Fjompenisse Skrevet 29. august #1481 Del Skrevet 29. august 21 hours ago, sofie777 said: Blir litt fortvilet her. Av grunner som jeg nevner over, er jeg på ganske mange apper. Jeg er innom Tinder ca en gang i uken og da er det en liten "haug" med menn som har sveipet til høyre på meg. Er det noen som jeg finner interessante av dem, så sveiper jeg også til høyre, og det er minst en mann annenhver uke. Likevel stopper det der. Er det altså så mange som sveiper til høyre på absolutt alle damer? Og når det kommer til stykket, så gidder ingen å snakke likevel? Får vel en samtale i året på det viset og så langt 2 dater på 9 år. Og så leser jeg om flere over som snakker med flere samtidig og vurderer hvem dere skal date. Dere har et luksusproblem!! Jeg er tydelig på hva jeg vil ha i teksten min, så kanskje jeg skremmer noen, det er helt greit. Men igjen, alle som høyresveipet på meg, kan jo ikke gjøre det fordi de sveiper på alle, NOEN må jo gjøre det fordi jeg var interessant på et vis. I tillegg ligger bare matchen der, veldig få blokkerer uten at vi har snakket sammen. Jeg har tatt kontakt med noen, men det hjelper ikke på prosenten, jeg vil jo at mannen skal være MANN og ta initiativet!! (Helt forskjellig fra hvem som betaler på date og husk at jeg også har tatt kontakt) Kan noen forklare dette? Kan ikke forklare, men lurer på om det ikke var du som hadde et krav om at han måtte være praktiserende kristen. Om jeg har rett… Det har du kanskje i profilteksten din? Og en del menn sveiper høyre uansett basert på bilder og så leser bio senere for å sortere. Mulig du blir uaktuell i denne sorteringen? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. august #1482 Del Skrevet 29. august Fjompenisse skrev (42 minutter siden): Kan ikke forklare, men lurer på om det ikke var du som hadde et krav om at han måtte være praktiserende kristen. Om jeg har rett… Det har du kanskje i profilteksten din? Og en del menn sveiper høyre uansett basert på bilder og så leser bio senere for å sortere. Mulig du blir uaktuell i denne sorteringen? Ja, det er meg. Jeg skjønner at det er en grunn for en del, men likevel så går ikke prosenten opp. NOEN kristne menn finnes jo der ute, tross alt. Jeg må jo si at jeg er på KristenDate, men det hjelper ikke på prosenten heller, som man kanskje skulle tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august #1483 Del Skrevet 29. august 22 hours ago, AnonymBruker said: Kunne tenke meg å ringe h*n, men fjortissen i meg er redd for at det blir for pushy. Bruker laaaang tid på å svare på Messenger. Nå har jeg i alle fall sendt en melding med litt pjatt som ble besvart på en fin måte, for deretter å sende en ny med hvor jeg sier klart i fra at jeg har lyst til å treffes igjen. Par timer siden den ble sendt, står som lest, men ikke noe svar. Anonymkode: 324e0...811 Foreløpig suksess 😍 Fikk et bekreftende svar. H*n reiser snart en uke til utlandet (det visste jeg om), men vi kunne treffes når h*n er tilbake. Mangler bare at det blir total kræsj når vi faktisk møtes igjen og at dette uansett nivå ikke er liv laga😅 Anonymkode: 324e0...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mslonglegs Skrevet 30. august #1484 Del Skrevet 30. august .. så har vært på fire dater denne mnd med en relativt nyskilt mann 🤨 Han fremstår litt tafatt/sjenert med samtidig har han selvtillit til å kysse meg på første date, og spørre om jeg ville være med hjem til han på tredje. Takket nei til det, og på date nummer fire gjorde vi bare masse aktiviteter ute som han hadde orget. Han spurte meg når vi kunne sees igjen, og har avtalt å sees igjen om en uke, da jeg har relativt full timeplan. MEN; og her kommer mennet; han sa at han hadde planer i går (husker ikke hva det var) og sendte meg en mld tidlig ettermiddag og ønsket meg en god kveld. Jeg sa at jeg skulle trene, men jeg skulle skrive mer senere. Sendte en hyggelig melding til han i ni tiden, den readet han uten å svare... og var ikke pålogget resten av kvelden. Pålogget igjen i dag tidlig, uten å svare. Det er ikke likt det mønsteret vi har hatt på teksting til