AnonymBruker Skrevet 20. juni #1201 Del Skrevet 20. juni Når en har bikket 40, er singel og skal på en stor fest, og i tillegg har en flørt gående med en som skal dit. Si meg, siden jeg er helt utdatert på hva som er kotyme, er det slik at folk «roter» slik man gjorde når man var 16? Eller går det i så fall alltid videre til neste steg, som jeg egentlig ikke har så lyst til. Ikke på den måten ihvertfall. Jeg er så utdatert og føler meg helt i villrede her. Sommerfuglene i magen er i alle fall på plass, om det er kjærlighet der og ikke bare lyst gjenstår å se. Anonymkode: 15af7...6bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #1202 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når en har bikket 40, er singel og skal på en stor fest, og i tillegg har en flørt gående med en som skal dit. Si meg, siden jeg er helt utdatert på hva som er kotyme, er det slik at folk «roter» slik man gjorde når man var 16? Eller går det i så fall alltid videre til neste steg, som jeg egentlig ikke har så lyst til. Ikke på den måten ihvertfall. Jeg er så utdatert og føler meg helt i villrede her. Sommerfuglene i magen er i alle fall på plass, om det er kjærlighet der og ikke bare lyst gjenstår å se. Anonymkode: 15af7...6bc Jeg syns du bare skal gjøre det som føles rett for deg, så får resten bare falle på plass slik det ønsker. For om en flørt dropper ut av at du ikke er klar, da er det jo ikke en rett person for deg uansett 😊 Tror at det kan være greit å kommunisere at du er interisert da, for noen kan kanskje tolke det som at det ikke er interesse der, men da er de jo veldig utålmodige også? Tror det er vanlig at det blir litt forskjellig, noen roter, noen gå hele veien med noen de ikke har snøring på hvem er og aldri vil finne det ut heller 😅 Anonymkode: b0ba6...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #1203 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 8.57): Du har i hvert fall god selvinnsikt i dette og det er en god start. Det som mange opplever, er at det gjerne er barndommen og barndomstraumer som styrer relasjonsvalgene man tar. Paradoksalt nok vil barn som ble mye forlatt, neglisjert eller mishandlet, allikevel holde det som sin "normale" standard for hvordan relasjoner skal være, for dette er dette de er flasket opp med. Dermed attraheres de innstinkitvt av menn/kvinner som ligner mest på det de var vant til. Barn som opplever å være mye forlatt er vant til å måtte kjempe mye for å fortjene bittlitt kjærlighet. Så de ender opp som såkalt "engstelig unnvikende" mennesker. Eller sagt på dating-språk; de attraheres av jakten og når de får "for mye" kjærlighet, så strider det mot alt de er vant til og synes det blir for voldsomt, og trekker seg unna. Barn som opplevde mye kjærlighet og trygget, har mye lettere for å gå inn i trygge forhold og attraheres av trygge og stabile mennesker. Dessverre der nok disse i mindretall. Til dette kan trekkes linjer til fenomener som at menn ofte føler de havner i "friend zone". Dette er fordi de tiltrekkes av engstelig unnvikende kvinner, som i sin tur ikke tiltrekkes av trygge menn som tiltrekkes av dem. De tiltrekkes av utrygge menn som ikke tiltrekkes av kvinnen, slik at kvinnen må kjempe kampen om oppmerksomhet slik hun er vant til. Det vonde med dette, er at uansett hvor mye man prøver, så klarer de ikke å finne trygge menn som tiltrekkende. Dette har jo ført til fenomener som at menn går på kurs for å være mer tiltrekkende på en usikker måte. Noe som funker i startfasen, men som faller fra hverandre når man begynner å oppføre seg normalt. Det beste du kan gjøre, er å jobbe litt med egen selvfølelse og utforske dette med tilknytningsmønster. Det å være bevisst på hva som kjennetenger trygge menn vil hjelpe et stykke på veien. Anonymkode: db83f...30b Helt feil. Det er ikke sånn at det eneste som teller om du blir forelsket er om du er trygg eller utrygg i tilknytning, og utifra om personen som liker deg er det eller ikke. Folk blir tiltrukket av helt andre grunner i tilegg til dette. Ikke lov trygge menn at kvinner ikke liker dem utifra det, da vil de ikke respektere et avslag å vil gå rundt med en følelse av å egentlig ha krav på noen som ikke liker dem på den måten, å det at de egentlig "vet" best hva som er bra for henne, å det er han selv. Å det i segselv er ikke snillt eller trygt en