Gå til innhold

Hvordan få en Glowup nå frem mot våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre her som ønsker en glowup til våren? 

Jeg ble dumpet i november, og føler meg litt shabby. Ikke spesielt flott liksom..litt sliten, tørr i huden, daff på håret. blek og sliten med poser under øynene..

Har lyst på en glow up. Kansje få litt farge, stramme opp kroppen ( jeg begynte å trene i november, men fy fasan så mye potetgull og sjokolade jeg har spist i jula )  Lurer på å bruke litt penger på meg selv for å føle meg flott igjen. Kanskje en tusenlapp i mnd på prosjekt "glowup" 

Har noen testa sånn IPL hårfjerning? 

Hva gjør dere for å se bedre ut? Planen er å trene, drikke mer vann ( er dritdårlig på det ) få med søvn og stresse mindre og så klart spise sunt. Fra i dag av. :P

Anonymkode: 66df1...ead

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jevnlig trening, aktiv livsstil, en tur til frisøren, sunt kosthold, kanskje noen nye klær. 

Anonymkode: 46648...594

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og drikke mye vann kommer du LANGT med 🙂

Spis variert mat. 

Skaff en hårmaske og bruk 1-2 ganger i uka. Skrubb huden i dusjen. Vurder selvbruning hvis du vil ha mer farge. Vurder om du vil gjøre noe med hårklipp og hårfarge. Eksperimenter med litt sminke. Kjøp litt nye klær og nytt tilbehør. Kos deg med det 🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye klær og nytt undertøy, hudpleie (ansiktsmasker, øyemasker, fuktighetskrem, serum - finn det huden din trenger), fikse neglene (manikyr/pedikyr), oppdatere sminkeveska, en tur til frisøren.

Det beste er jo selvfølgelig trening, godt kosthold og nok søvn - men det er ikke alltid like lett å få til 😅

Anonymkode: dbd6d...8f4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å gå ned i vekt (trening + bedre kosthold).

Prøver å drikke mer vann.

Har også begynt å ta hudpleie litt mer seriøst og bruker produkter som passer min hudtype.

Legger meg tidligere og står opp tidlig. Døgnrytme.

Lakker negler hjemme hver 2. uke.

Bruker litt dyrere hårkur en gang i uken.

Frisk luft hver dag. 

Anonymkode: 6a6c7...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste er jo selvfølgelig trening, godt kosthold og nok søvn - men det er ikke alltid like lett å få til 😅

 

Det er det absolutt behov for. Er litt aktiv hver dag :) Jogger, måker snø, er ute med ungen osv. 😊

Anonymkode: 66df1...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trish skrev (1 time siden):

Trening og drikke mye vann kommer du LANGT med 🙂

Spis variert mat. 

Skaff en hårmaske og bruk 1-2 ganger i uka. Skrubb huden i dusjen. Vurder selvbruning hvis du vil ha mer farge. Vurder om du vil gjøre noe med hårklipp og hårfarge. Eksperimenter med litt sminke. Kjøp litt nye klær og nytt tilbehør. Kos deg med det 🙂

Jeg har prøvd litt forskjellig selvbruning men synes det blir så skjoldete med en gang. Synes ikke det ble noe særlig bra. Jeg har prøvd skum med sånn passe effekt, og så har jeg prøvd spray. 

Men lurer på å ta sol sånn et par ganger i måneden for å få littegrann farge men er litt nervøs for det. Jeg har alltid vært forsiktig med sol da, utenom da jeg var 20 og jeg og moren min stråla oss skikkelig i de solariumene. 🙈

Anonymkode: 66df1...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd litt forskjellig selvbruning men synes det blir så skjoldete med en gang. Synes ikke det ble noe særlig bra. Jeg har prøvd skum med sånn passe effekt, og så har jeg prøvd spray. 

Men lurer på å ta sol sånn et par ganger i måneden for å få littegrann farge men er litt nervøs for det. Jeg har alltid vært forsiktig med sol da, utenom da jeg var 20 og jeg og moren min stråla oss skikkelig i de solariumene. 🙈

Anonymkode: 66df1...ead

Skrubber du huden først?

Jeg bruker skum og selvbruningsvott og aldri hatt det problemet.

Ja det kan jo funke å ta litt sol, jeg personlig hadde ikke gjort det, men jeg soler meg i naturlig sol når det blir varmt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPL hårfjerning er definitivt en god ide. Man slipper å bruke mange mange timer på barbering. Tid man kan bruke på mer koselige ting 😊 Jeg har Alvaskin sin IPL og elsker den

En annen ting jeg kan anbefale er en LED-maske for en sunnere, fyldigere hud i ansiktet

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg også skal ha en liten glowup frem mot våren nå. 

jeg trener mye, men har litt å gå på ang kostholdet , men er på ballen der 🙂

Jeg bruker ikke sminke og er svært lite "jålete". har ikke tenkt å bli fryktelig jålete heller(ikke noe lag på lag med kremer og foundation), men kunne tenkt meg å få litt mer farge i fjeset, i det minste at ansiktet mitt blir mer synlig! 😄

-har lyst å forme og farge brynene. Klarer jeg det selv, på en pen måte?

-kunne tenkte meg litt farge i kinnene/lett countoring(har sett det har fin effekt). Har selvsagt sett på instagram og det ser "enkelt" ut. 

-bruke litt maskara/øyenskygge og på en måte markere øynene.

-leppene vil jeg ha naturlige, klarer ikke leppestift.

 

Noen som har enkle tips ?

