslag/tanker som kanskje kunne gitt noe mer spenning: - Spillere som hadde vært i stemmerommet ble geleidet ut en annen dør og fikk derfor ikke snakket med de som ikke ennå hadde stemt. Da hadde ikke Line kunnet kjøpe stemme for Danby, ei heller endret sine stemmer etter Marthas bommert. - Også enig med @Susan Sto Helit i at det var tullete at hele laget ble immune, samtidig som to skulle elimineres fra motstanderlaget. - Kjelleren burde kunne tjene opp penger som de beholdt i spillet når de kom opp. Greit å være underdog, men de hadde aldri en sjanse (også fordi det var lite spill og mye lojalitet). - Mer uforutsigbarhet i selve spillet. - La hint være hint - ikke fasit. For øvrig tror jeg det kun var kommentatorpanelet som var særlig overrasket de siste episodene. Eller, de lot i alle fall som... 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 13. mai 2024 Forfatter #1026 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) Beetlegirl91 skrev (17 timer siden): Hvis dette stemmer så er det jo fantastisk! Dette gjør hun med pengene 205.000 kroner rikere avslutter hun «Spillet» med seier. Men pengene beholder hun ikke alene, avslører hun overfor VG: – Dette er et lagspill, man vinner ikke alene. Summen er fordelt på seks stykker: Martha, Vidar, Victoria og meg. I tillegg til min nevø og min niese. Da er ho i hvertfall ikke så ego som folk skal ha det til. Så nå får vi satse på at det blir enda vanskeligere og uventede tvister i neste sesong. Endret 13. mai 2024 av GrønnNellik68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. mai 2024 #1027 Del Skrevet 13. mai 2024 GrønnNellik68 skrev (6 minutter siden): Da er ho i hvertfall ikke så ego som folk skal ha det til. Så nå får vi satse på at det blir enda vanskeligere og uventede tvister i neste sesong. Én positiv ting sletter jo ikke det manipulatoriske opplegget hennes. Folk flest er ikke enten god eller dårlig. Men noen er mer selvsentrerte og narsisisstiske enn de er gode. At hun deler pengene kan like gjerne være for å opphøye seg selv, som det er å bare være "snill". 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keiko99 Skrevet 13. mai 2024 #1028 Del Skrevet 13. mai 2024 Håper at om det blir flere runder med spillet at de tar med flere intelligente mennesker, for her var det mange idioter, rett å slett. Er direkte pinlig og vondt å se på hvor mange dumme deltakerne som var med. Også vond å se hvordan Line utnytter de mindre smarte til å backe henne opp til siste slutt, for så å vinne fordi hun er mye smartere enn de. Fasit på å vinne spillet er å få meg deg de som ikke kan tenke selv, bygg er team, og til slutt står man igjen som den smarteste, og har da best mulighet til å vinne 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. mai 2024 #1029 Del Skrevet 13. mai 2024 Keiko99 skrev (48 minutter siden): Håper at om det blir flere runder med spillet at de tar med flere intelligente mennesker, for her var det mange idioter, rett å slett. Er direkte pinlig og vondt å se på hvor mange dumme deltakerne som var med. Også vond å se hvordan Line utnytter de mindre smarte til å backe henne opp til siste slutt, for så å vinne fordi hun er mye smartere enn de. Fasit på å vinne spillet er å få meg deg de som ikke kan tenke selv, bygg er team, og til slutt står man igjen som den smarteste, og har da best mulighet til å vinne Måten alle bare gjorde alt de kunne for å gjøre henne fornøyd, irritere meg vanvittig. Anette, i det siste ringspillet, Line startet med å sende henne ut mot tap, og alikevel kjører Anette på med å skulle hjelpe Line til å vinne istedenfor å gå ut av feltet sitt selv. Jeg skjønner virkelig ikke hva hun tenkte med. Hun er nok en tvers igjennom god og snill dame, men akkurat her ble hun for naiv for sitt eget beste. Og Vidar som kunne ha stemt på Line ved så mange anledninger, bare gjorde ikke det. Hva i all verden er det for taktikk? Jeg blir helt matt, jeg. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 13. mai 2024 #1030 Del Skrevet 13. mai 2024 PusheenPusheen skrev (48 minutter siden): Én positiv ting sletter jo ikke det manipulatoriske opplegget hennes. Folk flest er ikke enten god eller dårlig. Men noen er mer selvsentrerte og narsisisstiske enn de er gode. At hun deler pengene kan like gjerne være for å opphøye seg selv, som det er å bare være "snill". At Line deler gevinsten med de andre kan være avtalt, og noe hun da er "forpliktet" til å gjøre. Men Line ønsket å bruke sin egen deltakelse i Spillet til å bygge imaget sitt etter fadesen hennes i NRK og rettssaken rundt. Hun sa det selv på Nyhetskompaniet på Nyhetskanalen nå i ettermiddag at det var viktig for henne å fremstå som et godt og lojalt menneske i Spillet, og ga uttrykk for at det var det viktigste for henne oppi dette. Og viktigere enn å vinne. Hun nevnte også hvordan hun håndterte å leve med kamera rundt seg, og fremhevet at hun tenkte mye på fasaden sin. Så at når hun nå har hele Norges spotlys på seg "velger" å dele gevinsten med "laget sitt" kan være en billig pris å betale for imaget sitt. Det ser rett og slett himla bra ut å gjøre. Og Line jobber tross alt med kommunikasjon, så at det ligger andre mål og verdier bak å dele premien enn kun å være snill er lett å tro på. F.eks kan det være at hun ønsker å komme seg inn i mediebransjen for fullt igjen. Vet ikke. Men noe er det nok. Victoria nevnte også til Line i Spillet "nå fikk du endelig vist Norge hvem du egentlig er", med undertone at hun hadde levert et godt menneskelig bidrag i Spillet, som igjen understreker bevisstheten rundt imagebyggingen Line har prøvd på. Det bekreftet for øvrig Line på Nyhetskompaniet også at trioen Line, Victoria og Martha hadde snakket om. Så ja, at hun deler pengene er mest sannsynlig for å opphøye seg selv med en dypere mening bak. For øvrig er det godt å lese av tråden på KG og enkelte kommentarfelt på Facebook at det finnes mennesker som ser en manipulator når en dukker opp. For store deler av Norge har nok latt seg smelte av dette PR-stuntet til Line i Spillet. Ønsker å legge til at jeg sitter ikke hjemme og ser på TV hele dagen, og det at jeg så Line på God Morgen Norge og på Nyhetskompaniet i dag var egentlig helt sykt tilfeldig! Men det skjedde faktisk! 6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keiko99 Skrevet 13. mai 2024 #1031 Del Skrevet 13. mai 2024 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Da er ho i hvertfall ikke så ego som folk skal ha det til. Det er bare et spill for å fremstå mer sympatisk. Jeg kjøper ikke "godheten" hennes i det hele tatt. Hun er iskald og manipulerende 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. mai 2024 #1032 Del Skrevet 13. mai 2024 Ctrl skrev (13 minutter siden): Ønsker å legge til at jeg sitter ikke hjemme og ser på TV hele dagen, og det at jeg så Line på God Morgen Norge og på Nyhetskompaniet i dag var egentlig helt sykt tilfeldig! Men det skjedde faktisk! Skulle til å spørre faktisk🤣 Neida. Men ellers enig i innlegget ditt. Jeg har null tillit til at pengedelingen er av ren godhet, men at det handler om å sette seg selv i et godt lys. Det er jo klassisk oppførsel fra folk med like personlighetstrekk som henne. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. mai 2024 #1033 Del Skrevet 13. mai 2024 Susan Sto Helit skrev (3 timer siden): Altså, jeg var skikkelig irritert på disse "vi må være lojale" faktene til kjellerlaget. Og det blir jo ikke noe bedre når det viser seg at omtrent hele overetasjen også var "på lag" og jaget "lovalitet" over alt annet. Det hjalp ikke med alle disse "eliminer to spillere" rundene heller. Det burde de heller gjort i starten, for å få mange nok i kjelleren raskt. For når det ble gjort på slutten, når alle uansett bare var lojale mot sin gruppe, så skulle det bare en seier i en konkurranse til, for at de svakeste mistet to til. Er enig med flere om at dette hadde hatt potensiale, dersom man faktisk hadde med folk som var villige til å spille litt, og ikke tvang dem inn i