gang. Anonymkode: b0ba6...861 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #1204 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): De fleste som jobber tar seg også ferie. Jeg søker ikke en 20 år gammel storbrysta dame uten barn. Som jeg sa er det fint med egne barn, bare halv tid, så gjerne 100% jobb. Opplevelser er bedre enn å kjøpe biler og båter som er materialistisk. Å reise med barn og ny dame er godt innenfor mine verdier. Jeg får 250 som liker meg i uka, bare ikke av de jeg ønsker. Sjekker med gullabonnement. Jeg velger å ikke matche med flere enn jeg kan chatte med. Eller takk for en skikkelig negativ drittpost. Du må være en drøm å være sammen med. Føler du deg større når du rakker ned på andre? Anonymkode: 47d81...562 Det med barn halv tid er urealistisk. Punktet kommer da de ikke lenger vil bo i en bagg og flytte imellom så ofte, i min erfaring som kjæreste av et slikt barn. Mamman endte opp med hele flokken på nærmest fulltid, å med kjærester på besøk også. Så ikke vær han kjipe stefaren som ikke orker barna, ikke lag et utrygt hjem for noen. En forelder skal være der om det skjer noe. Tror barna har et hjem som er mest hjem for dem. Anonymkode: b0ba6...861 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 20. juni #1205 Del Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): De fleste som jobber tar seg også ferie. Jeg søker ikke en 20 år gammel storbrysta dame uten barn. Som jeg sa er det fint med egne barn, bare halv tid, så gjerne 100% jobb. Opplevelser er bedre enn å kjøpe biler og båter som er materialistisk. Å reise med barn og ny dame er godt innenfor mine verdier. Jeg får 250 som liker meg i uka, bare ikke av de jeg ønsker. Sjekker med gullabonnement. Jeg velger å ikke matche med flere enn jeg kan chatte med. Eller takk for en skikkelig negativ drittpost. Du må være en drøm å være sammen med. Føler du deg større når du rakker ned på andre? Anonymkode: 47d81...562 Nå lyser det veldig igjennom at du er opptatt av pengene dine, og mener at det skal være en stor fordel selv om du "dessverre ikke kan oppgi det tidlig fordi du da tiltrekker deg feil type kvinner". Det virker som du mener at mye penger skal gjøre at du skal ha sjans på bra damer, så det er ikke så rart du får litt negative svar her. Og ja, alle tar ferie, men om man har barn så prioriterer oppegående foreldre det meste av ferien sin sammen med barna. Det er bra du sier du kan reise med barna også, men det med å "kjøpe fri partneren"? Det virker ikke som du forstår at de damene du sier at du søker sannsynligvis har en del andre prioriteringer enn deg. Og egne penger, slik at det med mye penger ikke har noen betydning, det er andre kvaliteter de setter høyt. Om du ikke får matcher med de du er interressert i å møte så er det nok behov for å se på om du enten legger lista for høyt og går etter damer du ikke har sjans på, eller om du bommer med profilen din. Selv om Tinder er mye utseendefokusert så ser oppegående, voksne kvinner på mye mer enn bare utseendet på mennene. En god tekst er viktig. Riktige bilder er viktig. Det er mye man kan bomme på. Og tro meg, mange menn bommer skikkelig med datingprofilene sine. Ut over det så er datingmarkedet vanskelig for alle. Men om du faktisk får 250 likes pr uke og ikke finner noen du syns er bra nok så heller jeg i mot at du har litt for høye forventninger. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni #1206 Del Skrevet 20. juni On 6/19/2024 at 8:57 AM, AnonymBruker said: Du har i hvert fall god selvinnsikt i dette og det er en god start. Det som mange opplever, er at det gjerne er barndommen og barndomstraumer som styrer relasjonsvalgene man tar. Paradoksalt nok vil barn som ble mye forlatt, neglisjert eller mishandlet, allikevel holde det som sin "normale" standard for hvordan relasjoner skal være, for dette er dette de er flasket opp med. Dermed attraheres de innstinkitvt av menn/kvinner som ligner mest på det de var vant til. Barn som opplever å være mye forlatt er vant til å måtte kjempe mye for å fortjene bittlitt kjærlighet. Så de ender opp som såkalt "engstelig unnvikende" mennesker. Eller sagt på dating-språk; de attraheres av jakten og når de får "for mye" kjærlighet, så strider det mot alt de er vant til og synes det blir for voldsomt, og trekker seg unna. Barn som opplevde mye kjærlighet og