Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er tilbake på markedet og Tinder etter å hatt en magisk start på et forhold som var så bra at det nærmest vart toxic. Holdt i snaue tre måneder for det slo oss helt ut, og bruker god tid på å starte opp nå. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på markedet på mange år. Ikke vært interessert heller.

En kort tid etter at ting ble avklart og jeg var på fri, så er jeg nå på date for første gang i kveld. Det gikk litt fortere enn planlagt, men han er jo så fin…! Snakket om han tidligere i tråden også, så er veldig spent på dagen i dag. Vi har en veldig veldig god tone digitalt! Lenge siden jeg har kjent på sommerfugler og litt forlegenhet. 
Noe nytt forhold er jeg ikke interessert i per nå, men en god date og en å tilbringe tid med uten de store forpliktelser per nå - er helt supert.

Kom bare seilende inn på siden her. Helt tilfeldig. Jeg var er sted jeg ikke hadde planer om og der var han 💕

Anonymkode: abb43...c18

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært på markedet på mange år. Ikke vært interessert heller.

En kort tid etter at ting ble avklart og jeg var på fri, så er jeg nå på date for første gang i kveld. Det gikk litt fortere enn planlagt, men han er jo så fin…! Snakket om han tidligere i tråden også, så er veldig spent på dagen i dag. Vi har en veldig veldig god tone digitalt! Lenge siden jeg har kjent på sommerfugler og litt forlegenhet. 
Noe nytt forhold er jeg ikke interessert i per nå, men en god date og en å tilbringe tid med uten de store forpliktelser per nå - er helt supert.

Kom bare seilende inn på siden her. Helt tilfeldig. Jeg var er sted jeg ikke hadde planer om og der var han 💕

Anonymkode: abb43...c18

Gratulerer med kriblinger og date!

Å lese innlegget ditt vekte mange følelser hos meg. Jeg reagerer nokså negativt på formuleringer som «ikke interessert i et nytt forhold» og «uten de store forpliktelser» og kan ikke skjønne hva du og andre skulle komme til å legge i det. Mine opplevelser er at mine behov blir neglisjert, tilsidesatt og ignorert av de som innleder noe, hva som helst, med slike holdninger. Det er ærlig talt ikke noe jeg unner andre å oppleve. Nå er jeg heldigvis ikke involvert og du og daten din finner sikkert ut av det på egen hånd.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vært på markedet" :laugh:

Anonymkode: 6f669...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååååå tålmodig for tiden at det er nesten skremmende. Å i dag fikk jeg mld med spørsmål om å gå tur i helgen. Gleder meg masse til å se han igjen 🥰

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et skritt for mitt eget datingliv i går. Er lei alt som er av datingapper, så når jeg handlet klær i går var det ei særs serviceinnstilt dame som hjalp meg og vi snakket om diverse tema. Jeg dro etterhvert videre og handlet andre ting på senteret, men tenkte på henne og samtale med venner om å ta kontakt med søte damer i det virkelige liv. Så på vei ut/hjemover igjen dro jeg innom butikken og ga henne en lapp med nummeret mitt. Tenker det må være innafor, selv om hun er på jobb. Hun indikerte at hun nylig var blitt singel og ikke klar for å date, så får nok ingen melding, men jeg er stolt av at jeg turte i alle fall. Første gang jeg har sjekket opp en helt fremmed person edru og følte meg overraskende nok like nervøs som jeg var da jeg var 15 år gammel og flørtet med jenter. Regner med nervøsiteten forsvinner etterhvert hvis jeg gjør det flere ganger.

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Fjellmannover190 said:

Er tilbake på markedet og Tinder etter å hatt en magisk start på et forhold som var så bra at det nærmest vart toxic. Holdt i snaue tre måneder for det slo oss helt ut, og bruker god tid på å starte opp nå. 

Trist at det ikke holdt. Litt kryptisk å si at "så bra at det nærmest vart toxic". Hvordan kan det skje? Noe læring å hente her? 

På min kant tok forholdet store steg i retning av å bli tryggere de siste ukene, og det føles veldig bra nå. Men samtidig er det sommer og noen sommerplaner var allerede lagt før vi traff hverandre. Håper ikke det skaper problemer men at vi bare styrkes videre, tross litt tid borte fra hverandre. 

