Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, sofie777 said:

Dere som sletter Tinder og andre apper: Har dere en fast profiltekst på lur, eller klarer dere å finne på noe nytt hele tiden? Jeg gidder ikke å slette appene av den grunn. Dessuten kan jo den som leter etter en som meg passere forbi akkurat når jeg ikke har appen. Ser ikke på dem daglig, men man hører jo om man får melding. Har ikke hatt noen grunn til å slette appene på minst 5 år, 10 år for de jeg har hatt lengst (håpløst tilfelle her, ja!). Men jeg gleder meg til jeg kan sette appene på pause i det minste.

Jeg skriver alltid ny - hva som føler seg naturlig der og da! :) Tar meg 2-3 minutter med litt grubling :) 

Anonymkode: 41db3...562

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sofie777 skrev (35 minutter siden):

Dere som sletter Tinder og andre apper: Har dere en fast profiltekst på lur, eller klarer dere å finne på noe nytt hele tiden? Jeg gidder ikke å slette appene av den grunn. Dessuten kan jo den som leter etter en som meg passere forbi akkurat når jeg ikke har appen. Ser ikke på dem daglig, men man hører jo om man får melding. Har ikke hatt noen grunn til å slette appene på minst 5 år, 10 år for de jeg har hatt lengst (håpløst tilfelle her, ja!). Men jeg gleder meg til jeg kan sette appene på pause i det minste.

Jeg er en mester i planlagt improvisering. Så profiltekster og apper er ikke nødvendig, og de avinstallerte jeg raskt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Trek said:

Følte litt på det at jeg hadde lyst til å prøve meg utpå igjen.. så lastet ned Tinder, ja ja😂 si hva dere vil, men det må kunne gå å finne noen der. 

Første jeg skrev til så prøver jeg som alltid å være hyggelig interessert og stille ett spørsmål ut fra profilteksten. Synes alltid det er så sykt kleint å prøve å få igang samtalen.. 

Så når stiller spørsmål for å få i gang samtalen og de svarer kort uten noe oppfølging hva gjør man da? Føler det går over i ett slags intervjue med en gang og det er så urolig lite givende… 

Men så skal man liksom gi folk en sjans da, så jeg føler ikke jeg bare kan unmatche heller.. lar bare folk samtalen dø ut når den andre svarer tørrere enn Sahara?😄 

Er du mann eller dame? Som mann opplever man gjerne at damene svarer kort og uengasjert, hvis de gidder å svare i det hele tatt. Men da er det bare å droppe dem, mener jeg. Det er ikke noe vits med folk som ikke er interessert i en samtale. 

Som dame tipper jeg man må løfte en del steiner før man finner en ryddig mann, med kognitiv kapasitet nok til å føre en samtale. Så hvis ikke de viser tegn til det under chat på Tinder, så bør du sikkert lete videre. 

Anonymkode: db83f...30b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er du mann eller dame? Som mann opplever man gjerne at damene svarer kort og uengasjert, hvis de gidder å svare i det hele tatt. Men da er det bare å droppe dem, mener jeg. Det er ikke noe vits med folk som ikke er interessert i en samtale. 

Som dame tipper jeg man må løfte en del steiner før man finner en ryddig mann, med kognitiv kapasitet nok til å føre en samtale. Så hvis ikke de viser tegn til det under chat på Tinder, så bør du sikkert lete videre. 

Anonymkode: db83f...30b

Jeg er dame, men antar mekanismene er de samme uansett. 

Det var den den godt skrevne bioen so  gjorde meg nysgjerrig i utgangspunktet, den sto så i kontrast til dialogen. Tenker derfor det handler mindre om kognitive evner og mer om vilje og interesse. 

Jeg får fortsette å rote rundt i sandkassen en stund til 😅 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (4 timer siden):

Følte litt på det at jeg hadde lyst til å prøve meg utpå igjen.. så lastet ned Tinder, ja ja😂 si hva dere vil, men det må kunne gå å finne noen der. 

Første jeg skrev til så prøver jeg som alltid å være hyggelig interessert og stille ett spørsmål ut fra profilteksten. Synes alltid det er så sykt kleint å prøve å få igang samtalen.. 

Så når stiller spørsmål for å få i gang samtalen og de svarer kort uten noe oppfølging hva gjør man da? Føler det går over i ett slags intervjue med en gang og det er så urolig lite givende… 

Men så skal man liksom gi folk en sjans da, så jeg føler ikke jeg bare kan unmatche heller.. lar bare folk samtalen dø ut når den andre svarer tørrere enn Sahara?😄 

Føler med deg. Den gangen jeg var på daingapp bare for å se, så fikk jeg så mange forespørsler at jeg måtte sile ut med ru hånd. Var dem heldig så rakk dem og skrive et par setninger, før jeg heiv dem ut....