trygget, har mye lettere for å gå inn i trygge forhold og attraheres av trygge og stabile mennesker. Dessverre der nok disse i mindretall. Det beste du kan gjøre, er å jobbe litt med egen selvfølelse og utforske dette med tilknytningsmønster. Det å være bevisst på hva som kjennetenger trygge menn vil hjelpe et stykke på veien. Anonymkode: db83f...30b Jeg er der at barndommen styrer de valgene jeg tar. Jeg har merket meg at to år med dating som finner jeg menn som jeg føler kan "forsvare" meg, dersom det skulle trengs. Menn som ikke lar seg lure, manipulere og bli styrt. Dessverre så er det av samme type som min mor, som da nok har narsissistisk personlighetsforstyrrelse og med det skjøre egoet, det raseriet og de forferdelige språket så blir jeg fanget igjen i en voldsom relasjon. Det er derimot ikke det jeg trenger, så jeg blir 3-4 måneder, før jeg løper av gårde fra dem og aldri snakker til dem igjen. Jeg tenkte på dette i går kveld og, og en av problemene er at jeg er så vant til å tilpasse meg, å bli styrt og gi etter, at jeg ikke har noe personlighet. Jeg vet ikke hvor grensene mine går, vet ikke hva jeg liker, vet ikke hva jeg ikke liker. Som sagt, så jobber jeg med selvfølelsen nå. Men dette blir nok noe av det siste jeg skriver her i tråden for jeg tar meg pause til minimum 2025, har jeg bestemt meg. ❤️ Anonymkode: 41db3...562 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 21. juni #1207 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 13.12): Morsom og litt sannhet at kvinner søker mer økonomisk trygghet i forhold, noe menn ikke bryr seg om når de ser etter partner. Når det er sagt, så hadde ingen tatt deg seriøst ved å poste et slikt bilde. Det hadde vært å innrømme at man mangler alt det andre. Ikke noe hår, men mage, stygg, ikke noe humor, lite selvsikker osv. Du får jo bare damene som vil ha pengene og ikke deg. Jeg forstår at din post ikke var så seriøst ment, men for noen, så er dette en nogenlunde reel problemstilling. Jeg ønsker en oppegående dame, utdannet, gjerne ha barn fra før, men bare halv tid. Jeg kan gjerne kjøpe henne ut fra jobb for å reise. Reisebudsjett ca 700K i året da jeg har en fast lønn og en passiv inntekt. Hvordan reklamere for dette uten å få gullgraverne? Umulig. Jeg må date på vanlig måte. Jeg trodde jeg var 7 på skalaen, men de damene jeg anser som 7 og oppover matcher ikke med meg på Tinder. Mulig jeg derfor har et lavere tall. Dersom du ikke vil ha noen for en natt, så må man date i måneder uten å gi tilkjenne at du har mange millioner tilgjengelig som gir avkastning. Anonymkode: 47d81...562 Jeg matchet med en som ønsket det du ønsker. Jeg var nødt til å spørre han hva han tenkte jeg skulle bruke min tid på, det hadde han ikke svar på. Jeg ble spurt hvorfor jeg vil jobbe (jeg trenger noe å bruke hodet på). Det høres jo idyllisk ut, å oppleve verden. Men jeg har levd på reisefot tidligere i livet og savnet stabilitet den gangen, så jeg flyttet hjem til Norge igjen og fikk meg «vanlig» jobb. Jeg nevnte også hva som da blir av min pensjon og andre rettigheter jeg ville miste (han ville «kjøpe» meg ut). Da ble jeg kalt negativ og feminist. Det er spennende på papiret, men litt realisme må man også ha. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #1208 Del Skrevet 21. juni miss summers skrev (2 timer siden): Jeg matchet med en som ønsket det du ønsker. Jeg var nødt til å spørre han hva han tenkte jeg skulle bruke min tid på, det hadde han ikke svar på. Jeg ble spurt hvorfor jeg vil jobbe (jeg trenger noe å bruke hodet på). Det høres jo idyllisk ut, å oppleve verden. Men jeg har levd på reisefot tidligere i livet og savnet stabilitet den gangen, så jeg flyttet hjem til Norge igjen og fikk meg «vanlig» jobb. Jeg nevnte også hva som da blir av min pensjon og andre rettigheter jeg ville miste (han ville «kjøpe» meg ut). Da ble jeg kalt negativ og feminist. Det er spennende på papiret, men litt realisme må man også ha. De er veldig rødt flag, de vil ikke egentlig bruke pengene det kreves for å langsiktig ta vare på noen og vil ikke knytte seg til noen livet ut, bare at noen skal offre alt for dem uten å kreve det som trengs for å ha det bra i den situasjonen. Har aldri møtt noen som kaller noen feminist som skjellsord uten å samtidig mangle forståelse for andres behov. Alltid store gap hvor de ikke