Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til dere som ikke lykkes - hvorfor bruker dere fortsatt Tinder? Er det ikke bedre å logge av og heller snakke med folk? 

Anonymkode: fdf4f...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et spørsmål til dere som ikke lykkes - hvorfor bruker dere fortsatt Tinder? Er det ikke bedre å logge av og heller snakke med folk? 

Jeg har aldri brukt Tinder, og kommer ikke til å gjøre det heller, men konsekvensen av det er at jeg nesten aldri møter nye heterofile menn i riktig alder. Med mitt yrke og interessefelt møter jeg mange homofile menn, men det hjelper jo ikke så veldig mye.

Vil tippe det er mange som har det sånn, at man ikke har en åpenbar arena der man møter mange nok nye mennesker til at man kan finne noen der. Det er ikke alle der ute som er supersosiale, har enormt nettverk og haugevis av hobbyer, og om man da ønsker å møte noen, så må man bruke apper og nett. 

For egen del, han jeg møtte tidligere i år, som jeg trodde det kanskje kunne utvikle seg noe med, men som forsvant ut av livet mitt uten så mye som et ord, han var den første jeg har møtt på år og dag med riktig legning og alder. Det kommer sikkert til å gå 20 år før noe lignende skjer igjen. Så fordi apper og nett skremmer vettet av meg, har jeg innsett at jeg kommer til å være alene resten av livet. Andre har ikke gitt opp, det er derfor de bruker blant annet Tinder. Selv om det er vanskelig, så er det for mange bedre enn å gjøre ingenting. 

Anonymkode: b9556...c4c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som jeg har skrevet (og utbrodert tidligere), er jeg på diverse sider fordi "HAN" kan dukke opp der i morgen. Jeg treffer ingen IRL, så da har jeg egentlig ikke noe valg. At jeg har apper betyr jo ikke at jeg ikke snakker med folk, det er bare ikke noen å snakke med.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke som om det er enten/eller da. Går fint an å møte folk i virkeligheten samtidig som man er på appene.

Kan vel også legge til at jeg stort sett har møtt alt av dater og ekser på Tinder og lignende. Opplever så godt som aldri å treffe noen gjennom venner, på byen eller på fest, og det virker ærlig talt mindre og mindre sannsynlig at den trenden skal komme til å snu ettersom årene går.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første tinderdate i går siden jeg ble singel igjen! Wohoo!

Venter i spenning på om han sender melding i dag, men har ikke hørt noe enda. Han virket interessert, holdt rundt meg da vi gikk hjemover. La armen rundt meg da vi satt nærme hverandre. Vi kysset og sa farvel. Men det var ingen av oss som sa " sees igjen" eller noe sånt. Tror jeg vil vente til han sender melding. Men kan jo være han tenker det samme? Vanskelig det der synes jeg.

Skal jeg vente å se om han tar kontakt? Jeg fikk ikke gigantiske sommerfugler i magen, men han virker som en veldig fin og empatisk fyr. Jeg skrev melding i går da jeg var kommet hjem, og sa takk for en fin date, og han sa takk det samme, og han hadde et hjerte på meldingen. 

Jeg burde kanskje date flere, undersøke mer hva som finnes der ute? Det er kanskje ikke så lurt å gå fullt etter den første og beste? 

Anonymkode: d39d5...fcd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde min første tinderdate i går siden jeg ble singel igjen! Wohoo!

Venter i spenning på om han sender melding i dag, men har ikke hørt noe enda. Han virket interessert, holdt rundt meg da vi gikk hjemover. La armen rundt meg da vi satt nærme hverandre. Vi kysset og sa farvel. Men det var ingen av oss som sa " sees igjen" eller noe sånt. Tror jeg vil vente til han sender melding. Men kan jo være han tenker det samme? Vanskelig det der synes jeg.

Skal jeg vente å se om han tar kontakt? Jeg fikk ikke gigantiske sommerfugler i magen, men han virker som en veldig fin og empatisk fyr. Jeg skrev melding i går da jeg var kommet hjem, og sa takk for en fin date, og han sa takk det samme, og han hadde et hjerte på meldingen. 

Jeg burde kanskje date flere, undersøke mer hva som finnes der ute? Det er kanskje ikke så lurt å gå fullt etter den første og beste? 

Anonymkode: d39d5...fcd

Sånn helt ærlig - en mann sier fra om han vil fortsette å treffe deg, spesielt ettersom du allerede har sendt en melding. Ville gitt det noen dager. Treff flere, ikke legg alle kortene på samme person så tidlig. 

Anonymkode: 14d1c...516

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på vei ut på Tinder selv om dagen. Uten det helt store håpet om å lykkes noe særlig med det egentlig, men jeg synes jo jeg må prøve. De fleste kvinnene jeg kjenner er enten ikke single eller såpass mye yngre at jeg ikke ser for meg at de er særlig keene på en fyr midt i førtiåra. 🤪 Jeg sliter litt med profilteksten, merker jeg. Flikker fram og tilbake uten å bli fornøyd. Mulig jeg bare prokrastinerer og utsetter, men synes ikke helt jeg får teken på det, selv om jeg pleier å fikse skriving sånn passe (synes jeg selv ihvertfall). Det blir litt annerledes når jeg skal skrive om meg selv til noen jeg ikke kjenner men kanskje skal møte, tror jeg. Jeg har ikke brukt Tinder før, og har jo litt inntrykk av at de fleste er ute etter tilfeldig sex og lite mer der. Jeg er ute etter å møte noen jeg etterhvert kanskje kan innlede et seriøst forhold med. 

Veit ikke helt hva jeg tenkte på med dette innlegget. Kanskje mest at folk skal si at "slapp av, dette går bra!". 🤣 Gi meg noen av deres suksesshistorier, da!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som skjer hos meg akkurat nå. Men jeg er usikker på om jeg vil ha en mann som stikker/gir opp så fort noe blir vanskelig. Det er slitsomt. 

Var på tur med exen min i går, ja jeg har dobbel»data» litt pga div. usikkerheter hos han andre…
Man kan jo si at det er ex av en grunn men jeg vet liksom ikke hva det var som gikk skeis. Iallefall har vi møttes endel i det siste å altså en lang fin (og slitsom) tur i skogen på lørdagskvelden. Det var veldig koselig. Han har også vært veldig fin og støttende ifht et familiært problem jeg har hatt siste ukene, noe som har vært veldig viktig for meg. Og han snakker om oss og fremtiden… 

Anonymkode: 6ced5...3d1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var på tur med exen min i går, ja jeg har dobbel»data» litt pga div. usikkerheter hos han andre…
Man kan jo si at det er ex av en grunn men jeg vet liksom ikke hva det var som gikk skeis. Iallefall har vi møttes endel i det siste å altså en lang fin (og slitsom) tur i skogen på lørdagskvelden. Det var veldig koselig. Han har også vært veldig fin og støttende ifht et familiært problem jeg har hatt siste ukene, noe som har vært veldig viktig for meg. Og han snakker om oss og fremtiden… 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Snakk med ham. Om du ikke er sikker på hva som gikk skeis, men tenker på å kanskje ta det opp igjen, bør dere sammen finne ut av hva som ikke funka sist slik at dere begge kan være bevisste på å unngå det denne gangen. Det virker jo om om han er klar for å prøve på nytt, og selv om det var en grunn til at dere ikke funka til slutt var det jo en grunn til at dere ble sammen i utgangspunktet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (7 timer siden):

Jeg er på vei ut på Tinder selv om dagen. Uten det helt store håpet om å lykkes noe særlig med det egentlig, men jeg synes jo jeg må prøve. De fleste kvinnene jeg kjenner er enten ikke single eller såpass mye yngre at jeg ikke ser for meg at de er særlig keene på en fyr midt i førtiåra. 🤪 Jeg sliter litt med profilteksten, merker jeg. Flikker fram og tilbake uten å bli fornøyd. Mulig jeg bare prokrastinerer og utsetter, men synes ikke helt jeg får teken på det, selv om jeg pleier å fikse skriving sånn passe (synes jeg selv ihvertfall). Det blir litt annerledes når jeg skal skrive om meg selv til noen jeg ikke kjenner men kanskje skal møte, tror jeg. Jeg har ikke brukt Tinder før, og har jo litt inntrykk av at de fleste er ute etter tilfeldig sex og lite mer der. Jeg er ute etter å møte noen jeg etterhvert kanskje kan innlede et seriøst forhold med. 

Veit ikke helt hva jeg tenkte på med dette innlegget. Kanskje mest at folk skal si at "slapp av, dette går bra!". 🤣 Gi meg noen av deres suksesshistorier, da!

Kutt å skriv: ser etter forhold, men åpen for det meste. 
Det fremstår en som tar d som dukker opp og litt pulings på veien til å finne drømme dama. Hadde jeg sveipet bort her da jeg ikke er interessert i å havne i « pulings» boksen og ikke komme lengre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Doolittle said:

Veien blir til da man går på Tinder, teksten også. Det er jo litt prøving og feiling, ingen som får til sånt første gangen. 🙂 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har aldri brukt Tinder, og kommer ikke til å gjøre det heller, men konsekvensen av det er at jeg nesten aldri møter nye heterofile menn i riktig alder. Med mitt yrke og interessefelt møter jeg mange homofile menn, men det hjelper jo ikke så veldig mye.