Var vel tre jeg chatta med, men det var bare for gøy.... Interessante nok til at jeg ville treffe dem var de ikke. Nå er jeg muligens litt sær jeg da...Usikker 🤷

Boost for selvtilliten var det ihvertfall ❤️. Det hjalp godt på det, den gangen for å si det sånn. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke noen tekst på lur så jeg skriver noe ala det samme ca hver gang. 

Eller.. den blir kortete og kortere, første bioen jeg skrev var vel mer en kort novelle😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 23.51):

Var på gåtur i dag, var nesten som en første date  men det var det jo ikke. Håper sånn at vi finner tilbake til hverandre. Og, man kysser vel ikke venner adjø ? Sees igjen uti uka 🤩 Mye koselig kontakt på mld også nå men jeg prøver så godt jeg kan å være litt tilbakeholden, selv om han jo vet hvor jeg står. Pusher ingen ting, livredd for å miste det vi har. 

Anonymkode: 6ced5...3d1

Så søtt ❤️. Gåtur er koselig. Folk gjør så mye rart synes jeg 🤣. Er jo positivt at han ønsker å treffe deg igjen. Da har du nok gjort inntrykk 🤩

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (4 minutter siden):

Føler med deg. Den gangen jeg var på daingapp bare for å se, så fikk jeg så mange forespørsler at jeg måtte sile ut med ru hånd. Var dem heldig så rakk dem og skrive et par setninger, før jeg heiv dem ut....

Var vel tre jeg chatta med, men det var bare for gøy.... Interessante nok til at jeg ville treffe dem var de ikke. Nå er jeg muligens litt sær jeg da...Usikker 🤷

Boost for selvtilliten var det ihvertfall ❤️. Det hjalp godt på det, den gangen for å si det sånn. 

Første gangen jeg lastet ned Tinder var det nok en ego boost, men ikke denne gangen. 

Ego boost er gøy, men det føles bare tomt etter ett halvt sekund når det er samhørighet og kjærlighet jeg helst vil ha, ikke bare oppmerksomhet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (11 minutter siden):

Første gangen jeg lastet ned Tinder var det nok en ego boost, men ikke denne gangen. 

Ego boost er gøy, men det føles bare tomt etter ett halvt sekund når det er samhørighet og kjærlighet jeg helst vil ha, ikke bare oppmerksomhet. 

Jeg ville bare se om det var noen som fenga meg...Det var det ikke....Dette var en stund siden. Sommeren ifjor. Ble avvist av en fyr jeg likte veldig godt. Så da tenkte jeg...Får se om jeg kan finne noen bedre da...

Var jo ikke ment som en ego boost sånn sett, men man må jo ha lyst til å treffe dem og da....

En venninne av meg var på Tinder bare for å se. Så var det en fyr som inviterte henne ut på kaffe. Hun synes det var litt tidlig sånn med en gang siden hun ikke kjente han. Vet du hva han svarte? 

'Ikke rart du er singel'

Altså jeg blir helt matt. At det faktisk går an....Er det ikke lov å si nei uten å bli kastet dritt etter! Makan te mannfolk....

Så sånne derre apper gidder jeg ikke 😂. Passer ikke for meg. 

Så det var absolutt en erfaring rikere 👏. Det var det. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (På 11.7.2024 den 10.31):

Er tilbake på markedet og Tinder etter å hatt en magisk start på et forhold som var så bra at det nærmest vart toxic. Holdt i snaue tre måneder for det slo oss helt ut, og bruker god tid på å starte opp nå. 

Det var leit å høre. Du får ta læring av det, det er det eneste man kan gjøre❤️

Her skjer det nada på datingfronten, men mye på "nye venner"- fronten. Så en bra sommer så langt😊 Var såvidt innom Tinder, men deaktivert igjen etter en ukes tid. 🤪 Finner ingen å sveipe til høyre der uansett.

Anonymkode: f3ed1...9e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var leit å høre. Du får ta læring av det, det er det eneste man kan gjøre❤️

Her skjer det nada på datingfronten, men mye på "nye venner"- fronten. Så en bra sommer så langt😊 Var såvidt innom Tinder, men deaktivert igjen etter en ukes tid. 🤪 Finner ingen å sveipe til høyre der uansett.

Jeg har aldri vært på Tinder. Er det så dårlig utvalg der altså?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (43 minutter siden):

Jeg synes ikke utvalget er dårlig, er jo bare å laste ned å sveipe og se🤷‍♀️ 

Jeg synes bare det er så krevende på det sosiale batteriet mitt med alle samtalene som ikke flyter lett og møte folk som er på en helt annen plass enn meg. 

Det krever mye overskudd for å klare å være investert, man blir fort litt motløs og lei på Tinder, for det er også ganske mange raringer der inne😅Det er mange som er der mest for underholdning og tidsfordriv, det gjelder å ikke bruke så mye tid på de om du egentlig ser etter noe annet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (7 minutter siden):

Jeg synes ikke utvalget er dårlig, er jo bare å laste ned å sveipe og se🤷‍♀️ 

Jeg synes bare det er så krevende på det sosiale batteriet mitt med alle samtalene som ikke flyter lett og møte folk som er på en helt annen plass enn meg. 

