Gå til innhold

Hva er deres nyttårstradisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi pleier alltid og spise middag før vi ser på fyrverkeriet.

Anonymkode: 3de1f...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh ja nyttår! Jeg ble tidlig mor, mye før mine venner, så nyttår ble tidlig å skape en hyggelig ramme bare nærmeste familie. Kunne ikke akkurat forlange at barnløse feiret med oss. 

Så det har vært at jeg sammen med barna og etterhvert de alene gikk nyttårsbukk, så god mat og familiekos, og så å se på raketter. Eller sitte inne med barn som sovnet før, i tilfelle de våknet av smell. 

Kan ikke nekte for at jeg gledet meg litt tid barna ble så store at jeg kunne feire med venner, men nå er yngste 19 år og det er det samme. Minus nyttårsbukk. De to andre drar på fest, men hun vil være hjemme, og har ikke samvittighet til å la henne være alene. Så ønsket om å feire med venner blekner med årene. Kan nok ta enda flere år før hun ikke vil være hjemme. De siste 3 årene har vi lett oppmuntret henne til å være med venner på nyttårsaften, men vil jo ikke jage henne avsted. 

Så i 29 år nå har det vært dette. Ikke fælt, men hadde vært veldig kjekt å kunne feire med venner etterhvert. Det må jeg innrømme. 

Anonymkode: a650d...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde vi besøk av et vennepar, og i år skal vi feire hos dem. Har feiret med de før, men har til gode at det er tre år på rad, så tradisjon er det ikke ennå. Feirer dog alltid med venner. Middag, drinker, fyrverkeri og brettspill. Så hyggelig!

Anonymkode: c5379...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn i skolealder. Tidligere feiret vi med mye familiebesøk på nyttårsaften, hyggelig, men slitsomt. Siden koronaåret 2020 har vi feiret alene bare kjernefamilien. Vi har gått en lang fin tur i skogen på dagtid, laget en stor og god middag med dessert, og under desserten har det blitt tradisjon at vi snakker om det vi husker best fra året som har gått. 
Vi ser gjerne en film etter middag, går en tur ut litt tidlig på kvelden for å se på fyrverkeri som sendes opp i nabolaget. Mer film, snacks og kos, og deretter ut rett før midnatt for å se på fyrverkeriet sammen med naboer. 

Anonymkode: ed535...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser god middag, ser på Kongelig Varieté og spiller brettspill til langt på natt. Vi går gjerne ut en tur for å se fyrverkeriet, men vi har en katt som er redd så en av oss pleier å bli igjen inne med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsefisk til middag med hjemmelaget sorbet til dessert, så nyttårsbukk så slappe av litt før vi fyrer opp litt fyrverkeri og så kjører vi inn til sentrum og ser på felles fyrverkeri 

Fordelen vår er at vi ha plass i sentrum som vi får orkesterplass til fyrverkeriet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie elsker vi nyttårsaften.  Husker ungenes venner brukte å ringe og mase på dem om å komme ut da de var tenåringer.  Nå er de voksne og har barn, og alle feirer fortsatt hos oss.  I tillegg kommer et vennepar, så vi blir 11 til bords.  

Hos oss kastes juletreet ut i morgen, og all rød julepynt pakkes bort.  Nyttårsaften skal begynne med hvite og lyse farger.  Da dekkes bordet med hvit duk, og jeg dekker med alt det fineste vi har.  Helstekt kalkun er et must.  I år blir det rekecoctail i stetteglass som forrett.  Multekrem er tradisjon.    
Vi møtes kl. 20.  Da er vi opptatt rundt bordet til rakettene skal sendes og vi går ut.  Vel inne åpnes en flaske sprudlende, og vi har kaffe.  Til kaffen blir det kake, som skal bakes i morgen.  Kvelden avsluttes ca kl 01.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte hjemme og være lei meg over hvor dårlige venner jeg har

Anonymkode: 0a7c7...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 år, sitter som regel hjemme alene (selvvalgt) eller er med familien. Enten er vi hjemme eller så er vi på hytta. Har blitt invitert bort flere ganger tidligere, og har vært med en gang. Kjenner at den festgreia ikke appellerer til meg. Synes nyttårsaften er litt oppskrytt. 

Her er det som regel god middag, spill, kanskje en film og innimellom legger familien seg før rakettene 😂 Har ingen ordentlig tradisjon her lenger, og det er helt greit! 

I barndommen var vi ofte hos min bestevenninne og familien hennes. Det er veldig gode minner som jeg husker godt 😊

Anonymkode: 22afe...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser middag og koser oss med dessert og div julekaker hos familie. I år drar vi hjem så ungen blir lagt i egen seng, blir bare bråk om vi skal legge der for så å ta henne med hjem senere. Men vanligvis ser vi på fyrverkeri. De siste 3 årene har vi vel og merke gjort det fra stuevinduet på grunn av redd pus. 

Anonymkode: ace24...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får en del gjester, og skal spise i kalkun med både fløtegratinerte poteter og vanlig poteter, fløtesaus og rosenkål til tilbehør. Til dessert, ostekake, og iskake. Vi leker pakkeleken, og ellers prater og slapper av. Så ser vi på raketter til slutt, og ønker hverandre godt nytt år 😊

Anonymkode: 9280c...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på jobb for å rydde klart til det nye året. 

være med bikkja da ho er livredd fyrverkeri. 
kan virke stusselig men er over 40 og er helt Okay med det da kan være med venner andre dager i året 

Anonymkode: 2283d...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sen middag, kalkun, koser oss med spill eller lignende til det er på tide å gå ut og nyte rakettene. 

Anonymkode: e5875...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å feire med familiebesøk hele eller deler av storfamilien. Men i år blir det bare en rolig kveld hjemme med kjernefamilien. En ekstra god middag og avslapping. Kjenner det er mye selskaper i julen for en introvert, så jeg kjente i år at det var veldig deilig å bare være oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...