Gå til innhold

Hva tenker du om å avskaffe familien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som dette er en ide som har fått vind i seilene den siste tiden.

Tror du at det hadde vært en god ide?

 

 

Anonymkode: 22972...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi skal erstatte familieinstitusjonen må vi i det msinte vite hva vi setter inn i dets sted. Å bare avvikle familien og gå videre til landsbyoppdragelse, er uklokt. Men samtidig ser jeg argumentet for at familieoppdragelse ikke er den mest ideelle formen for oppvekst. Mange barn gjennomgår vanskelige ting, og de fra ressurssterke hjem stiller sterkere i de fleste situasjoner. Av frykt for å spille djevelens advokat gir jeg meg her.

Anonymkode: 55650...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert nok til å bruke to timer på disse videoene.

Hva er det de mener er alternativet?

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tøv som ble forsøkt i Sovjetunionen, men reversert senere fordi det førte til sosiale problemer. Mennesker trenger det sosiale og tilhørigheten. Venstreekstremistene bør finne noe bedre å bruke tiden sin på.

Anonymkode: bf5ce...3dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg gidder å se videoen. Hvordan skal man skaffe barn? Utlyse stillinger som surrogatmor?

Anonymkode: 67123...1aa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør gå i retningen av å promotere kjernefamilien mer. Den er desverre svinnende, og alle konsekvensene som følger av det blir bare mer og mer vanlig i samfunnet. Ett barn har det best med mor og far. Alle disse broken families med mine, dine og våre barn er sørgelig å se.

Anonymkode: b841a...617

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg synes man bør gå i retningen av å promotere kjernefamilien mer. Den er desverre svinnende, og alle konsekvensene som følger av det blir bare mer og mer vanlig i samfunnet. Ett barn har det best med mor og far. Alle disse broken families med mine, dine og våre barn er sørgelig å se.Anonymkode: b841a...617

Helt enig

Anonymkode: bf5ce...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil aldri fungere av den enkle grunn at barn trenger den biologisk forankret gjensidige tilknytting mellom foreldre og barn.

Det finnes ingen logikk i at et menneske(foreldre) ville ofret livet sitt for et annet menneske(barnet), den logiske bristen har evolusjonen konstruert til fordel for barna, fjerning av den vil ødelegge samfunnet slik vi kjenner det. 

Med mindre planen er å bruker noen hundretusen år på forme mennesker på en ny måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Familier dannes automatisk fordi folk får barn. Og folk kjenner og omgås andre folk som også da blir en del av denne "familien"

Jeg syns vi burde være mer som i et naturlig stammesamfunn, der folk hjelper hverandre og flere bor sammen istedet for å fokusere på at alle skal lage en liten kjernefamilie.

Anonymkode: d29eb...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånt som tjukke, single damer med tattiser og blått hår går rundt og mener nå? 

Anonymkode: ba481...d7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man forby en mann og en kvinne å leve sammen og oppdra barn sammen?

Anonymkode: 4216d...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 23.23):

Uten at jeg gidder å se videoen. Hvordan skal man skaffe barn? Utlyse stillinger som surrogatmor?

Anonymkode: 67123...1aa

Oi, her er det masse spennende alternativer!

Man kan for eksempel:

- spille rulett på fødeavdelingen, der alle får med seg et barn som ikke er deres og en mann som ikke er deres hjem -   med langvarig fengselsstraff dersom man prøver å oppsøke "sin" mann og barn

- fryse ned sæd fra og deretter sterilisere alle guttebarn så fort de kommer i puberteten, slik at det blir umulig å bli gravid uten statens medvirkning

- dersom man VIL bli gravid, får man altså en tilfeldig manns sæd, og så kanskje de høster inn egg fra tilfeldige kvinner (eller hva med å drive litt opprensning i genene her, og feks. bare bruke kvinner som er medlem i Mensa?) og sette disse inn i kvinner som ønsker å bli gravide, så det blir null genetisk tilknytning til foreldrene.

Husk allikevel at FAMILIE ER DÅRLIG, så alle disse barna må over på barnehjem så fort de er avvendt fra amming uansett.

 

Anonymkode: ed92d...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (13 timer siden):

Familie er valgfritt. 

Ikke for barn.

Anonymkode: 50d18...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for barn.

Anonymkode: 50d18...189

Nei, de er prisgitt at foreldre - eller andre omsorgspersoner . gir dem en trygg oppvekst.
Ikke alle opplever det. Barn kan velge vekk familien de vokste opp i når de blir gale nok til det.
Vi voksne velger selv om vi vil ha familie, og hvilken familiekonstellasjon vi vil ha.
Mange har det godt alene eller i bofellesskap med venner, mens andre trenger en kjærlighetsparter eller flere.
Noen velger barn og noen velger å ikke får det, og alle valg er like greie.

Som samfunn er oppgaven vår å sørge for at alle kan leve og bo selvstendig, og velge sine egne liv.
Vi skal f.eks. sørge for at alle kan velge barn uten å måtte sulte eller gi opp å jobbe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...