Gå til innhold

flere som skal spise mye godteri idag, og starte på ny frisk i morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det føles naturlig å begynne det nye året med å ikke spise godteri, så håper jeg det varer....MEN kjenner jeg vil kose meg skikkelig idag, samtidig som jeg veit jeg burde starte nå....hvordan gjør du det? Hilsen en overspiser på søtt

Anonymkode: 66f57...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre akkurat samme innstilling som deg, men tror ikke det er det smarteste sånn egentlig. Planen er å kutte godteri 1. januar, og bli bedre på å spise sunnere. Men, det har jo da ført til at jeg i desperasjon har inhalert søtsaker den siste uken… Tror det bare gjør det mye jævligere med kutt i morgen 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel i utgangspunktet ikke planer om å spise godteri i dag, nei. Men med nyttårsaften kommer ekstra god middag, sikkert dessert, en deeel kalorier i vin, drinker osv. Så jeg lar det bli med det for i dag. Så håper jeg at jeg styrer unna alt mulig søtt og dritt til vi reiser på ferie den 21. januar.

Anonymkode: 7347a...4d3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine nyttårsforsetter, men ser ikke helt poenget med at jeg skal stappe i meg mengder av godteri på årets siste dag.

Kanskje jeg tar et ekstra glass vin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal bruke siste dagen i dag på å spise my godteri for å så slutte brått i morgen kommer det ikke til å vare. 
Hvorfor skal du i det heletatt slutte å spise godteri?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det føles naturlig å begynne det nye året med å ikke spise godteri, så håper jeg det varer....MEN kjenner jeg vil kose meg skikkelig idag, samtidig som jeg veit jeg burde starte nå....hvordan gjør du det? Hilsen en overspiser på søtt

Anonymkode: 66f57...b6b

Jeg spiser det jeg vil når jeg vil.

Har jeg lyst på noe smågodt så unner jeg meg det.

Skal heller ha noen få kilo på kroppen og lykkelig, enn å gå og nekte meg selv ting fordi man skal følge en tåpelig standard om at man skal være så jævlig digg.

Må være trist å ikke unne seg ting fordi man ikke vil ble oppfattet som tjukk.

Anonymkode: 67be8...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg spiser det jeg vil når jeg vil.

Har jeg lyst på noe smågodt så unner jeg meg det.

Skal heller ha noen få kilo på kroppen og lykkelig, enn å gå og nekte meg selv ting fordi man skal følge en tåpelig standard om at man skal være så jævlig digg.

Må være trist å ikke unne seg ting fordi man ikke vil ble oppfattet som tjukk.

Anonymkode: 67be8...7f6

Jeg kan dessverre ikke tenke sånn som deg. For da går jeg inn i et tankespor om at jeg fortjener alt mulig og må unne meg noe. Hele tiden. Jeg kan da unne meg klær (som jeg ikke trenger), godteri (som jeg ikke trenger), chips (som jeg ikke trenger), nye kopper (som jeg ikke trenger), ny sofa (som jeg ikke trenger), vin på en hverdag (som jeg ikke trenger) osv osv 😅

Jeg spiser godteri en dag i uka. Og da nyter jeg det så inn i hampen at det er verdt å vente på de andre dagene!

 

Anonymkode: f2601...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har i grunn ikke planer om å frotse noe som helst i dag. Denne dagen betyr ikke noe særlig for meg, så bortsett fra at jeg skal spise pinnekjøtt med familie så er dette en vanlig dag for meg. Hvis jeg skulle hatt selskap med drikke og fest derimot så hadde jeg ikke tenkt kalorier, men jeg starter gjerne med å gå ned det jeg har gått opp i jula nå. Også videre ned, for 70 øl i uka over tid gjorde sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan dessverre ikke tenke sånn som deg. For da går jeg inn i et tankespor om at jeg fortjener alt mulig og må unne meg noe. Hele tiden. Jeg kan da unne meg klær (som jeg ikke trenger), godteri (som jeg ikke trenger), chips (som jeg ikke trenger), nye kopper (som jeg ikke trenger), ny sofa (som jeg ikke trenger), vin på en hverdag (som jeg ikke trenger) osv osv 😅

Jeg spiser godteri en dag i uka. Og da nyter jeg det så inn i hampen at det er verdt å vente på de andre dagene!

 

Anonymkode: f2601...df1

Et sånt mønster er jo ikke normalt, og er ikke godteriet sin feil.

Dette høres jo mer ut som et hypomanisk mønster som er typisk ved ubehandlet bipolar lidelse.

Anonymkode: 67be8...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye søtt i går, kjører lett og magert i dag. Går ut av 2023 med dagsinntak på ca. 1200 kcal. Føles bedre enn å trykke i meg masse sukker i dag også. 

Anonymkode: 30b4d...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spist sukker eller noe med mye karbohydrater på snart to år. Skal spise en god kalkunmiddag, og står over desserten. Det er enklere enn dere tror 🙂

Anonymkode: de4a3...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fråtser ikke. Har jeg lyst på godteri spiser jeg litt hvis det er helg. Imorgen er en hverdag og derfor spiser jeg bedre enn i helga. Spiser litt ekstra i romjula (1 uke i året), og er allerede lei alt sukkeret. Gleder meg til sunnere måltider igjen.

Balanse er det viktige. Ikke ekstremt i noen retninger. Det tror jeg ikke holder i lengden. Alt med måte for min del i alle fall, og har jeg ikke lyst på så spiser jeg ikke godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke fråtse i dag. Jeg har allerede startet hvit måned og skal blant annet spise kalkun idag. 

Anonymkode: 9cc41...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, begynte litt før jul å fokusere på ren, hjemmelaget mat og fortsatte i jula med trening og lite søtt. For min del er det bedre å starte litt før, litt smooth overgang er best for meg 😊

Anonymkode: 0973b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene pleid å la januar være sukkerfri. Har hatt litt ulike strategier for å forberede meg. I fjor gjorde jeg det samme som deg - fråtset sukker i dagene før, og kuttet tvert 01.01. Det gjorde det veldig vanskelig for min del, og jeg klarte meg bare et par uker før jeg sprakk. Men hvis det funker for deg, så kjør på 😅

I år har jeg gradvis kuttet ned og erstattet med proteinpudding og pepsi max. Nå har jeg blitt lei av erstatningene og kjenner at jeg har mer lyst på ordentlig mat, og er klar til en sukkerfri måned. 

Anonymkode: cce45...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble faktisk ikke fråtsing i dag som jeg hadde trodd, kun en dessert og liten skål med chips. Men, til gjengjeld har jeg hatt noe hver dag den siste uken og det er veldig lite bra. Må virkelig skjerpe meg nå…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 13.00):

Et sånt mønster er jo ikke normalt, og er ikke godteriet sin feil.

Dette høres jo mer ut som et hypomanisk mønster som er typisk ved ubehandlet bipolar lidelse.

Anonymkode: 67be8...7f6

🤣 Takk for en god latter

Anonymkode: f2601...df1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...