Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dårlig utvalg av oppegående og seriøse menn der, som klarer å lage en profil som sier noe om dem. Og de få som er bra får likes fra alle kvinner, så de kan velge og vrake. Men jo, finnes noe ok der, sånn ca 1 av 100...

Anonymkode: f3ed1...9e5

Hvis jeg laster ned tinder så er det de samme 10 fjesene som dukker opp gang på gang. Ingen av de er av interesse for meg så utvalget på tinder er elendig. Etter 10 sveip. Det var alt. :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, GrønnNellik68 said:

Hvis jeg laster ned tinder så er det de samme 10 fjesene som dukker opp gang på gang. Ingen av de er av interesse for meg så utvalget på tinder er elendig. Etter 10 sveip. Det var alt. :knegg:

Du må justere rekkevidde slik at nedslagsfeltet har flere mennesker enn sauer. Kanskje så mye at kun et mindretall av mennene går med skinnvest, men da må du kanskje belage deg på litt reisetid. 😉

Anonymkode: db83f...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt fullstendig opp å finne noen. Ikke fordi jeg har prøvd alt, men fordi kombinasjonen personlighet, utseende, status, lønnsnivå faller fullstendig igjennom.

Er ikke sosial nok, og datingapper er rimelig håpløst for oss menn. For å illustrere så matchet jeg med ei dansk jente her i sommer. Hun var ikke pen, så veldig rar ut og ganske overvektig- men jeg matchet bevisst bare for å prate. I profilteksten hadde hun skrevet "705 matcher og ingen aktuelle partnere". Jeg visste at kvinner fikk mange likes, men at det var så vanvittig hadde jeg ikke trodd. Og at hun ikke fant èn match som god nok- det sier mye.

Og da lurer jeg på hvor mange de pene jentene får. For dette var en 2`er eller 3`er på skalaen. Det triste i dette er at kvinner får et stort ego og overvurderer egen attraktivitet. Selv de styggeste kvinnene går etter den kjekkeste mannen.

Det er ikke rart man resignerer på datingfronten, spesielt om man er avhengig av nettdating fordi man ikke er særlig sosial.

Svært kjipt å måtte leve den siste tredjedelen av livet uten partner, nærhet og sex. Det er godt at tiden går fort, i det minste. Livet er kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DelvisPresley said:

Jeg har gitt fullstendig opp å finne noen. Ikke fordi jeg har prøvd alt, men fordi kombinasjonen personlighet, utseende, status, lønnsnivå faller fullstendig igjennom.

Er ikke sosial nok, og datingapper er rimelig håpløst for oss menn. For å illustrere så matchet jeg med ei dansk jente her i sommer. Hun var ikke pen, så veldig rar ut og ganske overvektig- men jeg matchet bevisst bare for å prate. I profilteksten hadde hun skrevet "705 matcher og ingen aktuelle partnere". Jeg visste at kvinner fikk mange likes, men at det var så vanvittig hadde jeg ikke trodd. Og at hun ikke fant èn match som god nok- det sier mye.

Og da lurer jeg på hvor mange de pene jentene får. For dette var en 2`er eller 3`er på skalaen. Det triste i dette er at kvinner får et stort ego og overvurderer egen attraktivitet. Selv de styggeste kvinnene går etter den kjekkeste mannen.

Det er ikke rart man resignerer på datingfronten, spesielt om man er avhengig av nettdating fordi man ikke er særlig sosial.

Svært kjipt å måtte leve den siste tredjedelen av livet uten partner, nærhet og sex. Det er godt at tiden går fort, i det minste. Livet er kort.

Jeg har også fått mange matcher på Tinder. 🙂 Folk sletter matchen, de svarer ikke, de er frekke, de spør etter å knulle og maser om du ikke svarer innen 2 minutter, de starter med å skrive "kvinner er så bitchy, dere svarer faen meg aldri og du gidder vel faen ikke å svare heller, drittkjerring" osv. Hvor mange matcher du får er absolutt ikke relevant i det hele tatt.

Anonymkode: 41db3...562

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har også fått mange matcher på Tinder. 🙂 Folk sletter matchen, de svarer ikke, de er frekke, de spør etter å knulle og maser om du ikke svarer innen 2 minutter, de starter med å skrive "kvinner er så bitchy, dere svarer faen meg aldri og du gidder vel faen ikke å svare heller, drittkjerring" osv. Hvor mange matcher du får er absolutt ikke relevant i det hele tatt.

Men "ingen" trykker like på meg som hadde oppført meg normalt og ønsket å chatte.