nå - da har han svart innenfor rimelig tid, også tidlig morgen. Etter å ha gått på trynet er par ganger, er jeg på tå hev. Tenker at en relativ nyskilt mann vil maxe ut litt etter å ha vært i et langt forhold, og lurer på om han kanskje dater flere parallelt, og at han kanskje tok med en annen hjem i går? Vet jeg sikkert høres gal ut som sier det. Vi skylder jo ikke hverandre noe etter fire dates, jeg kjenner jo absolutt ikke denne mannen.. Har ikke lyst å være crazylady, samtidig vil jeg ikke være naiv? Hvordan skal jeg forholde meg til dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 30. august #1485 Del Skrevet 30. august 44 minutter siden, Mslonglegs said: .. så har vært på fire dater denne mnd med en relativt nyskilt mann 🤨 Han fremstår litt tafatt/sjenert med samtidig har han selvtillit til å kysse meg på første date, og spørre om jeg ville være med hjem til han på tredje. Takket nei til det, og på date nummer fire gjorde vi bare masse aktiviteter ute som han hadde orget. Han spurte meg når vi kunne sees igjen, og har avtalt å sees igjen om en uke, da jeg har relativt full timeplan. MEN; og her kommer mennet; han sa at han hadde planer i går (husker ikke hva det var) og sendte meg en mld tidlig ettermiddag og ønsket meg en god kveld. Jeg sa at jeg skulle trene, men jeg skulle skrive mer senere. Sendte en hyggelig melding til han i ni tiden, den readet han uten å svare... og var ikke pålogget resten av kvelden. Pålogget igjen i dag tidlig, uten å svare. Det er ikke likt det mønsteret vi har hatt på teksting til nå - da har han svart innenfor rimelig tid, også tidlig morgen. Etter å ha gått på trynet er par ganger, er jeg på tå hev. Tenker at en relativ nyskilt mann vil maxe ut litt etter å ha vært i et langt forhold, og lurer på om han kanskje dater flere parallelt, og at han kanskje tok med en annen hjem i går? Vet jeg sikkert høres gal ut som sier det. Vi skylder jo ikke hverandre noe etter fire dates, jeg kjenner jo absolutt ikke denne mannen.. Har ikke lyst å være crazylady, samtidig vil jeg ikke være naiv? Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Du må gjøre det som føles rett for deg. Jeg følger ofte magefølelsen i sånne situasjoner, nettopp fordi jeg vet om uroen begynner så slipper den sjeldent tak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 30. august #1486 Del Skrevet 30. august (endret) Jeg føler meg fortsatt som dritt. Sukk. Jeg knakk sammen og gråt på skolen for noen dager siden.. Endret 30. august av Blått 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 30. august #1487 Del Skrevet 30. august Siden det nå er forventet på mange måter at praten om eksklusivitet, kommer før man er eksklusiv, så kjører mange menn dobbeltløp om man kan. Tenker at det er en av to; han har ikke følelsene eller han velger deg bort/har deg på lageret, eller han venter med å svare på grunn av for lite tid/krever litt å svare, eller for å teste deg? Tenker at du venter litt og spør han på en hyggelig måte om det var det? "Hei, jeg har hatt noen fine møter med deg, men nå gjør manglende svar meg litt usikker, og lurer på om det betyr at vår felles reise er over?" (Sett inn "og jeg tenker det betyr.." om du vil at det skal være over, eller presse han litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 30. august #1488 Del Skrevet 30. august Mslonglegs skrev (51 minutter siden): .. så har vært på fire dater denne mnd med en relativt nyskilt mann 🤨 Han fremstår litt tafatt/sjenert med samtidig har han selvtillit til å kysse meg på første date, og spørre om jeg ville være med hjem til han på tredje. Takket nei til det, og på date nummer fire gjorde vi bare masse aktiviteter ute som han hadde orget. Han spurte meg når vi kunne sees igjen, og har avtalt å sees igjen om en uke, da jeg har relativt full timeplan. MEN; og her kommer mennet; han sa at han hadde planer i går (husker ikke hva det var) og sendte meg en mld tidlig ettermiddag og ønsket meg en god kveld. Jeg sa at jeg skulle trene, men jeg skulle skrive mer senere. Sendte en hyggelig melding til han i ni tiden, den readet han