Gå til innhold

Kan noen være så snill å trekke kort?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg googlet og leste om de to kortene du nevnte, og det var svært dystre kort ja.. Er det sånn at kortene gir et bilde på hvordan den som spør har det akkurat idet den spør? For jeg har laget meg et skikkelig mørke her ikveld, som partneren min selvsagt ikke vet noe om. Spiralen gikk nedover og nedover i hodet. Startskuddet var jo at jeg skrev og spurte her inne, fordi jeg føler vi sliter med å få den rette, dype kontakten. Men derfra gikk det brått nedover i tankene mine. Jeg ønsker ikke gi opp dette enda, jeg vil prøve så godt jeg kan å snu det. Aner ikke om han kjenner på at noe er tungt i kommunikasjonen mellom oss, men jeg tror nesten ikke det, han er som han pleier han. Han er jo vant til å holde ting for seg selv i andre relasjoner, og selv om han vil prøve å endre det så godt han kan, så er det jeg som sitter og kjenner på den manglende dype kontakten, fordi jeg er mer åpen enn han og har kanskje større behov for å finne den dypere kontakten. Så jeg får prøve å finne tilbake troen på oss to, gi det tid, og forsøke gradvis å finne det jeg savner.

Anonymkode: b74cc...459

Jeg ser du sier det samme som meg på en måte, jeg skrev mens du svarte. Som sagt; det er du som spør og da er det ofte ditt problem, men ikke hans - før det blir det og du får det som du fryktet.... Det var ikke en spådom, men en observasjon over mange år hvor jeg har lagt merke til at det er best å observere hvor problemet ligger og det er altså hos deg. Men alternativt til at han blir helt østers, eller du lider for at du ikke har funnet en foss, så finnes det andre menn som fosser, men ikke har så mye annet de bidrar med. Så hvorfor ikke bare se på hvordan andre måter han får til å si han er glad i deg enn akkurat med ord - det fyller jo på kvoten å prøve å se han bare ikke er deg, du er vel glad i ham og tydelig han i deg... det er det da ikke mange som har DEN. Spekulere i alt du mangler eller kan komme til å miste er bare ødeleggende. Om ikke for annet enn din glede du kunne hatt. For på et eller annet tidspunkt kan det skade foeholdet litt mer synlig. Prøv å se hva du har og ikke hva du ikke har eller redd for, så blir det lettere å være dere. 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kjenner jo ikke til vårt forhold mer enn det jeg har skrevet. Jeg har ikke et bekreftelsesbehov som har blitt hans problem. Jeg er ikke utrygg eller usikker på om han vil være med meg. Jeg er frustrert fordi vi ikke klarer å snakke om viktige ting. Vi måå kunne klare å dele vanskelige ting dersom vi skal vokse som par og kjenne på den dype kontakten og støtten i hverandre. Hvis man skal måtte skjule ulike følelser og utfordringer som oppstår, så blir det et vondt forhold å være i. Ja, han har nok en annen måte å kommunisere på enn meg, det skrev jeg vel kanskje også, og det er selvsagt helt ok. Men vi må jo kunne finne hverandre inni der da, lære hverandre såpass å kjenne at man ikke kommuniserer helt på ulike frekvenser, på en måte. Da går det jo ikke. Jeg lager ikke noe drama rundt dette sammen med han, jeg ønsker bare så inderlig å klare å finne en måte hvor vi kjenner at vi når inn til hverandre, både den som deler og den som tar imot. 

Anonymkode: b74cc...459

Jo, det har du! Det kan jeg lese meg til! Men du vil ikke høre, så... ting bygges opp ved å gi ting den tiden det tar og når dere er sammen over tid bygges det sterkere bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Jeg ser du sier det samme som meg på en måte, jeg skrev mens du svarte. Som sagt; det er du som spør og da er det ofte ditt problem, men ikke hans - før det blir det og du får det som du fryktet.... Det var ikke en spådom, men en observasjon over mange år hvor jeg har lagt merke til at det er best å observere hvor problemet ligger og det er altså hos deg. Men alternativt til at han blir helt østers, eller du lider for at du ikke har funnet en foss, så finnes det andre menn som fosser, men ikke har så mye annet de bidrar med. Så hvorfor ikke bare se på hvordan andre måter han får til å si han er glad i deg enn akkurat med ord - det fyller jo på kvoten å prøve å se han bare ikke er deg, du er vel glad i ham og tydelig han i deg... det er det da ikke mange som har DEN. Spekulere i alt du mangler eller kan komme til å miste er bare ødeleggende. Prøv å se hva du har og ikke hva du ikke har eller redd for, så blir det lettere å være dere. 

