Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle dager. Begynte han uoppfordret å fortelle om sine preferanser? Jeg tenker i så fall at det var heldig for deg at daten ble avlyst. 

Men det er jo alltid trist når man har forhåpninger:( 

Anonymkode: 30ed0...061

Han begynte å skrive litt om kropp etter vi snakket om at vi hadde trent. 

Har dreid praten dit før også. 

Skal ikke møte han, men det var sikkert aldri hans intensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Calaska skrev (2 timer siden):

Han begynte å skrive litt om kropp etter vi snakket om at vi hadde trent. 

Har dreid praten dit før også. 

Skal ikke møte han, men det var sikkert aldri hans intensjon. 

Rødt flagg når de dreier samtalen mot kropp og sex. 

Du har det bedre uten han :hjerte: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (På 9.12.2024 den 18.49):

Jeg tror at det er veldig viktig det du sier jeg. Oppveksten vår og de forholdene vi har hatt har så stor innflytelse på oss at det er viktig å ta i betraktning når man prøver å finne seg en kjæreste. 

Jeg tror det gjør at mange velger litt feil forhold. For når man er helt utsultet på kjærlighet så skal det så lite til for at det føles godt. Selv smuler vil føles som rene herremåltidet for noen som sulter. 

Kanskje bablingen er en måte for deg å bearbeide alt det vonde på? Det er sånn det for meg hvertfall, det handler ikke om å dyrke det vanskelige, bare ett ønske om å forstå det. Trillet noen tårer her også❤️

Håper du har noen proffe å snakke med dette om også. Er veldig greit å prate med nøytrale mennesker som har taushetsplikt om sånne vanskelige relasjons spørsmål. For innad i den allerede håpløse familie relasjonen er det jo lite og ingen ting fornuftig å hente. 

Takk igjen for fint svar. Som jeg skrev i går så låser det seg litt for meg noen ganger, det bare helt stenger av og hele kroppen min bare nektet å forholde seg til det. Det er fortsatt en del låst, men bedre i dag. 

Jeg er nok litt utsultet ja, dvs at jeg kjenner nok på oppmerksomheten som et herremåltid også blir jeg litt bitter av det hele når det hele tiden går dårlig. Jeg føler at for meg, i den situasjonen jeg er i, så er ikke Tinder det rette stedet. Jeg trenger mer stabilitet per dagens dato og møte noen under normale omstendigheter uten at det ligger så mye forventninger til det de første gangene. 

Jeg har prøvd å få profesjonell hjelp, men det ble sagt at du har det veldig vondt, men du er ikke syk. Som om man kan fikse alt alene hele tiden. Sukk 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (På 10.12.2024 den 12.22):

❤️ Sånt skulle ingen trenge å oppleve. Husk at det faktisk er helt greit å bryte med egen familie. Jeg vet om 2 som har gjort det, og de fikk så uendelig mye bedre liv når de klarte å komme seg helt vekk og slippe å stadig bli minnet om gamle møstre og vonde minner.❤️ Men det er en stor jobb å klare å komme seg ut av mønster og følelser (og overlevelsesstrategier) som er etablert i barndommen. Jeg håper du får god hjelp med det. Hvis ikke vil jeg anbefale å prøve EQ terapi.

Takk for fint svar. Jeg har ikke snakket med dem på et par år og det er det beste valget jeg har gjort noen gang. Jeg jobber ennå med å gi slipp på overlevelsesstrategier, men samtidig så må jeg si at det mest overraskende - etter jeg kuttet kontakten - er hvor bitter jeg føler meg i perioder og hvor mange år jeg har kastet bort de på disse menneskene. De prøver ennå å få kontakt med meg, men de får ingenting av meg. :) Jeg skal se på EQ terapi. Aner ikke hva det er for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rødt flagg når de dreier samtalen mot kropp og sex. 

Du har det bedre uten han :hjerte: 

Veldig enig. Det er ikke ok at han dreier samtalen inn på kropp og sex så fort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trek skrev (4 timer siden):

Jeg var på date i helga. Var bare en tur date og jeg syntes det var hyggelig. Samtalen gikk lett og jeg satt igjen med ett positivt inntrykk etterpå. Jeg skulle sikkert gitt en klem på slutten av daten, men jeg blir alltid så sjenert i sånne situasjoner så jeg feiger ut. 

