Gå til innhold

Førstegangsprøver ​💝​


lb

Anbefalte innlegg

"Endelig" min tur til å lage en tråd her. Samboer og jeg har vært sammen i 6 år, har hus og hund, så sånn sett alt "på stell". Jeg har gått på p-piller siden jeg var 15 år, er nå 29, så har vel strengt talt ikke hatt en eggløsning på 14 år. Sluttet på pillene for et par uker siden, noe som var planlagt sammen med samboer i god tid, og ser nå på oss selv som prøvere. Enn så lenge ikke så lett å vite om man treffer noe på eggløsning, da jeg ikke vet om syklusen er tilbake igjen heller. Innser egentlig at jeg vet fryktelig lite om syklus generelt, og da heller ikke noe særlig om min egen, men nå i starten har vi uansett bare tenkt å ha sex jevnlig og håpe at det kanskje klaffer 😅 Muligens veldig naivt, men føles som en grei start før vi begynner å styre med eggløsningstester og lignende hvert fall. 

Vi er enige om å holde det for oss selv til det evt sitter og er over de 12 ukene, men jeg har nok et større behov for å prate litt om denne tiden og alt som venter - derav denne tråden 😊 Hyggelig om noen ønsker å følge eller har noen gode tips eller ord for tiden fremover. Har hvert fall begynt med folat, men ellers føler jeg meg rimelig grønn på alt som har med prøveperiode, graviditet og alt å gjøre. Tenker litt at vi finner ut med tiden hva vi må gjøre, håper hvert fall det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å titte innom Babyverdenforumet. Folat er lurt, samtidig også multivitaminer og tran. Hvis du er lav på jern er det også noe en bør fylle godt opp med på forhånd, så kanskje en tur til FL for å ta blodprøver bare for å sjekke ståa er en idé? Lykke til ☺️

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@t0nje Takk for tips! Har faktisk opprettet en dagbok i Babyverdenforumet også :) Tok blodprøver i høst nettopp for å sjekke ståa til vi skulle starte prøvingen, da var det heldigivs kun folat som dårlig med. Men tran og multivitaminer er nok ikke dumt, nei!
Takk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å legge inn syklusen i appen Flo, det vil si det lille jeg vet om syklusen min nå. Må vel uansett vente på mensen nr 2 for å finne ut ca lengde på syklusen, men tenker å bare prøve litt uansett. Vurderte om jeg skulle kjøpe noen eggløsningstester for å kunne samkjøre nå i starten hvert fall. Men så på rfsu sine, at det er viktig at man ikke tisser på 4 timer før det skal testes? Det blir nærmest umulig for meg, da det kun er på natta jeg ikke tisser oftere enn det. 
Finnes det kanskje andre tester som er bedre? Har ikke lett så mye selv ennå, men fint med tips hvis noen har det😊

Jeg skulle jo heller ikke stresse med å bli gravid, og det gjør jeg ikke heller, men kjenner veldig at nå som vi faktisk skal prøve ble lysten veldig mye større også. Er litt redd jeg kan bli utålmodig i denne prosessen, så kjenner det er godt å kunne lufte ut litt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blitt lite oppdateringer her, har på en måte ikke skjedd så mye. Tracker syklusen i både Clear og Flo, og de sier litt forskjellig så blir ikke helt klok på det. Usikkert om syklusen er noe stabil heller, men har vært på 23 og 24 dager disse to syklusene, så får se om det stemmer videre. 
Har nå kjøpt eggløsningstester for å sjekke litt også, men synes det er litt vanskelig å vite om jeg gjør det riktig egentlig. I følge appene skal jeg ha eggløsning om bare noen dager, men testen virket veldig negativ, og er ganske usikker på hvor fort den andre streken blir sterkere. Spennende å se uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (På 29.1.2024 den 17.44):

Blitt lite oppdateringer her, har på en måte ikke skjedd så mye. Tracker syklusen i både Clear og Flo, og de sier litt forskjellig så blir ikke helt klok på det. Usikkert om syklusen er noe stabil heller, men har vært på 23 og 24 dager disse to syklusene, så får se om det stemmer videre. 
Har nå kjøpt eggløsningstester for å sjekke litt også, men synes det er litt vanskelig å vite om jeg gjør det riktig egentlig. I følge appene skal jeg ha eggløsning om bare noen dager, men testen virket veldig negativ, og er ganske usikker på hvor fort den andre streken blir sterkere. Spennende å se uansett!

Hei! 
Jeg er 36 år og prøver å få barn nr 3, min yngste er 7.5 år og jeg har gått på p-pille/spiral siden og tok ut spiralen i desember og står i samme båt som deg. Har ingen peiling på syklusen min eller om eggeløsningen stemmer overens med det «Flo» tror😅 

Dette er vår 3 prøveperiode nå. Har testet ut eggløsningstester de to andre - men blir ikke klok på dem så har valgt å droppe det. Hadde vært hyggelig å hatt en å sparre litt med, selv om dette er deres første barn. For min del kan det bli litt vanskelig mtp alder’n, da gynekologen min sa vi burde starte asap fra jeg tok ut spiral. 
 

krysser fingre og tær for dere❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi87 skrev (På 31.1.2024 den 10.20):

Hei! 
Jeg er 36 år og prøver å få barn nr 3, min yngste er 7.5 år og jeg har gått på p-pille/spiral siden og tok ut spiralen i desember og står i samme båt som deg. Har ingen peiling på syklusen min eller om eggeløsningen stemmer overens med det «Flo» tror😅 

Dette er vår 3 prøveperiode nå. Har testet ut eggløsningstester de to andre - men blir ikke klok på dem så har valgt å droppe det. Hadde vært hyggelig å hatt en å sparre litt med, selv om dette er deres første barn. For min del kan det bli litt vanskelig mtp alder’n, da gynekologen min sa vi burde starte asap fra jeg tok ut spiral. 
 

krysser fingre og tær for dere❤️

Åh så koselig! Hvordan gikk det for dere med de to første? Spennende tid uansett om det er første eller tredje tenker jeg! 
 

Jeg tror eggløsningstestene begynner å komme seg litt nå. Synes de er litt vanskelig å tolke, men jeg synes jo egt denne ser ganske positiv ut? 
Bare usikker på om vi da traff.. samboeren reiste bort i dag og hadde sist sex på onsdag🤞

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (På 2.2.2024 den 21.46):

Åh så koselig! Hvordan gikk det for dere med de to første? Spennende tid uansett om det er første eller tredje tenker jeg! 
 

Jeg tror eggløsningstestene begynner å komme seg litt nå. Synes de er litt vanskelig å tolke, men jeg synes jo egt denne ser ganske positiv ut? 
Bare usikker på om vi da traff.. samboeren reiste bort i dag og hadde sist sex på onsdag🤞

image.jpg

Med førstemann satt det på pp3, med andremann satt hun på første eggeløsning etter jeg sluttet på p-piller😅 Så der var det ikke noe problem. Har også blitt gravid på p-pille og når jeg har hatt mensen, så man vet jo aldri. 
 

den eggeløsningstesten der så VELDIG positiv ut, teststreken skal være like sterk eller sterkere en kontrollstreken har jeg skjønt🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (1 time siden):

Med førstemann satt det på pp3, med andremann satt hun på første eggeløsning etter jeg sluttet på p-piller😅 Så der var det ikke noe problem. Har også blitt gravid på p-pille og når jeg har hatt mensen, så man vet jo aldri. 
 

den eggeløsningstesten der så VELDIG positiv ut, teststreken skal være like sterk eller sterkere en kontrollstreken har jeg skjønt🙊

Da satt det fort ja! Krysser fingrene for at det sitter for dere på neste prøveperiode da🤞 følger du nå hva som står i appen eller prøver dere bare å legge inn aksjer jevnlig?

Ja, tolker den som veldig positiv selv! Typisk at det var akkurat denne helgen samboer er bortreist, men sånn er det noen ganger🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (På 4.2.2024 den 15.14):

Da satt det fort ja! Krysser fingrene for at det sitter for dere på neste prøveperiode da🤞 følger du nå hva som står i appen eller prøver dere bare å legge inn aksjer jevnlig?

Ja, tolker den som veldig positiv selv! Typisk at det var akkurat denne helgen samboer er bortreist, men sånn er det noen ganger🤭

De gjorde det da ja, men er i pp3 nå og ingen antydning til noe denne mnd, skal ha TR på søndag - men blendahvit test i går. Prøver å tenke at det kan ta lang tid, men er veldig kjedelig å godta det - blir sååå skuffa hver gang tr kommer😞 

vel, ikke for å være detaljert, men vi har sex hver dag - sånn til vanlig, så vi prøver ikke ekstra😂 men jeg bor borte annenhver man-fre så mandager jeg reiser så må han stille opp før jobb hvis appen sier jeg har eggeløsning ons/tors🙊

 

ja, kjedelig at det er sånn. Men sperm overlever jo lenge oppi der, så kanskje aksjene du la inn onsdagen har god effekt🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (På 8.2.2024 den 12.28):

De gjorde det da ja, men er i pp3 nå og ingen antydning til noe denne mnd, skal ha TR på søndag - men blendahvit test i går. Prøver å tenke at det kan ta lang tid, men er veldig kjedelig å godta det - blir sååå skuffa hver gang tr kommer😞 

vel, ikke for å være detaljert, men vi har sex hver dag - sånn til vanlig, så vi prøver ikke ekstra😂 men jeg bor borte annenhver man-fre så mandager jeg reiser så må han stille opp før jobb hvis appen sier jeg har eggeløsning ons/tors🙊

 

ja, kjedelig at det er sånn. Men sperm overlever jo lenge oppi der, så kanskje aksjene du la inn onsdagen har god effekt🙊

Ja, det er kjedelig! Alltid skuffende når man ønsker noe annet. 
 

Ja, da må jeg si dere er aktive, så heftig for seg går det ikke her😂 tok faktisk en test i dag, den var negativ. Men forventet mens er torsdag, så kan jo fortsatt være et håp🤞

Hvor i syklusen er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...