klarer å sette seg inn flere sider av en sosial sak. Men møter folk som kritiserer feminisme uten å være sosialt dumme, men de forklarer mer og klarer å si både positive og negative sider med noe, og er reflekterte. Anonymkode: b0ba6...861 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 23. juni #1209 Del Skrevet 23. juni GrønnNellik68 skrev (På 12.5.2024 den 11.49): ka faan kom det fra?? ha ha ha.. plutselig close up sex her??? Bamseklemmer har du vært ute med sex rådgivining igjen? Niks.. en finger i analen, er slettes ikke romantisk og forbindes vel heller ikke med kjærlighet?.. Er du fremdeles i tvil, kan du jo lukte på fingeren etterpå😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 24. juni #1210 Del Skrevet 24. juni Anbefaler alle å komme seg ut litt i sommer altså, og møte folk fysisk🥰 Bare finne et sted med litt riktig aldersgruppe på klientellet. Konsert etterfulgt av en tur på pianobar på lørdag var utrolig gøy (og litt slitsomt😅), og veldig sosialt. Og jammen ble det ikke et ekstra interessant møte på pianobaren også😁 Dukket opp en som jeg vet god hvem er, men ikke kjenner. Og han visste tydelig godt hvem jeg er også...😇 Så får se om det der kan utvikle seg til noe, han virket i alle fall interessert der og da.🤞 Lov å håpe😁 Uansett en morsom start på sommeren! 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. juni #1211 Del Skrevet 24. juni Engel skrev (1 time siden): Anbefaler alle å komme seg ut litt i sommer altså, og møte folk fysisk🥰 Bare finne et sted med litt riktig aldersgruppe på klientellet. Konsert etterfulgt av en tur på pianobar på lørdag var utrolig gøy (og litt slitsomt😅), og veldig sosialt. Og jammen ble det ikke et ekstra interessant møte på pianobaren også😁 Dukket opp en som jeg vet god hvem er, men ikke kjenner. Og han visste tydelig godt hvem jeg er også...😇 Så får se om det der kan utvikle seg til noe, han virket i alle fall interessert der og da.🤞 Lov å håpe😁 Uansett en morsom start på sommeren! Så bra da. Det hørtes da ut som en fin greie det da. Er enklere når en vet hvem de er fra før lissom. Aldri tenkt på han før da som en potensiell date da? Etter som du syns han var interessant nå lissom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 24. juni #1212 Del Skrevet 24. juni GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Så bra da. Det hørtes da ut som en fin greie det da. Er enklere når en vet hvem de er fra før lissom. Aldri tenkt på han før da som en potensiell date da? Etter som du syns han var interessant nå lissom? Jo, var litt interessert i han for type 5-6 år siden, vi var såvidt i kontakt på en datingapp da. Men da tror jeg han allerede datet noen andre, og jeg oppfattet han ikke som interessert i alle fall. Og så har vi krysset veier noen ganger digitalt siden da, uten å ha kontakt altså. Men nok til at jeg vet ganske mye om han. Men ble tatt på senga av at han visste såpass godt hvem jeg er, og at han valgte å ta kontakt (tok litt tid før jeg kjente han igjen). Så må jo tolke det som interesse.😇 Vi får se. Det var jo en del alkohol involvert, så om han faktisk er interessert i edru tilstand gjenstår å se. Vet han var veldig opptatt i helga, men tenker å ta kontakt med han nå denne uka. Om han ikke kommer meg i forkjøpet. Uansett hva som skjer så var det en hyggelig og morsom opplevelse. Som gir litt håp.🙂 Han bekreftet nemlig inntrykket mitt av at han er en veldig ordentlig og grei fyr. Og de vokser jo absolutt ikke på trær som vi vet😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. juni #1213 Del Skrevet 24. juni Engel skrev (1 time siden): Jo, var litt interessert i han for type 5-6 år siden, vi var såvidt i kontakt på en datingapp da. Men da tror jeg han allerede datet noen andre, og jeg oppfattet han ikke som interessert i alle fall. Og så har vi krysset veier noen ganger digitalt siden da, uten å ha kontakt altså. Men nok til at jeg vet ganske mye om han. Men ble tatt på senga av at han visste såpass godt hvem jeg er, og at han valgte å ta kontakt (tok litt tid før jeg kjente han igjen). Så må jo tolke det som interesse.😇 Vi får se. Det var jo en del alkohol involvert, så om han faktisk er interessert i edru tilstand gjenstår å se. Vet han var veldig opptatt i helga, men tenker å ta kontakt med han nå denne uka. Om han ikke kommer meg i forkjøpet. Uansett hva som skjer så var det en hyggelig og morsom opplevelse. Som gir litt håp.