Gå til innhold

Snart 2024, er det virkelig riktig å si godt nytt år?


Concert

Anbefalte innlegg

Tenker den frasen ikke passer seg lenger, for neste året som alle andre blir jo ikke bedre. Samfunnet vårt bygges ned år etter år pga feil politikk, mens folket stemmer etter tradisjoner. Hvordan de har stemt i årevis, gjerne hele familien. Det går i AP, Høyre og noe FRP stort sett.

Tidlig 80-tallet startet man å bygge ned samfunnet, da ødelagte man boligmarkedet i Norge. https://www.nettavisen.no/artikkel/hoyre-odela-boligpolitikken-pa-1980-tallet/s/12-95-3667769

Etterhvert valgte man å bygge ned industrien også. Så innføring NPM - effektiviseringsmodellen som har ødelagt samfunnet totalt: https://no.wikipedia.org/wiki/New_public_management

Helsevesenet startet jo allerede på 90-tallet å kollapse, etter det har det kun gått en vei der: nedover. Sykehusreformen i 2002 knuste alt: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/O337KA/sykehusreformen-har-skapt-mer-byraakrati-og-svekket-samarbeidet

Arbeidslivet, mange yrker er ødelagte av sosial dumping. Snart ingen Norske som jobber i visse yrker, folk som kommer fra andre land godtar lave lønninger og dårlige arbeidsforhold. Bemanningsbyråer dumper lønn og forhold.

Politikere som bare lyver, jobber for seg selv. Beholde sin lønn og goder, ingen kontakt med folket. Distanserer seg totalt, de har aldri deltatt i arbeidslivet. Vet ikke hva det er, hvordan det er å leve som et vanlig menneske. Rett inn i politikken fra ungdomsorganisasjoner, litt statsvitenskap eller lignede. Thats it. Neste gang blir det nok dessverre Høyre, som fortsette nedbyggingen av Norge. Avviklingen.

Klimapsykosen har jo hjernevasket Norsk politikere fullstendig, uansett hvor mange milliarder unyttige tiltak for dette koster skal det skje. Uansett! 

Strøm og matprisene, alt skal opp. 

Helse, velferd og omsorg; katastrofe.

NAV-systemet spyr ut milliarder på tiltak, kjøpt av private bedrifter som KUN har opprettet et firma for å melke staten med en tjeneste som ikke er nødvendig for samfunnet. 

Tenk på klare alt dette i et så lite land med bare 5.5mill innbyggere. Helt utrolig! Ødelegge et lite land der vi kunne hatt det utrolig bra uten store klasseskiller. Nordmenn bryr seg ikke, fælt å se på, sinnsykt naive. I andre land tyr de til gatene når de ikke er enige med regimet de lever under.

Norge er ødelagt. Lev nå mens dere kan, for om kanskje 6-10år er det ikke mulig å leve et fritt liv pga kontrollregimet innføres gradvis. Bare vent til vi kun har digitale penger, staten kan styre deg 100%. Hva du skal bruke dine penger på, antall flyreiser i året, antall kg kjøtt...etc...tar du ikke en vaksine stopper staten pengene dine. Dette er faktisk fremtiden, men de fleste tror ikke på slike ting. Totalitære regimer utvikles sakte men sikkert, vi er på god vei. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dwK881/galskap-aa-gi-fremtidige-regjeringer-blankofullmakt-til-aa-stenge-ned-landet

😪

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt Nytt År er jo bare et ønske. Det gir ikke noe garanti at du får det. Du bare ønsker det, håper og tror på - som Støre og Vedum gjør.

Ingen garanti.

Garantien er heller at vi får det verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre er å få så mange barn som mulig, kjøpe eiendom og engasjere deg i lokalsamfunnet. Bygg en sterk slekt. I fremtiden vil ikke staten kunne hjelpe deg og dine.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett ønske om at året som kommer skal bli bedre enn året før. Nå har vi hatt noen røffe år med korona og krig på krig og endringer i verden som vi ikke vet hvordan ender opp. Jeg har hatt dager hvor jeg angrer på at jeg satte barn til denne verden. Hvilket liv vil de få. Jeg var på ul 11.11 og fikk vite at jeg ventet tvillinger. Når jeg kom hjem og så nyhetene tenkte jeg på at tvilligtårnene var ett varsel om at tidene forandrer seg og det gjør de. Så nå forbereder jeg meg på ett mitt enklere liv. Bilen skal få stå mye, jeg skal sykle eller gå, får med meg det meste på tralla bak sykkelen.  Det skal jeg nyte. Jeg nedskalert fre stort hus med dobbel garasje med masse boder i alt har vi 5 soverom og maße bortstuingsplaas . Nånskal vi leve enkelt i ett lite hus,sykle en tur på kvelden og ta en irish Coffee, sykle til stranden og gå fine turer med hundene. Jeg skal bruke bruktbutikker aktivt, kjøpe med ett brød på meny og ett god syltetøy og sette meg på brygga og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg personlig har 2023 vært et av de beste årene jeg har hatt. Ja, vi har fullstendig udugelige politikere i Norge og det er masse galskap rundt omkring i verden, men det må vel være lov å ha håp for det nye året likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (13 timer siden):

Tenker den frasen ikke passer seg lenger, for neste året som alle andre blir jo ikke bedre. Samfunnet vårt bygges ned år etter år pga feil politikk, mens folket stemmer etter tradisjoner. Hvordan de har stemt i årevis, gjerne hele familien. Det går i AP, Høyre og noe FRP stort sett.