Men siden jeg ikke er kjekk får man jo ikke sjansen. Opplever at de få matchene jeg får sletter meg, eller svarer ikke når jeg tar kontakt.

Har en følelse over at du problematiserer og overdriver litt vel mye. Må være fåtallet menn som opptrer slik. Hvor mange tinder-dates har du hatt i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 time siden):

Får en del matcher, men det er få som starter samtalen. Fikk i gang en god samtale for noen uker siden, men siden vi krasjet totalt på livssyn (jeg kristen, han ateist), så ble det bare "takk for en fin samtale" fra begge sider og så går livet videre. Skulle ønske det var flere av dem, da kunne jeg treffe blink med en kristen en gang også ;) 

Jeg har ikke supermodell-kropp, men er fornøyd med den kroppen jeg har (det tror jeg er viktigere enn hva det står på vekten). Jeg har lagt vekt på at de bildene jeg har lagt ut er pene. Jeg tar ikke mange bilder av meg selv, men synes at de skal være reelle, selv om de kan være noen år gamle. Likevel virker det for meg som at menn sveiper til høyre på absolutt alle og når de matcher, så sier de æsj og svarer ikke. Skulle ønske flere menn startet samtalen, rett og slett. (Og ikke få meg til å starte på de som ikke har noen form for tekst i det hele tatt, selv emojier er ok, selv om jeg foretrekker ord)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må justere rekkevidde slik at nedslagsfeltet har flere mennesker enn sauer. Kanskje så mye at kun et mindretall av mennene går med skinnvest, men da må du kanskje belage deg på litt reisetid. 😉

Anonymkode: db83f...30b

vel det bor vel ca 200 k tilsammen da med her jeg bor og trondheim som er bare en halvtime unna men alikevel er det lite folk på dating apper vært altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 28. Nei nå er jeg lei på flere måter. Har truffet en dame flere ganger. Det ble lagt på hyllen (hun), før hun tar iniativet igjen til å treffes. Nå på lørdag så jeg meldingen litt for seint for å ta en lunsj.  Skriver og ringer hele siste uken. Så spør man om å treffes, så kommer det i retur.  At hun er ute etter en person som har livet på stell (meg, eier ikke bolig men er i 100% jobb har bil etc). Det er jo en ærlig sak om du er ute etter en med bolig, men det har du visst desiste månede så hvorfor inisjere du kontakt igjen. hvis bolig er viktig? Hvorfor foreslå å treffes? Hvorfor ringe og kommunisere så mye?  Klarer ikke å skjønne dette her helt. 

Det som er drit er at jeg liker den damen godt, så den her svei litt og måten det skjer på. Man føler seg litt pisset på og man gir litt opp hele dating greiene

Anonymkode: 04ecc...711

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 11.14):

Gåtur er veldig koselig og jeg vet jo at han ville møtes offentlig/ute for å finne ut av ting etter alt som hadde skjedd med oss tidligere. (Vet ikke om du har lest alt men vi var basicly et par fra starten av mars til starten av mai da han plutselig avviste meg. Jeg gikk videre å prøvde å legge alt bak meg helt til jeg etter to mnd fikk en lang mld om at han ville forklare seg. Men ikke noe mer. Vi møttes å hadde en herlig kveld men han avviste igjen. Men vi kunne være venner, måtes ute å gå tur osv. ha kontakt. Men han mente jeg var over hans liga/for bra for han å at jeg måtte finne meg noen bedre.)

Men her sitter jeg nå i sofaen hans å drikker morgenkaffe så 😍 gått noen flere turer har vi ikke gjort. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Hvorfor er han så selvkristisk? Har han en dårlig jobb, få venner? Er han mye eldre enn deg? 

Vanskelig når han bare vil være venner, da blir det vanskelig. Men er dere ff? Siden dere drakk morgenkaffe i sofaen hans? 

Anonymkode: e9182...059

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, DelvisPresley said:

Men "ingen" trykker like på meg som hadde oppført meg normalt og ønsket å chatte.

Men siden jeg ikke er kjekk får man jo ikke sjansen. Opplever at de få matchene jeg får sletter meg, eller svarer ikke når jeg tar kontakt.

Har en følelse over at du problematiserer og overdriver litt vel mye. Må være fåtallet menn som opptrer slik. Hvor mange tinder-dates har du hatt i virkeligheten?