to allianser, der den ene hadde overtaket fra start. (Penger) De som røk ned i kjelleren burde fått tilbake pengene sine når de kom opp igjen, så det i det minste var litt jevnere. Hadde de måttet lage sine egne konstellasjoner, ville det kanskje blitt flere allianser som måtte kjempe med hverandre. Og kanskje bare 1 (max 3) immunitet(er) i hver konkurranse, istedenfor at hele det store laget skulle være immune. Slik jeg ser det, var det kun Danby og Vidar som skapte noen form for reell spenning hos seerne. Og når Vidar også sluttet med dette, så følte man mest på at den "spenningen" som ble vist kun var fiktiv, og at ingen egentlig lenger spilte. De gjorde jo virkelig INGEN forsøk på å spille spillet. Og dermed ble det forutsigbart og kjedelig. Da Danby løp rundt og lagde allianser i alle retninger, så var det jo ikke forutsigbart. Og det hjelper jo virkelig ikke at det er to spillere underveis som ber om å stemmes ut heller. Når overetasjen må ta ut en av sine egne, så tar de ut Henrik. Ikke fordi de ønsker å stemme ut Henrik, men fordi han er syk. Danby var vel også egentlig den eneste som var i stand til å utfordre Line. (Annet enn Martine, kanskje, som også forsvant ut ganske tidlig.) Han forsøkte jo også å stemme på Line. At disse lojale i alliansen til sist ender på å ikke bry seg om hvem som vinner, men å få mest mulig penger og dele dem etterpå, er vel heller ikke så overraskende. Det er jo ikke så viktig med personlig seier, om du får mer penger av å "tape" finalen. Enig! Kjellerlaget skulle i det minste fått skikkelige penger for linse-rensingen sin, ikke bare mulighet til å kjøpe en flaske rødvin. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. mai 2024 #1034 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) Roadrunner skrev (3 timer siden): Noen få enkle forslag/tanker som kanskje kunne gitt noe mer spenning: - Spillere som hadde vært i stemmerommet ble geleidet ut en annen dør og fikk derfor ikke snakket med de som ikke ennå hadde stemt. Da hadde ikke Line kunnet kjøpe stemme for Danby, ei heller endret sine stemmer etter Marthas bommert. - Også enig med @Susan Sto Helit i at det var tullete at hele laget ble immune, samtidig som to skulle elimineres fra motstanderlaget. - Kjelleren burde kunne tjene opp penger som de beholdt i spillet når de kom opp. Greit å være underdog, men de hadde aldri en sjanse (også fordi det var lite spill og mye lojalitet). - Mer uforutsigbarhet i selve spillet. - La hint være hint - ikke fasit. For øvrig tror jeg det kun var kommentatorpanelet som var særlig overrasket de siste episodene. Eller, de lot i alle fall som... Enig. I tillegg synes jeg selve konkurransene skulle vært mer spennende/utfordrende. De fleste bar jo mest preg av at de skulle være enkle/billige å arrangere, at det var det viktigste kriteriet for at man valgte denne konkurransen. Det var ikke ofte deltakerne faktisk ble utfordret skikkelig, det meste var ganske simple (slags) IQ-tester. Endret 13. mai 2024 av Mmmwhatever 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 13. mai 2024 #1035 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) Jeg tror problemet med Spillet var at de betalte ymse kjendiser for å delta, og for dem ble det bare et artig oppdrag som de fikk betalt for. Hvorfor bry seg om å vinne når de allerede får betalt? Det hadde nok blitt mer spennende om de hadde tatt med vanlige folk i Spillet, for når deltakerne ikke får betalt for å være med, blir de straks litt mer sultne på seier og pengepremie. Eventuelt kunne de blandet kjendiser og vanlige folk. Lurer på om kjendisene hadde blitt ryddet ut av huset kjempefort eller om de hadde skjerpet seg og prøvd å spille ordentlig. Jeg har et forslag til hvordan de kan løse dette med kjelleren i sesong 2; noe lignende som i Netflix sin "Skitne penger"-reality! Der har man en fancy villa og en fattigslig leir, og så må de kjempe for å komme seg til og holde seg i villaen. I Spillet kunne det være sånn at overtasjen tilsvarer