Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Azarael skrev (11 timer siden):

Jeg er 33 år gammel å vil gjerne finne kjærligheten. Tiden begynner å minske. Lykke til alle! 

Lykke til du også så masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Lykke til du også så masse.

Lykke til til dere andre også!

Jeg har vært heldig og hatt kjærligheten og med to barn i resultat, men skal få gleden (?) nå med å se etter en ny. Er så stress i en fase med «liker/liker ikke».

🙈

Anonymkode: abb43...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den nesten… men hun valgte en annen

Anonymkode: 3f3f4...e98

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her, og tenker litt på veien videre - hva skal man egentlig gjøre? Skal man tvinge seg gjennom det? Skal man prøve? Jeg har hvor skadet jeg er etter hva som har blitt utført mot meg, innsett hvor mye jeg egentlig higer etter å bli elsket og respektert, men hvordan kan noen elske og respektere meg dersom jeg ikke er glad i meg selv? Jeg så et innlegg i en annen tråd som snakket om tidligere relasjonsmønster og det er nok der jeg er. Jeg løper til det som føles trygt, jeg finne meg menn som ikke er i stand til å elske noen (ikke en gang sine egne barn), menn som bjeffer og kjefter på meg, menn som er ubehagelig og slemme. Og det er det som føles trygt. Ikke det jeg trenger. Jeg trenger noen som liker meg, som er glad i meg, som bryr seg, men klarer jeg å kaste meg inn i en god relasjon med en god mann? Finnes det egentlig gode menn i det kaoset på Tinder? Vil han se i min retning? Se på meg? Som en man kan respektere og elske? Aldri noen gang i mitt liv har jeg hatt noen som har stått på min side, noen som har hjulpet meg og dyttet meg frem, noen som har støttet meg og vært glad i meg. Aldri. Jeg tror jeg har godt av å ta en liten pause fra jakten på kjærligheten. Dette halvåret har det kommet opp så vanvittig mange vonde følelser, ting som jeg har holdt inn i mange år og det er som om alt vil ut nå. 

Jeg endte opp på legevakten på søndagen med sønnen min. Legen der, ikke hva jeg vil beskrive som attraktiv utifra hvis du tok et bilde av han, hadde en sånn myk stemme, flotte øyne og et smil som lyste opp rommet. Det på mange måter viser egentlig forskrudd hvor forskrudd hele det Tinder konseptet er. Du dømmer noen utifra et bilde, men menn er så mye mer enn det. Alt som gjør seg så vakkert og flott med mannen blir borte og det reduseres til et lite bilde som du skal sitte og bestemme deg på i noen sekunder om han er for deg eller ikke. 

I følge det jeg har lest om svar på eksamen, om jeg får den utsatt, etter det lille sammenbruddet mitt (fant også ut at jeg hadde lav b12, b6 og Ferritin så det er sikkert en sammenheng der - alle disse har alltid vært i det laveste sjiktet, men nå hadde de tippet godt under), kommer på fredag så jeg krysser fingrene! Jeg forstår dem veldig godt hvis de sier nei, men det er lov å håpe! 

Anonymkode: 41db3...562

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Fant den nesten… men hun valgte en annen

Anonymkode: 3f3f4...e98

❤️ :klemmer:

Anonymkode: 41db3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til til dere andre også!

Jeg har vært heldig og hatt kjærligheten og med to barn i resultat, men skal få gleden (?) nå med å se etter en ny. Er så stress i en fase med «liker/liker ikke».

🙈

Anonymkode: abb43...c18

Så enig, men litt koselig også da! ❤️ 

Anonymkode: 41db3...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Azarael skrev (På 18.6.2024 den 3.19):

Jeg er 33 år gammel å vil gjerne finne kjærligheten. Tiden begynner å minske. Lykke til alle! 

Bruh du er 33 år. Du har plenty med tid

Anonymkode: 97cf6...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

innsett hvor mye jeg egentlig higer etter å bli elsket og respektert, men hvordan kan noen elske og respektere meg dersom jeg ikke er glad i meg selv? Jeg så et innlegg i en annen tråd som snakket om tidligere relasjonsmønster og det er nok der jeg er. Jeg løper til det som føles trygt, jeg finne meg menn som ikke er i stand til å elske noen (ikke en gang sine egne barn), menn som bjeffer og kjefter på meg, menn som er ubehagelig og slemme. Og det er det som føles trygt. Ikke det jeg trenger. Jeg trenger noen som liker meg, som er glad i meg, som bryr seg, men klarer jeg å kaste meg inn i en god relasjon med en god mann?

Du har i hvert fall god selvinnsikt i dette og det er en god start. 