Vil tippe det er mange som har det sånn, at man ikke har en åpenbar arena der man møter mange nok nye mennesker til at man kan finne noen der. Det er ikke alle der ute som er supersosiale, har enormt nettverk og haugevis av hobbyer, og om man da ønsker å møte noen, så må man bruke apper og nett. 

Anonymkode: b9556...c4c

Dette er grunnen til at jeg har brukt appene, og innimellom fortsatt vender tilbake dit selv om jeg er møkk lei av dem. Det har vært det eneste stedet jeg har klart å finne menn på min alder som er single. Har nå endelig (etter 9 år som mer eller mindre singel) funnet et alternativ og har fått møtt og blitt kjent med flere single av begge kjønn nå de siste måndene. Og selv om det ikke har dukket opp noen mann med kjærestepotensiale ennå har jeg troen på det å få nye venner og utvide nettverket. Plutselig er det noen som har med seg en singel kompis som jeg ellers ikke ville møtt....🤞 Og mens jeg venter på det så har jeg det veldig hyggelig og gøy med nye venner😊

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GrønnNellik68 said:

Kutt å skriv: ser etter forhold, men åpen for det meste. 
Det fremstår en som tar d som dukker opp og litt pulings på veien til å finne drømme dama. Hadde jeg sveipet bort her da jeg ikke er interessert i å havne i « pulings» boksen og ikke komme lengre. 

Jeg vil tenke at "ser etter forhold, men åpen for det meste" betyr nettopp det.
Jeg ser etter et forhold, men om det er noen som vil noe mer useriøst kan jeg bli med på det også. Og kanskje det blir oss?

Matcher jeg med ei som er ute etter et forhold, så er det det vi går for. Matcher jeg med ei som er ute etter noe mer udefinerbart og som selv ikke helt vet hva de vil, så finner vi ut av det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjompenisse skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tenke at "ser etter forhold, men åpen for det meste" betyr nettopp det.
Jeg ser etter et forhold, men om det er noen som vil noe mer useriøst kan jeg bli med på det også. Og kanskje det blir oss?

Matcher jeg med ei som er ute etter et forhold, så er det det vi går for. Matcher jeg med ei som er ute etter noe mer udefinerbart og som selv ikke helt vet hva de vil, så finner vi ut av det sammen.

Problemet oppstår når damen sier de ser etter noe seriøst og de sier ja det gjør jeg og så fortsetter og satse på ett lettvindt ligg fordi de vet allerede da at ho ikke er drømmedama men å få ho til sengs lell er bonus. Det er den bonsusen jeg ikke ønsker å være. Men det var det jeg la mrk til da jeg var på tinder da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Problemet oppstår når damen sier de ser etter noe seriøst og de sier ja det gjør jeg og så fortsetter og satse på ett lettvindt ligg fordi de vet allerede da at ho ikke er drømmedama men å få ho til sengs lell er bonus. Det er den bonsusen jeg ikke ønsker å være. Men det var det jeg la mrk til da jeg var på tinder da. 

En mann som manipulerer slik vil vel ha bedre nytte av å skrive at han er ute etter forhold? For da føler kvinner seg trygg på at han er seriøs?

Men jeg skjønner ditt synspunkt altså, vi leser og tolker dette åpenbart forskjellig. Og du har strengt tatt erfaring, mens jeg ennå ikke har begynt med dating 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (34 minutter siden):

En mann som manipulerer slik vil vel ha bedre nytte av å skrive at han er ute etter forhold? For da føler kvinner seg trygg på at han er seriøs?

Men jeg skjønner ditt synspunkt altså, vi leser og tolker dette åpenbart forskjellig. Og du har strengt tatt erfaring, mens jeg ennå ikke har begynt med dating 🙂

Du er mann og  menn og kvinner er veldig forskjellige her.. så dømmer ikke menn for dette men vi kvinner må jo hele tiden ha i bakhodet hvordan en mann ser ting som er mye anderledes enn oss. Så vi ikke går på samme smellen flere ganger. Jeg syns menn har en imponerende evne til å ikke si for mye, aldri si mer enn at de vet at du aldri kan ta dem for noe så det blir så du føler det var din egen feil.  Så ja jeg syns menn er ultra smarte her. Jeg er bare åpen og ærlig og det funker åpenbart ikke i dagens dating liv. 