uten å svare... og var ikke pålogget resten av kvelden. Pålogget igjen i dag tidlig, uten å svare. Det er ikke likt det mønsteret vi har hatt på teksting til nå - da har han svart innenfor rimelig tid, også tidlig morgen. Etter å ha gått på trynet er par ganger, er jeg på tå hev. Tenker at en relativ nyskilt mann vil maxe ut litt etter å ha vært i et langt forhold, og lurer på om han kanskje dater flere parallelt, og at han kanskje tok med en annen hjem i går? Vet jeg sikkert høres gal ut som sier det. Vi skylder jo ikke hverandre noe etter fire dates, jeg kjenner jo absolutt ikke denne mannen.. Har ikke lyst å være crazylady, samtidig vil jeg ikke være naiv? Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Ha litt is i magen, det kan være andre grunner til at han ikke svarer. Men om det ikke kommer noe i løpet av dagen så kan det være grunn til å tro at noe har endret seg ja. Nyskilte menn er ikke de mest "stabile" å date. De vet ofte ikke helt hva de vil, i tillegg til at det kan være litt gruff fra tidligere forhold som ikke ferdig bearbeidet, eller rent praktiske ting som ikke er ferdig avklart, og alt sånt kan dra opp mye følelser. For ikke å snakke om hvis det er barn i bildet i tillegg. Så det er fullt mulig at han bare er litt psykisk utslått av noe sånt også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mslonglegs Skrevet 30. august #1489 Del Skrevet 30. august Fjellmannover190 skrev (23 minutter siden): han venter med å svare på grunn av for lite tid/krever litt å svare, eller for å teste deg? Takk for råd Vet det ikke alltid passer å svare, men hvordan tester menn? Der har jeg myyye å lære! Han har sendt 10 meldinger på rappen nå nettopp, nevner ingenting om hvorfor han ikke svarte i går eller hvordan kvelden ble 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 30. august #1490 Del Skrevet 30. august Altså... Etter litt chatting i går kveld og i morges hvor det ble klart at vi begge ikke har noe særlig planer i helgen, sendte jeg nå et spørsmål om han har lyst til å finne på noe sammen. Og traff nok på akkurat når han har gått og lagt seg for å sove etter nattevakt🙈 Snakk om å lage meg selv en laaaaang fredag🤪😅 Jeg burde egentlig ventet litt lengre tenker jeg, men tålmodighet er ikke det jeg har mest av dessverre.🙈 Men det må han jo tåle om vi skal passe sammen tross alt. Men vil uansett ta dette forsiktig, for jeg vil gjerne beholde vennskapet her om det ikke skulle bli noe mer. Så tenker bare tilbringe tid sammen for å prate og bli bedre kjent. Om han har lyst da😅 Men håper jeg kan få gitt han en god klem, jeg trenger å få sniffet litt på han😇 Kroppslukt er viktig. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mslonglegs Skrevet 30. august #1491 Del Skrevet 30. august Engel skrev (10 minutter siden): Nyskilte menn er ikke de mest "stabile" å date. De vet ofte ikke helt hva de vil, i tillegg til at det kan være litt gruff fra tidligere forhold som ikke ferdig bearbeidet, eller rent praktiske ting som ikke er ferdig avklart, og alt sånt kan dra opp mye følelser. For ikke å snakke om hvis det er barn i bildet i tillegg. Så det er fullt mulig at han bare er litt psykisk utslått av noe sånt også. Det har du nok 100% rett i .. derfor har jeg vært litt skeptisk til å date en nyskilt. Han har forsikret meg om at han er klar for noe nytt og ferdig med det gamle (og halvvoksne barn).. men man kan fint si alt dette, og likevel være kaos på innsiden og definitivt ikke klar for forhold. Må nærmest ha en master i psykologi nå for å vette en potensiell ny partner 😜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 30. august #1492 Del Skrevet 30. august 1 hour ago, Mslonglegs said: Takk for råd Vet det ikke alltid passer å svare, men hvordan tester menn? Der har jeg myyye å lære! Han har sendt 10 meldinger på rappen nå nettopp, nevner ingenting om hvorfor han ikke svarte i går eller hvordan kvelden ble 🤔 Det beste er vel å slippe og teste🤔Og bare ha naturlig kommunikasjon! Godt han har sendt meldinger, mest sannsynlig så oppfatter dere kommunikasjonen her forskjellig, og det bør dere prate