Er enig i dette, altså. Vi er glade i hverandre, og jeg vet han vil være med meg. Jeg tviler ikke på det. Men det er viktig å kunne snakke sammen. Jeg føler jeg ikke klarer det, jeg prøver med små drypp, men får liksom ikke responsen jeg trenger for å kunne føre samtalen videre. Ja, dette er mitt problem. Men en viktig brikke som må på plass for at jeg skal kunne falle til ro i forholdet. Det må være åpne kanaler, begge veier. Trygghet til å fortelle det man har behov for, begge veier, å få følelsene validert og sett, føle seg lyttet til. Jeg tror ikke han har så mye kunnskap om dette, han er ikke vant til å snakke så åpent, og har kanskje aldri fått egne følelser validert. Jeg håper vi kan endre på dette, det vil jo være bra for begge. Jeg mangler bare litt verktøy i prosessen. 

Anonymkode: b74cc...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (3 minutter siden):

Jo, det har du! Det kan jeg lese meg til! Men du vil ikke høre, så... ting bygges opp ved å gi ting den tiden det tar og når dere er sammen over tid bygges det sterkere bånd...

Du høres så sinna ut, blir du provosert, eller? Jeg er bare en følsom sjel som søker råd på nett, du trenger ikke krangle.

Anonymkode: b74cc...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 minutter siden):

ting bygges opp ved å gi ting den tiden det tar og når dere er sammen over tid bygges det sterkere bånd...

Dette er viktig, bra påminnelse, dette skal jeg huske på. Og ja, selvfølgelig er det ikke sånn at jeg sier han er problemet, det er jeg som kjenner på alt dette, ikke han. Kanskje er jeg så sensitiv og følsom at jeg helst burde være alene. Men vi får se da, hvordan det går seg til. 

Anonymkode: b74cc...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig i dette, altså. Vi er glade i hverandre, og jeg vet han vil være med meg. Jeg tviler ikke på det. Men det er viktig å kunne snakke sammen. Jeg føler jeg ikke klarer det, jeg prøver med små drypp, men får liksom ikke responsen jeg trenger for å kunne føre samtalen videre. Ja, dette er mitt problem. Men en viktig brikke som må på plass for at jeg skal kunne falle til ro i forholdet. Det må være åpne kanaler, begge veier. Trygghet til å fortelle det man har behov for, begge veier, å få følelsene validert og sett, føle seg lyttet til. Jeg tror ikke han har så mye kunnskap om dette, han er ikke vant til å snakke så åpent, og har kanskje aldri fått egne følelser validert. Jeg håper vi kan endre på dette, det vil jo være bra for begge. Jeg mangler bare litt verktøy i prosessen. 

Anonymkode: b74cc...459

Det er viktig, men det er ikke sikkert han har så stort behov som deg og mange går et helt liv og føler seg mett og vet de er validert og føler seg fornøyd med minst mulig av det og vil helst vil ha det sånn. For noen er ditt behov noe som er under kategorien 'skrekkscenario'. Det er ikke noe feil i det eller med hans personlighet for det. Det er ikke et bilde på manglende nærhet uten det kommer som en følge av at man trekker seg tilbake. Og det er jo ikke feil med noen av dere, men dere er to ulike individer og er noe et problem så kan en ikke tvinge en østers til å åpne seg uten kniv... Du er jo bare på lirking da, så

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du høres så sinna ut, blir du provosert, eller? Jeg er bare en følsom sjel som søker råd på nett, du trenger ikke krangle.