Jeg trodde egentlig det gikk greit nok, for han tok initiativ til å sende melding dagen etter. Så jeg ble litt glad. Tenkte han kanskje ikke gjorde noe av at jeg var litt sjenert, men så midt i samtalen sluttet han å svare og jeg har ikke hørt noe mer siden.

Jeg blir ikke helt klok på folk. 

🫂 Det føles veldig vondt når folk slutter å svare, midt i en samtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Takk igjen for fint svar. Som jeg skrev i går så låser det seg litt for meg noen ganger, det bare helt stenger av og hele kroppen min bare nektet å forholde seg til det. Det er fortsatt en del låst, men bedre i dag. 

Jeg er nok litt utsultet ja, dvs at jeg kjenner nok på oppmerksomheten som et herremåltid også blir jeg litt bitter av det hele når det hele tiden går dårlig. Jeg føler at for meg, i den situasjonen jeg er i, så er ikke Tinder det rette stedet. Jeg trenger mer stabilitet per dagens dato og møte noen under normale omstendigheter uten at det ligger så mye forventninger til det de første gangene. 

Jeg har prøvd å få profesjonell hjelp, men det ble sagt at du har det veldig vondt, men du er ikke syk. Som om man kan fikse alt alene hele tiden. Sukk 

Jeg tenker det ikke er rart at du sliter etter en slik oppvekst. Sånne ting påvirker en, selv om det ikke nødvendigvis gjør at man har en sykdom. 

EQ terapi kunne kanskje vert noe? Jeg hører på kjærlighetsmønster og har lest Hekta på ett håp om kjærlighet av Sissel Gran. Det gav meg mye innsikt i hvorfor jeg tar de valgene jeg tar. 

Blått skrev (1 time siden):

🫂 Det føles veldig vondt når folk slutter å svare, midt i en samtale. 

Jeg har kommet dit at jeg tar meg ikke nær av den type oppførsel, men jeg synes det er litt rart og jeg må innrømme det gjør meg litt nysgjerrig på hva som foregår i hodet deres. 

Det er ekstra rart da han tidligere har pratet litt om hvor lite han liker den oppførselen på Tinder også gjør han akkurat det samme selv? Utrolig sært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (5 timer siden):

Veldig enig. Det er ikke ok at han dreier samtalen inn på kropp og sex så fort.

Bra dere sier det. Jeg har ikke lyst å treffe han lenger. Men jeg blir så sint! 

Lyst å si at han er ikke noen Mann når han gjør det han gjør. Sendte snap idag og han åpnet og ikke svarte.

Jeg fikk derimot et hyggelig og fint svar fra en som sier at han vil bare flørte og ha det gøy, mens jeg sa jeg ønsker noe langvarig. Takk for at du er en bra mann, skrev jeg til han. Så enkelt. Bare skrive og si det rett ut. ❤️

Så han redda dagen og får meg til å føle at det er håp. 

Anonymkode: 852a6...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Jeg vil be om råd. 

For en stund siden hadde jeg et par dater med en mann som jeg gikk godt overens med. Men så sier han at han vil avslutte pga avstand, han får ho dårlig samvittighet uansett om han er hos meg eller hjemme. Han har mye å gjøre med eiendom og hjelper sine foreldre mye. 

Han har hatt et avstandsforhold før og det høres ut som han baserer seg på at han synes det var vanskelig og at det ikke går. Så vi får finne oss noen som bor nærmere, sier han. 

Han har selv konkludert med at jeg ikke er flyttbar, men jeg har ikke sagt at jeg ikke er det. 

Jeg er også tilbakeholden og forsiktig. 

Men jeg greier ikke å gi meg på denne fyren. Jeg har lyst å ta på han og kysse han. 

Jeg fikk lyst til å ta på han på første date. Da gikk vi en tur og satt og snakket lenge. 

Masse detaljer som jeg ikke får med her, men hva gjør jeg? 

