Gå til innhold

Hvorfor ikke velge gud demokratisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Moses sin Gud har stilt opp før: 

 

Anonymkode: 9e999...60d

Begynner å bli noen årtusener siden det da. Burde vi ikke kunne kreve at h*n tar seg bryet med å stille også på disse breddegrader for å gi oss mer oppdatert innsikt om hva de høyere makter tenker om mer dagsaktuelle spørsmålsstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Klossmajor said:

Begynner å bli noen årtusener siden det da. Burde vi ikke kunne kreve at h*n tar seg bryet med å stille også på disse breddegrader for å gi oss mer oppdatert innsikt om hva de høyere makter tenker om mer dagsaktuelle spørsmålsstillinger?

Om Gud kommer til jorden kun for å si hva han mener om dagsaktuelle problemstillinger blir jeg skuffet. Jeg ønsker å se magi.  Kunne tenkt meg at Gud gjorde Durek om til en firfisle.   Da hadde jeg møtt opp i kirken hver søndag. 

Anonymkode: 9e999...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om Gud kommer til jorden kun for å si hva han mener om dagsaktuelle problemstillinger blir jeg skuffet. Jeg ønsker å se magi.  Kunne tenkt meg at Gud gjorde Durek om til en firfisle.   Da hadde jeg møtt opp i kirken hver søndag. 

Anonymkode: 9e999...60d

Kirkegjengerne til la iglesia maradoniana hevder deres gud utførte magiske mirakler så sent som i 1986...og det finnes det film av. Så da ligger kanskje deres gud best an i løypa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (5 timer siden):

Feil. Vitenskap og religion er praktisk talt i krig med hverandre

Da bør du ta deg en tur på noen av landets universiteter. Du finner troende alle steder. Jeg har selv hatt foreleser på universitetet som har ligget helt i front i sitt fagfelt og som fått publisert artikler i anerkjente naturvitenskapelige tidsskrift. Og han er dypt personlig kristen.

Det er en stor misforståelse av religion om man tror at mer kunnskap skulle eliminere troen på en gud.

Anonymkode: 05fb8...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da bør du ta deg en tur på noen av landets universiteter. Du finner troende alle steder. Jeg har selv hatt foreleser på universitetet som har ligget helt i front i sitt fagfelt og som fått publisert artikler i anerkjente naturvitenskapelige tidsskrift. Og han er dypt personlig kristen.

Det er en stor misforståelse av religion om man tror at mer kunnskap skulle eliminere troen på en gud.

Anonymkode: 05fb8...689

Ingen er immun mot dumskap og dumme handlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...