luksusvillaen og kjelleren tilsvarer leiren, og så må de kjempe i konkurranser og drive å stemme hverandre opp i overetasjen eller ned i kjelleren. De som er i overetasjen til slutt, er i finalen. Finalen avgjøres ved hjelp av konkurranser og en endelig utstemming gjort av de i kjelleren. Tror det hadde blitt spennende, og gjort deltakerne mer spillhungrige. Selv kjendisene hadde nok gjort en innsats for å slippe å tilbringe store deler av oppholdet i kjelleren. Jeg kjøper ikke helt Lines historie om girl power, vennskap og hvor god person hun er. Det er alltid en diger varsellampe når folk skal fortelle andre hvor snille og godhjertede de er. Er man virkelig en god person, trenger man ikke det. Endret 13. mai 2024 av Ardwinna Byttet ut et ord som ble feil 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 13. mai 2024 #1036 Del Skrevet 13. mai 2024 Ardwinna skrev (6 minutter siden): Jeg kjøper ikke helt Lines historie om girl power, vennskap og hvor god person hun er. Det er alltid en diger varsellampe når folk skal fortelle andre hvor snille og godhjertede de er. Er man virkelig en god person, trenger man ikke det. Jepp. Jeg har vært utsatt for flere sånne som Line IRL, så jeg gjenkjenner lusa på gangen. En av disse personene jeg kjenner/har vært utsatt for/blitt utnyttet av har til og med vunnet et kjent norsk reality-program (som «vanlig person»). La meg si det slik, jeg visste fra første stund hvem det var som ville vinne den sesongen. Ingen andre deltakere hadde en sjanse. Sånn var det nå også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. mai 2024 #1037 Del Skrevet 13. mai 2024 Ardwinna skrev (7 minutter siden): Jeg kjøper ikke helt Lines historie om girl power, vennskap og hvor god person hun er. Det er alltid en diger varsellampe når folk skal fortelle andre hvor snille og godhjertede de er. Er man virkelig en god person, trenger man ikke det. Så sant! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 13. mai 2024 #1038 Del Skrevet 13. mai 2024 Ardwinna skrev (8 minutter siden): Jeg kjøper ikke helt Lines historie om girl power, vennskap og hvor god person hun er. Det er alltid en diger varsellampe når folk skal fortelle andre hvor snille og godhjertede de er. Er man virkelig en god person, trenger man ikke det. Tenkte akkurat det samme da jeg hørte på henne. Gode mennesker har ikke behov for å fortelle alle andre hvor gode de er. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 13. mai 2024 #1039 Del Skrevet 13. mai 2024 Mmmwhatever skrev (Akkurat nå): Jepp. Jeg har vært utsatt for flere sånne som Line IRL, så jeg gjenkjenner lusa på gangen. En av disse personene jeg kjenner/har vært utsatt for/blitt utnyttet av har til og med vunnet et kjent norsk reality-program (som «vanlig person»). La meg si det slik, jeg visste fra første stund hvem det var som ville vinne den sesongen. Ingen andre deltakere hadde en sjanse. Sånn var det nå også. Jeg kjenner igjen mange av de samme trekkene fra min tidligere sjef. Utadvendt, kjempehyggelig når ting gikk bra for dem, men veldig vanskelig å jobbe med da det fort ble kjeft å få når ting ikke gikk som de ønsket. Det ble til og med en varslingssak på jobb, og da var det gråting og spill på samvittigheten. Kjempevanskelig å forholde seg til sånne mennesker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 13. mai 2024 #1040 Del Skrevet 13. mai 2024 (endret) Det ble et veldig antiklimaks siden ingen valgte å spille mot slutten. Vidar, Victoria og Martha kunne har spilt og fått ut Line, men de var "lojale" og aksepterte Line som sjef. Alle var enige om at Line var "den beste spilleren" og lot henne vinne. Det er ikke moro å se Rosenborg med vilje la Liverpool vinne "fordi Liverpool er det beste laget". Når det kommer frem at de delte potten så forklarer det kanskje hvorfor det ble så tamt. Line er ikke fæl. Hun er bare sjefete. Skuffelsen er at ingen sto opp mot henne. Endret 13. mai 2024 av Isambard 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå