Gå til innhold

Er det normalt å knytte musikk opp mot vonde opplevelser?filter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er musikkinteressert og i alle mine forhold har det blitt spilt musikk.

Mye musikk gjør meg euforisk og jeg knytter musikk til forskjellige typer hendelser og mennesker i livet mitt.

I et forhold har vi hørt mye på feks Air, i et annet forhold Neil Young, U2 eller Joy Division.

Problemet mitt er at når det er slutt klarer jeg ikke å høre på "vår" musikk lenger, og det hjelper ikke om det går 2 eller 20 år.

Kan legge til at jeg har blitt dumpet i nesten alle forhold, unntatt en kjæreste som døde fra meg.

Jeg har mye vinyl som bare står og samler støv pga dette problemet.

Er dette normalt?

Anonymkode: d7496...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er musikkinteressert og i alle mine forhold har det blitt spilt musikk.

Mye musikk gjør meg euforisk og jeg knytter musikk til forskjellige typer hendelser og mennesker i livet mitt.

I et forhold har vi hørt mye på feks Air, i et annet forhold Neil Young, U2 eller Joy Division.

Problemet mitt er at når det er slutt klarer jeg ikke å høre på "vår" musikk lenger, og det hjelper ikke om det går 2 eller 20 år.

Kan legge til at jeg har blitt dumpet i nesten alle forhold, unntatt en kjæreste som døde fra meg.

Jeg har mye vinyl som bare står og samler støv pga dette problemet.

Er dette normalt?

Anonymkode: d7496...23d

Vedrørende overskriften:

Vet ikke hvorfor ordet "filter" snek snek seg inn.

Ts

Anonymkode: d7496...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: 574bc...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt.

Anonymkode: 08110...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kanskje du skal begrense forholdsmusikken til "vår sang" i stedet for å legge ett helt band på offerbordet? Når forholdene gjentagende ikke varer: bare gå ut fra at folk ikke er verdt mer enn en sang🤭

Og hvorfor ikke la deg selv knytte andre følelser enn en person og kjærlighetssorg mot musikk? Har du ikke en sang du hørte mye på i jula, i sommer, i høst, der den tar deg tilbake til andre historier og andre følelser enn kjærlighet? Hvis du ikke har det, så prøv å få det fordi på lik linje med at musikk kan forsterke negative følelser, kan det forsterke positive følelser.

 

Anonymkode: 895fe...ef2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men kanskje du skal begrense forholdsmusikken til "vår sang" i stedet for å legge ett helt band på offerbordet? Når forholdene gjentagende ikke varer: bare gå ut fra at folk ikke er verdt mer enn en sang🤭

Og hvorfor ikke la deg selv knytte andre følelser enn en person og kjærlighetssorg mot musikk? Har du ikke en sang du hørte mye på i jula, i sommer, i høst, der den tar deg tilbake til andre historier og andre følelser enn kjærlighet? Hvis du ikke har det, så prøv å få det fordi på lik linje med at musikk kan forsterke negative følelser, kan det forsterke positive følelser.

 

Anonymkode: 895fe...ef2

I slike tilfeller er det vel like greit å lære å spille et instrument og lage egne, nye sanger for hvert nytt forhold; da slipper man å måtte skrote Elvis eller Beatles.

Anonymkode: 38a55...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...