Det som mange opplever, er at det gjerne er barndommen og barndomstraumer som styrer relasjonsvalgene man tar. Paradoksalt nok vil barn som ble mye forlatt, neglisjert eller mishandlet, allikevel holde det som sin "normale" standard for hvordan relasjoner skal være, for dette er dette de er flasket opp med.  Dermed attraheres de innstinkitvt av menn/kvinner som ligner mest på det de var vant til.  Barn som opplever å være mye forlatt er vant til å måtte kjempe mye for å fortjene bittlitt kjærlighet. Så de ender opp som såkalt "engstelig unnvikende" mennesker. Eller sagt på dating-språk; de attraheres av jakten og når de får "for mye" kjærlighet, så strider det mot alt de er vant til og synes det blir for voldsomt, og trekker seg unna. Barn som opplevde mye kjærlighet og trygget, har mye lettere for å gå inn i trygge forhold og attraheres av trygge og stabile mennesker. Dessverre der nok disse i mindretall.  

Til dette kan trekkes linjer til fenomener som at menn ofte føler de havner i "friend zone". Dette er fordi de tiltrekkes av engstelig unnvikende kvinner, som i sin tur ikke tiltrekkes av trygge menn som tiltrekkes av dem. De tiltrekkes av utrygge menn som ikke tiltrekkes av kvinnen, slik at kvinnen må kjempe kampen om oppmerksomhet slik hun er vant til.  Det vonde med dette, er at uansett hvor mye man prøver, så klarer de ikke å finne trygge menn som tiltrekkende.  Dette har jo ført til fenomener som at menn går på kurs for å være mer tiltrekkende på en usikker måte. Noe som funker i startfasen, men som faller fra hverandre når man begynner å oppføre seg normalt. 

Det beste du kan gjøre, er å jobbe litt med egen selvfølelse og utforske dette med tilknytningsmønster.  Det å være bevisst på hva som kjennetenger trygge menn vil hjelpe et stykke på veien. 

Anonymkode: db83f...30b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå sitter jeg her, og tenker litt på veien videre - hva skal man egentlig gjøre? Skal man tvinge seg gjennom det? Skal man prøve? 

Jeg endte opp på legevakten på søndagen med sønnen min. Legen der, ikke hva jeg vil beskrive som attraktiv utifra hvis du tok et bilde av han, hadde en sånn myk stemme, flotte øyne og et smil som lyste opp rommet. Det på mange måter viser egentlig forskrudd hvor forskrudd hele det Tinder konseptet er. Du dømmer noen utifra et bilde, men menn er så mye mer enn det. Alt som gjør seg så vakkert og flott med mannen blir borte og det reduseres til et lite bilde som du skal sitte og bestemme deg på i noen sekunder om han er for deg eller ikke. 

Anonymkode: 41db3...562

Deler tankene dine her. Det finnes gode menn på Tinder også, men det er ikke lett å finne de. De fleste blir nok sveipet bort pga dårlige bilder, ikke riktig utseende osv. Eller de finner andre damer som de liker bedre ut fra bildene de ser.... Det er noe helt annet å møte noen ansikt til ansikt andre settinger. Problemet da er at de man møter og liker sjeldent er single...🤪 Som jeg har nevnt tidligere har jeg en liste med 3-4 menn jeg gjerne hadde sett ble single...😅 Menn som jeg har mye til felles med og som jeg virkelig trives i selskap med (og som også ser ut til å trives sammen med meg). Men avsporing der...

Jeg har også møtt single menn som jeg har blitt overrasket over å tenke "han liker jeg" selv om utseende og utgangspunkt er helt feil i forhold til hva jeg tenker jeg tiltrekkes av og tenker jeg passer sammen med. Og det er jo sånt man burde gå etter? Eller? Jeg kjenner at det ikke er så lett å hoppe uti det heller, det blir jo å hoppe uti noe veldig ukjent liksom🤔 Men jeg tenker også at vi ofte låser oss på en type menneske vi mener er rett, som kanskje viser seg å være helt feil. Ikke lett altså. Har et par slike menn jeg vet om også. Som jeg vet er single, og som jeg egentlig liker godt, men tenker er "feil" på en eller annen måte. Nå hadde jeg kanskje gitt det en sjanse hvis de hadde vist tydelig interesse da. Foreløpig er det bare veldig hyggelig og god tone når vi møtes tilfeldig. Argh, føler jeg står fast i litt sånn ingenmannsland. Kommer ingen vei liksom. Apper funker ikke, og ikke  kommer jeg noe sted uten de heller.🤪

Endret av Engel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/31/2023 at 2:15 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke 40? 😅 40 mill buffer hørtes sånn passe ut. Da får du sikkert flere til å dumpe sine nåværende kjærester også, kan velge og vrake. 

Anonymkode: 8689c...31d

Morsom og litt sannhet at kvinner søker mer økonomisk trygghet i forhold, noe menn ikke bryr seg om når de ser etter partner. Når det er sagt, så hadde ingen tatt deg seriøst ved å poste et slikt bilde. Det hadde vært å innrømme at man mangler alt det andre. Ikke noe hår, men mage, stygg, ikke noe humor, lite selvsikker osv. Du får jo bare damene som vil ha pengene og ikke deg. 

Jeg forstår at din post ikke var så seriøst ment, men for noen, så er dette en nogenlunde reel problemstilling. Jeg ønsker en oppegående dame, utdannet, gjerne ha barn fra før, men bare halv tid. Jeg kan gjerne kjøpe henne ut fra jobb for å reise. Reisebudsjett ca 700K i året da jeg har en fast lønn og en passiv inntekt. Hvordan reklamere for dette uten å få gullgraverne? Umulig. Jeg må date på vanlig måte. Jeg trodde jeg var 7 på skalaen, men de damene jeg anser som 7 og oppover matcher ikke med meg på Tinder. Mulig jeg derfor har et lavere tall. Dersom du ikke vil ha noen for en natt, så må man date i måneder uten å gi tilkjenne at du har mange millioner tilgjengelig som gir avkastning. 

Anonymkode: 47d81...562

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg forstår at din post ikke var så seriøst ment, men for noen, så er dette en nogenlunde reel problemstilling. Jeg ønsker en oppegående dame, utdannet, gjerne ha barn fra før, men bare halv tid. Jeg kan gjerne kjøpe henne ut fra jobb for å reise. Reisebudsjett ca 700K i året da jeg har en fast lønn og en passiv inntekt. Hvordan reklamere for dette uten å få gullgraverne? Umulig. Jeg må date på vanlig måte. Jeg trodde jeg var 7 på skalaen, men de damene jeg anser som 7 og oppover matcher ikke med meg på Tinder. Mulig jeg derfor har et lavere tall. Dersom du ikke vil ha noen for en natt, så må man date i måneder uten å gi tilkjenne at du har mange millioner tilgjengelig som gir avkastning. 

Anonymkode: 47d81...562

Jeg tenker at det faktisk er golddiggers du må søke etter, det er faktisk de du vil ha. For oppegående, utdannede kvinner ønsker å jobbe og bidra til samfunnet, ikke reise og forbruke og bidra enda mer til å ødelegge verden for de etterkommende genrasjonene. Reisebudsjett på 700 000 er bare kvalmt, det er så mye annet de pengene heller burde benyttes til. Du fremstår ikke som en oppegående mann rett og slett. Tenk over hva som faktisk betyr noe i livet, er det bare overfaldiske ting for deg? Sannsynligvis skinner det gjennom og er medvirkende årsak til at du ikke får matcher.

Anonymkode: f3ed1...9e5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det faktisk er golddiggers du må søke etter, det er faktisk de du vil ha. For oppegående, utdannede kvinner ønsker å jobbe og bidra til samfunnet, ikke reise og forbruke og bidra enda mer til å ødelegge verden for de etterkommende genrasjonene. Reisebudsjett på 700 000 er bare kvalmt, det er så mye annet de pengene heller burde benyttes til. Du fremstår ikke som en oppegående mann rett og slett. Tenk over hva som faktisk betyr noe i livet, er det bare overfaldiske ting for deg? Sannsynligvis skinner det gjennom og er medvirkende årsak til at du ikke får matcher.

Anonymkode: f3ed1...9e5

De fleste som jobber tar seg også ferie. Jeg søker ikke en 20 år gammel storbrysta dame uten barn. Som jeg sa er det fint med egne barn, bare halv tid, så gjerne 100% jobb. 

Opplevelser er bedre enn å kjøpe biler og båter som er materialistisk. Å reise med barn og ny dame er godt innenfor mine verdier. 

Jeg får 250 som liker meg i uka, bare ikke av de jeg ønsker. Sjekker med gullabonnement. Jeg velger å ikke matche med flere enn jeg kan chatte med. 

Eller takk for en skikkelig negativ drittpost. Du må være en drøm å være sammen med. Føler du deg større når du rakker ned på andre? 

Anonymkode: 47d81...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 30.12.2023 den 23.41):

Jeg blir 38 i 2024, og har definitivt gitt opp.

