Gå til innhold

Hvordan pynter dere juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kniv & gaffel skrev (21 timer siden):

Mest gammelt i alle slags farger. Lysene er skikkelig antikke og er maken til disse:

Juletrebelysning_adj.png

Har også en del pynt som tantebarna har laget og noen få nyere julekuler. 

 

vi har og slike gammeldagse lys. Arvet fra mormor og morfar med grønn tøybelagt ledning. Synes moderne lys ser skikkelig kjipe ut sammenlignet med disse!

Anonymkode: 15d28...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mye forskjellig pynt, og treet bærer preg av at barna får pynte. Det blir gjerne litt lagdelt, med tøyhjerter og slikt i høyden til ettåringen, deretter uknuselig pynt som glitrer eller klirrer der storebror klarer å henge opp. Øverst henger det noen veldig fine glasskuler, godt innpå kvistene.

Jeg synes treet vårt er et veldig hyggelig juletre.

Anonymkode: f284b...004

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så nøye, men jeg liker ikke blå julepynt, eller sånne random figurer jeg har begynt å se overalt. (f.eks. vinglass, flamingo, popcorn osv). Liker heller ikke lys i forskjellig farge, bruker bare standard gult lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er avhengig av gull og rød på mitt. Så elsker åse når andre velger noe annet. Da får jeg  det også. Har prøvd noe annet, men da får jeg ikke min julefølse i min stue. Så har konkludert med at jeg er låst til mitt og kan nyte andres trær slik de er.

Anonymkode: 82b39...a18

Men det er en veldig bra egenskap du har da: gjøre det på din måte og slik du liker det og samtidig anerkjenne og nyte at andre gjør det anerledes. 

Selv er jeg som sagt fan av annerledes, og må nesten ha det for å få en jul jeg trives med som gjør at jeg overlever hele stria. Men jeg også kan se at de tradisjonelle fargene og pynten kan være veldig fint. Men jeg skjønner også at for de som elsker jul, eller liker den gamle pynten eller får barnålene i halsen av et tre som ikke er grønt at den måten jeg pynter på kan bli litt i meste laget av annerledes. Selv har jeg sett så mye på pinterest og de mest kreative og fascinerende og egentlig utrolig fantastiske nydelige anerledes juletrærne at mitt fremstår faktisk helt normalt. Det er så mye standhaftighet om julen: alle har sine meninger, og sitt eget er alltid helt rett for alle andre og, enten det gjelder glitter, flagg, pynt eller farger men jeg tror du er inne på en viktig ting: å lage det slik en ønsker, behøver, liker og samtidig anerkjenne, se og respektere at andre også gjør det slik de ønsker, behøver og liker også kan en kose seg med andres pynt som kanskje er helt anerledes enn sin egen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg som pynter juletreet. Det blir like fint hver gang. Datteren pynter, og nå hennes samboer. Datter har pyntet treet alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 19.19):

Flagg bruker vi ikke. Det er nasjonalistisk og rasistisk, for julefeiringen er ikke fra Norge. Andre land bruker ikke flagg på juletreet så det er ganske sært at nordmenn skal bruke det. 

Bruker kuler i gull, sølv, grønt og rødt men også gamle ting som pipestilk engler fra min oldemor og litt artige figurer med nisser, reinsdyr og diverse.

Glitteret går rundt treet som en spiral og ikke hengende ned fra stjernen på toppen. Bruker ikke stjerne på toppen heller, da ingen her er religiøse og stjernen symboliserer Jesus. 

Anonymkode: d359f...2f1

Har flagg fordi vi hadde det på treet da jeg var barn. Ingen i vår familie som er nasjonalister eller rasister. 

Anonymkode: b9ee8...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...