Gå til innhold

Hvordan slippe unna julemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tradisjon med å være hos svigerfamilie 2 juledag på julemiddag. I år var to av  tre sure, svigerinna svarte meg ikke når jeg snakka eller ga respons når jeg fortalte noe. Datteren svarte bare surt og hakket på en av de som ikke elsket julemat.. jeg tåler ikke laktose  og de hadde hatt fløte/melk i saus /tilbehør og dessert . Greit nok de treng ikke lag noe ekstra selv om det bare er å bytt melk men ikke bli sur når jeg ikke spis det … de har veldig skiftende humør så d er slitsomt 

hvordan kan vi slippe å dra neste år, hele familien blir jo bare slitne av å være m sånne moody folk . Hvis vi bare takker nei så bryter helvete løs 

Anonymkode: de053...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bli «syk» neste år, så kan de andre dra om de vil. Eller fortell svigerfamilien i god tid før jul, at dere har andre planer. De har ikke krav på å vite hva dere planlegger, så får dere bare la helvete bryte løs. Eller inviter svigerfamilien hjem til dere (og gi dem noe de ikke liker…). Eller holde ut år etter år etter år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen? Si nei. Bare la de klage. Hva skal de gjøre liksom? Tvinge dere?

Anonymkode: 50aad...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har skilte foreldre. Så vi bytter på hvem vi er hos i løpet av julen. Svigers pleier å ha besøk hver 2. Juledag. De blir litt snurt når vi ikke kommer. Men hvis vi har feiret med mannen side julaften så feirer vi 2. Juledag med min familie. 

Du kan si dere har egne gjester, er invitert annet sted, "syk", reis bort. Eller si dere bare skal ta det rolig. Året er hektisk for mange og mange besøk i julen er slitsomt. Har man fri er det deilig å kunne koble litt av. Selv jobber jeg stort sett noen helligdager. Mannen har kun fri helligdagene. Så det er lite juleferie på oss.

Anonymkode: c01a3...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir selvsagt syk. Alltid mye smitte som går ved juletider, bare å velge og vrake. Selv er jeg syk nå i romjulen(🤪)

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/28/2023 at 4:48 AM, AnonymBruker said:

Hvis vi bare takker nei så bryter helvete løs 

Anonymkode: de053...b11

Lag en stor porsjon popkorn og la helvete bryte løs. 

 

 

Anonymkode: 87125...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk høflig nei. Arranger noe annet samtidig.

Blir fasinert av alle konfliktskye råd om å lyve, si man er syk osv. 

Anonymkode: e471f...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...