Jeg prøver bare å vise deg at vi er mange som har hatt det slitsomt på Tinder, og at jeg er kvinne betyr ikke at jeg får alt servert i fanget og bare kan knipse med fingrene også står det en hel rekke av menn utenfor døren min 😅 At du mener at jeg problematiserer og overdriver får være på deg, men det er mange av oss som opplever at vi ikke lykkes med ting i livet. I løpet av de to årene jeg var på Tinder så var jeg på, nå må jeg tenke, men jeg tror det var 5 stevnemøter hvor alle sammen av dem var i 2021. Jeg hadde en som var 8 år yngre enn meg i 2021, som veldig gjerne ville møtes fordi at jeg ga han så godt inntrykk over chat, men det avslo jeg. Jeg likte han godt også, men han hadde vært veldig tydelig på at han ønsket seg en å få barn med (som ikke hadde barn fra før av) og det respekterer jeg. Håper han har funnet seg det.🙂 Jeg har fått veldig mange forespørsler om å knulle da, av menn, som om jeg som alenemor skal bare spre beina for alt som tilbyr seg mens de leter etter drømmedamen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mann 28. Nei nå er jeg lei på flere måter. Har truffet en dame flere ganger. Det ble lagt på hyllen (hun), før hun tar iniativet igjen til å treffes. Nå på lørdag så jeg meldingen litt for seint for å ta en lunsj.  Skriver og ringer hele siste uken. Så spør man om å treffes, så kommer det i retur.  At hun er ute etter en person som har livet på stell (meg, eier ikke bolig men er i 100% jobb har bil etc). Det er jo en ærlig sak om du er ute etter en med bolig, men det har du visst desiste månede så hvorfor inisjere du kontakt igjen. hvis bolig er viktig? Hvorfor foreslå å treffes? Hvorfor ringe og kommunisere så mye?  Klarer ikke å skjønne dette her helt. 

Det som er drit er at jeg liker den damen godt, så den her svei litt og måten det skjer på. Man føler seg litt pisset på og man gir litt opp hele dating greiene

Jeg sender deg varme klemmer! :klem3: Jeg løp på en fra skolen min som jeg likte veldig mye også. Han brukte meg for oppmerksomheten da han ikke hadde noe bedre og det gjorde meg veldig vondt. Han ble plutselig stille, så begynte han å ta kontakt igjen og da avviste jeg han. Han prøvde seg noen ganger etter det og, men jeg blokkerte han! Har han ennå blokkert overalt. Det er utrolig vondt når det skjer, virkelig! :klem3:Jeg håper at folk skal være ærlig med hverandre og vise hvem de er, men det er så utrolig vanskelig å vite med mange om de er ærlige eller løgnere. Noen mennesker kan virkelig være fæle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sender deg varme klemmer! :klem3: Jeg løp på en fra skolen min som jeg likte veldig mye også. Han brukte meg for oppmerksomheten da han ikke hadde noe bedre og det gjorde meg veldig vondt. Han ble plutselig stille, så begynte han å ta kontakt igjen og da avviste jeg han. Han prøvde seg noen ganger etter det og, men jeg blokkerte han! Har han ennå blokkert overalt. Det er utrolig vondt når det skjer, virkelig! :klem3:Jeg håper at folk skal være ærlig med hverandre og vise hvem de er, men det er så utrolig vanskelig å vite med mange om de er ærlige eller løgnere. Noen mennesker kan virkelig være fæle! 

Ja jeg ser den, men er faktisk veldig unnødvendig å ta opp igjen en kontakt hvis det kun handler om oppmerksomhet og bekreftelsesbehov. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg ser den, men er faktisk veldig unnødvendig å ta opp igjen en kontakt hvis det kun handler om oppmerksomhet og bekreftelsesbehov. 

Jeg er hundre prosent enig med deg i det, men dessverre så finnes det mange mennesker der ute som ikke ser på saken på samme måte som du og meg! Vi må stå hardt opp for oss selv og filtrere ut sånne mennesker før de får såret følelsene våre! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (På 25.7.2024 den 20.59):

Herregud, nå får du gi deg med denne kvinnefiendtligheten og fetthatet ditt. 

Anonymkode: e3ac2...287

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle dere som klager sånn på hvor dårlig Tinder fungerer for dere, ta dere sammen, slutte og syte og simpelthen raske sammen litt mot og gå ut og spørre noen direkte om de vil gjøre noe med deg? En SMS eller oppringning (dersom vedkommende er en bekjent) kan også fungere.

Problemet for så mange er at de mangler steinene til å bli avvist. Samtidig er dette paradoksalt ettersom det er mye vanskeligere å ignorere og si nei for den spurte dersom forespørselen skjer på en akseptabel, høflig og - i beste fall - morsom og original måte.

