AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Som fersk nettdater i starten av 40-årene, har jeg gjort meg noen betrakninger (ny også på KG, så om dette har blitt diskutert til de kjedsommelige- beklager dette). Med en range +/- 10 år, har jeg utelukkende fått respons fra ytterpunktene. Antar at de på egen alder er keen på å date nedover (aldersmessig). Enden på visa er jo at man sitter med valget unge menn (kjekke og spennende, men uten seriøsts hensikter, særlig om man leser tråder her inne), eller «eldre», som jeg i de fleste tilfeller ikke finner attraktive, i allefall ut fra online førsteinntrykk. Aldri data eller hatt forhold til noen over egen alder. Hva er deres erfaring? Nettdating lost case for min aldersgruppe? 🙃 Anonymkode: d3d4a...387 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Vet ikke om det er lost, men tviler på at det er om du ikke tenker på at det generelt kan være vanskelig for alle. Synd om kun ytterpunktene er interisert, planlegger å se etter 2 minus, 5 pluss. Men heldigvis trenger du jo ikke så mange menn/kvinner i lengden, om du er ute etter en kjæreste 😄 Dating sider avgjør ikke alle valgene dine da, du kan jo fortsatt møte folk ansikt til ansikt også 😊 Aldri hatt noen over egen alder jeg heller. Anonymkode: 14215...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Vet ikke med nettdating. Men ute i den virkelige verden er det mange menn på samme alder som er interessert. K47 Anonymkode: e2441...c2c 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om det er lost, men tviler på at det er om du ikke tenker på at det generelt kan være vanskelig for alle. Synd om kun ytterpunktene er interisert, planlegger å se etter 2 minus, 5 pluss. Men heldigvis trenger du jo ikke så mange menn/kvinner i lengden, om du er ute etter en kjæreste 😄 Dating sider avgjør ikke alle valgene dine da, du kan jo fortsatt møte folk ansikt til ansikt også 😊 Aldri hatt noen over egen alder jeg heller. Anonymkode: 14215...bb8 Enig, har helt andre erfaringer i andre settinger. Kanskje det som gjør at jeg lar meg fascinere av hvordan dynamikken på nettet utarter seg ☺️ Anonymkode: d3d4a...387 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Lastet ned tinder i går. Date på mandag 🤞 Anonymkode: 21289...90d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Jeg opplever at alle aldersgrupper er interesserte både i seriøst og useriøst. Selv har jeg valgt og logge av. Jeg syntes det ble veldig masete og stressende. Jeg er 35. Anonymkode: 36fa9...031 1
remix2020 Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Som fersk nettdater i starten av 40-årene, har jeg gjort meg noen betrakninger (ny også på KG, så om dette har blitt diskutert til de kjedsommelige- beklager dette). Med en range +/- 10 år, har jeg utelukkende fått respons fra ytterpunktene. Antar at de på egen alder er keen på å date nedover (aldersmessig). Enden på visa er jo at man sitter med valget unge menn (kjekke og spennende, men uten seriøsts hensikter, særlig om man leser tråder her inne), eller «eldre», som jeg i de fleste tilfeller ikke finner attraktive, i allefall ut fra online førsteinntrykk. Aldri data eller hatt forhold til noen over egen alder. Hva er deres erfaring? Nettdating lost case for min aldersgruppe? 🙃 Anonymkode: d3d4a...387 Kjenner meg litt igjen☺️. Ble singel som 40-åring og syns online dating var nåde spennende og vanskelig. Som singel mann oppdaget jeg at online dating var frustrerende. Nå er jeg 50 og har hatt noen dater og et kort forhold, men er singel igjen. Nå har jeg vært på dater’n i 3 år og syns det er like vanskelig. Norske damer rundt min alder virker ikke interessert. Mine siste dater har vært med utenlandske damer. Selv om det ikke har blitt noe forhold ut av disse datene, viste de i hvert fall interesse. Gir ikke opp å finne kjærligheten, men lett er det ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 Mann rett over 50. Matcher med damer fra 42-55 år hele tiden. Virker ikke som det er noe stort problem å finne dates rundt sin egen alder for hverken damer eller menn. Anonymkode: 4dc76...5b2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #9 Skrevet 27. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mann rett over 50. Matcher med damer fra 42-55 år hele tiden. Virker ikke som det er noe stort problem å finne dates rundt sin egen alder for hverken damer eller menn. Anonymkode: 4dc76...5b2 Takk for deling av din erfaring, men den deler jeg altså ikke, som kvinne. Anonymkode: d3d4a...387 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. desember 2023 #10 Skrevet 27. desember 2023 Kvinne, 41 år. Datet menn på min alder opp til 48. Fine oppegående menn. Kjæreste med den siste. Kjekk, snill og morsom ❣️ Tok 7 mnd.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #11 Skrevet 27. desember 2023 Nettdating er lost case. Bringer frem det verste i alle, syntes det var motbydelig. Vil heller være singel enn å holde på med det der. Anonymkode: d71a4...9f9 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Kvinne 48 her, har daget noen fra min egen alder og opp ca 5 år. Lite vellykket, for mange selger seg inn som noen andre enn den de faktisk viser seg å være. Siste på 51 år var en veletablert og tydeligvis rik mann som prøvde å kjøpe min gunst. Ekstremt dyre gaver på kort tid, fullt av kjærlighetserklæringer fra dag 1. Veldlg klengete og innpåsliten. Og gledet seg over å få vise frem en sånn pen kjæreste som meg. Kjæreste?? Ja, han konkluderte raskt. Jeg hang slettes ikke med og følte at han prøvde å overta livet mitt. Sykt slitsom fyr som jeg avsluttet datingen med etter knappe to uker. Som forøvrig ga utslag i like mye drama som om jeg skulle avslutte et 14 års ekteskap. Denne fyren skulle hatt ett rødt flagg i panna!! Jeg skal ikke tilbake til nettdating. Anonymkode: aac10...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 remix2020 skrev (16 timer siden): Kjenner meg litt igjen☺️. Ble singel som 40-åring og syns online dating var nåde spennende og vanskelig. Som singel mann oppdaget jeg at online dating var frustrerende. Nå er jeg 50 og har hatt noen dater og et kort forhold, men er singel igjen. Nå har jeg vært på dater’n i 3 år og syns det er like vanskelig. Norske damer rundt min alder virker ikke interessert. Mine siste dater har vært med utenlandske damer. Selv om det ikke har blitt noe forhold ut av disse datene, viste de i hvert fall interesse. Gir ikke opp å finne kjærligheten, men lett er det ikke. Kvinne 49 her, menn på min alder virker heller ikke interessert. Jeg har mange matcher, står ikke på det. Men de klarer ikke å holde en dialog. Regner med de bare chatter med neste match. Anonymkode: f1823...abe 1 1
exictence Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Som fersk nettdater i starten av 40-årene, har jeg gjort meg noen betrakninger (ny også på KG, så om dette har blitt diskutert til de kjedsommelige- beklager dette). Med en range +/- 10 år, har jeg utelukkende fått respons fra ytterpunktene. Antar at de på egen alder er keen på å date nedover (aldersmessig). Enden på visa er jo at man sitter med valget unge menn (kjekke og spennende, men uten seriøsts hensikter, særlig om man leser tråder her inne), eller «eldre», som jeg i de fleste tilfeller ikke finner attraktive, i allefall ut fra online førsteinntrykk. Aldri data eller hatt forhold til noen over egen alder. Hva er deres erfaring? Nettdating lost case for min aldersgruppe? 🙃 Anonymkode: d3d4a...387 De seriøse responsene er utelukkende fra menn som er over 10 år eldre enn deg. Du sier du ikke har funnet dem noe attraktiv. Du sier også du er fersk nettdater. Da ville jeg ventet på noen seriøse som er nærmere din alder som du synes er litt tiltrekkende. Har de tiltrekkende personlighet, vil du sannsynligvis bli mer og mer tiltrukket også fysisk etter hvert som du blir mer og mer kjent og er sammen med ham over tid. Jeg ville holdt igjen litt på å hs sex med det først. Den første tiden lan du ikke vite om du vil ha ham til kjæreste uansett. Men hvis du ønsker sex uansett, så er det jo selvsagt greit.