Endret av GrønnNellik68
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doolittle skrev (11 timer siden):

Jeg vil si (i tillegg til det folk har skrevet over) at det er bedre med litt tekst enn ingen tekst. Skriv noen ord om det du håper å ha felles med den du matcher med. Løper du i skogen hver dag, så skriv det, så unngår sofagrisene deg ;) Har du lyst til å reise, så skriv det. Liker du å snakke om filmer og serier, skriv det osv osv. Jo flere detaljer vi kvinner kan sveipe til venstre/høyre på, jo bedre er det. Men ikke skriv hele livshistorien din, kun det som kan føre til en god førstesamtale. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fjompenisse said:

Jeg må si meg enig med dette 🙂 De mennene jeg vet om, som absolutt ikke er interessert i et forhold, er de som har skrevet at de vil ha et forhold på Tinder. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nå føler jeg at det blir feil uansett hva jeg gjør. Om jeg ikke skriver at jeg er ute etter et forhold, så tror kvinner at jeg bare er ute etter puling. Om jeg skriver at jeg er ute etter et forhold så trur kvinner at jeg bare er ute etter puling? Catch-22! 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Doolittle said:

Shit, nå føler jeg at det blir feil uansett hva jeg gjør. Om jeg ikke skriver at jeg er ute etter et forhold, så tror kvinner at jeg bare er ute etter puling. Om jeg skriver at jeg er ute etter et forhold så trur kvinner at jeg bare er ute etter puling? Catch-22! 😂

Skriv at du er ute etter et forhold, du 😉

15 hours ago, Doolittle said:

Veit ikke helt hva jeg tenkte på med dette innlegget. Kanskje mest at folk skal si at "slapp av, dette går bra!". 🤣 

Slapp av! Det går bra! 👍

15 hours ago, Doolittle said:

Gi meg noen av deres suksesshistorier, da!

Suksesshistorien min kan du lese om i denne tråden. Men kort sagt så gikk jeg ut av et veldig langt og ugreit forhold for en stund siden. Holdt meg singel en stund. Begynte med Tinder i høst. Hadde noen tamme dates og et par litt dårlige dates (hun møtte ikke opp til avtalt 3.date, feks) en jeg trodde skulle bli skikkelig bra, men som ut av det blå dumpet meg. Hadde bestemt meg for ta en pause, men jeg ba allikevel ut en match jeg hadde latt ligge en stund fordi hun egentlig virket for god til at jeg hadde særlig trua. Kanskje det gjorde at jeg var mer avslappet, jeg vet ikke. Men det ble en veldig lang førstedate med masse kjemi, ny date dagen etter, og 3. date varte en hel helg. Dette var i senvinters og vi er kjærester fremdeles og har begynt å snakke seriøst om fremtiden, flytte sammen etter hvert osv. Hun er en helt nydelig dame, med veldig stor vilje til å investere i forholdet. 

Så hvordan fikk jeg til dette? Jeg har ikke noe godt svar. Det var et lykketreff. Men Tinder profilen min var ganske real. Var nøye med å bruke gode bilder som representerer meg godt, både personlighet, interesser og jobb. Teksten ga uttrykk for hva jeg vil og hvor jeg skal, hva jeg ser etter i en kjæreste, og, ja, "jeg ser etter et forhold" ....  Jeg har hele veien vært veldig rett fram, tydelig og ærlig om mine intensjoner og følelser og ellers lett å forholde seg til.  Ikke spilt spill. 

Et annet tips er at jeg tror mange menn har mye å gå på når det gjelder oppførsel, dannelse, klesstil og "bo-evne". Jeg har alltid fått komplimenter av bekjente på alle disse punktene, men jeg har allikevel hatt ekstra fokus på dette.  Hjemmet mitt er alltid strøkent. Kommer date/kjæreste på besøk, er det rent, jeg har skiftet på senga og jeg serverer mat det tar mer enn 15 minutter å lage. Første par dates er typisk på vinbar eller restauranter. På date er jeg typen som holder opp døra, trekker ut stolen, spør hva daten vil ha og sørger for at hun føler seg tatt vare på. Det er tross alt jeg som har bedt henne ut så hun fortjener å bli behandlet deretter. Jeg er ikke nøye på om jeg spanderer eller om vi spleiser. Jeg har kledd meg skikkelig og ser ut som en som er på date. - Ikke en som er på jobb-intervju og ikke en som kommer rett fra poker-lag med gutta eller fra fotballkamp. For eksempel en skjorte som ikke er kneppet igjen helt opp, med pent oppbrettede ermer, en blazer og enten pene jeans eller en pen bukse. Sko som ser pene ut, som matcher beltet. Jeg har selvfølgelig dusjet og lukter en bra parfyme, som ikke stammer fra Kiwi. Hvis jeg liker dama og det er kjemi så er jeg ikke redd for litt øyekontakt, ta på hendene eller skuldrene hennes, men på en flørtende og høflig måte og ikke om en slibrig klåfinger (les dama!) . Jeg har en tendens til å småfleipe litt for å sette henne ut litt, men jeg prøver ikke hardt å være morsom. 

Pga tidligere dårlige erfaringer har det vært en del frem og tilbake i mitt eget hode, men jeg har ikke latt det bli hennes problem. Det har jeg fått hjelp med utenifra. 

Endret av BobTheNoob
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...