Gå til innhold

Nesten ikke ribbe å få tak i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ekstremt lite ribbe å få tak i i år? Kan ikke huske at det har vært så ribba (hehe) for ribbe i butikkene så tidlig i butikkene som i år. Sleit med å finne ribbe etter 18. desember, og nå i romjulen er det helt tomt over alt. Og kjøpmennene har svart at de ikke får inn mer heller. Mener jo å ha kunnet kjøpe ribbe i romjulen tidligere, men ikke i år. 

Anonymkode: 9076b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt noe problem med å få tak i ribbe her. Butikken her har en 40% disk for datovarer osv, senest for noen dager siden lå det sikkert 10 ribber oppi der fordi de ikke hadde blitt solgt før dato. 

Anonymkode: 0971e...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest på torsdag hadde tre butikker her i området ribbe på halvpris pga dato.
OBS! hadde 7-8 ribber liggende i datodisken.

Var på juleferie i en annen landsdel, der var det også godt utvalg på ribbe.

Anonymkode: 7336a...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig opp og ned, og veldig lokalt. I år gikk jeg for fryst, av nest billigste type (rutet, naturell, Gilde og Prima). Jeg kjøpte en i slutten av november, da var det masse, overalt. Så ble det mindre og mindre fram mot 22. desember, og da var det tomt i de tre første butikkene jeg var, men jeg fikk en på Rema. Det virker på meg som de kjører ut masse (fersk og fryst) ukesvis før jul, og når folk trenger dem, til jul, er de ferske som ikke er solgt, gått ut på dato.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Gikk på min lokale coop (stor coop extra) idag, håpet å finne ribbe. Det var helt fritt for alt som het julemat i diskene, både ferskt og fryst. 

Anonymkode: f6140...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig. Gikk på min lokale coop (stor coop extra) idag, håpet å finne ribbe. Det var helt fritt for alt som het julemat i diskene, både ferskt og fryst. 

Anonymkode: f6140...ff3

Ja. Mange av butikkene er "utsolgt" for alt av julemat og -godis, i tide til romjulssalget. Noen er renskrapt for bakst, noen for godis og noen for pølser. Og det som er, er lite/dårlig merket. Men det er litt her og litt der, én Rema har feks pepperkaker, en annen har marsipan, en Extra har julepotetgull. Man får i det minste mosjon 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...