om! Det betyr nok ingen ting, han har nok ikke tenkt på det😆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 30. august #1493 Del Skrevet 30. august (endret) @Engel og @Mslonglegs hva definerer en nyskilt mann? Jeg flyttet ut for et år siden, og gikk selv ut av forholdet uten å ha noen på vent, og etter over 20 års forhold så var jeg utrolig nok ferdig med det forholdet på timen og har ikke sett meg tilbake(har godt forhold til eks nå). Men hadde litt avklaring å gjøre og trengte å finne ut av hva jeg ville. Nå etter to kortvarige forhold(type 1-2 mnd) er jeg ganske klar på hva jeg vil. Tips til begge dere to er å la mannen få lov å jakte litt, tror mange av oss liker det😉 Endret 30. august av Fjellmannover190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 30. august #1494 Del Skrevet 30. august (endret) Fjellmannover190 skrev (1 time siden): @Engel og @Mslonglegs hva definerer en nyskilt mann? Det vil selvfølgelig variere hvor fort man har landet etter et brudd. Min uttalelse er generell og basert på egen (og venninners) erfaring etter ca 8 år av og på datingmarkedet etter jeg selv ble skilt etter et 18 år langt forhold. Noen menn har avsluttet det gamle og er klar for og seriøse etter å finne noe nytt og varig med en gang, men de er nok ikke av flertallet. Spesielt hvis det er barn involvert så tar det tid før alt er landet og alle er klare til å gå videre. Og å tenke litt over sin egen rolle i hvorfor det forrige forholdet gikk dårlig er heller ikke så dumt før man går inn i noe nytt (vi kan fort se hvorfor det ble slutt med eksen selv om mennene ikke skjønner det selv...) Og noen blir nok overveldet over alle mulighetene dagens datingmarked tilsynelatende gir, og klarer ikke slå seg til ro med en gang. Men alt sånt er individuelt. Jeg ser heller ikke på noe som har vart mindre enn et halvt år for forhold (for helt ærlig så kjenner man knapt en person etter bare et par mnd), så jeg er nok kanskje litt streng generelt når det gjelder dating og det å gå inn i forhold😉 Og menn må gjerne jakte, men jeg ser uansett etter mann som liker meg akkurat som jeg er. Så jeg er som jeg er, så får han gjøre som han føler for. Og om det ikke passer så er vi ikke en match. Helt enkelt. Jeg kommer aldri mer til å gjøre noe annet enn det jeg føler for i disse settingene. Det kommer ikke noe godt ut av det. Har brent meg på å tilpasse meg for mye tidligere. Hva skal jeg med en mann som ikke liker meg akkurat som jeg er? Da får han jakte etter noen andre. Endret 30. august av Engel 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 30. august #1495 Del Skrevet 30. august 27 minutter siden, Engel said: Det vil selvfølgelig variere hvor fort man har landet etter et brudd. Min uttalelse er generell og basert på egen (og venninners) erfaring etter ca 8 år av og på datingmarkedet etter jeg selv ble skilt etter et 18 år langt forhold. Noen menn har avsluttet det gamle og er klar for og seriøse etter å finne noe nytt og varig med en gang, men de er nok ikke av flertallet. Spesielt hvis det er barn involvert så tar det tid før alt er landet og alle er klare til å gå videre. Og å tenke litt over sin egen rolle i hvorfor det forrige forholdet gikk dårlig er heller ikke så dumt før man går inn i noe nytt (vi kan fort se hvorfor det ble slutt med eksen selv om mennene ikke skjønner det selv...) Og noen blir nok overveldet over alle mulighetene dagens datingmarked tilsynelatende gir, og klarer ikke slå seg til ro med en gang. Har brent meg på å tilpasse meg for mye tidligere. Hva skal jeg med en mann som ikke liker meg akkurat som jeg er? Da får han jakte etter noen andre. Du oppsumerer det slik jeg også opplever det. Jeg har blitt litt dømt utifra at jeg var nyskilt, men er inne i gamet for å finne kjærlighet som kan vare livet ut. Jeg heller også mot demi, så ville uansett ikke klart å "utnytte mulighetene" der ute, selv om det virker på enkelte kamerater som at det er den eneste riktige måten å angripe friheten på! (Jeg har hatt ekstrem stor frihet i mitt langvarige forhold, men har aldri hatt noe behov eller ønske om å