Skriver at jeg vil gjerne treffes og kan besøke han, sier rett ut at jeg føler det sånn?

Venter på at han sier god jul og griper sjansen? (ikke hatt kontakt siden han sa dette) 

Lar en bra mann bare gå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (4 timer siden):

1) Jeg tenker det ikke er rart at du sliter etter en slik oppvekst. Sånne ting påvirker en, selv om det ikke nødvendigvis gjør at man har en sykdom. 

EQ terapi kunne kanskje vert noe? Jeg hører på kjærlighetsmønster og har lest Hekta på ett håp om kjærlighet av Sissel Gran. Det gav meg mye innsikt i hvorfor jeg tar de valgene jeg tar. 

2) Jeg har kommet dit at jeg tar meg ikke nær av den type oppførsel, men jeg synes det er litt rart og jeg må innrømme det gjør meg litt nysgjerrig på hva som foregår i hodet deres. 

Det er ekstra rart da han tidligere har pratet litt om hvor lite han liker den oppførselen på Tinder også gjør han akkurat det samme selv? Utrolig sært. 

1) Jeg googlet EQ-terapi i stad, men jeg har ikke blitt helt klok på hva det er. Derimot dette med å lese.. det skal jeg innrømme at jeg har gjort, mye. Ikke om kjærlighet, men om psykisk helse og hvordan oppveksten påvirker oss. 

2) Ja, jeg tror noen ganger så er det ikke ment at vi skal forstå hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bra dere sier det. Jeg har ikke lyst å treffe han lenger. Men jeg blir så sint! 

Lyst å si at han er ikke noen Mann når han gjør det han gjør. Sendte snap idag og han åpnet og ikke svarte.

Jeg fikk derimot et hyggelig og fint svar fra en som sier at han vil bare flørte og ha det gøy, mens jeg sa jeg ønsker noe langvarig. Takk for at du er en bra mann, skrev jeg til han. Så enkelt. Bare skrive og si det rett ut. ❤️

Så han redda dagen og får meg til å føle at det er håp. 

Er det deg som skrev det opprinnelige innlegget? Du var plutselig anonym nå. 🙈 så beklager, men må bare spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei. 

Jeg vil be om råd. 

For en stund siden hadde jeg et par dater med en mann som jeg gikk godt overens med. Men så sier han at han vil avslutte pga avstand, han får ho dårlig samvittighet uansett om han er hos meg eller hjemme. Han har mye å gjøre med eiendom og hjelper sine foreldre mye. 

Han har hatt et avstandsforhold før og det høres ut som han baserer seg på at han synes det var vanskelig og at det ikke går. Så vi får finne oss noen som bor nærmere, sier han. 

Han har selv konkludert med at jeg ikke er flyttbar, men jeg har ikke sagt at jeg ikke er det. 

Jeg er også tilbakeholden og forsiktig. 

Men jeg greier ikke å gi meg på denne fyren. Jeg har lyst å ta på han og kysse han. 

Jeg fikk lyst til å ta på han på første date. Da gikk vi en tur og satt og snakket lenge. 

Masse detaljer som jeg ikke får med her, men hva gjør jeg? 

Skriver at jeg vil gjerne treffes og kan besøke han, sier rett ut at jeg føler det sånn?

Venter på at han sier god jul og griper sjansen? (ikke hatt kontakt siden han sa dette) 

Lar en bra mann bare gå? 

Kan jeg driste meg til å spørre om hva avstanden er, før jeg svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lar en bra mann bare gå? 

Selvsagt ikke.

Si rett ut hva du føler og spør om han er interressert..eller bruker avstanden som en unnskyldning for å avslutte.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (49 minutter siden):

1) Jeg googlet EQ-terapi i stad, men jeg har ikke blitt helt klok på hva det er. Derimot dette med å lese.. det skal jeg innrømme at jeg har gjort, mye. Ikke om kjærlighet, men om psykisk helse og hvordan oppveksten påvirker oss. 

2) Ja, jeg tror noen ganger så er det ikke ment at vi skal forstå hva som skjer. 

