Gå til innhold

Googler meg selv, og får opp treff jeg ønsker å få slettet. Mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg googlet meg selv, og fikk opp et treff jeg ikke ønsker at andre skal kunne søke opp. Det er en privat organisasjon som ved hjelp av et reklamebyrå har gitt ut en publikasjon på issuu.com, der det fremkommer detaljer om meg som jeg ikke ønsker at mulige arbeidsgivere o.l skal lese.

Jeg forventer ikke at denne publikasjonen skal slettes, men er det mulig å gjøre navnet mitt på denne nettsiden ikke-søkbart? Altså, nettsiden skal fortsatt eksistere, men ikke komme opp hvis man søker på mitt navn.

Hvis dette er mulig, hvem kontakter man? Organisasjonen som lagde dette, reklamebyrået, issuu.com eller google?

Er veldig takknemlig for svar :)

Anonymkode: 7c2b5...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du må gjøre først er å få dem til å fjerne navnet ditt fra websiden. Altså det som gjør at søkemotoren finner din info. Om issu siden hoster siden med artikkelen så må du snakke med dem direkte. Når sidene er fjernet, så kan du rapportere til google at de skal oppdatere søket sitt. Men du kan også bare vente på at siden skal forsvinne siden google vil oppdatere søkeresultatet selv med tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste kjapt på sidene og det står at i deres bruksreglement at: 

7.7.1.5 defame, harass, abuse, threaten or defraud user of ISSUU or upload any content to ISSUU that is unlawful or otherwise inappropriate, or collect, or attempt to collect, personal information about users or third parties without their consent, or use the content on ISSUU for any commercial use, it being understood that the content available on ISSUU is for personal, non-commercial use only;

Da kan du kreve å få det fjernet ettersom det er personlig informasjon om deg, som er upassende, og som du ikke har godkjent skal lastes opp. 

Du kan ta kontakt med slettmeg.no og så kan de nok hjelpe deg å ta kontakt med siden. Men er rimelig sikker på at du skal kunne få det fjernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ideelt sett trenger jeg ikke slette opplysningene (ønsker ikke at de som har publisert dette skal få vite om det), bare fjerne søkbarheten på navnet mitt, hvis dere skjønner. Er det teknisk mulig?

Anonymkode: 7c2b5...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du sender bare inn en forespørsel til Google

https://slettmeg.no/slik-kan-du-skjule-treff-fra-google/

Anonymkode: 7372c...ef9

Takk for nyttig tips, men er usikker på om kravene er oppfylt i dette tilfellet. Men absolutt verdt et forsøk:)

Anonymkode: 7c2b5...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk for nyttig tips, men er usikker på om kravene er oppfylt i dette tilfellet. Men absolutt verdt et forsøk:)

Anonymkode: 7c2b5...802

Det skal lite til for å få det godkjent. Vet ikke hvor mange forespørsler jeg har sendt inn, og fått skjult alt. Jeg har fått skjult navnet mitt i fra Google, der navnet har blitt brukt både på blogger, i aviser, artikler, våre minnesider osv. 

Anonymkode: 7372c...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tusen takk for svar. Ideelt sett trenger jeg ikke slette opplysningene (ønsker ikke at de som har publisert dette skal få vite om det), bare fjerne søkbarheten på navnet mitt, hvis dere skjønner. Er det teknisk mulig?

Anonymkode: 7c2b5...802

Det er nettopp det Google gjør når du sender inn en forespørsel. Det vil ikke dukke opp når man søker på navnet ditt. 

Anonymkode: 7372c...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er, om du så får Google til å fjerne det treffet. så finnes det ganske mange andre søkemotorer 

Anonymkode: 1072b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://support.google.com/websearch/troubleshooter/3111061?hl=no

Jeg har gjort det flere ganger for treff på mitt navn. Det tar maks en måneds tid før resultatene er fjernet.

Anonymkode: 25648...e84

https://support.google.com/websearch/answer/11080680?hl=no

Var denne lenken jeg tenkte å lime inn.

Anonymkode: 25648...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og oppklarende svar, alle sammen :)

Anonymkode: 7c2b5...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...