Det krever mye overskudd for å klare å være investert, man blir fort litt motløs og lei på Tinder, for det er også ganske mange raringer der inne😅Det er mange som er der mest for underholdning og tidsfordriv, det gjelder å ikke bruke så mye tid på de om du egentlig ser etter noe annet.

Jeg var på et sånt humorshow i forhold til det der med Tinder. Det var utrolig morsomt. Jeg lo så jeg grein. 

'Skilt pappa sveiper høyre' med Bjørn Henning Ødegård. 

Han hadde gått skikkelig kraftig til verks for å si det sånn. Skikkelig statistikk og strategi, men det funka det. Han fant kona si der han 👏👏👏👏. Så det er faktisk mulig, men man må gjøre en skikkelig innsats tror jeg for å finne det man vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok jeg er heldig på Tinder, er nok av de menn som faktisk får matcher, selv om jeg tipper det er 5% av de jeg sveiper høyre på jeg matcher med  og sveiper høyre 20% ca. (Usikker på hvordan dette er hos damer)

Også er det ganske enkelt å skille seg ut i dialog med å være en hyggelig, litt flørtende fyr, og ikke en overkåt, lovebomber. 

Skal møte to denne uka, og er veldig spent på ei på fredag!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (6 minutter siden):

Tror nok jeg er heldig på Tinder, er nok av de menn som faktisk får matcher, selv om jeg tipper det er 5% av de jeg sveiper høyre på jeg matcher med  og sveiper høyre 20% ca. (Usikker på hvordan dette er hos damer)

Også er det ganske enkelt å skille seg ut i dialog med å være en hyggelig, litt flørtende fyr, og ikke en overkåt, lovebomber. 

Skal møte to denne uka, og er veldig spent på ei på fredag!

Lykke til da masse. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (15 timer siden):

Så søtt ❤️. Gåtur er koselig. Folk gjør så mye rart synes jeg 🤣. Er jo positivt at han ønsker å treffe deg igjen. Da har du nok gjort inntrykk 🤩

Gåtur er veldig koselig og jeg vet jo at han ville møtes offentlig/ute for å finne ut av ting etter alt som hadde skjedd med oss tidligere. (Vet ikke om du har lest alt men vi var basicly et par fra starten av mars til starten av mai da han plutselig avviste meg. Jeg gikk videre å prøvde å legge alt bak meg helt til jeg etter to mnd fikk en lang mld om at han ville forklare seg. Men ikke noe mer. Vi møttes å hadde en herlig kveld men han avviste igjen. Men vi kunne være venner, måtes ute å gå tur osv. ha kontakt. Men han mente jeg var over hans liga/for bra for han å at jeg måtte finne meg noen bedre.)

Men her sitter jeg nå i sofaen hans å drikker morgenkaffe så 😍 gått noen flere turer har vi ikke gjort. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Gåtur er veldig koselig og jeg vet jo at han ville møtes offentlig/ute for å finne ut av ting etter alt som hadde skjedd med oss tidligere. (Vet ikke om du har lest alt men vi var basicly et par fra starten av mars til starten av mai da han plutselig avviste meg. Jeg gikk videre å prøvde å legge alt bak meg helt til jeg etter to mnd fikk en lang mld om at han ville forklare seg. Men ikke noe mer. Vi møttes å hadde en herlig kveld men han avviste igjen. Men vi kunne være venner, måtes ute å gå tur osv. ha kontakt. Men han mente jeg var over hans liga/for bra for han å at jeg måtte finne meg noen bedre.)

Men her sitter jeg nå i sofaen hans å drikker morgenkaffe så 😍 gått noen flere turer har vi ikke gjort. 

Stakkars stakkars mann ❤️. Virker utrygg han her da. Så god du er som ser han 💕. Alle trenger en god venn. Det er sikkert og visst. Et godt vennskap er gull verd 💛

'En god klem fra en venn, er mere verdt enn ti tusen spenn' 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Stakkars stakkars mann ❤️. Virker utrygg han her da. Så god du er som ser han 💕. Alle trenger en god venn. Det er sikkert og visst. Et godt vennskap er gull verd 💛

'En god klem fra en venn, er mere verdt enn ti tusen spenn' 

Ja det er sant, jeg vil jo være både venn OG kjæreste da helst ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 51 og syns livet er best når jeg kan dele det meg ei som digger meg like mye som jeg beundrer henne. Ei jeg kan digge like mye som hun beundrer meg😍

Har vært singel i 3 år og håper jeg finner kjærligheten igjen.

Forsøkt ulike apper uten særlig respons, men tipper det er ei flott østlandsdame der ute som vil ha en rolig, snill mann😉

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (22 timer siden):

Det er dårlig utvalg av oppegående og seriøse menn der, som klarer å lage en profil som sier noe om dem. Og de få som er bra får likes fra alle kvinner, så de kan velge og vrake. Men jo, finnes noe ok der, sånn ca 1 av 100...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...