Det er en balansegang hvordan og hvor mye kontakt vi skal ha når vi er borte fra hverandre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sveomili said:

Tok et skritt for mitt eget datingliv i går. Er lei alt som er av datingapper, så når jeg handlet klær i går var det ei særs serviceinnstilt dame som hjalp meg og vi snakket om diverse tema. Jeg dro etterhvert videre og handlet andre ting på senteret, men tenkte på henne og samtale med venner om å ta kontakt med søte damer i det virkelige liv. Så på vei ut/hjemover igjen dro jeg innom butikken og ga henne en lapp med nummeret mitt. Tenker det må være innafor, selv om hun er på jobb. Hun indikerte at hun nylig var blitt singel og ikke klar for å date, så får nok ingen melding, men jeg er stolt av at jeg turte i alle fall. Første gang jeg har sjekket opp en helt fremmed person edru og følte meg overraskende nok like nervøs som jeg var da jeg var 15 år gammel og flørtet med jenter. Regner med nervøsiteten forsvinner etterhvert hvis jeg gjør det flere ganger.

👏 Kjempefin måte å gjøre det på! Så fantastiske refleksjoner du har i ettertid også! Masse lykke til 💖 Det fikser du kjempebra!

Anonymkode: 41db3...562

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating ja. Synes hele greia virker skremmende. 

Endret av Ishwanvile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (På 11.7.2024 den 15.24):

Gratulerer med kriblinger og date!

Å lese innlegget ditt vekte mange følelser hos meg. Jeg reagerer nokså negativt på formuleringer som «ikke interessert i et nytt forhold» og «uten de store forpliktelser» og kan ikke skjønne hva du og andre skulle komme til å legge i det. Mine opplevelser er at mine behov blir neglisjert, tilsidesatt og ignorert av de som innleder noe, hva som helst, med slike holdninger. Det er ærlig talt ikke noe jeg unner andre å oppleve. Nå er jeg heldigvis ikke involvert og du og daten din finner sikkert ut av det på egen hånd.

Men hvis det er en gjensidig avtale om at det skal møtes for lek og moro, uten forpliktelser, for begge ikke orker akkurat nå. Er det da så feil? 

Jeg vet jeg vil savne den gleden med å ha The One, men sånn er nå ikke ting akkurat nå da!

Anonymkode: abb43...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men hvis det er en gjensidig avtale om at det skal møtes for lek og moro, uten forpliktelser, for begge ikke orker akkurat nå. Er det da så feil? 

Jeg vet jeg vil savne den gleden med å ha The One, men sånn er nå ikke ting akkurat nå da!

Anonymkode: abb43...c18

To mennesker som deler verdier pleier å gå bra slik jeg har forstått det, uavhengig av hvordan jeg stiller meg til verdiene.

Sett fra sidelinja er nå ikke den gjengse evnen til å inngå gjensidige avtaler noe å skryte av. Jeg synes kulturen har forbedringspotensiale! Vi er i en tråd om «å finne kjærligheten» og den kortvarige, kroppslige og seksuelle er fanget i et språk jeg synes er dobbeltmoralsk og destruktivt. Jeg synes fremdeles det er helt skrekkelig!

En refleksjon fra meg er at mine nære venner i stor grad deler verdier med meg. De begår helst forhold med en ærlig integritet hvor de er åpne om sine dypeste drømmer, nåværende behov og ønsker ovenfor den enkelte.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (20 timer siden):

To mennesker som deler verdier pleier å gå bra slik jeg har forstått det, uavhengig av hvordan jeg stiller meg til verdiene.

Sett fra sidelinja er nå ikke den gjengse evnen til å inngå gjensidige avtaler noe å skryte av. Jeg synes kulturen har forbedringspotensiale! Vi er i en tråd om «å finne kjærligheten» og den kortvarige, kroppslige og seksuelle er fanget i et språk jeg synes er dobbeltmoralsk og destruktivt. Jeg synes fremdeles det er helt skrekkelig!

En refleksjon fra meg er at mine nære venner i stor grad deler verdier med meg. De begår helst forhold med en ærlig integritet hvor de er åpne om sine dypeste drømmer, nåværende behov og ønsker ovenfor den enkelte.

Ok! Alene much?