Kjærlighetsmønster er både en podcast og en bok. Begge deler er fine synes jeg.

I en podcast som heter Relasjonspodden så snakker de om EQ terapi innimellom. Det er kurs og behandling som går mye på relasjoner og selvfølelsen. 

Jeg har selv hatt problemer i oppveksten så jeg startet heller ikke med å lese om disse tingene med det første, men så gikk det opp for meg at det er i grunnen i relasjoner med menn jeg har slitt mest. 

Mye fordi jeg blir alt for knyttet til menn som ikke behandler meg bra. Når man har blitt behandlet dårlig veldig lenge så skjønner man ikke alltid at man blir behandlet dårlig heller. Det er velkjent og trygt på en måte. Så man gjør alt man kan i relasjonen for å få feil mann til å behandle deg slik du ønsker å bli behandlet. 

Det går jo selvsagt ikke, for du valgte en mann som ikke er i stand til å gi deg den kjærligheten du trenger. Så da blir spørsmålet heller, hvordan velge riktig mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calaska skrev (13 timer siden):

Han avlyste, ble uten bil, sa han. 

Jeg gir han opp. Han begynte å snakke om at han liker rumper og en liten busk over musa. 

Jeg forstår faktisk ikke hvordan jeg skal kunne tolke menn, når det er så mye skuffende opplevelser og dårlig behandling. 

I min verden er du Mann hvis du ikke avlyser, men bare låner deg en bil. 

Så da hadde han ikke så lyst på date. 

Skal melde meg som frivillig hos Frelsesarmeen over jul i stedet for å date. 

Var dette for første date?.

Uansett så er det ikke bra å snakke om kropp og sex før dere har hatt en god del dater sammen. Jeg ville ha funnet ut ting om damen og bygd opp til et forhold for så å ta dette med kropp senere. Det viktigste er å finne en dame som er snill, empatisk, omtenksom, er klar for forhold osv. 

Høres ut som vi ikke er så enkel å treffe på :P

Det er vanskelig, jeg selv fikk nesten ikke noe ut av dating apper her, får nesten ingen matcher. Men jeg prøvde badoo og fikk mye oppmerksomhet fra utlandske damer. Så nå har jeg giftet meg etter 1 og halvt år sammen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blått skrev (På 7.12.2024 den 23.45):

Hold meg oppdatert, pleeeeeease!

Morra kanskje 😍

Anonymkode: 6ced5...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (3 timer siden):

Kan jeg driste meg til å spørre om hva avstanden er, før jeg svarer?

Det er vel omtrent to og halv time med bil. Men dette har med retning og landsdel å gjøre for min del. 

Jeg flytter gjerne dit han bor, men om det var like langt til andre steder så har jeg ikke lyst å flytte dit. 

Jeg bor blant fjord og fjell og det vil jeg fortsette med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian42 skrev (2 timer siden):

Var dette for første date?.

Uansett så er det ikke bra å snakke om kropp og sex før dere har hatt en god del dater sammen. Jeg ville ha funnet ut ting om damen og bygd opp til et forhold for så å ta dette med kropp senere. Det viktigste er å finne en dame som er snill, empatisk, omtenksom, er klar for forhold osv. 

Høres ut som vi ikke er så enkel å treffe på :P

Det er vanskelig, jeg selv fikk nesten ikke noe ut av dating apper her, får nesten ingen matcher. Men jeg prøvde badoo og fikk mye oppmerksomhet fra utlandske damer. Så nå har jeg giftet meg etter 1 og halvt år sammen.

Ja før fleste date. Jeg sendt snap og forklarte han det nå ikveld. Han sa at han var frittalende. Ikke min greie. 

Det er jeg glad for å høre for din skyld ❤️

Endret av Calaska
Svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (3 timer siden):

Er det deg som skrev det opprinnelige innlegget? Du var plutselig anonym nå. 🙈 så beklager, men må bare spørre. 

Ja. Jeg beklager, jeg trykker anonym av og til fordi  jeg vil anonymisere de jeg snakker om. Men nå er det toget kjørt 🤣 neida, det går vel bra. Jeg er vel uansett anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...