Gå til innhold

Er kunstnere/kulturfolk mer empatisk enn andre mennesker ?


Gjest Tom Peng Pung

Anbefalte innlegg

Gjest Tom Peng Pung

Og isåfall hvorfor ?

Det er noe jeg undrer meg over da jeg legger merke til at denne gruppen har ett større behov for å flagge meningene/standpunktene sine enn andre.

 

Kjør debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor mener du det er sammenheng mellom empati og behov for å uttrykke seg? Jeg ser ikke den sammenhengen. 

Anonymkode: 7a944...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Peng Pung skrev (Akkurat nå):

Og isåfall hvorfor ?

Det er noe jeg undrer meg over da jeg legger merke til at denne gruppen har ett større behov for å flagge meningene/standpunktene sine enn andre.

 

Kjør debatt

Empatisk vet jeg ikke. Men kunnskapsrike? Ja! En stor del av arbeidet er å lese. Om lesning kan utvikle empati? Det tror jeg. Men behovet for å markere seg kommer nok av at de leser mye og vil dele det de leser. Diskutere sine ideer. Må jo ikke være empatisk for å ha meninger.

Anonymkode: 3f6b7...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Disse Nerdrum folkene f.eks fremstår skikkelig sympatiske =P De mener jo selv de er del av eliten,og ikke ønsker å assosieres med folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Peng Pung
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor mener du det er sammenheng mellom empati og behov for å uttrykke seg? Jeg ser ikke den sammenhengen. 

Anonymkode: 7a944...a4d

Vi ser jo stadig vekk at det samles inn underskrifter fra ledende kunstnere i diverse politiske saker, hvorfor skal en kunstners meninger veie tyngre enn en håndtverkers ?

Har de bedre sjelsevner enn andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er sammenheng mellom å ha behov for å uttrykke seg og empati. Jeg tenker jo at folk i rampelyset som har et sterkt behov for å vise seg frem kanskje tvert imot har mindre empati enn mange andre. Kunstnere/kulturfolk er jo også kanskje mer vant til å bli lyttet til- og vil kanskje tenke at det er viktig at deres stemme blir hørt. 

Anonymkode: c2e6c...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...