Vi begynner sånn, men jeg kunne fint levd et svært godt liv med denne mannen! Vi er kompatible sånn, men har møttes på feil tidspunkt. Grunnen til jeg skrev i tråden var for å oppdatere siden jeg har snakket om han før i den innledende fasen. Vi skulle på bade date feks. Vi var på badedate. Fant ut at dette hadde vært perfekt for hverandre om noen år, dessverre er disse årene ikke der nå.

Anonymkode: abb43...c18

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på gåtur i dag, var nesten som en første date  men det var det jo ikke. Håper sånn at vi finner tilbake til hverandre. Og, man kysser vel ikke venner adjø ? Sees igjen uti uka 🤩 Mye koselig kontakt på mld også nå men jeg prøver så godt jeg kan å være litt tilbakeholden, selv om han jo vet hvor jeg står. Pusher ingen ting, livredd for å miste det vi har. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var på gåtur i dag, var nesten som en første date  men det var det jo ikke. Håper sånn at vi finner tilbake til hverandre. Og, man kysser vel ikke venner adjø ? Sees igjen uti uka 🤩 Mye koselig kontakt på mld også nå men jeg prøver så godt jeg kan å være litt tilbakeholden, selv om han jo vet hvor jeg står. Pusher ingen ting, livredd for å miste det vi har. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Jeg vet ikke hva man skal tro jeg. Kysse/ikke kysse.. 

Ut fra egen erfaring gjør de så mye rart og sier så mye rart at jeg tror man bare må Follow the flow!

Ref eget innlegg over så er par eksempler av mange. Han er ikke interessert i forhold, skal ha det bare gøy. Likevel kommer jeg opp som 💛 bestevenn på snap, jeg får svar med en gang under EM finalen i fotball (fotballtulling) osv osv. I følge KG skulle det bety masse, men samtidig er jeg jammen ikke sikker på det betyr noe. 
 

Så bare Kos deg med god følelsen og ta ting som det kommer!

Anonymkode: abb43...c18

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Var på gåtur i dag, var nesten som en første date  men det var det jo ikke. Håper sånn at vi finner tilbake til hverandre. Og, man kysser vel ikke venner adjø ? Sees igjen uti uka 🤩 Mye koselig kontakt på mld også nå men jeg prøver så godt jeg kan å være litt tilbakeholden, selv om han jo vet hvor jeg står. Pusher ingen ting, livredd for å miste det vi har. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at det selvfølgelig er hyggelig å lese dette :) 


Men ref dine tidligere innlegg, så virker han usikker. - Enten på seg selv, forholdet til deg, eller noe.  Jeg vil tro han trenger en trygg plattform hvor han føler seg tryggere på at det er ok for ham å være i forhold med deg (han sa vel noe tidligere om at du måtte finne "noen bedre") og trygg på forholdet. Det krever at du viser deg som trygg for ham og er litt tydelig i kommunikasjonen. Jeg tror du ikke trenger være redd for å prate om dette når tiden og situasjonen gir åpning for det.   Samtidig forstår jeg veldig godt at du ønsker å holde litt avstand og stå trygt på egne bein, siden du allerede har blitt såret av ham tidligere.  Stålsette deg på at det kanskje går dårlig denne gangen også. Men samtidig.. Hva om det går bra?

Det er litt av en balanse.  

Jeg kan relatere litt. Det er mye følelser, mye usikkerheter, tanker, uoverenstemmelser mm. man må være voksen nok til å ta tak i. Og helt ærlig er mange av oss dårlige på dette. Men det må til.  Mange tolker ulike symptomer på usikkerhet som "røde flagg". Men de trenger ikke være det. Ofte er dårlig kommunikasjon kombinert med tidligere dårlige erfaringer kilden til mye rart, men når det ryddes av veien så viser man seg mer som seg selv og fungerer bedre i forholdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (55 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at det selvfølgelig er hyggelig å lese dette :) 


Men ref dine tidligere innlegg, så virker han usikker. - Enten på seg selv, forholdet til deg, eller noe.  Jeg vil tro han trenger en trygg plattform hvor han føler seg tryggere på at det er ok for ham å være i forhold med deg (han sa vel noe tidligere om at du måtte finne "noen bedre") og trygg på forholdet. Det krever at du viser deg som trygg for ham og er litt tydelig i kommunikasjonen. Jeg tror du ikke trenger være redd for å prate om dette når tiden og situasjonen gir åpning for det.   Samtidig forstår jeg veldig godt at du ønsker å holde litt avstand og stå trygt på egne bein, siden du allerede har blitt såret av ham tidligere.  Stålsette deg på at det kanskje går dårlig denne gangen også. Men samtidig.. Hva om det går bra?

