Gå til innhold

Har du opplevd å ikke få byttet julegave i butikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere hatt noen spesielle opplevelser med å skulle bytte inn noe du fikk i julegave men så har butikken nektet deg eller vært vanskelig?

Anonymkode: 649f4...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har noen hatt slike opplevelser, i og med at butikker ikke er pålagt å la noen bytte noenting.

Anonymkode: 0a2a1...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Leser på byttelappen og forholder meg til reglene, så aldri opplevd noe vanskelig. Bare følge butikkens regler for bytting. 

Anonymkode: c4bce...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig har noen hatt slike opplevelser, i og med at butikker ikke er pålagt å la noen bytte noenting.

Anonymkode: 0a2a1...285

Derfor jeg spør om noen historier om

Anonymkode: 649f4...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Derfor jeg spør om noen historier om

Anonymkode: 649f4...13b

Aha, altså historier der folk selv driter seg ut? Jeg tror ikke de som lager drama om sånt har selvinnsikt nok til å se at de selv har skylda.

Anonymkode: 0a2a1...285

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk så har en del spesielle opplevelser med folk som skal bytte julegaver . Har nektet, men ikke vært vanskelig. Er jo bare og vise til hva som står på kvitteringen / byttelappen og generelt i kjøpsloven. Mye vanskelige byttefolk da. 

Anonymkode: c4bce...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fikk to av en gave kjøpt hos Ringo. Ringte og hørte om vi kunne bytte uten kvittering, det var ikke noe problem og de hadde byttegaranti så lenge de hadde varen i butikk. Tok turen dit, og de i kassa nektet da vi ikke hadde kvitteringen (gaver kjøpt av slektninger på annen kant av landet). Dette var et populært legosett de hadde i hylla. 

Anonymkode: 60ab5...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heller motsatt! Opplevd stor velvilje til å få bytta selv om vi mangler byttelapp. Terskelen er høy for å bytte, men bytter bøker vi allerede har eller klær som er for små. Mangler det byttelapp tar jeg med meg tingene i butikken og spør om det er mulig å bytte likevel og får stort sett ja. 

Anonymkode: 69308...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, heller motsatt! Opplevd stor velvilje til å få bytta selv om vi mangler byttelapp. Terskelen er høy for å bytte, men bytter bøker vi allerede har eller klær som er for små. Mangler det byttelapp tar jeg med meg tingene i butikken og spør om det er mulig å bytte likevel og får stort sett ja. 

Anonymkode: 69308...65a

Samme her. Mange kjøper julegaver tidlig slik at byttelappen har gått ut innen julaften eller svært kort tid etter (i år fikk vi f.eks. et brettspill vi har fra før, byttelappen kunne brukes innen 24. desember), men jeg opplever at alle bytter varer selv uten eller med utgått byttelapp så lenge det er en vare de har i sortimentet sitt uansett. Jeg tenker at dette er smart av butikkene for jeg er neppe den eneste som prioriterer å kjøpe gaver i butikker jeg vet det er lett å bytte i og det betyr jo mer salg for dem.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at jeg ikke har fått byttet. Men anser ikke at butikken er vanskelig av den grunn. Er det krav til byttelapp eller kvittering, er det en ærlig sak det. Jeg har bare fått høflig "nei", de gangene det ikke går. 

 

Anonymkode: 71efd...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...