remix2020 Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kvinne 48 her, har daget noen fra min egen alder og opp ca 5 år. Lite vellykket, for mange selger seg inn som noen andre enn den de faktisk viser seg å være. Siste på 51 år var en veletablert og tydeligvis rik mann som prøvde å kjøpe min gunst. Ekstremt dyre gaver på kort tid, fullt av kjærlighetserklæringer fra dag 1. Veldlg klengete og innpåsliten. Og gledet seg over å få vise frem en sånn pen kjæreste som meg. Kjæreste?? Ja, han konkluderte raskt. Jeg hang slettes ikke med og følte at han prøvde å overta livet mitt. Sykt slitsom fyr som jeg avsluttet datingen med etter knappe to uker. Som forøvrig ga utslag i like mye drama som om jeg skulle avslutte et 14 års ekteskap. Denne fyren skulle hatt ett rødt flagg i panna!! Jeg skal ikke tilbake til nettdating. Anonymkode: aac10...1f2 Kan godt forstå at du vegrer deg etter en slik opplevelse, men alle menn på datingsider er ikke like syke. Husk det☺️ 1
Engel Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 Kvinne på straks 47 år her. Jeg har hatt litt samme erfering som deg, spesielt når jeg var i begynnelsen av 40 årene. Da syns jeg at jeg fikk opp påfallende få menn på samme alder (har normalt fra 5 år yngre til 6 år eldre). Men de jeg fikk opp var relativt bra menn, både utseendemessig og i seriøsitet. Så hadde relativt mange hyggelige dater selv om det ikke ble så mye forhold ut av det. Nå syns jeg at jeg får opp flere menn på samme alder, men kvaliteten har gått rett i bunnen. Lite seriøst å finne, og vanlig folkeskikk forsvant visst med covid...🙄 Og menn rundt 50 ser generelt 10 år eldre ut enn de er siden de hverken steller hår eller skjegg skikkelig i tillegg til at de er elendige til å ta bilde av seg selv og til å skrive noe fornuftig i profien... Jeg har i grunnen gitt opp datingapper. Jeg møter jo mye hyggelige, oppegående menn i det virkelige liv. Problemet er at de selvfølgelig ikke er single... Innser at man må ha en god porsjon flaks for å finne de bra mennene den korte stunden de er single, og jeg tror egentlig ikke så mange av de er på datingapper. For de trenger det ikke, de møter kvinner i andre settinger. Har prøvd meg litt på Møteplassen nå i romjula. Og har fått mye meldinger fra menn på 27-28 år, og mye fra menn over 60 år... Mindre fra menn på min egen alder. Men jeg finner nesten ingen der inne som er interessante heller. Innser at jeg sikkert har blitt for kresen... men jeg er heller singel enn å kaste bort tid på menn jeg egentlig ikke vil ha. 4 1 1
Gjest Kanino Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinne 49 her, menn på min alder virker heller ikke interessert. Jeg har mange matcher, står ikke på det. Men de klarer ikke å holde en dialog. Regner med de bare chatter med neste match. Anonymkode: f1823...abe Det tror jeg går begge veier.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 21.26): Mann rett over 50. Matcher med damer fra 42-55 år hele tiden. Virker ikke som det er noe stort problem å finne dates rundt sin egen alder for hverken damer eller menn. Anonymkode: 4dc76...5b2 Du kan jo ikke uttale deg om hvordan det er for kvinner. 🙄 Som du leser i resten av tråden virker dette enklere for deg, fordi du er en av få menn som er villig til å date jevnaldrende kvinner. Smart, for all del, men husk at du er en enhjørning som kvinner står i kø for å matche med, før du uttaler deg om hvordan dette ser ut fra kvinnesiden. Jeg har lagt merke til det samme, og siden jeg synes eldre menn er kjedelige og lite attraktive har jeg landet på å finne de yngre mennene som er seriøse. Har vært sammen med en som er åtte år yngre i over ett år nå, og det fungerer overraskende greit, da ingen av oss har eller vil ha barn, og vi har mye felles. Anonymkode: f4365...e83 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har mange likes fra menn i passende alder (38-45) Er 43 selv. Anonymkode: b9a08...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan jo ikke uttale deg om hvordan det er for kvinner. 🙄 Som du leser i resten av tråden virker dette enklere for deg, fordi du er en av få menn som er villig til å date jevnaldrende kvinner. Smart, for all del, men husk at du er en enhjørning som kvinner står i kø for å matche med, før du uttaler deg om hvordan dette ser ut fra kvinnesiden. Jeg har lagt merke til det samme, og siden jeg synes eldre menn er kjedelige og lite attraktive har jeg landet på å finne de yngre mennene som er seriøse. Har vært sammen med en som er åtte år yngre i over ett år nå, og det fungerer overraskende greit, da ingen av oss har eller vil ha barn, og vi har mye felles. Anonymkode: f4365...e83 Enig med deg, eldre menn (på nett) er ofte lite interessante, har vel noe med at de uunngåelig blir sammenlignet på menyen med langt mer attraktive (yngre) menn. Å date aldersmessig nedover som kvinne med barn byr jo gjerne på ett av to problem; mann vil ha barn, eller ikke, og da naturligvis heller ikke «ferdigpakke» 😂 Du er heldig 😉 Anonymkode: d3d4a...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå