Gå til innhold

Familie med sykelig forhold til grav.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei men du har tidligere fått beskjed om å gi beskjed når du legger fra deg ting. Det har du ikke gjort siden de må spørre.

Forsåvidt går det under det samne uansett om det er krans blomster figurer el lignende.

Virker egentlig som du strekker strikken.

Nå har de fått nok.

Anonymkode: cbee5...597

Strekke strikken ved å legge ned en krans på graven til en død venninn. Jeg har som flere andre her i tråden opplevde å miste venner og jeg har aldri hørt om foreldre som holder på på den måten som ts beskriver. 

Anonymkode: 104e4...711

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Strekke strikken ved å legge ned en krans på graven til en død venninn. Jeg har som flere andre her i tråden opplevde å miste venner og jeg har aldri hørt om foreldre som holder på på den måten som ts beskriver. 

Anonymkode: 104e4...711

Fordi du ikke tok deg bryet med å gi beskjed.

Anonymkode: cbee5...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge noe på en grav er en gest, og noe som viser at den døde er savnet og minnes. Det er fint..   med mindre du var avdødes fiende,  noe jeg antar du ikke er. Jeg syntes ikke man skal legge krav og eie på en sorg. 

Anonymkode: d25ef...78c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De spør alltid uansett om lys er tent eller det ligger rose der, er ofte det ikke har vært meg en gang. Jeg har ikke lagt figurer eller annet der, kun blomster og lys for lenge siden. 

Ts

Anonymkode: 2a18b...32d

Tror jeg hadde bare besøkt graven uten å legge igjen noe, og svart det på neste henvendelse fra mor, at du fra nå av ikke legger igjen nor ved besøk.

Anonymkode: bcc3b...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre om det er slik at de ønsker at du ikke tenner lys på graven? Eller legger igjen blomster? Spør litt undrende, så får du kanskje et mer tydelig svar på hva de ser for seg?

Anonymkode: 451cf...73f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snilt av deg å besøke graven og legge blomster der. Jeg vil tro at de fleste pårørende ville satt pris på det.  

Anonymkode: 5c0b9...72d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så snilt av deg å besøke graven og legge blomster der. Jeg vil tro at de fleste pårørende ville satt pris på det.  

Anonymkode: 5c0b9...72d

Men disse pårørende setter ikke pris på det. Vi vet ikke hvorfor. Det må ligge en årsak her, som vi ikke trenger å spekulere i. 

TS må kunne klare å respektere avdødes nærmeste uten å kalle dem sykelige.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er veldig ulike der. Min søster mistet sin sønn i år. Tenåring. Jeg har ikke turt å legge igjen noe på graven, ingen andre har gjort det heller. Kun blomster som kan settes i en vase der, og tenne lys. 
Er livredd for å tråkke over ei grense, da sorgen er stor. 
Vet hun reagerte litt på at en kopis av avdøde satte fra seg noe der. 
Men dette er sorgen.

for min del tenker jeg det bare er fint å ha flere kranser, blomster og lys. Det viser at flere enn familien tenker på avdøde. 
Men i dette tilfellet virker det som at familien vil ha kontroll på graven selv, og vite hvem som har vært der. 
Hadde jeg vært deg hadde jeg bare tent et lys og satt blomster i vase på sommeren. Ikke krans. 

Anonymkode: f14a1...7f8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Liten oppdatering: Var på graven idag for å sjekke hvordan lykten var ødelagt. Den var heldigvis ikke ødelagt, var bare det ene glasset som hadde kommet «ut av spor», så fikk satt den på plass. :)

Ts

Anonymkode: 2a18b...32d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...