Blir ikke yngre og mer attraktiv med årene. Når man ikke lyktes i 20 årene er det vel ikke bra å være naiv lengre.

Men du søker vel ikke partner i 20-årene lengre heller? Du ønsker vel helst en på omtrent samme alder?

Jeg er året eldre enn deg, og akkurat begynt å tenke på å date igjen, etter mange år alene. Og det tok ikke lang tid før jeg møtte en jeg tenker kan bli en potensiell partner på sikt. 

 

 

 

Anonymkode: 83edb...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De fleste som jobber tar seg også ferie. Jeg søker ikke en 20 år gammel storbrysta dame uten barn. Som jeg sa er det fint med egne barn, bare halv tid, så gjerne 100% jobb. 

Opplevelser er bedre enn å kjøpe biler og båter som er materialistisk. Å reise med barn og ny dame er godt innenfor mine verdier. 

Jeg får 250 som liker meg i uka, bare ikke av de jeg ønsker. Sjekker med gullabonnement. Jeg velger å ikke matche med flere enn jeg kan chatte med. 

Eller takk for en skikkelig negativ drittpost. Du må være en drøm å være sammen med. Føler du deg større når du rakker ned på andre? 

Anonymkode: 47d81...562

Jeg kunne lett latt meg kjøpe ut, til tross for god jobb, fortsatt studerer for å utdanne meg mer, voksen, barn halvetiden. Jeg er ikke golddigger, så skjønner hva du tenker/leter etter.

 

Lykke til

Anonymkode: abb43...c18

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne lett latt meg kjøpe ut, til tross for god jobb, fortsatt studerer for å utdanne meg mer, voksen, barn halvetiden. Jeg er ikke golddigger, så skjønner hva du tenker/leter etter.

 

Lykke til

Anonymkode: abb43...c18

Vi bruker det meste av ferie til barna våre 🙂 Det er snakk om å dekke 10-20% av lønnen for å få de ekstra ukene til å reise og ha litt voksentid. Jobb man trives i, selvrealisering, stadig etterutdanning og selvutvikling får man aldri nok av 🙂 Svar som ikke ano da 😄 

Takk 

Anonymkode: 47d81...562

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter bra damer, men syns dating er så seriøst. Jeg er i 30-årene men har ikke lyst å forholde meg til å få unger om 2-3 år. Vil være kjæreste i flere år enn det før barn. Har ikke hatt kjæreste i 20-årene bortsett fra et par år, nå som damene vil slå seg til ro er jeg blitt ganske poppis, men herregud så det stresser meg. Føler jeg unngår damer mer og mer av den grunn.

Anonymkode: 00274...7d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Møter bra damer, men syns dating er så seriøst. Jeg er i 30-årene men har ikke lyst å forholde meg til å få unger om 2-3 år. Vil være kjæreste i flere år enn det før barn. Har ikke hatt kjæreste i 20-årene bortsett fra et par år, nå som damene vil slå seg til ro er jeg blitt ganske poppis, men herregud så det stresser meg. Føler jeg unngår damer mer og mer av den grunn.

Anonymkode: 00274...7d1

Den er vanskelig

Er du sikker på at du ønsker barn da? 

Anonymkode: b0ba6...861

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest responsen på innlegget mitt! Masse tusen takk for svarene :) Jeg fikk nettopp innvilget fravær og utsatt eksamen til august. Jeg har vært så stresset for dette, men det går bare inn i rekken over ting som virkelig har gitt meg troen på fremtiden de to siste månedene. Er helt i tårer. Er så glad. Klarer ikke å tenke ordentlig nå :gråter:må roe meg ned før jeg svarer. 

Anonymkode: 41db3...562

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest responsen på innlegget mitt! Masse tusen takk for svarene :) Jeg fikk nettopp innvilget fravær og utsatt eksamen til august. Jeg har vært så stresset for dette, men det går bare inn i rekken over ting som virkelig har gitt meg troen på fremtiden de to siste månedene. Er helt i tårer. Er så glad. Klarer ikke å tenke ordentlig nå :gråter:må roe meg ned før jeg svarer. 

Anonymkode: 41db3...562

Yes!! 😁😁😁 Så godt å høre 🤩

Anonymkode: b0ba6...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du søker vel ikke partner i 20-årene lengre heller? Du ønsker vel helst en på omtrent samme alder?

Jeg er året eldre enn deg, og akkurat begynt å tenke på å date igjen, etter mange år alene. Og det tok ikke lang tid før jeg møtte en jeg tenker kan bli en potensiell partner på sikt. 

 

 

 

Anonymkode: 83edb...6f3

Som sagt så søker jeg ingen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...