Gå til innhold

Hater menn og kvinner hverandre like mye i virkeligheten som på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg leser på KG lurer på jeg hvordan samfunnet i det hele tatt fungerer. Hatet på begge sider er intenst. 
 

Har du opplevd det i virkeligheten?

Anonymkode: a7ea7...d3a

"Hat", og i tillegg "intenst"? :fnise:

Tenker du trenger en liten pause ifra KG, jeg... Uavhengig om du troller eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis har ikke kvinner jeg har møtt i virkeligheten vært i nærheten så mannehatende som den gjennomsnittlige dama på KG. Det ser nok verre ut enn det er tenker jeg 

Anonymkode: b895a...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå må du bestemme deg. Den første kommentaren jeg siterte snakket om misogyni
og diskriminering rettet spesifikt mot kvinner. Så snakker du plutselig om "vold i nære relasjoner"
aka "domestic violence" (DV) som er noe helt annet. DV har ingenting med kjønn å gjøre og er 
en unisex forbrytelse som skjer både menn og kvinner.

Jeg snakker om det temaet faktisk er: misogyni og vold rettet spesifikt mot kvinner her i Norge.
Og nei, det er ikke et stort og frekvent problem her

Anonymkode: 1ed6b...7f9

Jo, det er et vanlig problem i Norge at kvinner utsettes for kjønnsbasert undertrykking og vold.
Statistikkene taler sitt klare språk om hvem som rammes, og retorikken til mennene som står bak slik taler også klart om motivet; å holde kontroll på kone, kjæreste, datter... De som forsvarer eller benekter det viser også hva de står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):

De som forsvarer eller benekter det viser også hva de står for.

Forsvarer: føler du jeg forsvarer vold og diskriminering?
Benekter: mener du at alle de som er uenig om dette, automatisk oppfordrer og støtter vold og diskriminering?
Kan du bevise at jeg har gjort slike ting?

Jeg prøver ikke å være vanskelig. Men jeg må stå opp for meg når jeg blir angrepet.
Dette er alvorlige antagelser. Forhåpentligvis mistolker jeg deg

Og så burde jeg spurt om dette tidligere: har du statistikk/kilder?

Anonymkode: 1ed6b...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Og så burde jeg spurt om dette tidligere: har du statistikk/kilder?

Anonymkode: 1ed6b...7f9

Det har alle. Det står veldig enkelt forklart hos politiet, LDO, krisesentersider, bufetat og SSB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (42 minutter siden):

Jo, det er et vanlig problem i Norge at kvinner utsettes for kjønnsbasert undertrykking og vold.
Statistikkene taler sitt klare språk om hvem som rammes, og retorikken til mennene som står bak slik taler også klart om motivet; å holde kontroll på kone, kjæreste, datter... De som forsvarer eller benekter det viser også hva de står for.

Mange damer som undertrykker sine menn også, de bruker bare litt andre metoder.

Men uansett hvem som gjør det er det trist at noen føler at de må kontrollere og bestemme over en partner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg leser på KG lurer på jeg hvordan samfunnet i det hele tatt fungerer. Hatet på begge sider er intenst. 
 

Har du opplevd det i virkeligheten?

Anonymkode: a7ea7...d3a

Har aldri opplevd menn i det virkelige liv som oppfører seg som kvinnehaterne her inne. Blant annet har jeg aldri en eneste gang fått spørsmål om jeg er for kravstor, og ingen har spurt hvorfor de ikke "får f***e". 

Anonymkode: a6c7c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. På kg er det ikke mulig for menn og kvinner å like hverandre, men i virkeligheten kan en mann og en kvinne til og med være bestevenner uten at det er farlig.

Anonymkode: 3b314...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 timer siden):

Du bruker hersketeknikken bagatellisering, for å avspore, og få fokuset bort fra at dette er svært utbredt også i Norge. At det er verre i USA og Afghanistan fjerner ikke vårt ansvar fra å utrydde vold mot kvinner i Norge.

Majoriteten av kvinner (og menn) som utsettes for grov fysisk vold, voldtekt, overgrep og drap har menn som gjerningsperson. Så mye som en av ti kvinner har opplevd det som i loven er definert som voldtekt, og dobbelt så mange har opplevd overgrep. De fleste gjerningspersonene er en som står dem nær (partner, far, nabo, trener, eks-kjæreste e.l.).

Norske krisesentre oplever økt pågang, og mer komplekse saker.
 

Ikke la skrytet gå til hodet på deg nå da.

Anonymkode: 36996...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. På kg er det ikke mulig for menn og kvinner å like hverandre, men i virkeligheten kan en mann og en kvinne til og med være bestevenner uten at det er farlig.

Anonymkode: 3b314...a73

Ikke i tankene, de kommer ut på kg.

Anonymkode: b5bf7...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis har ikke kvinner jeg har møtt i virkeligheten vært i nærheten så mannehatende som den gjennomsnittlige dama på KG. Det ser nok verre ut enn det er tenker jeg 

Anonymkode: b895a...a13

Neida. Vi bare sier ikke det vi tenker høyt. 

Anonymkode: b6130...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke i tankene, de kommer ut på kg.

Anonymkode: b5bf7...420

Jaaa da ,og menn og kvinner hater hverandre i virkeligheten også. Det stemmer at mange, mange mennesker spyr her inne på en måte man ALDRI hadde trodd at kollegaen, naboen, kjæresten og what ever ville ha gjort i virkeligheten. Men verden der ute er allikevel ikke så sort/hvitt som den ser ut som her inne. 

Anonymkode: 3b314...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Neida. Vi bare sier ikke det vi tenker høyt. 

Anonymkode: b6130...574

Har noen her spilt videospillet The Evil Within?
Handlingen foregår i et VR-liknende system der du bokstavelig talt går inn i den forvridde
psyken til en drapsmann. Det får meg til å lure. Hvordan hadde verden sett ut om vi var "inne i"
hodet på damene her på KG? 😅

Anonymkode: 1ed6b...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lettere å si hva en mener når man kan sitte trygt bak tastaturet sitt hjemme uten at noen vet hvem man er. Når det er sagt, så er det utrolig mange dumme mennesker som ikke har noe evne til å tenke 2+2 her inne, menn som damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har noen her spilt videospillet The Evil Within?
Handlingen foregår i et VR-liknende system der du bokstavelig talt går inn i den forvridde
psyken til en drapsmann. Det får meg til å lure. Hvordan hadde verden sett ut om vi var "inne i"
hodet på damene her på KG? 😅

Anonymkode: 1ed6b...7f9

Sikkert ikke halvparten så ille som hvis man hadde gått inn i hode på en mann her inne. 

Anonymkode: b6130...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fascinerer meg er at en del brukere her inne har den unike egenskapen at de kan fjerndiagnostisere folk på grunnlag av kanskje bare en eneste hendelse eller noe vedkommende har skrevet. De mest aktuelle kategoriene er jo voldtektsmann, psykopat og narsissist.

Hvorfor melder dere dere ikke til tjeneste i helsevesenet? Det ville jo gjort ting mye enklere og man slipper lange utredninger.

Anonymkode: 9c29f...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...