Det er litt av en balanse.  

Jeg kan relatere litt. Det er mye følelser, mye usikkerheter, tanker, uoverenstemmelser mm. man må være voksen nok til å ta tak i. Og helt ærlig er mange av oss dårlige på dette. Men det må til.  Mange tolker ulike symptomer på usikkerhet som "røde flagg". Men de trenger ikke være det. Ofte er dårlig kommunikasjon kombinert med tidligere dårlige erfaringer kilden til mye rart, men når det ryddes av veien så viser man seg mer som seg selv og fungerer bedre i forholdet. 

Helt riktig. Han er kanskje ikke usikker sånn sett men han mener/tror at pga noen problemer (økonomisk) så er han ikke bra nok for meg. Jeg prøver å vise at han betyr så uendelig mye for meg uansett. Så nå er det bare å ta det rolig å ikke pushe selv om det eneste jeg har lyst til er å krype inntil han under dyna på kvelden. Å ang kysset, jeg har tenkt mye å nei det var på ingen måte et vennskapelig kyss😎 Så akkurat nå sliiiter jeg med tålmodigheten min kan man si (er vel en av di mindre tålmodige her i verden, det kløøøør etter både oppmerksomhet og action 😅 skulle tro jeg var 14 år men er jo ikke akkurat det da 😂)

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kysset var nok ikke bare vennskapelig nei. Siden da har vi hatt mye kontakt, skulle møtes å gå en ny tur men det pissregnet så ble ikke noe av den eneste dagen begge hadde mulighet. Jeg vurderte å foreslå kaffe i stedet men han var så opptatt av at vi skulle gå tur så jeg droppet det, tenkte jeg får bare avvente for jeg vil ikke pushe noe. På mld/snap har han vært ganske på så jeg har jo hatt litt forhåpninger. 
Så plutselig inviterte han på mat. Takket selvsagt ja 🥰 Det ble en fin kveld og natt (og morgen) 🤭 

Så nå skal jeg bare være veeeldig forsiktig å trå rett. Men jeg er ganske lykkelig skal sies. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke på date, men ble bedt ut på kaffe med en i går fra chat.no som jeg har sett en gang før som bor her. Han er ikke noe jeg kunne falt for da men nå hadde jeg ikke snakket fysisk til noen siden 6 juli så var utsultet på å skravle med noen. Så ble så jeg sa ja. Han var nå helt grei å drikke kaffe med da. Men han vet alt om alle her jeg bor på ett sted med nesten 25000 innbyggere så ja fikk vite mye om mangt og mange, men absolutt en kar man ikke skal si for mye til. Han kjenner alle de jeg kjenner her så fikk jo vite mye rart. Samtidig er han jo morsom da så jeg må jo le av han og da. Så var artig å snakke med ett menneske igjen da. I Ferien er det jo som regel dødt alle er borte på ferie. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte litt på det at jeg hadde lyst til å prøve meg utpå igjen.. så lastet ned Tinder, ja ja😂 si hva dere vil, men det må kunne gå å finne noen der. 

Første jeg skrev til så prøver jeg som alltid å være hyggelig interessert og stille ett spørsmål ut fra profilteksten. Synes alltid det er så sykt kleint å prøve å få igang samtalen.. 

Så når stiller spørsmål for å få i gang samtalen og de svarer kort uten noe oppfølging hva gjør man da? Føler det går over i ett slags intervjue med en gang og det er så urolig lite givende… 

Men så skal man liksom gi folk en sjans da, så jeg føler ikke jeg bare kan unmatche heller.. lar bare folk samtalen dø ut når den andre svarer tørrere enn Sahara?😄 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sletter Tinder og andre apper: Har dere en fast profiltekst på lur, eller klarer dere å finne på noe nytt hele tiden? Jeg gidder ikke å slette appene av den grunn. Dessuten kan jo den som leter etter en som meg passere forbi akkurat når jeg ikke har appen. Ser ikke på dem daglig, men man hører jo om man får melding. Har ikke hatt noen grunn til å slette appene på minst 5 år, 10 år for de jeg har hatt lengst (håpløst tilfelle her, ja!). Men jeg gleder meg til jeg kan sette appene på pause i det minste.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...