Ta dere litt sammen alle dere som sitter på Kvinneguiden og taster i vei om hvor dårlig appene fungerer. Det er ikke en menneskerett at disse appene skal tjene akkurat ditt datingbehov, du må ta ansvar for ditt eget liv. Kom deg ut!

Anonymkode: 9781e...4e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 25.7.2024 den 20.59):

Er også så ekstremt paradoksalt det du skriver. Du avviste selv denne kvinnen, så hvorfor skriver du at det er kvinnen som ikke anser noen som gode nok? 

Og så omtaler du henne som stygg, og selv om hun var interessert i deg, så påstår du at hun bare var interessert i de kjekkeste. 

Synes dette er en motbydelig måte å beskrive folk på. Samt å misbruke folk sin tid som du uansett ikke er interessert. Greit nok at du hater livet ditt men slutt å behandle folk som dritt. 

Anonymkode: e3ac2...287

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan ikke alle dere som klager sånn på hvor dårlig Tinder fungerer for dere, ta dere sammen, slutte og syte og simpelthen raske sammen litt mot og gå ut og spørre noen direkte om de vil gjøre noe med deg? En SMS eller oppringning (dersom vedkommende er en bekjent) kan også fungere.

Problemet for så mange er at de mangler steinene til å bli avvist. Samtidig er dette paradoksalt ettersom det er mye vanskeligere å ignorere og si nei for den spurte dersom forespørselen skjer på en akseptabel, høflig og - i beste fall - morsom og original måte.

Ta dere litt sammen alle dere som sitter på Kvinneguiden og taster i vei om hvor dårlig appene fungerer. Det er ikke en menneskerett at disse appene skal tjene akkurat ditt datingbehov, du må ta ansvar for ditt eget liv. Kom deg ut!

OK, du får sende noen beviselig single menn i min retning. Jeg vet faktisk ikke om noen i min aldersgruppe, kan ikke gå på 12-åringer når jeg er nesten 50. Det er mange kjekke menn der ute, men jeg kan ikke akkurat gå bort til alle som står alene i 5 minutter og spørre om de er single. Har enda færre single venner online på denne siden av dammen, så det går ikke heller. Igjen: send noen til meg, så går det nok... 

Endret av sofie777
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du har egentlig rett med noe av det du sier, men hvorfor føler du for å være så snerpete i måten du legger det fram?

Jeg er hundre prosent enig i at det å lære seg å takle avvisninger er en stor fordel i datinglivet. Likevel forstår jeg at enkelte skyr det å bli eksponert for  avvisninger av ulike grunner... Mange av disse grunnene er kompliserte løses ikke kun ved å "Ta seg sammen" eller få seg steiner.. For en tåpelig påstand..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 25.7.2024 den 11.59):

Jeg syns det virker som at du er for streng mot deg selv. Jeg avsluttet nylig mitt ett år lange forhold. For å være ærlig, var jeg ikke tiltrukket av utseendet hans i begynnelsen. Både han, vennninnene mine og kompisene hans påstod at han hadde datet "opp" med meg - men jeg falt for han fordi vi hadde vanvittig god kjemi, lik humor, like interesser og verdier. Exen min hadde opp mot millionen i årslønn, men pengene rant ut fortere enn de kom inn. Da hadde jeg heller foretrukket en mann med 500 000 i årslønn, men som var flinkere til å forvalte dem. 

Hvor gammel er du? Jeg syns det skinner gjennom at du har fått dårlig selvtillit etter mange (?) år i et håpløst datingmarked. Du må fake it 'till you make it.

Anonymkode: 05950...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det virker som at du er for streng mot deg selv. Jeg avsluttet nylig mitt ett år lange forhold. For å være ærlig, var jeg ikke tiltrukket av utseendet hans i begynnelsen. Både han, vennninnene mine og kompisene hans påstod at han hadde datet "opp" med meg - men jeg falt for han fordi vi hadde vanvittig god kjemi, lik humor, like interesser og verdier. Exen min hadde opp mot millionen i årslønn, men pengene rant ut fortere enn de kom inn. Da hadde jeg heller foretrukket en mann med 500 000 i årslønn, men som var flinkere til å forvalte dem. 

Hvor gammel er du? Jeg syns det skinner gjennom at du har fått dårlig selvtillit etter mange (?) år i et håpløst datingmarked. Du må fake it 'till you make it.

Anonymkode: 05950...3f9

Hvordan møttes dere? Mange får ikke anledning til å falle for kjemien, fordi de kun møtes gjennom Tinder og lignende. Og faller gjennom før de møter noen.

Anonymkode: 00274...7d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...