Tidlig 80-tallet startet man å bygge ned samfunnet, da ødelagte man boligmarkedet i Norge. https://www.nettavisen.no/artikkel/hoyre-odela-boligpolitikken-pa-1980-tallet/s/12-95-3667769

Etterhvert valgte man å bygge ned industrien også. Så innføring NPM - effektiviseringsmodellen som har ødelagt samfunnet totalt: https://no.wikipedia.org/wiki/New_public_management

Helsevesenet startet jo allerede på 90-tallet å kollapse, etter det har det kun gått en vei der: nedover. Sykehusreformen i 2002 knuste alt: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/O337KA/sykehusreformen-har-skapt-mer-byraakrati-og-svekket-samarbeidet

Arbeidslivet, mange yrker er ødelagte av sosial dumping. Snart ingen Norske som jobber i visse yrker, folk som kommer fra andre land godtar lave lønninger og dårlige arbeidsforhold. Bemanningsbyråer dumper lønn og forhold.

Politikere som bare lyver, jobber for seg selv. Beholde sin lønn og goder, ingen kontakt med folket. Distanserer seg totalt, de har aldri deltatt i arbeidslivet. Vet ikke hva det er, hvordan det er å leve som et vanlig menneske. Rett inn i politikken fra ungdomsorganisasjoner, litt statsvitenskap eller lignede. Thats it. Neste gang blir det nok dessverre Høyre, som fortsette nedbyggingen av Norge. Avviklingen.

Klimapsykosen har jo hjernevasket Norsk politikere fullstendig, uansett hvor mange milliarder unyttige tiltak for dette koster skal det skje. Uansett! 

Strøm og matprisene, alt skal opp. 

Helse, velferd og omsorg; katastrofe.

NAV-systemet spyr ut milliarder på tiltak, kjøpt av private bedrifter som KUN har opprettet et firma for å melke staten med en tjeneste som ikke er nødvendig for samfunnet. 

Tenk på klare alt dette i et så lite land med bare 5.5mill innbyggere. Helt utrolig! Ødelegge et lite land der vi kunne hatt det utrolig bra uten store klasseskiller. Nordmenn bryr seg ikke, fælt å se på, sinnsykt naive. I andre land tyr de til gatene når de ikke er enige med regimet de lever under.

Norge er ødelagt. Lev nå mens dere kan, for om kanskje 6-10år er det ikke mulig å leve et fritt liv pga kontrollregimet innføres gradvis. Bare vent til vi kun har digitale penger, staten kan styre deg 100%. Hva du skal bruke dine penger på, antall flyreiser i året, antall kg kjøtt...etc...tar du ikke en vaksine stopper staten pengene dine. Dette er faktisk fremtiden, men de fleste tror ikke på slike ting. Totalitære regimer utvikles sakte men sikkert, vi er på god vei. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dwK881/galskap-aa-gi-fremtidige-regjeringer-blankofullmakt-til-aa-stenge-ned-landet

😪

 

Hei

Bravo !!!!!

Du skriver riktig.  Du har 100% rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JyRMW/flertall-for-innstramminger-i-smittevernloven-sylvi-skuffet-over-erna

Da Norge stengte ned under pandemien, ble det innført flere svært inngripende tiltak. Staten kunne blant annet tvinge folk til å være i isolasjon og karantene.

Slike tiltak måtte Stortinget godkjenne i midlertidige forskrifter. Med lovendringen som ble vedtatt mandag, slipper regjeringen å spørre de folkevalgte.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at min familie og venner får et godt år. Å ha det godt, være frisk, å føle lykke, er opplevelser en kan ha uten at politikk og verden må blandes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (På 1.1.2024 den 3.41):

Ja, vi har fullstendig udugelige politikere i Norge

Hvor er politikerne så grusomt mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig nyttig post! 👍

Meld deg inn på stortinget, vi håper at du er bedre enn dem andre der når du kommer til makten.

Endret av . Anonym.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (29 minutter siden):

Hvor er politikerne så grusomt mye bedre?

Ingen steder. Denne typen udugelighet finner du overalt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (51 minutter siden):

Ingen steder. Denne typen udugelighet finner du overalt i verden.

Jeg tror ikke det er udugelighet, men at man er så bundet opp av internasjonale avtaler, andre partier i stortinget og lokale særinteressergrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (15 timer siden):

Jeg tror ikke det er udugelighet, men at man er så bundet opp av internasjonale avtaler, andre partier i stortinget og lokale særinteressergrupper. 

En politiker jobber jo ikke for folket, det som stemte på de. Er jo det som er problemet.

De skal sole i glansen utenfor Norge. Milliardene sitter løst mens sitt eget land forfaller på alle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...