Anonymkode: b74cc...459

Jeg er ikke sinna og jeg krangler ikke, men hvorfor drar du frem offerkortet hele tiden? 

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (20 minutter siden):

Det er viktig, men det er ikke sikkert han har så stort behov som deg og mange går et helt liv og føler seg mett og vet de er validert og føler seg fornøyd med minst mulig av det og vil helst vil ha det sånn. For noen er ditt behov noe som er under kategorien 'skrekkscenario'. Det er ikke noe feil i det eller med hans personlighet for det. Det er ikke et bilde på manglende nærhet uten det kommer som en følge av at man trekker seg tilbake. Og det er jo ikke feil med noen av dere, men dere er to ulike individer og er noe et problem så kan en ikke tvinge en østers til å åpne seg uten kniv... Du er jo bare på lirking da, så

Helt enig i at det ikke er feil å være hverken på den ene eller andre måten. Jeg har venner i alle kategorier, f.eks. Men et par av dem er virkelig nære, vi kan snakke virkelig godt og dypt sammen, dele mye, og føle på et unikt vennskap og en unik støtte i hverandre. Helt ok at andre ikke har dette behovet, selvsagt. Men for meg er dette helt essensielt i et romantisk forhold. Dersom det viser seg at han ønsker denne type nærhet, så er vi helt feil for hverandre. Men jeg skal være tålmodig mens jeg «lirker», og går det likevel ikke etter lang tids prøving, så er ikke vi rett for hverandre.

Anonymkode: b74cc...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke sinna og jeg krangler ikke, men hvorfor drar du frem offerkortet igjen? 

Du er vanskelig å lese, i et øyeblikk kan jeg føle du genuint vil hjelpe, i et annet øyeblikk føler jeg du liker å være litt nedlatende i ord og uttrykk. (Har sett begge disse sidene i flere tråder her inne, så jeg tar det ikke personlig, jeg vet det er din skrivemåte). Det er vanskelig å være åpen for råd fra mennesker som er nedlatende, det er bedre å snakke til andre på en litt mer respektabel måte, tenker jeg. 

Anonymkode: b74cc...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom det viser seg at han ønsker denne type nærhet, så er vi helt feil for hverandre.

- dersom han ikke ønsker denne type nærhet, skulle det stå.

Anonymkode: b74cc...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er vanskelig å lese, i et øyeblikk kan jeg føle du genuint vil hjelpe, i et annet øyeblikk føler jeg du liker å være litt nedlatende i ord og uttrykk. (Har sett begge disse sidene i flere tråder her inne, så jeg tar det ikke personlig, jeg vet det er din skrivemåte). Det er vanskelig å være åpen for råd fra mennesker som er nedlatende, det er bedre å snakke til andre på en litt mer respektabel måte, tenker jeg. 

Anonymkode: b74cc...459

Hvem sa du måtte høre på mine råd eller at jeg forventet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Hvem sa du måtte høre på mine råd eller at jeg forventet det?

😆 God natt, nå tar jeg kvelden😄

Anonymkode: b74cc...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spår at han har oppdaget hvor grunn og naiv du er og lurer på hvordan han skal håndtere det. 

Anonymkode: 5b9e6...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du er vanskelig å lese, i et øyeblikk kan jeg føle du genuint vil hjelpe, i et annet øyeblikk føler jeg du liker å være litt nedlatende i ord og uttrykk. (Har sett begge disse sidene i flere tråder her inne, så jeg tar det ikke personlig, jeg vet det er din skrivemåte). Det er vanskelig å være åpen for råd fra mennesker som er nedlatende, det er bedre å snakke til andre på en litt mer respektabel måte, tenker jeg. 

Anonymkode: b74cc...459

Du «føler» ikke dette. Du oppfatter det slik.

Anonymkode: 5b9e6...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😆 God natt, nå tar jeg kvelden😄

Anonymkode: b74cc...459

God natt til deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor spørre når du ikke vil ha svar ts? Jeg fikk opp negative kort jeg også når jeg la for deg nå.

Anonymkode: 3e422...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildtegn og utroskap.

Anonymkode: 3e422...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...