🙂 Han bekreftet nemlig inntrykket mitt av at han er en veldig ordentlig og grei fyr. Og de vokser jo absolutt ikke på trær som vi vet😅 Det høres da lovende ut det da. Krysser fingrene. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 24. juni #1214 Del Skrevet 24. juni Engel skrev (5 timer siden): Anbefaler alle å komme seg ut litt i sommer altså, og møte folk fysisk🥰 Bare finne et sted med litt riktig aldersgruppe på klientellet. Konsert etterfulgt av en tur på pianobar på lørdag var utrolig gøy (og litt slitsomt😅), og veldig sosialt. Og jammen ble det ikke et ekstra interessant møte på pianobaren også😁 Dukket opp en som jeg vet god hvem er, men ikke kjenner. Og han visste tydelig godt hvem jeg er også...😇 Så får se om det der kan utvikle seg til noe, han virket i alle fall interessert der og da.🤞 Lov å håpe😁 Uansett en morsom start på sommeren! Så spennende!! Lykke til 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1215 Del Skrevet 25. juni Jeg sa jeg ikke skulle skrive mer, men nå kom jeg snikende tilbake! I dag så gikk jeg forbi en jeg hadde gått på to dates med før. Han endte opp med å forfølge meg en periode, kom på jobben min, hjem til meg. Ikke en god situasjon. Han hadde blitt noe høyere virket det som (muligens jeg bare innbiller meg det?), han hadde fått seg mye muskler, fått seg på en skjorte og hadde en helt annen glød. Han smilte, pratet roligere og virket mer tilfreds. Han holdt rundt en utrolig søt jente! Kjente jeg ble veldig glad på hans vegne, med at det går så fint for han Det var veldig hyggelig! 🥰 Anonymkode: 41db3...562 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #1216 Del Skrevet 25. juni Oi, jeg ble invitert på noe jeg tror var en minidate… Tror jeg. Tenker i ettertid det kanskje bare var en hyggelig gest, men litt rart det og… Hmm. Passet dessverre ikke i dag, så da kom han faktisk opp med forslag om en ny dag. Derimot det vanskeligste av alt da, nemlig BADE-DATE. Møtes rett i bikini liksom. Det var den spenningen er jeg redd. Da ser man jo den andre i «undertøy» med en gang… 🙈 Anonymkode: abb43...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #1217 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Oi, jeg ble invitert på noe jeg tror var en minidate… Tror jeg. Tenker i ettertid det kanskje bare var en hyggelig gest, men litt rart det og… Hmm. Passet dessverre ikke i dag, så da kom han faktisk opp med forslag om en ny dag. Derimot det vanskeligste av alt da, nemlig BADE-DATE. Møtes rett i bikini liksom. Det var den spenningen er jeg redd. Da ser man jo den andre i «undertøy» med en gang… 🙈 Anonymkode: abb43...c18 Om du ikke vil på bade date, kanskje du skal forslå noe annet? Anonymkode: b0ba6...861 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #1218 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du ikke vil på bade date, kanskje du skal forslå noe annet? Anonymkode: b0ba6...861 Situasjonen bare ble sånn 🙈 Anonymkode: abb43...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 26. juni #1219 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oi, jeg ble invitert på noe jeg tror var en minidate… Tror jeg. Tenker i ettertid det kanskje bare var en hyggelig gest, men litt rart det og… Hmm. Passet dessverre ikke i dag, så da kom han faktisk opp med forslag om en ny dag. Derimot det vanskeligste av alt da, nemlig BADE-DATE. Møtes rett i bikini liksom. Det var den spenningen er jeg redd. Da ser man jo den andre i «undertøy» med en gang… 🙈 Anonymkode: abb43...c18 Prøv å slappe av og se på det som et hyggelig treff heller enn date. Dra for å ha det gøy!🙂 Og når de kommer opp med ny dag når det ikk epasser så tenker jeg det er litt mer enn bare en hyggelig gest😉 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #1220 Del Skrevet 26. juni Engel skrev (5 timer siden): Prøv å slappe av og se på det som et hyggelig treff heller enn date. Dra for å ha det gøy!🙂 Og når de kommer opp med ny dag når det ikk epasser så tenker jeg det er litt mer enn bare en hyggelig gest😉 Jeg ba om «ta det igjen» da, men var ikke jeg som kom opp med en ny dag.. så kanskje det er mer enn en hyggelig gest. Ikke godt å vite, men kjenner jeg ikke er så gira på å møte for å bade 😅 Anonymkode: abb43...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå