Gå til innhold

Varm på tur, men iskald når jeg kommer hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går mye tur i naturen, uansett vær. Jeg går  turer på 7-10 km også på vinteren, er varm på tur, og noen ganger må jeg også kle av meg litt. Når jeg kommer hjem blir jeg iskald når jeg kler av meg, og eneste mulighet for å bli varm er badekaret. Iskald nedover rompe og lår spesielt 

Flere med dette problemet? Kler jeg på meg mer blir jeg jo veldig varm, og mindre vil jeg fryse også på tur. 
Hva gjør du for å holde varmen når du er ferdig på tur? :) 

Anonymkode: 57911...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir sikkert klam/fuktig og blir kald når du faller til ro.

Anonymkode: ce29a...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du blir sikkert klam/fuktig og blir kald når du faller til ro.

Anonymkode: ce29a...f74

Bruker bare ull, og hopper ut av de med engang jeg er hjemme. Men det kan nok være det, må bare finne på noe lurt for jeg kan ikke bruke 30 min i badekar hver dag 😅

ts

Anonymkode: 57911...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også skikkelig kald på lår og rumpe. Er revmatiker. Ullpledd eller varmt bad når en kommer inn er greit. Evt kle seg med ullundertøy, ullfrotte/ fleece og vindtett bukse når en går ut.

Anonymkode: 55825...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem? Du blir vel varm igjen?

Anonymkode: 1fdee...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også, men en dusj holder for å få igjen varmen her, så da gjør jeg det. 30 min i badekaret er kanskje ikke nødvendig? Hvis jeg ikke får dusjet må jeg bytte klær og sitte med ullpledd over meg.

Anonymkode: b8b2a...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det et problem? Du blir vel varm igjen?

Anonymkode: 1fdee...056

Ja, ubehagelig å bli så kald, og at jeg da må sette av tid til å bli varm får jeg fortsetter videre. For nei jeg blir ikke varm om jeg fortsetter livet liksom. Jeg må varmes opp. 
 

ts

Anonymkode: 57911...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir også skikkelig kald på lår og rumpe. Er revmatiker. Ullpledd eller varmt bad når en kommer inn er greit. Evt kle seg med ullundertøy, ullfrotte/ fleece og vindtett bukse når en går ut.

Anonymkode: 55825...bbc

Har på mer alt det der, skal jeg ta enda mer på meg blir det for varm når jeg går. Har ull fra innerst til ytterst. Bruker til og med ulltruse og bh. Elsker ull :) 

Jeg er nok frysen av natur så har jeg også en leddsykdom så mulig det er bare slik jeg må være. Jeg får ikke varmen i pledd eller dyne om jeg først har begynt å fryse. 
 

ts

Anonymkode: 57911...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn er jeg også, men en dusj holder for å få igjen varmen her, så da gjør jeg det. 30 min i badekaret er kanskje ikke nødvendig? Hvis jeg ikke får dusjet må jeg bytte klær og sitte med ullpledd over meg.

Anonymkode: b8b2a...378

Dusj holder ikke, jeg blir for kald i den selv om det er varmt vann. Jeg må sitte i det varmtvannet for å få varmen. Prøvd mye, men tenkte kan jo være noen som har prøvd mer enn meg :) ts

Anonymkode: 57911...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å ha på ull når du kommer hjem? Bare bytt til noe som er tørt.

Anonymkode: 344ea...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull!

Anonymkode: de2ff...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er fordi du svetter når du blir varm. Da begynner man ofte å fryse etterpå... Varm dusj og skift klær med det samme etterpå. 

Anonymkode: 76f79...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også kald på rumpe/lår når jeg er ferdig på tur. Hos meg tror jeg rett og slett det er fettet som blir kaldt på tur, men jeg fryser ikke fordi muskelene er varme. Når jeg da kommer inn og alt blir kaldt blir jeg kald der, mens andre steder på kroppen har ikke fettet blitt så kaldt. Men jeg veit ikke, bare en teori jeg har.

Anonymkode: 4de88...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer har mer fett på rumpe og lår, derfor vi blir så kalde der, og det kan sitte i lenge. Ha på ulltruse/ullbokser når du er ute og 1-2 tykk ullongs over der igjen. Tykk utebukse. Og gjerne et dunskjørt over utebuksa. Massèr rumpe og lår når du kommer inn og pakk deg inn i varme ullpledd. Legg ullpledd på gulv med varmekabler før du går ut, så er det varmt når du kommer hjem. Jeg setter meg i dunsovepose inne når jeg er skikkelig kald.

Anonymkode: 439fb...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et elektrisk varmeteppe som jeg varmer meg opp med når jeg kommer inn. Jeg har det som deg, om jeg bare fortsetter dagen, fortsetter jeg å fryse selv om jeg har på meg godt med klær og ikke sitter i ro.

Med varmeteppet tar det ikke så lang tid å få varmen igjen. Jeg fryser mest på ryggen, og har et varmeteppe som går over skuldrene og nedover ryggen til setet, men det finnes større tepper også.

Anonymkode: 71a8e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...