Anonymkode: d58e3...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ingen som har glowup  tips??

Anonymkode: d58e3...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les oppover i tråden?

Anonymkode: 4c323...ce4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanderer på meg de hundrelappene det koster å gå til en hudpleier for å forme og farge brynene. Ser mer fresh ut med en gang med pene bryn. 
jeg trener, vann, grønnsaker, søvn, minimalt med alkohol. Bruker litt solpudder i ansiktet for farge. Litt farge på leppene. 
Jeg har en jobb hvor jeg er mye ute, men fram til sola gir farge i ansiktet så bruker jeg litt sminke for å ikke se helt hvit ut. 
 

 

Anonymkode: ef13e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver meg på en veldig enkel glowup nå til våren. Det jeg gjør/har planer om å gjøre er: 

 

Barrys bootcamp en gang i uken, og ellers mer tur og frisk luft etter at barna er lagt. 

Mindre sukker, minimere godteri, chips og sjokolade en dag i uken. 

Drikke nok vann

God hudpleie og nok fukt

Føne håret etter hårvask

Bruke blank / lys neglelakk (ser ikke like stygt ut derom jeg ikke får fjernet med en gang det flasser av) 

Farge øyenbryn 1 x mnd (blir penere med form og farge hos salong men kan ikke forsvare pengebruken)

Farge ettervekst hjemme hver 8 uke (blir også penere hos frisør, men vil heller prioritere pengene på andre ting)

Lett sminke hver dag (CLE CC cream og rouge) 

Stryke / dampe klær før bruk

Har også begynt å bruke en garderobe app og føler det gir bedre kontroll på garderoben og litt mer inspirasjon til å kle seg pent hver dag. Loggfører dagens antrekk der.

Det dyreste jeg gjør er hårfjerning med laser på salong- har foreløpig startet med armhuler og bikini. Håper å få tatt legger og lår etterhvert. 

Ellers prøver jeg å fokusere på å få inn enkle aktiviteter som gir meg energi hver uke, feks klubb eller tur med venninner, lese bøker, sette på musikk hjemme, ta en ansiktsmaske etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
challi skrev (På 15.2.2024 den 15.00):

Føne håret etter hårvask

Hva er fordelen med å føne håret kontra å la det lufttørke? Sånn utenom at det blir fortere tørt

Anonymkode: 79784...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tilfører det litt mer volum på toppen og håret legger seg penere, har aldri vært noe særlig god på det da. Håper å bli det! 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er fordelen med å føne håret kontra å la det lufttørke? Sånn utenom at det blir fortere tørt

Anonymkode: 79784...65b

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

challi skrev (På 15.2.2024 den 15.00):

Jeg prøver meg på en veldig enkel glowup nå til våren. Det jeg gjør/har planer om å gjøre er: 

 

Barrys bootcamp en gang i uken, og ellers mer tur og frisk luft etter at barna er lagt. 

Mindre sukker, minimere godteri, chips og sjokolade en dag i uken. 

Drikke nok vann

God hudpleie og nok fukt

Føne håret etter hårvask

Bruke blank / lys neglelakk (ser ikke like stygt ut derom jeg ikke får fjernet med en gang det flasser av) 

Farge øyenbryn 1 x mnd (blir penere med form og farge hos salong men kan ikke forsvare pengebruken)

Farge ettervekst hjemme hver 8 uke (blir også penere hos frisør, men vil heller prioritere pengene på andre ting)

Lett sminke hver dag (CLE CC cream og rouge) 

Stryke / dampe klær før bruk

Har også begynt å bruke en garderobe app og føler det gir bedre kontroll på garderoben og litt mer inspirasjon til å kle seg pent hver dag. Loggfører dagens antrekk der.

Det dyreste jeg gjør er hårfjerning med laser på salong- har foreløpig startet med armhuler og bikini. Håper å få tatt legger og lår etterhvert. 

Ellers prøver jeg å fokusere på å få inn enkle aktiviteter som gir meg energi hver uke, feks klubb eller tur med venninner, lese bøker, sette på musikk hjemme, ta en ansiktsmaske etc. 

Nysgjerrig på garderobe appen. Vil du dele? 

Anonymkode: 320b4...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva er fordelen med å føne håret kontra å la det lufttørke? Sånn utenom at det blir fortere tørt

Anonymkode: 79784...65b

For min egen del så blir det mer glansfullt ved føning. Lar jeg det lufttørke blir det mer "frizzy"/brusete, småhår vises.. Virker som om føninga "samler" det mer..litt vanskelig å forklare. Jeg har naturlig fall, og får mer bølger om det lufttørkes, men ser finere ut når jeg har fønet det. Bruker innimellom varmebeskyttende når jeg føner det. Vet føning sliter på håret, så lar det som regel lufttørke. 

Anonymkode: fdd04...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips for å få en fin gyllen farge i ansiktet er å bruke Cosmica sin Sunkissed facecream. Ikke en selvbruningskrem, men en dagkrem som sakte bygger opp en fin og gyllen hudfarge. Bruker den alltid om våren for å få glød i ansiktet. 

Anonymkode: 0fbf3...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Et tips for å få en fin gyllen farge i ansiktet er å bruke Cosmica sin Sunkissed facecream. Ikke en selvbruningskrem, men en dagkrem som sakte bygger opp en fin og gyllen hudfarge. Bruker den alltid om våren for å få glød i ansiktet. 

Anonymkode: 0fbf3...40c

Hvordan kan det ikke være selvbruning når kremen bygger opp farge?

Anonymkode: 9cd41...77e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...