være utro) Men veldig viktig å finne ut av alt, og bli trygg på seg selv og den nye rollen. Også er det noen menn som er deseperat på jakt etter en ny samboer i frykt for å være alene. Tenker nok at menn er litt for gode til å prøve å tilpasse seg inn i et forhold, derfor blir de nok også overrasket over at kona ofte er den som går. Men det å si at vi ønsker at dere (damer) skal tilpasse dere oss, er nok en ganske sikker kroken på døren om man skal date sterke, uavhengige kvinner😄Nå vil jeg også si at det å lære noe av hvorfor forhold ikke fungerer og kunne utvikle sin kommunikasjon og generell kunnskap om dynamikken i et forhold er viktig, men det er ikke ein tilpassing:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 30. august #1496 Del Skrevet 30. august sofie777 skrev (20 timer siden): Ja, det er meg. Jeg skjønner at det er en grunn for en del, men likevel så går ikke prosenten opp. NOEN kristne menn finnes jo der ute, tross alt. Jeg må jo si at jeg er på KristenDate, men det hjelper ikke på prosenten heller, som man kanskje skulle tro. Jeg datet ei som var kristen. Det sa hun ikke før etter et par uker. Ble litt irritert over det. Jeg er ateist. Men, var villig til å date likevel jeg. Hyggelig jente, men tror nok hun fant ut at jeg ikke var en bra match. Og i ettertid så ser jeg jo at det aldri kunne gått. Første og siste gang der ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. august #1497 Del Skrevet 30. august DeLorean skrev (Akkurat nå): Jeg datet ei som var kristen. Det sa hun ikke før etter et par uker. Ble litt irritert over det. Jeg er ateist. Men, var villig til å date likevel jeg. Hyggelig jente, men tror nok hun fant ut at jeg ikke var en bra match. Og i ettertid så ser jeg jo at det aldri kunne gått. Første og siste gang der ja. Derfor greit å opplyse om det med én gang, så blir det ingen misforståelser. Jeg har ingen interesse av ateister, så liker de nettstedene der man kan krysse av hvor man står i det religiøse spekteret. Som venner er det helt greit, men en jeg skal dele seng og liv med blir det bare problemer om man ikke har samme grunnlag. Har sett det hos venner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 30. august #1498 Del Skrevet 30. august @sofie777 om jeg kan få komme med et forslag til endring i profilteksten din er det å kun beskrive deg selv, dvs. at du er kristen, og levne det åpent til de som leser å bedømme om dette er tiltalende for dem. Jeg kjenner par hvor livssynet og praksisen til den ene utviklet seg etter å ha blitt introdusert av den andre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 30. august #1499 Del Skrevet 30. august Sparkling_Pink skrev (14 minutter siden): @sofie777 om jeg kan få komme med et forslag til endring i profilteksten din er det å kun beskrive deg selv, dvs. at du er kristen, og levne det åpent til de som leser å bedømme om dette er tiltalende for dem. Jeg kjenner par hvor livssynet og praksisen til den ene utviklet seg etter å ha blitt introdusert av den andre. Det kunne jeg, men jeg ønsker en mann som er kristen I DAG! Ikke en som vurderer å bli kristen eller som finner det å være kristen "tiltalende". Jeg har ikke ork til å lære noen alt som skal læres (selv om det viktigste er å ta imot). Han skal være "hodet" i familien og da må han være det fra dag en. (Altså ikke den typen som bestemmer alt, men som er en som ikke er en tøffel bak avisen/dataen i hjørnet) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #1500 Del Skrevet 30. august sofie777 skrev (1 minutt siden): Det kunne jeg, men jeg ønsker en mann som er kristen I DAG! Ikke en som vurderer å bli kristen eller som finner det å være kristen "tiltalende". Jeg har ikke ork til å lære noen alt som skal læres (selv om det viktigste er å ta imot). Han skal være "hodet" i familien og da må han være det fra dag en. (Altså ikke den typen som bestemmer alt, men som er en som ikke er en tøffel bak avisen/dataen i hjørnet) Har du møtt menn som har fyllt rollen til en mann slik du ser for deg? Anonymkode: b0ba6...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå