Gå til innhold

Singellivet i 40-åra

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lastet ned tinder igjen nå i natt etter over 6 mnd av. Er mange aktuelle på min alder der sånn jeg ser. Skal treffe han ene i morgen allerede. Synes det alltid har vært lett å treffe folk eller... må jo passe tidsmessig med hverandre 😉

Jeg synes i grunn tinder er så kjedelig. Vil ha mer muligheter til å si hei til noen på et forum med en god profil vs tinder greiene mene...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har mange likes fra menn i passende alder (38-45) Er 43 selv.

Anonymkode: b9a08...6f2

Skal ikke klage på antal likes, men det er langt fra å sorteres inn denne (lite) celebre kategorien, til å finne en som villig til å klemme ut av seg annet enn et «hei», til nød. Tydeligvis at energien brukes på annen kommunikasjon, uten at jeg synes det er spesielt merkelig.

Anonymkode: d3d4a...387

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 21.51):

eller «eldre», som jeg i de fleste tilfeller ikke finner attraktive, i allefall ut fra online førsteinntrykk.  

Hva med å droppe å fokusere på online førsteinntrykk og heller bli kjent og se?  

Skrevet
39 minutter siden, EvigSingel said:

Hva med å droppe å fokusere på online førsteinntrykk og heller bli kjent og se?  

God, teoretisk ide, men noe må man nå sortere etter. Kan nå ikke akkurat drive og møte alle som sprer om seg likes. 

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg (dame 43) stort sett bruker Tinder, da kan jeg jo filtrere på alder, også får jeg bare se de mennene på min alder som også har valgt å se damer på min alder. På de andre nettdatingplattformene er det håpløst, det renner inn med meldinger fra menn som er 10 - 20 år eldre, det er jeg jo ikke noe interessert i.

På Sukker må man jo gå inn på profilen for å se hvilken aldersgruppe mennene ser etter, og det føles som bortkasta tid når jeg går inn på den femtende profilen til en mann på min alder og han ser etter damer på maks 32.

Anonymkode: 200a9...7e4

• Nyttig 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 16.47):

God, teoretisk ide, men noe må man nå sortere etter. Kan nå ikke akkurat drive og møte alle som sprer om seg likes. 

Sorter ut i fra energien de gir i dialogen. Det er det smarteste jeg lærte når jeg benyttet en dating coach.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 21.02):

Vet ikke med nettdating. Men ute i den virkelige verden er det mange menn på samme alder som er interessert. 
K47

Anonymkode: e2441...c2c

De har sikkert barn fra før...

Anonymkode: b2482...7bb

Skrevet
WhisperingWind skrev (På 27.12.2023 den 22.34):

Kvinne, 41 år. Datet menn på min alder opp til 48. 

Fine oppegående menn. Kjæreste med den siste. Kjekk, snill og morsom ❣️ Tok 7 mnd.

Hva med menn 33-38? Er de interessert i ei på 41? Jeg ønsker nemlig å date noen yngre 

Skrevet
Engel skrev (På 28.12.2023 den 15.14):

Kvinne på straks 47 år her. Jeg har hatt litt samme erfering som deg, spesielt når jeg var i begynnelsen av 40 årene. Da syns jeg at jeg fikk opp påfallende få menn på samme alder (har normalt fra 5 år yngre til 6 år eldre). Men de jeg fikk opp var relativt bra menn, både utseendemessig og i seriøsitet. Så hadde relativt mange hyggelige dater selv om det ikke ble så mye forhold ut av det. Nå syns jeg at jeg får opp flere menn på samme alder, men kvaliteten har gått rett i bunnen. Lite seriøst å finne, og vanlig folkeskikk forsvant visst med covid...🙄 Og menn rundt 50 ser generelt 10 år eldre ut enn de er siden de hverken steller hår eller skjegg skikkelig i tillegg til at de er elendige til å ta bilde av seg selv og til å skrive noe fornuftig i profien... Jeg har i grunnen gitt opp datingapper. Jeg møter jo mye hyggelige, oppegående menn i det virkelige liv. Problemet er at de selvfølgelig ikke er single... Innser at man må ha en god porsjon flaks for å finne de bra mennene den korte stunden de er single, og jeg tror egentlig ikke så mange av de er på datingapper. For de trenger det ikke, de møter kvinner i andre settinger.

Har prøvd meg litt på Møteplassen nå i romjula. Og har fått mye meldinger fra menn på 27-28 år, og mye fra menn over 60 år... Mindre fra menn på min egen alder. Men jeg finner nesten ingen der inne som er interessante heller. Innser at jeg sikkert har blitt for kresen...  men jeg er heller singel enn å kaste bort tid på menn jeg egentlig ikke vil ha.

Dette. 

Derfor har jeg aldri vært på Tinder og slikt. Tror rett og slett ikke på at det finnes gode menn der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 20.51):

Som fersk nettdater i starten av 40-årene, har jeg gjort meg noen betrakninger (ny også på KG, så om dette har blitt diskutert til de kjedsommelige- beklager dette). Med en range +/- 10 år, har jeg utelukkende fått respons fra ytterpunktene. Antar at de på egen alder er keen på å date nedover (aldersmessig). Enden på visa er jo at man sitter med valget unge menn (kjekke og spennende, men uten seriøsts hensikter, særlig om man leser tråder her inne), eller «eldre», som jeg i de fleste tilfeller ikke finner attraktive, i allefall ut fra online førsteinntrykk. Aldri data eller hatt forhold til noen over egen alder. Hva er deres erfaring? Nettdating lost case for min aldersgruppe? 🙃

10 ned?🙈 gå max 5 opp og ned var min regel. Luker ut en del mer da!

Er selv 40, date en på 30?nei

Anonymkode: 9ea02...198

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med menn 33-38? Er de interessert i ei på 41? Jeg ønsker nemlig å date noen yngre 

Har nok av beilere fra 20 + 😅

Sikkert noen som er interessert i noe seriøst, men hovedsakelig er de ute etter cougar sex. Og jeg er ute etter noe seriøst og for meg er de fleste menn under 38 for ung(emosjonell og modenhet under mitt nivå)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. 

Derfor har jeg aldri vært på Tinder og slikt. Tror rett og slett ikke på at det finnes gode menn der. 

Det finnes masse gode menn der hvis man ikke går etter kjekkasene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
EvigSingel skrev (4 minutter siden):

Det finnes masse gode menn der hvis man ikke går etter kjekkasene. 

Ok. Hva slags "gode menn" kan man finne der?  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mest sannsynlig ikke. Hvorfor ønsker du å date noen som er yngre? 

Anonymkode: 714b3...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Hva slags "gode menn" kan man finne der?  

Menn som er helt normale og hyggelige og som er ute etter å finne ekte kjærlighet. Men du må sortere vekk idiotene og vite hvordan du sorter vekk idiotene. Tok meg nesten ett år og endre hvordan jeg lette og forstå verdien av å lete på en annen måte.  Ble veldig positivt overrasket når jeg først fikk det til. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mest sannsynlig ikke. Hvorfor ønsker du å date noen som er yngre? 

De ser bedre ut. 

• Nyttig 1
Skrevet
EvigSingel skrev (5 minutter siden):

Menn som er helt normale og hyggelige og som er ute etter å finne ekte kjærlighet. Men du må sortere vekk idiotene og vite hvordan du sorter vekk idiotene. Tok meg nesten ett år og endre hvordan jeg lette og forstå verdien av å lete på en annen måte.  Ble veldig positivt overrasket når jeg først fikk det til. 

Det er bra. Jeg er absolutt ikke ute etter kjekkasene (sier jeg som nettopp kommenterte at "yngre menn ser bedre ut" 😂) fordi de ofte er høye på seg selv og det er irriterende. 

Jeg tror ikke jeg er kresen, men jeg vil ikke ha en mann som har barn / vil ha barn, og det er sikkert vanskelig å finne 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bra. Jeg er absolutt ikke ute etter kjekkasene (sier jeg som nettopp kommenterte at "yngre menn ser bedre ut" 😂) fordi de ofte er høye på seg selv og det er irriterende. 

Jeg tror ikke jeg er kresen, men jeg vil ikke ha en mann som har barn / vil ha barn, og det er sikkert vanskelig å finne 

Du kan sikkert finne en yngre som ikke har barn og som ikke vil ha  barn (nå) lettere, men da  er det dette med at de kanskje vil ha  barn senene. Hva med en eldre menn kjekk og energisk som har barn som   har flyttet ut hjemmefra?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 21.26):

Mann rett over 50. Matcher med damer fra 42-55 år hele tiden. Virker ikke som det er noe stort problem å finne dates rundt sin egen alder for hverken damer eller menn. 

Anonymkode: 4dc76...5b2

And still single.

Anonymkode: 36578...e42

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De ser bedre ut. 

Så du er egentlig ikke ute etter noen å dele livet med, men noen som du synes er kjekke å se på?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...